Transformator/Voeding Samsung Syncmaster 171s TFT 17"

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hmmm
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 14:04
Hoi allemaal,

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Ik werk bij een computerbedrijf waar bij wij ook zelf reparaties uitvoeren. Nu zitten we met een probleem: we hebben hier een 17" TFT scherm van het type Samsung. Het is een SyncMaster 171s.

Hiervan is de voeding of transformator (ik weet de exacte naam niet precies van het dingetje :)) een beetje aan het doorbranden geslagen. We hebben al diverse keren met Samsung gebeld met de vraag waar we reserve onderdelen kunnen bestellen en we hebben wel een adres gekregen waar de monitoren gerepareerd worden maar deze willen ons geen componentje leveren. Omdat google ook weinig teruggeeft proberen we nu maar via deze weg informatie te krijgen waar eventueel zo'n dingetje besteld kan worden. Of heeft er misschien iemand nog ééntje liggen? ;)

Het component ziet er uit als op het plaatje hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecscomputers.nl/sic1805.jpg

Op het printplaatje staat:
Sangsung
Made in Korea
HIP0164a
SIC1805
REV0.9
En op een wit stickertje: 0211 - 031087A

Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-07 21:57
Eh wat moet je precies weten :?
Ander ga je even naar de lokale electrozaak en vraag je het daar :?

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
zet eens een ronjde om het onderdeel dat kapot is, en ze er eens bij wat voor getallen enz. er op staat.

en een foto van dat ene onderdeel dat dus kapot is.

[ Voor 21% gewijzigd door geforce5_guy op 08-05-2003 15:25 ]

• Hmmm
Het onderdeel wat kapot is (lees: aan het smelten geslagen...) is één van de koperkleurige spoeltjes. De getallen die daar opstaan zijn:

TM-031
NY0209A

Maar het beste kan het hele printplaatje vervangen worden. Aangezien het printplaatje aan de onderkant ook al zwart is geworden en andere aansluitingen er ook niet echt optimaal meer uitzien waardoor in principe het probleem niet opgelost kan worden door een nieuw spoeltje te solderen.

Het cirkeltje komt eraan!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik denk dat je die wel bij een electroboer kan halen ofzo. En dat ie aan het smelten is komt denk ik doordat er ergens kortsluiting zit, of de warmte niet weg kan.

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Moven naar CM & EL? Daar zitten de electronica-wizards...

Mooi zitten? Barcelona chair!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Denk dat er nixs anders op zal zitten, dan het scherm voor reparatie weg te brengen, zit er geen garantie meer op.
Als het een scherm van een klant is, dan breng je het scherm toch weg voor reparatie en de reparatiekosten zet je toch gewoon op de eindfactuur voor de klant.

Maar jullie voeren ook reparaties uit ?, wie voeren deze reparaties dan uit

And The Only One

• Hmmm
Even voor de duidelijkheid: wij zijn op zoek naar het complete printplaatje! Het was misschien niet helemaal duidelijk omdat het woord componentje in een andere context gelezen kan worden.

Heeft niemand een adres voor ons waar deze onderdelen te bestellen zijn?

Verwijderd

Bij Samsung :?

Verwijderd

denk niet dat je aan een vervangende print kan komen buiten om samsung aangezien het printje specifiek voor tft schermen word gebouwd en dus hoogstens via de leverancier van de fabrikant te krijgen is en die zal natuurlijk een afspraak hebben met samsung dat zij dat niet aan derden uitleveren tenzij die goedgekeurd zijn door samsung dus bij een electro boer zal je het al kunnen vergeten , denk dat alleen de reparatie centrums gemachtigd zijn om de onderdeel de bestellen.

weet niet of jullie meer vestigingen hebben maar zoja zou je nog kunnen kijken of een andere vestiging ook een kapote tft heeft van de zelfde typ en kijken of daar die print nog wel goed is en uitwisselen

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2003 13:54 ]

• Hmmm
Nee wij hebben helaas maar één vestiging dus die laatste optie wordt lastig maar toch bedankt voor het meedenken! :D

Ik heb al wat meer van Samsung reparaties op dit board gelezen dus terugsturen lijkt me in ieder geval ook uitgesloten en de garantie is toch al vervallen...

Maar misschien dat een bezoeker van dit board toevallig zo'n kapotte TFT heeft liggen en het printplaatje voor een redelijke prijs wil verkopen (mits deze natuurlijk in goede staat is)?
Maargoed van Samsung gaat in de regel weinig kapot dus dat zal wel niet.

Pagina: 1