Ik heb een netwerk met 3 computers. Verbonden met een router waar ook de adsl in zit. Ik kan op een of andere manier niet de bestands en printerdeling aanzetten dus kan ik geen mappen sharen. Dus zend ik mijn programmas over met netmeeting. Alleen dit duurt nog heel lang. Volgens de taskbar - performance, gebruikt het maar 2% van het (100Mbit) netwerk. Kan ik niet sneller overzenden, dat ik in een wip een film overzend ofzo? Wie kan me helpen?
Waarom zou je filesharing niet aan kunnen zetten 
En anders kan je toch een ftpserver installeren, dat heeft immers minder overhead dan netmeeting.
en die 2% zegt niets, is geen betrouwbaar/nuttig meetinstrument
En anders kan je toch een ftpserver installeren, dat heeft immers minder overhead dan netmeeting.
en die 2% zegt niets, is geen betrouwbaar/nuttig meetinstrument
In een wip gaat je niet lukken theoretisch max is 100:8=12.5mB/smarcel_koggel schreef op 04 April 2003 @ 20:07:
Ik heb een netwerk met 3 computers. Verbonden met een router waar ook de adsl in zit. Ik kan op een of andere manier niet de bestands en printerdeling aanzetten dus kan ik geen mappen sharen. Dus zend ik mijn programmas over met netmeeting. Alleen dit duurt nog heel lang. Volgens de taskbar - performance, gebruikt het maar 2% van het (100Mbit) netwerk. Kan ik niet sneller overzenden, dat ik in een wip een film overzend ofzo? Wie kan me helpen?
zmn schreef op 04 April 2003 @ 20:11:
[...]
In een wip gaat je niet lukken theoretisch max is 100:8=12.5mB/s
offtopic:
Weet jij veel hoe groot die films zijn en hoe lang zijn wip duurt
Weet jij veel hoe groot die films zijn en hoe lang zijn wip duurt
ja klopt maar ik zend net een spel over van 200 mb, dit duurde toch zeker een dik half uur?! Vroeger toen er nog win95 op de computer stond waar ik mee zend, ging het net iets sneller, Nu heb ik win2000 en doet hij het iets langzamer. Een half uur is toch wel heel lang voor 200 Mb?
[ Voor 10% gewijzigd door Msel op 04-04-2003 20:14 ]
wat is het probleem waarom je filesharing niet geinstalleerd krijgt?
wat geeft die voor een foutmeldingen etc?
wat geeft die voor een foutmeldingen etc?
Neej het staat wel gewoon aan op alle computers maar hij kan nou eenmaal geen \\(compname) vinden en ik kan ze ook niet vinden met zoeken computer. De workgroup en alles zijn goed, Ook subnetmask enzo. Netwerk doet het verder ook perfect.
Verwijderd
is het een hub of een switch, een hubje is meestal half duplex en als je kaart op full duplex staat kan het traag worden
je weet maar nooit??
je weet maar nooit??
heb je toevallig een firewall of iets dergelijks aanstaan? het kan zijn dat die dit blockt?marcel_koggel schreef op 04 April 2003 @ 20:18:
Neej het staat wel gewoon aan op alle computers maar hij kan nou eenmaal geen \\(compname) vinden en ik kan ze ook niet vinden met zoeken computer. De workgroup en alles zijn goed, Ook subnetmask enzo. Netwerk doet het verder ook perfect.
ik zou iig wel zoeken waarom dit niet werkt.
en je moet op de andere computer wel inloggen met een username en password wat daar rechten voor heeft op de andere pc,
probeer eens \[computer naam]\[sharename]
[ Voor 15% gewijzigd door robbert op 04-04-2003 20:24 ]
windows wat heb je?marcel_koggel schreef op 04 April 2003 @ 20:18:
ik gok dat het te maken heeft met je users/rechten
Hmm Op de doos staat: Ethernet Switch. En voor de rest staat er nergens of ie 100Mbit of 10Mbit is.
Ik ben op beide computers Administrator.
Op pc1: Winxp Home, admin
en ook op pc2: win2000 pro, administrator. Dus geen rechten fout.
[ Voor 42% gewijzigd door Msel op 04-04-2003 20:27 ]
Verwijderd
Kan de router die jij hebt wel functioneren als een 100Mbit switch/hub?
Zo ja, zorg dat alle PC's tot hetzelfde domein behoren, zet LMHOST-lookup UIT (onder Wins bij Geavanceerde netwerkopties) en Netbios over TCP/IP aan. Zorg dat allebei de PC's bestand en printerdeling aan hebben staan. (dit is zo fout om te zeggen, maar wie weet wat iemand vergeten kan zijn
) Als je dan nog steeds niemand ziet onder:
Mijn Netwerklocaties -> Volledig netwerk -> Microsoft Windows-netwerk -> (jouw Domein)
Dan kan je nog altijd het desbetreffende IP invoeren in de adresbalk.
