Toon posts:

Aldi-pc : tv-out niet aan de praat te krijgen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op voorhand : ik heb de search gebruikt;
ruim een uur gezocht maar niet echt gevonden wat ik zocht !

ik wil dus een film kijken op de tv ,
via mn tv out van de nieuwe Medion Aldi pc (2.6 GH met de ATI 9600 )

heb geprobeerd zowel met composiet als s-video
Maar niets werkt ,

Ik kan bij de instellingen geen tweede monitor of tv-out aanswitchen

het zijn nog de originele drivers van bij de aankoop ,
ik denk de Windows drivers ...
Heb op de Ati site gezocht naar de laatste 9600 drviers maar niet gevonden
ik las ergens dat dit dezelfde zijn als de 9500 Pro

Kan iemand enig van dit bovenstaande bevestigen;
of me vertellen waar ik de tv out wel kan aanleggen

alvast bedankt

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Allereerst: de 9500pro heeft de (dure) R300 core, in tegenstelling tot de 9600(pro). Niet de 9500pro-drivers gebruiken, dus! Ik raad je aan om voor je gaat hannesen met drivers e.d. even tvtool te downen en je reolutie terug te zetten naar 800*600. Dat komt het dichtst bij een PAL-signaal en kan doorgaans door elke TV verwerkt worden. Voor TVTOOL zie: http://tvtool.info/index_e.htm (de engelse pagina. Ik neem aan dat je die prefereert boven de duitse).

Suck-6!

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:46
Lijkt mij een kwestie van controle-panel-drivers van ati.
zolang je die niet installeert zul je nooit je tvout aan de gang krijgen...

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

The_Jester schreef op 19 April 2003 @ 01:41:
Allereerst: de 9500pro heeft de (dure) R300 core, in tegenstelling tot de 9600(pro). Niet de 9500pro-drivers gebruiken, dus! Ik raad je aan om voor je gaat hannesen met drivers e.d. even tvtool te downen en je reolutie terug te zetten naar 800*600. Dat komt het dichtst bij een PAL-signaal en kan doorgaans door elke TV verwerkt worden. Voor TVTOOL zie: http://tvtool.info/index_e.htm (de engelse pagina. Ik neem aan dat je die prefereert boven de duitse).

Suck-6!
De 9600TX die in de Aldi pc zit is een hoger geklokte 9500, en geen "echte" 9600.
TV-Tool is alleen voor Nvidia kaarten.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-07 15:14

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

De WinXP drivers hebben geen TVout optie aan boord, gewoon even de nieuwe catalyst-drivers van de ATi site halen
(deze zouden volgens mij alle radeon kaarten ondersteunen)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

Msel

...

Ik heb de 2.0Ghz Aldi pc en daarin zat bij mij een geforce 4 mx 460, daarmee kon ik op het begin ook niet de tv out gebruiken. Toen mailde ik naar medion en toen raadde ze me aan om de bios te flashen en dat werkte dus. Ik kreeg alles bij gemailt om het klaar te spelen en het werkte. Dus ik zou ook maar een keer medion gebruiken. Kijk ook even of je misschien een andere driver kan proberen.

• Snol
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Snol

Swim with me and get wet !

Ik vind het wel vreemd dat ze driver/software hier niet meteen op mee installeren (ga er vanuit dat het Os wel geinstalleerd was en dergelijke), aangezien het een soort multimedia pc betreft.

Om het zelf te doen is inderdaad de standaard driver installeren van Ati. Ben er zelf niet mee bekent want ik ken alleen Nvidia met de Detonator Drivers.

*

Verwijderd

Topicstarter
reply op marcel :
het gaat hier dus wel degelijk om de pc met 2.6 giga ,
Bios flashen ... :s

ik zal eerst eens die catalyst drivers proberen

btw , het gaat hier (nog) niet om de TV-tool ,
maar enkel het beeld van scherm op op tv krijgen

to be continued !

alvast bedankt gasten

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 11:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Catalyst driver proberen te downloaden , zowel de eng/fr/d als de 24 talen - versie
en bij beide kreeg ik een error bij installatie ,:

INF error:
video driver nog found

wat betekent dit ?

