Hey, ik ben al een tijdje opzoek naar een tooltje die mij een melding geeft wanneer iemand mijn website bezoekt (of meerdere websites). Ofwel met een geluidje of met een balloontip ofzo... bestaan deze programmatjes?
Run je het op je eigen server 
Beetje info is wel makkelijk, en wat je draait enzo
Beetje info is wel makkelijk, en wat je draait enzo
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
En als je 24/7 500 hits of meer per dag krijgt? dan wordt je zeker gek :-) Het nut hiervan lijkt me nogal beperkt, genereren van webstats met webalizer of iets dergelijks vind ik een stuk fijner.
klopt, maar gelukkig heb ik niet zoveel viewers... ik wil gewoon op mijn desktop zien, wanneer iemand mijn webpagina opent....alst irritant wordt zettikem wel uit4VAlien schreef op 03 July 2003 @ 12:22:
En als je 24/7 500 hits of meer per dag krijgt? dan wordt je zeker gek :-) Het nut hiervan lijkt me nogal beperkt, genereren van webstats met webalizer of iets dergelijks vind ik een stuk fijner.
Dat soort informatie kan volgens mij alleen door de webserver zelf gegeven worden.Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 12:25:
[...]
klopt, maar gelukkig heb ik niet zoveel viewers... ik wil gewoon op mijn desktop zien, wanneer iemand mijn webpagina opent....alst irritant wordt zettikem wel uit
Aangezien jij het niet zelf host en je volgens mij ook niet de aanpassing kan maken op de webserver van je provider om een melding te geven, wordt het zeer lastig/ommogelijk.
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
je kan een php script een email melding laten geven..
of als je zelf een progje schrijft dat luistert naar signalen op een bepaalde poort...
maar dat vraagt dan weer wel meer van je server...
of als je zelf een progje schrijft dat luistert naar signalen op een bepaalde poort...
maar dat vraagt dan weer wel meer van je server...
Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana
Het is wel te doen denk ik met PHP.. gewoon een VB progje ofzo schrijven die dan luistert op een poort en dan met PHP verbinden naar je eigen PC en bepaalde data doorsturen.
hehe en zonder kennis van php en vb? ik zoek iets kant en klaars...als dat er is tenminste...Octopuz schreef op 03 July 2003 @ 12:32:
Het is wel te doen denk ik met PHP.. gewoon een VB progje ofzo schrijven die dan luistert op een poort en dan met PHP verbinden naar je eigen PC en bepaalde data doorsturen.
Verwijderd
www.hotscripts.com ?Verwijderd schreef op 03 juli 2003 @ 12:35:
[...]
hehe en zonder kennis van php en vb? ik zoek iets kant en klaars...als dat er is tenminste...
***kickje**** zon progje is er dus niet? (NMchecker heeft hetzelfde idee, alleen nu niet reageren op een post, maar op het openen van een pagina...)
Nee, je moet een actie uit voeren op de server (of op de client, maar dat zal niet transparent voor de gebruiker zijn) om dir voor elkaar te krijgen. Als je shell access hebt op je server zou je iets met de logfile kunnen doen.
klopt, maar dan heb ik het zelfde resultaat als met mijn webstats...alleen nu moet ik lokaal me log file in de gaten houden...fish schreef op 04 juli 2003 @ 19:58:
zet je toch zo'n 1 pixel "plaatje" op je webpage die van jou ip adres (lees kleine webserver) gehaald moet worden ? dan heb je maar heel beperkt verkeer en kun wel lokaal zijn wie er dingen heeft opvraagd
Als je logfile op je eigen server groter word is dat veel makelijker te detecteren dan telkesn op internet kijken. daar gooi je een beetje delphi tegenaan
if file groter dan vorige keer controleren then doe iets ..
via delphi via html laten controlern zal ook kunnen maar daar heb ik zelf nog geen kaas van gegeten..
if file groter dan vorige keer controleren then doe iets ..
via delphi via html laten controlern zal ook kunnen maar daar heb ik zelf nog geen kaas van gegeten..
[ Voor 20% gewijzigd door Fish op 04-07-2003 23:59 ]
Pagina: 1