WinXP ICS deelprobleem/netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Ok, als eerste even een plaatje om te laten zien hoe de opstelling gemaakt is hierzo:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tdekorte/inet_sharing/opstelling.jpg

Het Netwerk deed het tot vanochtend niet totdat ik op de client PC IPX/SPX protocol installeerde. Met TCP/IP zag ik de andere pc niet, gister zag ik hem wel, maar sindsdat ik de pc opnieuw opstarte deed hij het wel weer

Ik heb geen vast IP geconfigureerd, hij wordt als het goed is automtaisch toegekend door mijn pc dus.

nu net werkt hij wel weer wanneer mijn Inet gereset wordt (verbuinding verbreken dus) Hij werkte ineens weer wel.

ik zal wat specificaties geven:
Server: WinXP
ICS sharing
Realtek Kaart (daar komt wanadoo premium in)
Sis Moederboard netwerk kaart (UTP gaat naar de hub toe)

Client: winXP
een ISA 10mbit kaart UTP

verder geen vast ip, ip wordt geadresseerd door de DHCP server (mijn pc) heeft nu het ip: 192.168.0.136 > staat al een tijd aan, weet niet of dat ergens mee te maken heeft.

ik verbrak mijn verbinding en verbond weer en toen werkte alles ineens

Hopelijk krijg ik wat hulp want om elke x 3 uur te kloten om die verbinding te maken heb ik niet echt zin in.

Nog even wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tdekorte/inet_sharing/ICS.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tdekorte/inet_sharing/Lan-verbindingen.JPG

de "lan-verbinding" van de sis netwerk kaart die naar de hub gaat heeft een vast ip, namelijk 192.168.0.1 > is denk ik zelf ingevuld doordat ik Inet deelde met die netwerkkaart. DNS staat leeg

Verwijderd

Waarom stel je de client niet op een vast IP in? Met één client is er nog wel overzicht te houden, en het scheelt gewoon veel gezeur.

Ik zou dat sowieso tijdelijk doen, totdat je weet wat er precies mis is. Het kan zijn dat die DHCP-server niet goed werkt, en de client bijv. niet altijd een IP krijgt.

Verder is er op het eerste oog niet veel mis. Ik zou gewoon alles zo simpel mogelijk instellen, en kijken of het dan wel werkt. En dan dus ook de DNS-adressen op de client instellen naar de DNS'sen van Wanadoo (195.96.96.97 en 195.96.96.33) :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 17:03 ]

• Carnagy
ok, een vast ip instellen + DNS server werkte dus niet.

Toen dat afgezet en een auto ip toegewezen laten krijgen en dat werkte weer wel :S

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:29
dan heb je het gewoon niet goed ingesteld.

client pc:
ip: 192.168.0.2
gateway: 192.168.0.1
dns: 192.168.0.1

CISSP! Drop your encryption keys!

• Carnagy
ok, laurens z'n id werkt dus niet, snap er geen ruk van

• Carnagy
ik stel alles in
schakel de netwerkverbinding uit, opnieuw inschakelen

niks noppes nada

Verwijderd

Probeer je server is opnieuw op te starten? Bij mijn w2k-server moest ik hem soms (nadat ik uren had gezocht) gewoon even opnieuw opstarten, en dan wou het wel weer werken.

Verwijderd

Er bestaat geen netwerkbrug tussen je twee verbindingen zo te zien aan je plaatje, als deze er niet is kan er ook geen communicatie tussen de 2 interfaces op je "server" plaatsvinden...

Run ff de winXP network wizard, en kijk goed wat je doet ik weet niet meer precies maar ik dacht dat je ergens beide netwerken moest aanvinken waardoor daarna een bridge tussen deze twee ontstaat....

• Carnagy
het heeft gewerkt, maar dan na een nachtje uitstaa werkt het opeens niet meer :S lijkt me sterk dan freak

• Carnagy
als je Inet deelt via de wizard, dan maakt hij automatsich een brug aa tussen de 2 nic of moet je dat zelf doen, en kan ik dta controleren of het gedaan is?

Verwijderd

nee joh als het goed is zou hij die bridgee zelf aan moeten maken, maar ik heb al vaker meegemaakt dat na het booten deze weer wegvalt, kijk ff of je je windows helemaal geupdate hebt, en anders moet je een andere software gebruiken om het internet te delen... Zoals winproxy e.d

Verwijderd

Ow en als het gelukt is staat bij de netwerkverbindingen een icoontje van een netwerkbrug..

Check de manual hoe je em het beste kunt maken..

• Carnagy
ok, de netwerkbrug is er dus maar de instellingen worden niet bewaard als de comp uit en aan gaat. Vanochtend stond alles weer niet gedeeld. enig idee hoe ik dat fix windows is uptodate maar er moet toch een oplosing voor zijn om dat goed te fixen

Verwijderd

Probeer het eens zo, misschien dat dit werkt: http://www.wown.info/helmigj/gif_wxp/Wxpbrdg3.gif

• Carnagy
ok, die brug is er denkik wel, het probleem zit hem in dat de instellingen niet worden opgeslagen oid. Als ik opnieuw opstart moet ik opnieuw met de wizard de Inet verbinding delen en dan werkt het weer, terwijl er toch staat dat er gedeeld wordt. Instellingen worden niet geactiveerd ofzo :S

• Carnagy
ok, dan nog iets

mijn pa kan geen mail versturen via en van de client pc's, ontvangen lukt wel maar versturen niet. hoe los ik dat op en dus ook nog steeds dat probleem dat ik elke x na een reboot opniuew moet delen

Verwijderd

daar kan ik verder niet veel mee, heb je de configuratie gecontrolleerd, smtp aanmelding aan, goede servers etc... :/

• Carnagy
kickje

Verwijderd

Wat is kickje?

• Carnagy
zorgn dat mensen kijken omdat er al 24 uur lang niks over gezegd is, zorgen dat het probleem opgelost wordt, en niet genegeerd

• Carnagy
weer een kick

• Carnagy
weet er nou niemand hier iets over dit probleem, lijkt me toch dat meerdere mensen hier last van hebben

• Carnagy
...

Verwijderd

staan de mail en smtp server wel goed ingesteld, want het is dus in jou geval dat maybe de smtp niet goed staat in gesteld omdat die voor het versturen van je mail zorgt. dus check het ff

• Carnagy
mja, maar waar vind ik die ergens, er staan wel ergens opties om aan te vinken, ftp smtp etc etc

dan doe ik Ip adress: 192.168.0.1
en dan werkt ut dus nie :S

• Msel
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2025

Msel

...

bij outlook, bij accounts, moet je even kijken of er bij de uitgaande mail, een server ingestelt staat. Waarschijnlijk als het de email account is van wanadoo dan zou het zo zijn: smtp.wanadoo.nl , maar dit kun je zien bij de gegevens die je bij je internet kreeg. Ik weet niet of je dat bedoelt?
Pagina: 1