HDD beveiligen zodat er geen images op kunnen

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Is dat mogelijk?

Ik ben al aan het google-en geweest maar ik kan er niets over vinden.

Wat ik dus wil, is mijn HDD zo beveiligen zodat het niet mogelijk is met ghost nieuwe image erop te zetten is.

Heeft iemand daar een tooltje voor?? Alvast bedankt ;)

Verwijderd

Wil je ZELF geen image erop zetten of wil je niet dat ANDEREN er een image opzetten??

Wat dacht je "eenvoudig" van een BIOS-password, alvorens de PC uberhaupt op te kunnen laten starten?

• WiNlUx
Anderen. Het gaat namelijk over de hardeschijf op mijn school... De leraren willen dat nog wel eens doen...

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 13:40
zorgen dat de leraren niet bij images op een eventueel aanwezig netwerk kunnen komen, zorgen dat ze niet in de BIOS kunnen komen, zorgen dat ze niet van diskette / cdrom op kunnen starten. Dat zou al aardig moeten helpen denk ik. Dan heb je de meeste bronnen van images al gehad dacht ik zo.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03 15:23

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

idee

je hebt die kaartje die je HD beveiligen
weet niet hoe ze het doen maar als je iets wijzigt op je schijf lijkt het dat het goed gaat.
maar als je reboot dan is de schijf weer in de oude config hersteld zonder dat je het merkt

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook Windows op CDR branden...

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ja de reborn bedoel je waarschijnlijk (zijn in meerder varianten en namen beschikbaar). reborn.nl voor info

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35

dread

Sluwe vlaming

Je kan zelf een image van je hdd maken en als er een andere image opgezet is je oude weer terugzetten :9

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

[de moraalridder]
Dit valt gewoon onder sabotage van schooleigendom en lijkt me ook niet echt legaal.
[/de moraalridder]

Wie gaat er nu een reborn kaart kopen voor een PC op school. :P
En je kan een harddisk niet beveiligen tegen een Image. Bios wachtwoord is geen optie omdat de image er waarschijnlijk bij Boot overheen wordt gezet.

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 11:47
SimplyMe schreef op 13 May 2003 @ 11:39:
idee

je hebt die kaartje die je HD beveiligen
weet niet hoe ze het doen maar als je iets wijzigt op je schijf lijkt het dat het goed gaat.
maar als je reboot dan is de schijf weer in de oude config hersteld zonder dat je het merkt
reborn kaartjes zijn dat...... (8> :Y)

• WiNlUx
Fried schreef op 13 May 2003 @ 11:45:
[...]

reborn kaartjes zijn dat...... (8> :Y)
Moeten die reborn kaartjes dan gewoon op de ide controller ofzo?? Anders heeft het ook geen zin namelijk, omdat ik elke keer ahter een andere pc zit.

• WiNlUx
Defspace schreef op 13 May 2003 @ 11:45:
[de moraalridder]
Dit valt gewoon onder sabotage van schooleigendom en lijkt me ook niet echt legaal.
[/de moraalridder]

Wie gaat er nu een reborn kaart kopen voor een PC op school. :P
En je kan een harddisk niet beveiligen tegen een Image. Bios wachtwoord is geen optie omdat de image er waarschijnlijk bij Boot overheen wordt gezet.
Het is MIJN schijf. Ik mag ZELF weten wat ik erop zet. Alleen als ik dit niet voor het netwerk gebruik ;)

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-10-2025
Wat is hier nu eigelijk je doel ?
Het lijkt er tot nu toe op alsof je een pc die niet van jou is wil saboteren..

Leg eens uit waarom je dit nu eigelijk wil doen ? Dan is het ook makkelijker om een antwoord te geven.

• WiNlUx
Tr1gg3R schreef op 13 mei 2003 @ 12:08:
Wat is hier nu eigelijk je doel ?
Het lijkt er tot nu toe op alsof je een pc die niet van jou is wil saboteren..

Leg eens uit waarom je dit nu eigelijk wil doen ? Dan is het ook makkelijker om een antwoord te geven.
Kijk. Ik zit op het ROC in EHV. Als ik iets aan het doen ben voor school en het lijkt alsof ik andere dingen aan het doen ben (wat ik ook wel eens wil doen), dan doet de leraar de "IMAGE-CD" pakken en gaat er nieuwe image over mijn schijf, terwijl dat (meestal) onterecht was. Al mijn werktsukken zijn dus weg. Al mijn internet pagina's zijn weg enz.. Dit wil ik dus voorkomen. Nu een beetje duidelijk?

