Toon posts:

[brazil] renderen met textures...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt mij zeer, maar ik begrijp nog steeds niet wanneer brazil 1.0 nou wel en wanneer nou geen textures rendert...

het staat iig bij mij std uit en soms opeensna wat instellingen veranderd te hebben die mijns inziens niets met textures te maken hebben doet hij het weer wel..

weet iemand waarom hij ze standaard niet rendert.
en hoe ik dit nou aan en uit kan zetten.

ja sorry vrij basic vraag, maar ik heb nog nooit met textures en brazil 1.0 gewerkt.

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Euh, hij rendert de textures altijd? Bij mijn weten in elk geval wel. Je moet er alleen op letten dat raytraced reflecties in Brazil alleen werken met de Brazil-materials, niet met d standard material en de raytrace material die normaal al in MAX zaten. Verder werken textures volgens mij toch echt altijd hoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
mm da's prut.

een simpele scene belicht met sky-light rendert bij mij geen textures :(

Verwijderd

Oogst schreef op 24 June 2003 @ 19:11:
Euh, hij rendert de textures altijd? Bij mijn weten in elk geval wel. Je moet er alleen op letten dat raytraced reflecties in Brazil alleen werken met de Brazil-materials, niet met d standard material en de raytrace material die normaal al in MAX zaten. Verder werken textures volgens mij toch echt altijd hoor.
Jup hij rendert de standard 3dsmax textures wel in brazil .. de rest (dingen als ink & paint, raytraced etc) voor zover ik weet niet ..

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 19:20 ]

• Oogst
Wat voor textures pas je op welke wijze toe? Iets meer details zijn wel nodig voor een antwoord denk ik zo. Dus welke maps in welke slots in welke material-soort.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
naja op zijn aller-simpelst.

1 ik creeer een box
2 ik pak een material, die zet ik op brazil-basic material
3 ik zet op het diffuse-map slot een bitmap
4 ik gooi het material op de box
(4.5 ik maak een uvwmap waar nodig is niet bij deze box dus)

5 ik klik op de theepot :)
6 ik selecteer brazil om te renderen
7 ik zet sky light aan
8 ik zet een ground plane aan
9 ik zet een goede anti aliazing aan (-1 +1 of (0 2) whatever

10 ik render

11 geen texture op de box. de rest doet het prima.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-07 16:57

Sharky

Skamn Dippy!

hmm zal toch iets anders zijn. klopt niet echt lijkt me. hoe het komt weet ik ook niet. installeer alles ff opnieuw.

This too shall pass

• Oogst
Als ik precies hetzelfde doe als jij nu, dan krijg ik wel gewoon textures. Wat je hier doet zou echt wel moeten werken volgens mij. Ik kan het wel ff voor je testen. Als je hier een file die bij jou geen textures rendert, maar dat wel zou moeten doen, post, dan probeer ik wel ff of dat ie bij mij wel textures rendert.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Topicstarter
mja tja ik heb ook enkele voorbeeldbestanden gedownload van splutterfish
en die renderen ook wel gewoon textures...

ik gooi dan gewoon de hele scene weg en begin daarin te bouwen, en dan werkt het wel

ik denk dat er gewoon iets mis is gegaan bij de installatie ofzo...

• Oogst
Klink eerder als dat je ergens op de verkeerde knop ramt, als je het zo zegt. Splutterfish-files doen het wel en als je opnieuw begint doet ie het ook, zeg je.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1