• zetje01
Waarom installeer je nou niet gewoon de contolepanel drivers?

Verwijderd

zetje01 schreef op 19 April 2003 @ 12:34:
Waarom installeer je nou niet gewoon de contolepanel drivers?
Dat lijkt mij ook de juiste optie. Als het dan nog niet werkt kijken we weer verder :)

Overigens is de TV-tool voor Nvidia kaarten en niet voor Ati kaarten...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2003 14:50 ]

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Probeer deze link es, volgens mij moet het daarmee lukken.
Staat allemaal op deze site

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad , die gemodificieerde Catalyst 3.2 drivers kon ik inderdaad succesvol installeren , Bedankt !!!!!!!

maar bij de geavanceerde instellingen blijft het vakje voor de tv-out nog steeds grijs ,
kan het dus niet aanleggen !

wie helpt me ?

• shakedown
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-06 11:32
misschien hele stomme vraag: hoe groot is de catalst 3.2 file van ati?? ik heb hem oko gedownd maar hij werkt niet... hij is bij mij 5.88 mb groot. misschien dat ik hem niet goed heb getrokken van Ati??

• zetje01
Via apparaatbeheer installeren (aangeven waar de .inf staat).

• Spam
  • Laatst online: 11-05 23:17
Misschien een domme vraag : maar heb jeje TV aangesloten en aanstaan ? Als de kaart geen TVout signaal detecteert dan zal ie ook grijs blijven.

Ik zag het nog niet terug in de antwoorden dus ik stel de vraag maar. Klinkt stom maar ik heb zelf wel eens enorm liggen klooien met TVout en bleek de kavel niet helemaal erin te zitten. Ook kreeg ik het bekende zwartwit probleem en bleek ik een S-video plugje te gebruiken waar maar 4 pinnetjes in zaten i.p.v. 6

succes !

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07 09:02
Spam schreef op 22 April 2003 @ 16:07:
Misschien een domme vraag : maar heb jeje TV aangesloten en aanstaan ? Als de kaart geen TVout signaal detecteert dan zal ie ook grijs blijven.

Ik zag het nog niet terug in de antwoorden dus ik stel de vraag maar. Klinkt stom maar ik heb zelf wel eens enorm liggen klooien met TVout en bleek de kavel niet helemaal erin te zitten. Ook kreeg ik het bekende zwartwit probleem en bleek ik een S-video plugje te gebruiken waar maar 4 pinnetjes in zaten i.p.v. 6

succes !
idd, had ik ook, meende echt alles goed te hebben aangesloten (verkeerde composiet gebruikt :+!)
Maar ik denkt dat de repley van spam het is

• Extrada
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-03-2024
Heb je wel in je eigenschappen van je beeldscherm bij de instellingen 2 monitors staan?
Je kan het via die manier ff proberen monitor 2 selecteren en dan kijken wat ie zegt.
Wat betreft die svhs kabel, misschien zie ik het verkeerd voor me maar svhs is toch altijd 4 pinnetjes ? :)
Ik heb zelf wel slechte ervaringen met zo'n scart connector waar je dan de svhs plug in doet.
Of zwart wit beeld of super wazig.

En die catalyst drivers waar ik een linkje naar gemaakt had zijn 5.5 mb maar zijn aangepast voor die 9600tx van de aldi

Verwijderd

Soms is het toch wel handig om de handleiding bij de aldi pc te lezen :P

Zet je tv aan met kabels erin. Nu het belangrijkste: stel je tv goed in op het input kanaal van s video of scart. Pas daarna kan je in het control panel van ati kiezen voor tv output.
Pagina: 1