Kingston of Corsair geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

• xanthus666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06 08:45
Ik kan in mijn gebied alleen deze twee soorten geheugen halen!

Ik ga binnenkort een asus A7N8X Deluxe halen icm met xp2500 Barton, Ik ben van plan over te klokken welk merk kan ik het beste nemen van deze twee?

Ook nog een klein vraagje, ALs ik zou moeten kiezen wat is dan het beste eigenschap van geheugen? De toegangstijd dus 5ns of de snelheid dus 400mhz, 433mhz of 466mhz.

mvg,

Xanthus

Verwijderd

ik heb altijd kingston gehad en tot nu toe zeer tevreden

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 21:07

Beercase

So soft!

Corsair is beter!! maar duurder. Ik heb zelf Kinston, nog niet overgeklokt (alleen de timings). Deze staan nu het strakst op de verkochte snelheid (pc2700). Worden niet warm of iets, en memtest geeft geen fouten.
Ga iig na of het moederbord beide slikken. Het a-bit bordje (nf7-(s)) zou problemen geven met die hyper-X reepjes. suc6 met de keuze (is dus geld of top kwali)

Hang loose, KiteSurfing for life!

• Beercase

Beercase

So soft!

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 01:23:
ik heb altijd kingston gehad en tot nu toe zeer tevreden
lol m2

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02:33
Met een barton kun je het beste kiezen voor 333 MHZ geheugen aangezien dat dan gelijk loopt met de fsb van de processor. Verder is Corsair erg leuk en snel maar vooral duur geheugen. Kingston gaat ook gewoon goed werken in je systeem. Ook als je een beetje wilt overklokken.

Verwijderd

Ik heb zelf voor Corsair geheugen gekozen. Ik heb er geen problemen mee.

Uit ervaring is gebleken dat ruwe MHz sneller is dan strakkere timings. Van de timings is eigenlijk alleen CAS2 en CAS3 belangrijk. Zorg dat je CAS2 geheugen krijgt, en klok het zo hoog mogelijk op de traagste timings. (Alleen de CAS timing op 2 dus, de rest op het traagst.) Meestal is dit het snelste. Dit kan echter van bord tot bord, en tussen geheugenchips verschillen. Ik zou voor de genoemde optie gaan in eerste instantie. Probeer ook de andere: zet de timings op het strakst, en klok dan omhoog. Waarschijnlijk kom je dan flink wat MHz lager... misschien compenseren de strakkere timings dat, maar waarschijnlijk niet.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 01:26 ]

• Beercase

Beercase

So soft!

Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 01:24:
Ik heb zelf voor Corsair geheugen gekozen. Ik heb er geen problemen mee.

Uit ervaring is gebleken dat ruwe MHz sneller is dan strakkere timings. Van de timings is eigenlijk alleen CAS2 en CAS3 belangrijk. Zorg dat je CAS2 geheugen krijgt, en klok het zo hoog mogelijk op de traagste timings. (Alleen de CAS timing op 2 dus, de rest op het traagst.) Meestal is dit het snelste. Dit kan echter van bord tot bord, en tussen geheugenchips verschillen.
Ik merk het wel als ik command van 1t naar 2t zet!! Sisoft zegt gelijk dat het ff iets trager loopt. (wel op CAS2 natuurlijk)

• Ander
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 18:50
De Asus A7N8X schijnt compatibiliteitsproblemen te hebben met HyperX geheugen, dus die zou ik niet nemen. En verder raadt ik zeer aan om het geheugen en de processor sync te laten lopen. Het loopt dan op gelijke snelheid, waardoor er geen omrekeningsfactor is, wat dus ook geen snelheid kost. En out-sync is iets waar de Nforce2 problemen mee kan krijgen.

Je wilt gaan overclocken, dus ik zou gaan voor pc3200 geheugen en die dan gelijk met je cpu laten lopen.

Edit: EdwinB, lees wel wat ik zeg. Ik zeg je geheugen gelijk met je cpu laten lopen, niet je cpu gelijk met je geheugen. Dat is nogal een verschil.

