Internet delen -> DMZ Zone?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 12:13
Ik heb thuis een netwerk met daarin:

1 server: win2k prof
2 clients: winXP prof

sinds gisteren heb ik een nieuwe server met daarop dus win2k prof, winroute 5 en remotely anywhere.

nou is het altijd zo geweest dat ik via MSN geen file transfers kon doen.
later hoorde ik dat het met een hardwarematige router wel zou moeten kunnen als je DMZ zone naar jouw ip verwees.
een vriend van me heeft dat dus ook en als je met een client die niet in die DMZ zone valt connect naar IRC, duurt dat een minuut voor hij connect

ik las ergens op winroute site volgens mij dat je met winroute 5.0 WEL die dmz zone kan doen.. dus daarom heb ik winroute 5.0 geinstalleerd.
nu is het zo dat ik vanaf elke client nog geen files kan senden op msn, maar het connecte nnaar irc duurt wel weer lang.. hij connect dan en wacht 1 minuut..
daarna gaat ie gewoon verder (zelfde als met clients die buiten dmz zone van router vallen)

nou zag ik in winroute de optie voor unpn of iets dergelijks, deze zou gebruikt kunnen worden door msn voor file transfers, een soort tijdelijke dmz zone voor wat ik eruit begreep

heeft iemand een idee hoe ik irc dus wel meteen kan laten connecten en evt files kan senden via msn..
DCC op irc werkt op dit moment ook niet terwijl dat het ook altijd (voor winroute 5) heeft gedaan

edit:
jah ik heb gezocht enzo, maar kon weinig tot niets vinden over dmz, unpn in winroute 5.0 vandaar mijn vraag

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 08-05-2003 12:16 . Reden: aanvulling ]

Verwijderd

DMZ is niet nodig, port-forwarding is de oplossing.

• cryptapix
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 12:43:
DMZ is niet nodig, port-forwarding is de oplossing.
euhm jah,
nog zoiets..

op mijn vorige server met winroute 4.0 was portmappen niet de oplossing..
nu heb ik dus winroute 5.0 en kan ik zoiezo portmappen al niet meer vinden
en waarschijnlijk is dat niet de oplossing

in search las ik al dat vrijwel niemand met portmappen tot de juiste oplossing is gekomen

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

dmv van port mapping werkt het niet. of DMZ werkt weet ik niet maar dat antwoord kan je vinden in "het grote msn topic" in Software algemeen.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Maar kun je niet NAT'ten met WinRoute? Daarna een port vrijgeven voor MSN en klaar.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 14:23
Portmappen zit wel in Winroute 5.

En UPNP zou ik niet gebruiken. Winroute geeft zelf de oplossing waarom niet.

Wat ik gedaan heb is het volgende. Heb naar ip 192.168.100.1 poorten 6891 6892 6893 geforward. en naar ip 192.168.100.2 poort 6894 en zo verder.

Ik gebruik dus geen UPNP

Voor je poorten moet je dit eens lezen.

http://www.kerio.com/manual/kwf/en/ch05s02.html

Het is mischien ook een oplossing om even de handleiding door te bladeren

http://www.kerio.com/manual/kwf/en/

• cryptapix
raymonvdm werrkt dat dan bij jouw ?

ik heb als volgt ingesteld:
SOURCE: Internet (zo heet die verbinding die verbinding maakt met internet)
DESTINATION: Firewal
SERVICE: TCP 6891
ACTION: Permit
LOG: beide (wil loggen)
TRANSLATION: MAP 192.168.0.2 (ip van client waarop msn draait)
PROTOCOL INSPECTOR: default

wat is daaraan dan fout ?
ik ben al hele dagdie handleiding ana lezen :)

edit:
en wat ik ook nog steeds niet uitben, waarom duurt connecten naar irc altijd 1 minuut, lijkt wel alsof ie ergens op wacht

[ Voor 15% gewijzigd door cryptapix op 08-05-2003 15:01 ]

Verwijderd

Filetransfers werken niet door een NAT router heen indien de andere partij ook een NAT router gebruikt. Hiervoor is de enige oplossing portforwarding maar dit is een niet mooie oplossing (max 1 pc msn met portforwarding)

Een oplossing die ik zelf toepas:

Tussen de mensen met wie je vaak bestanden wilt uitwisselen een VPN opzetten. Ik heb dit gedaan doormiddel van de linuxbakken die wij als routers gebruiken. Echter met windows moeten er ook wel oplossingen voor zijn. Dan heb je zegmaar een groot lokaal netwerk met je vrienden en je kan er zelfs bestanden over delen met windows.

Messenger ziet op de een of andere manier dat het er een lokale verbinding is van PC 1 naar PC 2 en dan kan je wel files versturen en ontvangen.

• cryptapix
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 16:05:
Filetransfers werken niet door een NAT router heen indien de andere partij ook een NAT router gebruikt. Hiervoor is de enige oplossing portforwarding maar dit is een niet mooie oplossing (max 1 pc msn met portforwarding)

Een oplossing die ik zelf toepas:

Tussen de mensen met wie je vaak bestanden wilt uitwisselen een VPN opzetten. Ik heb dit gedaan doormiddel van de linuxbakken die wij als routers gebruiken. Echter met windows moeten er ook wel oplossingen voor zijn. Dan heb je zegmaar een groot lokaal netwerk met je vrienden en je kan er zelfs bestanden over delen met windows.