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 09:25
Als je je eigen werk nou eens op een FTP-server zet?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 00:59
ALs het jou harde schijf is, dan laat je die kerel toch gewoon niet aan je hd zitten?
Als ie van school is wordt het anders.

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

lonkhuijzen

100% ADH

Het is jouw schijf niet, je school maakt het alleen mogelijk voor jou om een pc te gebruiken waarop je je dingen kan doen die voor school noodzakelijk zijn, meer niet. Voor je werkstukken e.d. heeft je school je eigen (kleine) home directory gemaakt die niet gedelete zal worden door hun. Dus dat je je werkstukken kwijt bent vind ik een beetje raar.
Of hebben ze ook de neiging om je home dir te deleten?

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• WiNlUx
Als je je eigen werk nou eens op een FTP-server zet?
Geblokkeerd...
ALs het jou harde schijf is, dan laat je die kerel toch gewoon niet aan je hd zitten?
Als ie van school is wordt het anders.
Niets tegen te doen. Dan verzinnen ze wel weer iets anders. Sturen ze mij naar huis, of ik mag naar de directeur...

Verwijderd

maar jij bent vast niet de enige met dit probleem. de hele school heeft het dus. kunnen jullie dat dan niet een keer voorleggen aan de directie oid?

werk desnoods met usb mem sticks

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

lonkhuijzen

100% ADH

www.web2ftp.com

[ Voor 8% gewijzigd door lonkhuijzen op 13-05-2003 13:54 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 10:08
OMFG :X Ooit wel eens over email nagedacht? Webmail desnoods? Wees eens creatief...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Je bent accoord gegaan met bepaalde regels en afspraken, toen je daar naar school ging. Waarschijnlijk is het terugplaatsen van een image door docenten 1 van die afspraken. Ik kan me niet voorstellen, dat je op dat netwerk daar geen home-dir hebt, waar je je schoolspullen op kwijt kunt, dus dat zou ook helemaal geen probleem mogen zijn.

Oja, nog zo'n standaard-afspraak: De PC's van school mogen niet voor privé-doeleinden gebruikt worden.

Dat is niet vreemd ofzo, ook op een werkplek gelden zulke afspraken eigenlijk altijd. Als ik hier een nieuwe image op een PC wil zetten, dan ga ik dat dus ook echt niet aan de gebruiker vragen. Ik heb wel wat beters te doen! Aangezien ze toch niks lokaal mogen opslaan, maakt dat helemaal niks uit.

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 19:35

dread

Sluwe vlaming

Zoals ik eerder zei, maak een image van je harde schijf zoals jij hem wilt en zet hem dan op cd. elke keer dat iemand je hdd ghost , ghost jij hem terug kwestie van enkele minuten.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• WiNlUx
Oke oke oke oke. Ik leg het wel voor bij de directie. En waarschijnlijk mogen de leraren zonder pardon een nieuwe image op mijn hdd zetten. Ik ga zometeen even het regelement nog goed doorlezen.

• WiNlUx
Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 14:00:
Oja, nog zo'n standaard-afspraak: De PC's van school mogen niet voor privé-doeleinden gebruikt worden.
Ik heb het hier over de harde schijf maat. Niet over de computer!!! |:(

//edit

Die schijf mogen we ook voor thuis gebruik (prive dus) gebruiken, alleen als we de zooi niet op netwerk installeren en niet op "gebruiken" dan mogen we die bestanden erop hebben...

[ Voor 28% gewijzigd door WiNlUx op 13-05-2003 17:01 ]

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-06 16:28

Frostbite

🤦🏻‍♂️

En als je nu eens toevallig het jumpertje achterop de harde schijf meeneemt >:)
Dan lijkt me het moeilijk om hem te ghosten (als hij geen jumpertje kan vinden)
en tegen de tijd dat hij een jumpertje heeft gevonden ben jij al weg (of heb je al een extra image gemaakt :Y) )

edit:
Of is het een externe hd ? :/

[ Voor 10% gewijzigd door Frostbite op 13-05-2003 17:08 ]

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:55
Leuke 256MB pen-drive aanschaffen en daar je belangrijke info op bewaren...
Harddisk thuis bewaren.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

usb memory is trouwens bij ons op school ook geblokkeerd! Waarschijnlijk gewoon via de bios ge-disabled, want ze gaan er vanuit dat al mijn meesterwerken nog op een floppy passen! Gelukkig heb ik nu VNC, webmail en mijn eigen website waarop ik nogal eens wat docs druk! Maar VNC is `t meest ideale voor mij.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

Pagina: 1