Overclocken locked in de bios

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025
Ik heb een aldi pc ( die van 2Ghz ) En daarin zit een MSI MS-6513. Standaard staan de overclock opties in de bios uit. (Ik kan niet de fsb veranderen). Als ik een bios update doe, kan ik dan wel overclocken in de bios ? Ik heb namelijk een Geforce FX 5900 Ultra bestelt, en dan wil ik de CPU even naar de 2400 krikken.
Dankjewel...

Verwijderd

Grote kans van niet.
Vaak wil dat niet met supermarkt-PC's. Wat je wellicht wel ff kan proberen is het programma SoftFSB en CPUFsb. Maar een BIOS update kan vaak geen kwaad. Dus probeer het gerust.

• Msel
Maar kan ik niet dan een Bios update van een ander vergeleikbaar moederbord van MSI gebruiken? (van het niet gemodde mobo). Ik overclock liever in de bios namelijk.

Verwijderd

marcel_koggel schreef op 31 mei 2003 @ 10:23:
Maar kan ik niet dan een Bios update van een ander vergeleikbaar moederbord van MSI gebruiken? (van het niet gemodde mobo). Ik overclock liever in de bios namelijk.
Dat zou ik absoluut afraden.
Zoiets heb ik ook geprobeert. Ik heb de ASUS A7N8X die in de laatste LIDL PC zat. Nu blijkt het alleen een tussen vorm te zijn. Er zit itt de non-pro wel SoundStorm op maar weer geen S-ATA. Ook zit er op deze semi-non-pro een 4MBit BIOS, terwijl die alleen op de PRO hoort.
Dit geintje heeft me dus een moederbord gekost, ik had gewoon de BIOS-live-update gebruikt van ASUS.

Dit even ter illustratie.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2003 10:29 ]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
marcel_koggel schreef op 31 mei 2003 @ 10:23:
Ja tuurlijk...kans is groot dat je meteen je pc kan weggooien. :/

Jouw mobo is een OEM versie en geen Retail en daardoor kan het zijn dat er nogal wat verschillen in kan zitten. Dus die bios updates op de MSI sites werke hoogstwaarschijnlijk niet.

dikzak

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 20:15
ik heb hetzelfde probleem (ook aldi pc, maar dan 1 model voor die van marcel, nl de 1,8 ghz)
overclocken via cpucool (en daarin dat fsb optie) lukt perfect. Hij draait dan op 2,1 Ghz stabiel (full load).

Alleen ik heb ook het liefst dat het via het bios gebeurd. De bios update lost dit probleem alleen niet op marcel, heb het nl al geprobeerd.
Op een of andere manier moet je een gemodde bios vinden die deze optie wel aanzet. Kan je deze niet zelf "inbouwen"?

Verwijderd

wanneer BIOS overclock uitstaat wil dat toch vaak zeggen dat er een jumper op het moederbord aangezet moet worden?

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 22:06
Als je een moederbord van MSI kan vinden dat exact dezelfde specificaties heeft zou je het kunnen proberen maar er is natuurlijk een behoorlijk risico dat het misloopt, zoals NioXX al aangeeft. Als je het toch zou proberen raad ik je aan om je oude bios te backuppen zodat je, als het misgaat, het oude bios met een externe flasher terug in het geheugen kan (laten)schrijven.

• jozy
Nee, heb al gekeken, is niet zo (er zijn uberhaupt nie veel jumpers op zon aldi/msi bord :P

• Msel
Hmm ik probeer dan cpucool wel, want net downloadde ik SoftCPU maar dat was zwaar verouderd ofzo. ALs er toch niets anders op zit, want ik ben nou niet zo'n techneut dat ik ff een biosupdateje mod. :D

• icecoolsniper
  • Laatst online: 08:34

icecoolsniper

never run from a sniper!

