[WinXP] cyclische redundantiecontrole? *

Pagina: 1
Acties:
  • 27.200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-04 17:44
Wat is in gods naam cyclische redundantie controle? Hij geeft sinds kort, sinds ik mijn dvd brander de nec 1100a heb ingebouwd, eigenlijk pas na dat ik windows opnieuw geinstalleerd heb.
Ik heb alle hardware getest in mijn andere pc en alles is goed.
In de pc waar ik het probleem heb is een AMD 1900 XP met een ATI 9500 Pro,
512MB PC 2100
MSI KT3 Ultra ARU
3 x 80 Gig Maxtor 7200Rpm
Lite on DVD Spelertje
QTec 450 Watt voeding.

Bij andere pc ook zelfde configuratie alleen meer materiaal er in en nergens problemen mee op QTec 350 Watt .
Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Foute cd. Dan blijft ie in een soort eeuwig lusje hangen. Heeft dus te maken met corrupte data dacht ik. Wanneer zegt ie het? Als je een cd/dvd aan het lezen bent?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
[search=cyclische redundantiecontrole]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5422

Kan ook aan je HDD liggen. Wanneer krijg je de melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik had dit een paar maanden geleden op m'n werk, vlak daarna hoorde ik ook een keer een *klik* uit de kast komen. Een paar weken daarna was de HD dood.

Als het van je HD komt dan is ie bezig te sterven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Het komt van cd , over het netwerk en van diverse hdd's, dus lijkt me sterk dat er iets kapot is. Ook bij andere pc funtioneerd alles goed. Gezocht heb ik overal al, het lijkt me overigens ook weer typisch iets met windows te maken te hebben, daarom vraag ik het hier.
Mischien zijn er meerdere ervaringen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
onkruid71 schreef op 07 May 2003 @ 20:33:
Gezocht heb ik overal al,
Oh? Aan de hand van de resultaten van mijn zoekopdracht kan ik anders een aardig antwoord krijgen op je allereerste vraag. Vraag ik me af waar je gezocht hebt, op welke keywords etc.
het lijkt me overigens ook weer typisch iets met windows te maken te hebben
Maar natuurlijk, blame Windows.
Volgens mij geeft deze post: MrTinux in "cyclische redundantiecontrole"
wel een redelijke uitleg wat cyclische redundantiecontrole inhoudt, en wat de oorzaak van de melding zou kunnen zijn.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Okay, maar als alle hardware in de andere computer zit, lijkt het me stug, dat als je een dvd brander in bouwt niks aan de hand is en dan installeer je windows XP opnieuw en dan heb je ineens gedonder.

Wat MR Tinux schreef zal best kloppen, maar waardoor heb ik ineens dat probleem?

De hardware is dus apart allemaal getest, inclusief kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat dus om WinXP? Iets dat toch wel van belang is in Windows Operated Systems. Ik pas meteen je topictitel dus even aan, zie ook het WOS policy bovenaan de topiclijst ;)

En toch is het (hoogst)waarschijnlijk een hardware- of evt. driverdriver probleem. Zie de zoeklink van blackd en voor nog meer bevestiging bijv. [google=windows cyclic redundancy check error] :Y)

offtopic:
Wees blij dat je een CRC error krijgt, dat is beter dan geen error krijgen en er toch een paar bits verkeerd om staan. Zo zijn er mensen die niet blij zijn met ECC geheugen omdat de PC zomaar foutmeldingen gaat geven bij fout geheugen. Don't shoot the messenger enzow ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:50
CRC is een zeer eenvoudige errorcontrole, alle bits die doorgestuurd worden worden opgeteld in het 2*complement. Hierdoor bekomt me een uniek getal, dat ook meegestuurd word, aan de ontvangende kant worden alle ontvangen bits opgeteld, dat getal moet dan overeenkomen met het verzonden getal, is dat niet het geval dan is er een fout gebeurd tijdens de transmissie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27948

