Kan niet meer op de router.

Pagina: 1
Acties:

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Ff wat netwerk specs
Internet: Adsl 512/256kbit.
DrayTek Routerswitch full duplex 100mbit
Computer 1: WinXp home (lan onboard msi ms-6513)
Computer 2: Win2k Pro (Realtec kaartje)
Alles 100mbit, met utp cat.5 aan elkaar (ja ik zet alles erbij :P)
Alleen tcp/ip protocol. iprange: 192.168.1.xx, Gateway: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0 op allebei.

Alles zit aan elkaar, alles werkte ook. Maar nu kan ik niet meer de router binnen. Eerst kon ik dat door 192.168.1.2 in te typen maar nu geeft ie een foutmelding dat ie niet bestaat ofzo. \\(ipvan de andere computer) werkt ook niet meer. \\(naam van de computer) ook niet. pingen werkt wel vanaf comp 1 naar comp 2, maar niet andersom. Internet werkt wel gewoon op beide computers.
Ik kwam er ook nog achter dat er inneens een soort dns achtervoegsel bij was gekomen als ik ipconfig deed. Dit staat er:
code:
1
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: S10166.find-quick.com

Dat was er eerst nog niet. Ik heb al gekeken naar per ongeluk geinstalleerde dialers ofzo, maar ik ben ten einde raad.

ALs ik dat dns achtervoegsel intyp in me explorer krijg ik een soort vindsite. Ben ik het slachtoffer van een of andere spyware of plugin geworden of kan het daar niet aan liggen?

[ Voor 10% gewijzigd door Msel op 05-06-2003 20:03 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik vermoed wel dat het een of andere spyware ding is. www.find-quick.com komt op zo'n search the web! portal uit.. Ik vermoed dat ze iets met je dns instellingen ofzo hebben verkloot om alles via hun te laten gaan, maar dat NAT dat verstoort.
Probeer Ad-aware eens http://www.lavasoftusa.com/
Download het op een andere computer als het op de ene niet werkt. Update het als dat mogelijk is, en scan.
als Tweede oplossing zou ik denken aan een virusscanner met updates, die je daarna draait.

Als dit alles natuurlijk niet werkt, kan je natuurlijk ook nog even een ghost terug zetten / herinstalleren... maar dat kost ofc tijd :(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:05

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Idd je hebt gewoon wat spyware gevangen :)

Tweakers Discord

• Msel
Maar hoe kan spyware mijn netwerk verkloten ? Ad aware is bezig. 4 weken geleden computer 1 geformateerd dus had nog geen virusscanner.

Verwijderd

marcel_koggel schreef op 05 juni 2003 @ 19:56:
Maar hoe kan spyware mijn netwerk verkloten ? Ad aware is bezig. 4 weken geleden computer 1 geformateerd dus had nog geen virusscanner.
Spyware doet niks met je netwerk, maar met de instellingen van je PC's. Ad aware is geen virusscanner. Maar toch geen slecht idee, om die er ook meteen ff 1 op te zetten.

• Msel
Mja dat bedoel ik ook niet. ANdrode rade me een virusscan aan dus zei ik dat ik die nog geen had :P maja sorry was mijn fout.
Ad aware klaar, ff reboot en ad aware op de andere computer uitvoeren. Ik had een zooi of 16 van die dingen weggepleurt. Na reboot stond het dns achtervoegsel er nog, iemand een idee hoe ik die wegkrijg ?

[ Voor 49% gewijzigd door Msel op 05-06-2003 20:09 ]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:36

The Wrecker

Networking Rulez

probeer spy bot eens uit

ook een anti spyware prog.

Verwijderd

Kan het dat je een proxy hebt ingevuld bij windows and dat hij locale adressen ook via de proxy probeert te bereiken.

• Msel
Nee er is nergens een proxy server ingevuld

• TrickShot
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Als het probleem zich voordoet op de Xp bak kan je mss eens een systeemherstel uitvoeren.
(Ik weet niet of dat op 2000 ook bestaat).

Had overlaatst ook zo een typisch spy-ware prob (ik kon niet meer op inet :r ) en dat was toch op te lossen via systeemherstel.

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Msel
Hmm ik weet niet of ik een moment opname ( zo heet da toch ) heb laten maken. Ik zal iig ff kijken. Kan ik niet gewoon mijn netwerk op een fijnere/handigere manier fixen ?

• TrickShot

TrickShot

Xp maakt automatisch 'momentopnames' ...

* TrickShot denkt dat dit gebeurt als er een programma geïnstalleerd wordt of als er in het register geschreven wordt...