[ Voor 15% gewijzigd door Ander op 02-07-2003 01:48 ]

Greetz, Ander || Specs

• EdwinB
Lol. Dus jij wilt die barton @ 200 mhz (400 ddr) fsb laten draaien ?

Verwijderd

EdwinB schreef op 02 July 2003 @ 01:30:
Lol. Dus jij wilt die barton @ 200 mhz (400 ddr) fsb laten draaien ?
Waarom "lol", als ik vragen mag? Dat lijkt mij namelijk ook interessant. Nforce2-chipet met een Athlon 2500+ Barton draaiend op 200/400 MHz FSB. Kan dat niet, dan?

• Beercase

Beercase

So soft!

Als je het barton overklok-topic volgt zie je dat die dingen op 223 mhz fsb lopen!!

• EdwinB
Koop dan iig maar een goede koeler ipv de boxed versie. Die AMD koelers staan niet echt bekend om hun goede kwaliteiten....

Verwijderd

Kingston is een kwalitatief goed merk. Corsair is meer gericht of oc etc.
Ik zou het gewoon op Kingston houden

• xanthus666
Dus er schijnen problemen te zijn met hyperX met een asus nforce deluxe. Dus ik kan beter corsair nemen als dat zo is.

Wat bedoelen jullie met de cpu gelijk laten lopen met geheugen?
dus barton 200 mem op 400? of juist barton 166 en mem op 333?
Ik kan toch gewoon pc3200 op pc2700 snelheid zetten toch, maar dan met strakkere timings?
Weten jullie trouwens een goede site met geheugentimings settings?

gr. xanthus

• xanthus666
Btw ik heb een Thermal right Ax-7 heatsink met een coolermaster fan erboven!
Is dat voldoende voor een barton 2500? ik hoop dat ik deze barton kan overklokken tot ongeveer 2200 mhz. Hopelijk is deze koeler voldoende, anders haal ik misschien wel een Aero 7 van coolermaster ofzo

gr. xanthus

Verwijderd

ik vind zelf kingston geheugen better ze zijn snel en gaan lang mee :)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 06:56 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:48
Ik ga er even van uit dat je 2x256MB neemt :) :

2x Kingson PC3200= 90 euro
2x Corsair PC3200 cas2= 128 euro

Beide merken zijn goed, maar corair is gewoon beter :P. De vraag is dus aan jou of je er die 40 euro meer voor over hebt.

Ga anders eens op zoek naar wat reviews enzo :).

tvw

Verwijderd

al een tijdje 2 reepjes kingston 512 pc 2700 met een thoroubred xp 2600,heerlijk snel.Een tweakmaatje heeft net een Barton 2800 met 512 kingston bij me aangeschaft, wordt aanzienlijk minder warm dan die van mij :'( ondanks dat hij een kleinere kast heeft en geen extra fans.

• xanthus666
Effe voor de duidelijkheid ik ga denk ik bij mycom effe mijn geheugen halen.
Als het goed is moet het deze zijn, hier is de link http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=142

Er staat geen Cas2 bij, maar dit is volgens mij wel cas2 XMS toch?
Als iemand dit kan bevestigen dan weet ik het zeker dat ik deze moet hebben.

gr. xanthus

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-07 12:12

Weeds

what is a weed...

ik heb 2xms3500 van corsair... gisteren met mem86 erachter gekomen dat er 1 stuk is...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 08:19
ik heb zelf 2x 512MB PC3200 van Corsair
werkt als een trein :)
het schijnt trouwens dat er met Kingston HyperX modules wat probleempjes zijn op de A7N8X in dual channel mode

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:18
Wel, dit is toch echt een wat moet ik nemen vraag en zie daar de FAQ voor: http://gathering.tweakers...st_message/17919685#welke Er is wel genoeg info over te vinden, zie o.a. ook het DDR geheugen topic in DOC :) Verder loopt een topic als deze eigenlijk toch altijd uit op:"Ik heb x en ben er erg tevreden over", "Ik heb y en dat bevalt me erg goed", "Ik heb y en dat zuigt, komt er nooi meer in hier"...

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.