CRC is geen simpele optelling. CS (checksum) is de simpele optelling.
Ik heb ooit geweten hoe het werkt, maar weet het niet precies meer. Wat ik me kan herinneren:
* in principe komt het neer op een staartdeling
* werkt met schuifregisters en terugkoppeling
* met een CRC is het tot op zekere hoogte mogelijk fouten te corrigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Voor de liefhebbers: klik voor uitleg over het algoritme. Maar dat is een beetje offtopic :+

onkruid71: voor het geval het nog niet duidelijk was: ik zou toch nog eens goed kijken naar de hardware en drivers; niet helemaal relevant maar Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen is een goede leidraad. Zo zal je in ieder geval even langs www.viaarena.com willen gaan. DMA als test uitschakelen lijkt me ook geen kwaad kunnen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76519

Allereerst mijn excuus voor het ophalen van dit oude topic, maar dit was de nieuwste die ik kon vinden over dit probleem.

Ik heb dus ook die cyclische redundantie controloe fout, maar bij mij ligt het *niet* aan de cd aangezien ik een virtuele drive gebruik (fantomcd). Ik heb dit probleem alleen bij een spel, MOHAA. Er zit dus een fout in de software van het spel zelf...

Ik heb al gegoegeld naar cd controle software, maar heb niks gevonden. Weten jullie wellicht zo'n controle software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 23:48

tweakerbee

dus..?

Denk dat je in dit geval te maken hebt met een illegale kopie. Daar kun je helaas (ook op GoT) geen ondersteuning voor krijgen. Het enige wat je kunt doen is opnieuw downloaden, of in de winkel kopen.
Als je zelf een image gefabriceerd hebt is het waarschijnlijk wegens de kopieerbeveiliging dat hij niet werkt.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Nou, ik heb het uitgezocht, wat het is, geen rotte schijf of wat, gewoon weer een verrotte windows xp. Dus niet een illegale copie zoals overal beweert wordt, als er iets fout gaat op een pc. Windows is meestal de rotte appel. Volgens mij heeft het in 1 van die updates gezeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik heb net m'n hele pc opnieuw geïnstalleerd.
Tot nu toe werkte hij weer vlotjes als nieuw.
Als laatste wil ik wat spelletjes opnieuw installeren.
Ik stop mijn Mohaa CD erin en kies voor installeren.
Maar zo rond de 18% stopt 'ie vanwege de fout:
---------------------------
Componentoverdrachtsfout
---------------------------
Component: Data Files Minimal
Bestandengroep: Data Files Minimal
Bestand: G:\data2.cab
Fout: Gegevensfout (cyclische redundantiecontrole)

Het gaat om een ORIGINELE CD-Rom van Medal of Honor, waar ik geen krassen of andere beschadigingen op kan vinden. Voorheen deed 'ie het wel gewoon.
Ik werk met XP-sp1
Pentium 2,66ghz
1024MB

Er staat vanalles over cyclische redunantiecontrole, maar ik kan nergens iets vinden wat ik eraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ok, hier m'n eigen antwoord al... |:(

Dit had ik gevonden op internet:

Install an ASPI Layer:

WinXP does not install an ASPI layer by default, which causes problems with most CD burning software.

1. Open up "My computer" and right click on the CD Recorder. If your CD recorder was detected as a CD recorder there will be a tab called "Recording". On this tab uncheck ALL of the boxes. apply or OK out of it and close my computer.

2. Next do a search on google to find ForceASPI, extract the archive and run INSTASPI.BAT then reboot. Also search for aspichk.exe on google, this is a nifty tool to check what ASPI libraries you currently have installed.

Dit heb ik dus dan ook maar gedaan (weet ik veel)... :?
Maar dat had ik dus niet moeten doen.
Weer weggehaald en nu doet 'ie het wel gewoon?

Misschien iets voor anderen met dit probleem?
Probeer het eens te installeren en kijk dan of het werkt, zo niet of juist dan problemen? Dan gewoon weer uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
als ik het weer tegen kom zal ik dit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73940

dit probleem heb ik dus nu ook. Ik heb alle mogelijke opties al geprobeert maar niets helpt !!
Pagina: 1