Toon posts:

[win2ksrv] internet delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een windows 2000 server staan, wil internet delen met mede gebruikers van het netwerk. alleen hoe stel ik dit in? ben daar niet echt de koning in. ik kon niks vinden..
het is de bedoeling dat de server met twee netwerk kaarten het internet gaat delen. ene netwerk kaart mn switch, andere mn getweakte speedtouch modem.. iemand die een interessante link heeft of die het mij uit wil leggen?
ik kon op het forum hier niks vinden..

Verwijderd

ligt eraan hoe moeilijk je wil doen

Verwijderd

volgens mij is de makkelijkste manier gewoon ics aanzetten, anders moet je dhcp installeren en in geven dat de default route naar de server is. en dan iets van isa installeren

Verwijderd

Topicstarter
ics aanzetten ok, dat lukt wel, maar moet ik op de clients dan nog iets instellen? of kunnen die ook gewoon direct online? moet ik de adsl modem trouwens nog terug tweaken?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:21

Verwijderd

kan ik ics ook gebruiken op meerdere netwerkkaarten? (heb hier op mijn servertje een usb modempje (die rode rog) voor mijn internet verbinding die gedeeld is op 1 netwerkkaart via ICS, ik heb er nog 2 netwerkkaarten inzitten en daar wil ik hem ook op delen, ben al bezig geweest met proberen van instellingen... of moet ik hiervoor echt winproxy o.i.d. installeren? (ik draai win2k sp3)

[edit]
ik heb ook in internet delen FAQ gekeken maar daar wordt ook alleen over 1 netwekkaart gesproken, moet dit misschien bij instellingen van het kaartje -> internet delen en dan de andere netwerkkaart selecteren waarmee het usb modempje gelinkt staat?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 20:49 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 21:25

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

GOT > NT > FAQ: Hoe deel ik internet?
Hoe deel ik Internet ?
World of Window Networking
http://www.wown.com/j_helmig/w2kics.htm

Verwijderd

snap niet waarom je dat zou willen, je kan toch die ene kaart met de hub verbinden?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 20:44 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 20:43:
snap niet waarom je dat zou willen, je kan toch die ene kaart met de hub verbinden?
ja, zo zit het nu, maar als ik wil dat bepaalde computers niet in het andere netwerk mogen kijken maar toch internet mogen is dit wel handig (b.v. op mijn wireless Lan setje voor een laptop of als mijn Buuf een aansluitinkje wil op het internet)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:53

Predator

Suffers from split brain

Je hebt al een router (tweaked alcatel) dan moet je niet nog es gaan NAT'n.

Ga liever routen (zonder NAT) :)
(Static) routing tutorial

cfr dit voorbeeld: (Static) routing tutorial

[ Voor 22% gewijzigd door Predator op 27-04-2003 21:00 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 27 April 2003 @ 20:59:
Je hebt al een router (tweaked alcatel) dan moet je niet nog es gaan NAT'n.

Ga liever routen (zonder NAT) :)
(Static) routing tutorial

cfr dit voorbeeld: (Static) routing tutorial
thank yooouuuu direct ff uitgeprint zodat ik het noooit meer hoef te zoeken! :D
Pagina: 1