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 10:22:
Grote kans van niet.
Vaak wil dat niet met supermarkt-PC's. Wat je wellicht wel ff kan proberen is het programma SoftFSB en CPUFsb. Maar een BIOS update kan vaak geen kwaad. Dus probeer het gerust.
Ik had ook zo'n soort pc waar alles gelocked was. Bios geprobeerd te flashen met het goeie bios, ging niet. Winflash gebruikt en die ingesteld op cmos clear, en ja hoor ik kon OC'en :)
Soft fsb en cpu z werkten bij mij niet, dat zal ook wel gelden voor de TS

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• Msel
Hmm dat zou ik dan wel eens kunnen proberen.

• jozy
Maar bij icecoolsniper is het zo dat hij wel een OEM bord heeft die ondersteund wordt door msi, maar bij jou marcel, is dit niet het geval,dus jij kan hem niet flashen met een ander msi bios.

En nog iets: Er zit een 250W voeding in jou pc. Deze zal jou fx 5900 amper van stroom kunnen voorzien. Ik denk toch dat je ook voor een andere voeding moet kijken 8)7 |:( })

Bestaat er geen bios-editor oid. Dat je je bios gewoon kan editen en die opties aan kan zetten/erbij kan doen? O-)

[ Voor 47% gewijzigd door jozy op 31-05-2003 10:51 ]

Verwijderd

jozy schreef op 31 May 2003 @ 10:48:
Bestaat er geen bios-editor oid. Dat je je bios gewoon kan editen en die opties aan kan zetten/erbij kan doen? O-)
Jahoor,

Kijk maar eens hier: http://www.froggy.com.au/frogge/pepper/bmreport1.html Daar wordt een BIOS aangepast zodat hij ook Tualatin CPU's gaat slikken :*)

• Msel
Lol gelukkig dat ik daar niets van snap :D

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

En nog iets: Er zit een 250W voeding in jou pc. Deze zal jou fx 5900 amper van stroom kunnen voorzien. Ik denk toch dat je ook voor een andere voeding moet kijken 8)7 |:( })
Onzin.

Test het eerst even, als het niet/slecht werkt pas nieuwe voeding halen :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Msel
Ow gelukkig, ik begon al te zweten. Niet dat zo'n voeding zo duur is, maar omdat het inbouwen me niet zo handig lijkt :P.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:31
Maar bij icecoolsniper is het zo dat hij wel een OEM bord heeft die ondersteund wordt door msi, maar bij jou marcel, is dit niet het geval,dus jij kan hem niet flashen met een ander msi bios.

Tja, watts zeggen niets:

Athlon XP 2000+
ECS K7S5APro
512MB SDRAM
Maxtor D740X 40GB
Maxtor DiamondMax Plus 9 80GB
ATi Radeon 9000
VIA firewire plankje
Pioneer DVD speler
NEC DVD+RW ND-1100
flinke 12cm casefan

Mag jij raden met wat voor voeding dat allemaal aanelkaar hangt :P

Ik verklap het maar even, want ik heb het hier over een omgebouwde Compaq Pressario 5722, waar dus een 125W PSU in zit :)
een 300W codegen voeding trekt bovenstaande config dus lekker niet he ;)

[ Voor 4% gewijzigd door _JGC_ op 31-05-2003 13:57 ]

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

_JGC_ schreef op 31 May 2003 @ 13:56:
[...]

Tja, watts zeggen niets:

Athlon XP 2000+
ECS K7S5APro
512MB SDRAM
Maxtor D740X 40GB
ATi Radeon 9000
VIA firewire plankje
Pioneer DVD speler
NEC DVD+RW ND-1100
flinke 12cm casefan

Ik verklap het maar even, want ik heb het hier over een omgebouwde Compaq Pressario 5722, waar dus een 125W PSU in zit :)
precies ken nog zo iemand, die had dan ook nog ff ze monitor aan ze voeding gehangen hij had een 200 watt ofzo

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
precies ken nog zo iemand, die had dan ook nog ff ze monitor aan ze voeding gehangen hij had een 200 watt ofzo
is het niet zo dat die monitor uitgang op je voeding parallel staat aan de normale ingang, dus dat ie meer als een soort van stekkerdoos fungeert ipv een voeding voor je monitor ? B)

• jozy
Volgens mij ook, dus niet de stroom uit de PSU trekken
maar een indirecte verbinding met het stroomnet zoals Ranma zegt

• _JGC_
icecoolsniper schreef op 31 May 2003 @ 14:38:
[...]

