Toon posts:

Plaatje in Flash importeren zonder witte achtergrond

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben bezig met een intro te maken voor een customer event. In deze intro wil ik op een gegeven moment plaatjes van oude producten voorbij laten vliegen. De ahtergrond van mijn filmpje is gemaakt met een gradient. Als ik de plaatje van de producten importeer (als jpg.) dan krijg ik een witte achtergrond. Nu dacht ik doormiddel van deze plaatjes in te laden in Photoschop en het wit weg te halen, wel plaatjes zonder witte achtergrond in Flash te krijgen. Vervelend genoeg bleef de witte achtergrond. 8)7 De bestanden die ik heb zijn voorzien van een 'path' dus ik kan in Photoshop makelijk een selectie maken. Hoe krijg ik de plaatjes in Flash zonder kwaliteitsverlies maar voornamelijk zonder witte achtergrond :?

Suggesties?

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 17:00

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Hoe importeer je ze op dit moment? lezen Grimz Dacht dat transparent GIF's ook wel werken.
edit:
en natuurlijk wat BtM909 zei ;)

[ Voor 40% gewijzigd door GrimaceODespair op 21-05-2003 12:35 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

JPG ondersteund toch geen transparant backgrounds :?

;)

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 21-05-2003 12:31 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

GIF lijkt me de beste oplossing. heb je fireworks? Importeer dan je jpg en kies voor bewerken in Fireworks. Haal hier je witte achtergrond weg (gewoon met het toverstafje) en klaar is kees...

Verwijderd

moeten het perse JPEGS zijn, anders kun je van de jpegs vectors maken door trace bitmap en het overtollige wit weg te knippen.
Als je het liever met Gif's doet dat kan ook dat ondersteund namelijk wel transparent backgrounds.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

tip: gebruik nooit JPG's of GIF's...altijd PNG :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het helaas niet met een toverstafje doen, aangezien het plaatje bestaat uit een blauwe Packard Bell computer met een witte zei panelen. Als ik een toverstaf gebruik dan selecteerd hij net een wit vlak, wanneer ik dit in photoshop doe en de Tolerance op 2 of 3 zet dan wordt het een erg pixelige selectie. Toverstafje gaat dus niet. Ik kan alleen een selectie maken met photoshop als ik de path gebruik die in het JPEG bestand zit opgeslagen.
Kan ik die 'path' selectie techniek niet gebruiken in Fireworks of Freehand.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 17:00

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 12:41:
[...]als ik de path gebruik die in het JPEG bestand zit opgeslagen.
Kan ik die 'path' selectie techniek niet gebruiken in Fireworks of Freehand.
Path opgeslagen in jpeg :?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, dan gebruik je de path die in je file zit, no matter wat je daar nou voor file hebt... en je gumt die achtergrond niet weg, maar je maakt hem felpaars. Gewoon een kleur die niet in je afbeelding zit. Vervolgens sla je hem op als GIF, of exporteer je hem, save for web, weet ik hoe dat in Photoshop gaat (ik maal transparent gifs altijd door PSP) ... en je selecteert die felpaarse kleur als transparante kleur... kind kan de was doen.
En vervolgens dus opslaan als GIF..

al moet ik zeggen dat wat wat ow, when? roept wel interessant klinkt, aangezien ik wel vaker hoor dat je in Flash heel makkelijk gebruik kunt maken van PNG's mogelijkheid tot betere transparantie dan die GIF je biedt... maar ik kan je helaas niet uitleggen hoe je die transparantie bij PNG in moet stellen :X :X

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Pak een nieuw document in Photoshop met een transparante achtergrond. Plak hier het deel in wat je WEL wilt zien en sla dit document op als *.png. Ik werk zelf ook altijd met png's in flash, en werkt tot nu toe altijd perfect :)

Verwijderd

idd
PNG will do the Job...

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 11:46

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Ja, het mooiste met PNG is dat het ook nog eens Alpha Layers ondersteund, dus dat je bijvoorbeeld een transparantieverloop kunt hebben of een plaatje dat geheel 50% transparant is, maar ik denk niet dat je dit nodig hebt... Hoe dan ook een mooi formaat! (en Flash kan er prima mee over weg)

Verwijderd

Ik heb wel gemerkt dat gif's een movie aanzienlijk kunnen vertragen, daarom gebruik ik altijd een mask op een bmp. Dit vind ik de beste manier. Ik gebruik altijd ongecomprimeerde bmp's hiervoor omdat flash deze zelf megagoed comprimeerd.
Pagina: 1