Ff wat netwerk specs
Internet: Adsl 512/256kbit.
DrayTek Routerswitch full duplex 100mbit
Computer 1: WinXp home (lan onboard msi ms-6513)
Computer 2: Win2k Pro (Realtec kaartje)
Alles 100mbit, met utp cat.5 aan elkaar (ja ik zet alles erbij
)
Alleen tcp/ip protocol. iprange: 192.168.1.xx, Gateway: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0 op allebei.
Alles zit aan elkaar, alles werkte ook. Maar nu kan ik niet meer de router binnen. Eerst kon ik dat door 192.168.1.2 in te typen maar nu geeft ie een foutmelding dat ie niet bestaat ofzo. \\(ipvan de andere computer) werkt ook niet meer. \\(naam van de computer) ook niet. pingen werkt wel vanaf comp 1 naar comp 2, maar niet andersom. Internet werkt wel gewoon op beide computers.
Ik kwam er ook nog achter dat er inneens een soort dns achtervoegsel bij was gekomen als ik ipconfig deed. Dit staat er:
Dat was er eerst nog niet. Ik heb al gekeken naar per ongeluk geinstalleerde dialers ofzo, maar ik ben ten einde raad.
ALs ik dat dns achtervoegsel intyp in me explorer krijg ik een soort vindsite. Ben ik het slachtoffer van een of andere spyware of plugin geworden of kan het daar niet aan liggen?
Internet: Adsl 512/256kbit.
DrayTek Routerswitch full duplex 100mbit
Computer 1: WinXp home (lan onboard msi ms-6513)
Computer 2: Win2k Pro (Realtec kaartje)
Alles 100mbit, met utp cat.5 aan elkaar (ja ik zet alles erbij
Alleen tcp/ip protocol. iprange: 192.168.1.xx, Gateway: 192.168.1.2
subnet: 255.255.255.0 op allebei.
Alles zit aan elkaar, alles werkte ook. Maar nu kan ik niet meer de router binnen. Eerst kon ik dat door 192.168.1.2 in te typen maar nu geeft ie een foutmelding dat ie niet bestaat ofzo. \\(ipvan de andere computer) werkt ook niet meer. \\(naam van de computer) ook niet. pingen werkt wel vanaf comp 1 naar comp 2, maar niet andersom. Internet werkt wel gewoon op beide computers.
Ik kwam er ook nog achter dat er inneens een soort dns achtervoegsel bij was gekomen als ik ipconfig deed. Dit staat er:
code:
1
| Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: S10166.find-quick.com |
Dat was er eerst nog niet. Ik heb al gekeken naar per ongeluk geinstalleerde dialers ofzo, maar ik ben ten einde raad.
ALs ik dat dns achtervoegsel intyp in me explorer krijg ik een soort vindsite. Ben ik het slachtoffer van een of andere spyware of plugin geworden of kan het daar niet aan liggen?
[ Voor 10% gewijzigd door Msel op 05-06-2003 20:03 ]