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
marcel_koggel schreef op 05 juni 2003 @ 19:41:

Alles zit aan elkaar, alles werkte ook. Maar nu kan ik niet meer de router binnen. Eerst kon ik dat door 192.168.1.2 in te typen maar nu geeft ie een foutmelding dat ie niet bestaat ofzo. \\(ipvan de andere computer) werkt ook niet meer. \\(naam van de computer) ook niet. pingen werkt wel vanaf comp 1 naar comp 2, maar niet andersom.
mijn router adres is 192.168.2.1 ipv 192.168.1.2

Tijd van werken, tijd van rusten

• Msel
mijne nie

• TrickShot

TrickShot

Driek schreef op 05 juni 2003 @ 21:16:
[...]

mijn router adres is 192.168.2.1 ipv 192.168.1.2
Dat heeft er niks mee te maken... dan kan iedereen zijn ip's wel gaan posten, er zullen er nog veel meer zijn met een ander ip adres beginnend met 192.168.x.x omdat dit de ip-range voor NAT is. (intern netwerk[vele comp] <-> inet[1 ip])

Verwijderd

Heb je zonealarm ooit geinstalleerd?? Zo ja, opnieuw installeren en dan op minimale beveiliging zetten. Dan zie je je netwerk weer....

Zo ging het bij mij in ieder geval.

Succes

Verwijderd

Koppel je netwerk (router) eens los van internet, en start de hele boel ff opnieuw op... (alles uit, vervolgens eerst router... en dan de PC's...
Dan ff alles opnieuw configgen... :p

Als je een COM21-kabeltje bijgeleverd hebt gekregen die ff gebruiken om via telnet de router de juiste IP te geven ;) (Die zat in ieder geval wel bij mijn Edimax... :+ )

• Msel
Hmm die ad ware en virus scan leverden niets op. Ik had ook een systeemherstel van een week of ander half gedaan, (toen deed ie het nog) maar de router kan ik nog niet in. Ik kon wel weer snelconnecten naar Mirc (dat was ook kapot, daarom wilde ik in de router zijn).

Verwijderd

dns achtervoegsel kan je als volgt weghalen:

ga naar je netwerkverbinding eigenschappen en bekijk de eigenschappen van het tcp/ip protocol.

Ga naar het tabblad dns en verwijder het dns achtervoegsel (kan je leeg laten).
kan ook onder een ander tabblad staan, maar daggut niet.

succes

• Msel
ok ik ben nu niet thuis, maar als ik thuis ben, kijk ik meteen

• Msel
Mja het dns achtervoegsel is weg, toch kan ik nog niet mijn router accesse :(
Wat kan ik nog meer doen ?

• Msel
zou het helpen als ik mijn router en de internetmodem reset ?

Verwijderd

Ik heb dat een tijdje terug ook gehad, er was bijna niet van af te komen. hij had zich overal in geneteld. je computer naam is ook aan gepast trouwens.

er was ergens een handleiding om er vanaf te komen.
maar ik zou gewoon ff alles opnieuw instaleren.

lijkt me het veiligste.

• Msel
mja ik doe nog wel een x een format dan.

• Msel
behalve als iemand nog iets anders weet :D

Verwijderd

Je hebt last van Spyware van lop.com, ik had ook zoiets alleen dan met men windows server 2003 kon ik als ik naar zijn hostname ging met IE ook niet benaderen.

Als je goed zoekt op http://www.lop.com kun je de uninstaller vinden, toen ik deze draaide bij + adware was het probleem weg.

[Edit]

Als je in de search zoekt kun je hier (veel) verschillende topics over vinden

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 22:04 . Reden: Aanvulling :) ]

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 17:41
dat is idd lop.com erg lastige spyware je moet gwoon de uninstaller hebben van de site zelf (doh) eerst was ik dag lang bezig met weghalen kwam iemand met uninstaller van site aangekakt dan voel je je wel genaaid hehe

Verwijderd

Mja het dns achtervoegsel is weg, toch kan ik nog niet mijn router accesse
Wat kan ik nog meer doen ?
Kijk dan eens met een 'arp -a' waar je systeem allemaal een verbinding mee heeft.
Ik heb toch ernstig het vermoeden dat je een verkeerd ip-adres probeer.
Anders ff resetten naar factory defaults en ff opnieuw configgen!

• Msel
Hmm ik vulde net mijn internet ip in in de explorer, om te kijken of ik zo naar mijn ftp kom connecten. En toen kreeg ik inneens mijn router :S. Nou ja, eerst kon ik er wel in via 192.168.1.2 en dat ik nogsteeds mijn standaard gateway maar toch. :S IK snap het niet maar mijn probleem is in iedergeval over. DIe lop.com uninstaller haalde ook nog het een en ander weg.
Pagina: 1