Die 2e aansluiting hangt gewoon rechtstreeks doorgelust aan de eerste, alleen je hoofdsnoertje krijgt extra belasting, of je nou een 100W voeding of een 550W voeding hebt, die voeding heeft beide keren evenveel te doen: nix

Heb laatst overigens nog een leuk PCtje gezien:
P3 550 slot1
64MB PC100 SDRAM
15GB Seagate Barracuda ATA
Winmodem
48X CD-ROM
48/12/40 CDRW
onboard TNT2 M64

dat alles in een Aldi microATX kassie met een 75W voeding. Als ik bij die eerder genoemde 125W voeding een 230W voeding van Target leg, zie ik daar overigens dezelfde amperewaarden opstaan. Verschil is dat Target gewoon alle waarden bijelkaar optelt, terwijl Compaq en Astec uitrekenen wat de echte belasting is die je eraan kunt hangen.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 13:10

BJD

[...]

Tja, watts zeggen niets:

Athlon XP 2000+
ECS K7S5APro
512MB SDRAM
Maxtor D740X 40GB
ATi Radeon 9000
VIA firewire plankje
Pioneer DVD speler
NEC DVD+RW ND-1100
flinke 12cm casefan

Zuinig! >:)

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

TheGreatRanma schreef op 31 May 2003 @ 14:51:
[...]

is het niet zo dat die monitor uitgang op je voeding parallel staat aan de normale ingang, dus dat ie meer als een soort van stekkerdoos fungeert ipv een voeding voor je monitor ? B)
Zou wel kunnen dat het zo is, ik heb er zelf geen ervaring mee namelijk. Hoorde het namelijk van iemand dat de voeding dan zwaarder belast zou worden. :z En die 200 watter stond bij hem ter reparatie.

[ Voor 5% gewijzigd door icecoolsniper op 31-05-2003 21:41 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

[...]

Tja, watts zeggen niets:

Athlon XP 2000+
ECS K7S5APro
512MB SDRAM
Maxtor D740X 40GB
ATi Radeon 9000
VIA firewire plankje
Pioneer DVD speler
NEC DVD+RW ND-1100
flinke 12cm casefan

wedden van wel? >:)
TheGreatRanma schreef op 31 May 2003 @ 14:51:
[...]

correct, alles wordt direct van het stroomnet doorgelust, de voeding staat daar los van :)

[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 31-05-2003 21:46 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• _JGC_
dual-zip schreef op 31 mei 2003 @ 21:45:
[...]

wedden van wel? >:)

[...]

correct, alles wordt direct van het stroomnet doorgelust, de voeding staat daar los van :)
Een Radeon 8500 met een 40GB 7200RPM disk, ECS K7S6A, Athlon XP 1800+, DVD, CDRW en 512MB DDR RAM trekt ie dus lekker niet. Vertical lines of death. Heb dat gezien bij twee systemen, beide Radeon 8500 op een ECS bord met een Codegen voeding. Uiteindelijk toch getraceerd tot de voeding: op een forum waren er veel meer mensen met hetzelfde probleem, allemaal verschillende moederborden, allemaal een Radeon 8500 of 9000 en allemaal een Codegen 300 of 350W voedingen. Een 230W ADT voeding trok de boel wel, maar daarvan waren de spanningen dusdanig verneukt dat ik toch maar wat anders gehaald heb. Een halfjaar terug moet er gewoon een hele brakke lading tussengezeten hebben, want de laatste paar maanden heb ik idd nergens last van met Codegen voedingen.

• jozy
maar we dwalen nu een beetje af.....
het gaat nog altijd over een locked bios, en niet over of een specificatie met een 300 watt voeding wel goed gaat...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

icecoolsniper schreef op 31 May 2003 @ 10:36:
[...]