Messenger ziet op de een of andere manier dat het er een lokale verbinding is van PC 1 naar PC 2 en dan kan je wel files versturen en ontvangen.
1pcmet msn is geen prob, heet me broertje gewoon geen msn met filetransfer :p
vpn schiet niet op, dan zou ik zovaak vpns moeten aanleggen..
ik en een vriend van me zijn bezig met een WIFI oplossing om ons eigen netwerkje aan elkaar te koppelen :)
helaas hebben we op dit moment even geen geld over :p

vpn heeft als nadeel dat het gewoon snelheid van je upstream is.. en dat wil je natuurlijk niet >:)

maar over portforwarding:
zoals je mayb al had gelezen, werkt bij mij niet ?
of wat doe ik da verkeerd :)

[ Voor 5% gewijzigd door cryptapix op 08-05-2003 16:42 ]

Verwijderd

filetransfers via msn gaan ook gewoon via je upstream. een vpn doet verder niets anders. maar ik snap dat het een beetje overkill oplossing is als je met veel mensen eea wilt delen. Ik zal vannavond nog ff gaan lezen over dat portforwarding gedoe misschien heb ik een voorbeeldje liggen :)

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06 14:23
Die portforward die je geeft ziet er goed uit. Mijn vraag is echter met wie probeer je die filetransfer met iemand die ook nat heeft. Of met iemand zonder nat ?

Source en destination port is beide tcp 6891 ?

Probeer het eens beide kanten op.

nog een leuke zet UPNP UIT...

Bij mij werkt het. Dus bij jouw moet het ook kunnen. Zorg er wel voor dat die msn regel onderaan staat bij je Trafic policies. Zodat de msn regel na je nat regel staat.

Dan moet het werken.

[ Voor 6% gewijzigd door raymonvdm op 08-05-2003 17:10 ]

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Een alternatief dat wél altijd werkt, voor alle pc's in je nat-netwerk is een Linux router gebruiken met een 2.2 kernel en daarop de module ip_masq_mms.o laden.
Overigens zou Msn 5.0 beter moeten werken met NAT en zou die module overbodig worden, mits de andere kant ook MSN 5.0 gebruikt.

• cryptapix
raymonvdm schreef op 08 mei 2003 @ 17:09:
Die portforward die je geeft ziet er goed uit. Mijn vraag is echter met wie probeer je die filetransfer met iemand die ook nat heeft. Of met iemand zonder nat ?

Source en destination port is beide tcp 6891 ?

Probeer het eens beide kanten op.

nog een leuke zet UPNP UIT...

Bij mij werkt het. Dus bij jouw moet het ook kunnen. Zorg er wel voor dat die msn regel onderaan staat bij je Trafic policies. Zodat de msn regel na je nat regel staat.

Dan moet het werken.
ik probeer die filetransfer met iemand die een hardwarematige router gebruikt (en lijkt ook NAT dan ?)

source en destination port.. hmz
als ik file ONTVANG is 1 van de poorten 3129 oid ? zoudaar het probleem kunnen liggen ? want files ontvangen kan wel..

unpn staat uit..

en ik wil GEEN msn 5 dat zuigt :)

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Je krijgt msn 4.6 niet aan de praat met puur poorten forwarden. Als je iemand een bestand stuurt, zet MSN namelijk een poort open en stuurt ie het ip adres van je computer via de msn server naar de andere persoon. Die moet dan verbinding met jouw computer maken om dat bestand te downloaden. Aangezien msn 4.6 geen NAT ondersteunt, stuurt ie als ip adres 192.168.0.2 naar die andere computer en het is dus logisch dat ie dat bestand dan niet kan downloaden. Dit is NIET te verhelpen dus door een stomme poort te forwarden. Wat die linux module deed was de pakketjes zo herschijven dat het ip adres wel klopte. Dat is dus ook de enige manier om het probleem met msn 4.6 te fixen ben ik toch bang. Ja of je moet idd met dingen als vpn's gaan werken (want dan werkt het weer wel, dan is 192.168.0.2 namelijk weer wel te vinden ;)).
Ik hoop dat je het nu een beetje snapt.

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

Msel

...

Als ik DMZ host in mijn router inschakel met het ip van deze computer dan kan ik snel connecten op deze computer. Als ik op een andere computer zit dan connect ik op de 1 minuut manier, behalve als deze computer aanstaat, dan connect ik gewoon snel. Dus gewoon even je router instellingen rondbladeren.

Msn (bestanden sturen) werkte ook meteen toen ik de DMZ host inschakelde. Maar deze heeft het op een of andere manier op mijn andere computer altijd gedaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Msel op 08-05-2003 18:25 ]

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
raymonvdm schreef op 08 mei 2003 @ 14:34:
Portmappen zit wel in Winroute 5.

En UPNP zou ik niet gebruiken. Winroute geeft zelf de oplossing waarom niet.
De oplossing of de reden?
En zonder upnp kunnen virussen nog steeds 'op internet'.

Verwijderd

cryptapix schreef op 08 mei 2003 @ 17:40:
[...]

ik probeer die filetransfer met iemand die een hardwarematige router gebruikt (en lijkt ook NAT dan ?)
Ja.
source en destination port.. hmz
als ik file ONTVANG is 1 van de poorten 3129 oid ? zoudaar het probleem kunnen liggen ? want files ontvangen kan wel..

unpn staat uit..

en ik wil GEEN msn 5 dat zuigt :)
Jammer, vanaf msn 5 werkt het prima met NAT.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Wat voor router heb je precies en waar vind je die instelling voor de DMZ ?

• Predator
  • Laatst online: 21:31

Predator

Suffers from split brain

Voor msn (ook filetransfers achter een router/NAT) is er dit topic:
Het Grote MSN Messenger Topic (deel 2) + zijn voorganger.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.