Ik had ook zo'n soort pc waar alles gelocked was. Bios geprobeerd te flashen met het goeie bios, ging niet. Winflash gebruikt en die ingesteld op cmos clear, en ja hoor ik kon OC'en :)
Soft fsb en cpu z werkten bij mij niet, dat zal ook wel gelden voor de TS
Tipje: de PLL lijsten van SoftFSB zijn al meer dan een jaar niet geupdate, CPU Z heb ik me nooit in verdiept, maar in mijn ervaring wil CPUFSB (gestripte onderdeel van CPUcool) wel 9 van de 10 keer werken, plus het heeft een superieure handleidng over PLLs. Probeer die eens :)

Oslik blyat! Oslik!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik weet niet of je met CPUFSB en/of SoftFSB ook de temps tegelijk kan zien? Zo ja, mooi luister vooral niet naar mij. Anders zou ik Speedfan downloaden. Dat gebruik ik hier. Wekt prima, volgens mij moet je alleen in je BIOS Spread Spectrum (deed dat ook niet iets met magnetische straling ofzo?) aanzetten.
Speedfan -> http://www.almico.com/speedfan.php

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

cybersteef schreef op 02 June 2003 @ 00:38:
Ik weet niet of je met CPUFSB en/of SoftFSB ook de temps tegelijk kan zien?
CPUFSB is een onderdeel van het CPUcool pakket. Dat laatste heeft alles wat je maar wilt.
Zo ja, mooi luister vooral niet naar mij. Anders zou ik Speedfan downloaden. Dat gebruik ik hier. Wekt prima, volgens mij moet je alleen in je BIOS Spread Spectrum (deed dat ook niet iets met magnetische straling ofzo?) aanzetten.
Speedfan -> http://www.almico.com/speedfan.php
:? Spread Spectrum varieert de afstand tussen de pulsen van de clockgenerator op het mobo met het doel geen constante frequentie aan EMI te maken. Doorgaans betekent het een minder betrouwbaar systeem die slechter overclockt, omdat als de pulsen toevallig dichter op elkaar zitten het de onderdelen kortstondig stresst alsof ze op een hogere snelheid draaien. Het lijkt me erg sterk dat dit noodzakelijk is voor Speedfan...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Kijk met AIDA 32 naar de exacte moederbord die je hebt, daarna naar de MSI site en de bios daar downloaden. Dat heb ik ook gedaan dan met een Legend PC (Packard Bell).

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
_JGC_ schreef op 31 mei 2003 @ 13:56:
[...]

Tja, watts zeggen niets:

Athlon XP 2000+
ECS K7S5APro
512MB SDRAM
Maxtor D740X 40GB
ATi Radeon 9000
VIA firewire plankje
Pioneer DVD speler
NEC DVD+RW ND-1100
flinke 12cm casefan

(offtopic)
Fijn he die dingen van het spoor ;) ;) ;) ;) ;)

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 19:05
die bios pas ik zo ff aan hoor.... doe ik ook met me Epox 4PEA+ biossen onderandere raid biossen aanpassen

• jozy
kan je dan mijn bios ook ff aanpasse zodat ik me fsb etc kan instelle :D

• Msel
Ow dat mag je dan mooi doen

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

_JGC_ schreef op 31 mei 2003 @ 22:09:
[...]

Een Radeon 8500 met een 40GB 7200RPM disk, ECS K7S6A, Athlon XP 1800+, DVD, CDRW en 512MB DDR RAM trekt ie dus lekker niet. Vertical lines of death. Heb dat gezien bij twee systemen, beide Radeon 8500 op een ECS bord met een Codegen voeding. Uiteindelijk toch getraceerd tot de voeding: op een forum waren er veel meer mensen met hetzelfde probleem, allemaal verschillende moederborden, allemaal een Radeon 8500 of 9000 en allemaal een Codegen 300 of 350W voedingen. Een 230W ADT voeding trok de boel wel, maar daarvan waren de spanningen dusdanig verneukt dat ik toch maar wat anders gehaald heb. Een halfjaar terug moet er gewoon een hele brakke lading tussengezeten hebben, want de laatste paar maanden heb ik idd nergens last van met Codegen voedingen.
offtopic:
ik wil hier nog heel even op terug komen. M'n oom heeft een pc met 300 watt codegen voeding waar het volgende inzit:
AMD Athlon XP 2400
MSI 745 Ultra
512 MB PC 2100
ATi Radeon 9700 Pro
2x 60 GB Maxtor 7200
en de nodige cd's + dvd's enzo... ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 10:28:
wanneer BIOS overclock uitstaat wil dat toch vaak zeggen dat er een jumper op het moederbord aangezet moet worden?
Ik zit hier met een scaleo600 van Fujitsu Siemens en ik heb het zelfde probleem; Ik kan (bijna) niets in mijn BIOS veranderen. ik heb een BIOS update gehaald van de site van Fujitsu maar daar ben ik niets mee opgeschoten. Zou dit ook opgelost kunnen worden met een jumper omzetten of kan ik beter met CPUFSB en/of SoftFSB doen?

Specs:
Mobo : Fujitsu Siemens D 1325
BIOS : Phoenix/ Fujitsu Siemens 4.06 Rev 1.07.1325
CPU : Intel P4 2.0GHz

edit:
Specs page gevonden

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 23:51 ]

• Msel
Mja ik wil mijn computer ook kunnen overclocke he :P Het liefst via de bios

• jozy
[kick]

niemand een idee/mogelijkheid om dit tog te kunne

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:22

Madrox

Oh, Pharaoh!

als het een award-bios is zou het eventueel kunnen met een bios-mod proggie, voor je daar aan begint echter zal je je wel ff in de materie moeten verdiepen. Iig is het ZEER aanbevolen om een backup van je oude bios op een boot-flop te zetten samen met het JUISTE flashprogramma, die je dan via de autoexec.bat aanroept met de juiste parameters zodat je ouwe bios automatisch en zonder enige input direct word geflashed zodra je met die diskette opstart. Laat ook uit voorzorg de bootvolgorde met A:\ beginnen (floppydrive) ...
Als het fout gaat met je gemodde bios en je geen bootscherm meer krijgt en/of corrupt is word het moeilijk dat nog te veranderen nml.

wil je er meer over weten zoek maar es naar "modbin" of "amibcp" of "biosmod".
Have funn :)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Ik zou gewoon een ander moederboord kopen, dan ben je denk ik van al die beperkingen af.

• Msel
ja dat denk ik ook ja. Maar als ik dat nou niet wil ? Jullie slimme tweakers weten toch wel iets beters ?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Door Ivo Kox - 13-06-2003 08:40
Ik zou gewoon een ander moederboord kopen, dan ben je denk ik van al die beperkingen af.
marcel_koggel schreef op 14 June 2003 @ 20:07:
ja dat denk ik ook ja. Maar als ik dat nou niet wil ? Jullie slimme tweakers weten toch wel iets beters ?
Het is hier niet voor niets Gathering of Tweakers idd ;)

Toch denk ik dat de opties al genoemd zijn:

- software proggie gebruiken (ik blijf CPUFSB aanraden, en lees alsjeblieft de manual ervan door, het is de beste die ik in jaren gelezen heb, en legt tevens haarfijn uit hoe je het werkend moet krijgen op een mobo die niet in het 'kant en klaar' lijstje staat :D )
- BIOS van een retail variant van dezelfde plank (laat je daarbij niet afschrikken door horrorverhalen van "Ik heb dat geprobeerd en het ging fout en ik kon mijn mobo weggooien :( "- dat zijn mensen die de Technische PMG FAQ niet gelezen hebben :z
Specifieker het stukje over hotswappen/hotflashen - maar wel eerst een goede backup maken van je BIOS :o
- BIOS hack zoals Madrox voorstelt

En als die drie wegen om welke reden dan ook uitgesloten zijn, tja, dan kun je het gewoon opgeven en een ander mobo kopen, maar ik ben iig nog nooit een mobo tegengekomen die niet op een van de bovenstaande manieren kan geOCd worden (inclusief alle moederborden die Packard Bell van 1995 tot 2001 gebruikt heeft >:) - sterker nog niet eens een BIOS hack nodig gehad, SoftFSB voor de oudere, retail BIOS voor de iets latere en CPUFSB voor de recentere). Dus het kan makkelijk zat :)

Oslik blyat! Oslik!

• Msel
Hmm kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn bios backup dan. Hier heb ik nog geen ervaring mee. Een site is ook goed natuurlijk! :]

• I386DX
  • Laatst online: 06-07 20:14
Ik had hier een MS 6168 uit een packard bell. Ook hier waren de overclockfuncties weggelaten in het PB-bios. (zelfs programma'tjes als SoftFSb werkten niet!!!)

Ik had nog een gelijkaardige bioschip liggen van een ander (defect) moederbord; en heb daarop (via hotswappen van de bioschip) de echte bios van MSI gezet. Werkt perfect!!
Kan nu overclocken

[ Voor 8% gewijzigd door I386DX op 29-06-2003 10:52 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

marcel_koggel schreef op 29 juni 2003 @ 10:05:
Hmm kan iemand mij uitleggen hoe ik mijn bios backup dan. Hier heb ik nog geen ervaring mee. Een site is ook goed natuurlijk! :]
Uniflash is een uitstekend tooltje ervoor (ook om te flashen sowieso, zij het niet op Asus, Abit en Supermicro plankjes bruikbaar). Maar in het algemeen kun je met de progjes waarmee je kunt flashen ook andersom je BIOS uitlezen en op file opslaan. Raadpleeg voor meer info de documentatie van die tools :z
I386DX schreef op 29 juni 2003 @ 10:50:
Ik had hier een MS 6168 uit een packard bell. Ook hier waren de overclockfuncties weggelaten in het PB-bios. (zelfs programma'tjes als SoftFSb werkten niet!!!)
Mbt geen functies in CMOS- OK. Maar mbt geen progjes: Knudde :o Ik heb hem zelf gehad en CPUFSB doet het er prima op (gewoon PLL uitzoeken en daarmee werken ipv mobonaam- hoe vaak moet ik dat nog zeggen :? )

Ik had nog een gelijkaardige bioschip liggen van een ander (defect) moederbord; en heb daarop (via hotswappen van de bioschip) de echte bios van MSI gezet. Werkt perfect!!
Kan nu overclocken[/quote]
Yep, dat werkt ook prima. Overigens is sowieso de MS-6168 handig als mobo voor het hotswappen omdat hij met vrijwel elk type EEPROM overweg kan tem 256KB (2Mb) en een makkelijk toegankelijke socket heeft :)

Oslik blyat! Oslik!

• I386DX
  • Laatst online: 06-07 20:14
dion_b schreef op 29 June 2003 @ 18:59:
[...]

gewoon PLL uitzoeken en daarmee werken ipv mobonaam- hoe vaak moet ik dat nog zeggen :?
raar bij mij deed hij het dus helemaal niet (die progjes liepen gewoon allemaal vast. Ik had wel degelijk de juiste PLL; het is niet de eerste keer dat ik overclock...)

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Mischien cmos clearen ?
Ik had bij een vriend zn laptop ook zoiets dat je de bios overclock opties wel kon zien, maar dat ze grijs waren.
Mischien had de fabrikant ze geblanked ofzo, maar mischien kan je je cmos clearen dat alle opties uit je bios zijn en je ze wel kan aanvinken ? tìs maar een idee

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

marcel_koggel schreef op 31 May 2003 @ 10:13:
Ik heb een aldi pc ( die van 2Ghz ) En daarin zit een MSI MS-6513. Standaard staan de overclock opties in de bios uit. (Ik kan niet de fsb veranderen). Als ik een bios update doe, kan ik dan wel overclocken in de bios ? Ik heb namelijk een Geforce FX 5900 Ultra bestelt, en dan wil ik de CPU even naar de 2400 krikken.
Dankjewel...
Heb ik gehad met een msi k7t lite......ms 6330 versie 3
Dit was ook een OEM bordje......geen overklokopties niets......

Je kunt met soft fsb of van msi fuzzylogic je fsb opkrikken.Na opnieuw opstarten van je pc staat ie weer op default :)
Pagina: 1