\\ip.van.gesharede.compu\
Ik heb het al vaker gezien, meestal is LMHOST-lookup het probleem geweest, maar nu heb ik een samba servertje als PDC draaien en het werkt nog steeds vortreffelijk
(al zeg ik het zelf
)
Zo ja, zorg dat alle PC's tot hetzelfde domein behoren, zet LMHOST-lookup UIT (onder Wins bij Geavanceerde netwerkopties) en Netbios over TCP/IP aan. Zorg dat allebei de PC's bestand en printerdeling aan hebben staan. (dit is zo fout om te zeggen, maar wie weet wat iemand vergeten kan zijn
Mijn Netwerklocaties -> Volledig netwerk -> Microsoft Windows-netwerk -> (jouw Domein)
Dan kan je nog altijd het desbetreffende IP invoeren in de adresbalk.
\\ip.van.gesharede.compu\
Ik heb het al vaker gezien, meestal is LMHOST-lookup het probleem geweest, maar nu heb ik een samba servertje als PDC draaien en het werkt nog steeds vortreffelijk
ook het password is op beide bakken hetzelfde?marcel_koggel schreef op 04 april 2003 @ 20:26:
Hmm Op de doos staat: Ethernet Switch. En voor de rest staat er nergens of ie 100Mbit of 10Mbit is.
Als je goed leest zie je dat ik dit alles al heb gedaan! 
Er zit op beide bakken geen password op.!
Jullie zijn blijkbaar wel met zijn allen eens dat een half uur voor 200 mb wat langzaam is merk ik
Er zit op beide bakken geen password op.!
Jullie zijn blijkbaar wel met zijn allen eens dat een half uur voor 200 mb wat langzaam is merk ik
[ Voor 62% gewijzigd door Msel op 04-04-2003 20:32 ]
Verwijderd
Nou ... als het een 10Mbit hubje is, kan je niet harder als 1060 Kb/s (zelf getest met X-box FTP over 10Mbit hubje) uppen of downen. Dus das 1 MB per seconde, dat keer 200. Dan moet je wel met ongeveer 4 minuten klaar zijn lijkt mij. Een half uur is een beetje overdrevenmarcel_koggel schreef op 04 april 2003 @ 20:28:
Kan ook zijn dat ie enorm veel collisions heeft, misschien heb je er ledjes voor op je switch, moet je maar ff kijken als die zo druk bezig is of alles wel soepeltjes erdoorheen schiet of niet. (met switch komt dat al bijna niet meer voor, maar HUBS hebben daar bijna altijd last van, anders zou het wel een switch heten
BTW: je moet wel je I-net speccies bijwerken denkik, of je moet een dubbele ISDN router hebben
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 20:45 ]
Waar heb je nu eigenlijk je computers aanhangen? Een switch, hub of router danwel een combinatie hiervan. Als je namelijk je computers via een switch of hub aan je modem hebt hangen (duz zonder router) dan heb je een beetje foute setup. Waarschijnlijk duurt het dan zo lang omdat je via internet (dus niet over het lokale netwerk) je bestanden aan het versturen bent. Dat zal gelijk ook verklaren waarom je je mappen niet gedeeld krijgt.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hmm dat half uur is echt niet overdreven hoor! En een film duurt nog veeeeel langer. (600mb ofzo). En nee ik heb geen lampjes van collision. Alleen knipperende lampjes bij elke connectie, en van mijn broadband.
Op de doos van mijn router staat: Ethernet <b>Switch</b>. Dus het is een switch lijkt me zo!
Op de doos van mijn router staat: Ethernet <b>Switch</b>. Dus het is een switch lijkt me zo!
[ Voor 19% gewijzigd door Msel op 04-04-2003 20:56 ]
Heb je firewalls draaien?
Hoe zijn je (IP) settings enzo?
Hoe zijn je (IP) settings enzo?
Verwijderd
en van je broadband ... die knipperd ook als die 2 pc's bezig zijn met elkaar? Terwijl het een switch ismarcel_koggel schreef op 04 April 2003 @ 20:51:
Hmm dat half uur is echt niet overdreven hoor! En een film duurt nog veeeeel langer. (600mb ofzo). En nee ik heb geen lampjes van collision. Alleen knipperende lampjes bij elke connectie, en van mijn broadband.
en als je direct \\10.0.0.anderePC of gewoon dat \\ip doet dan vind ie niets? Kan je uberhaubt wel pingen van de ene naar de ander?
Ik weet wel dat als de ene 10Mbit half duplex en de ander 100Mbit Full draait dat je dan ook van die gare taferelen met snelheden krijgt ... maar dat ze elkaar direct niet willen zien ... denk dat dat toch eerst eens verholpen moet worden
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 20:57 ]
Tuurlijk gaat het pingen (ook net geprobeert). Ik kan alles op mijn netwerk: Spellen spelen, internet delen enz enz. Dat broadband lampje brand gewoon altijd als een van de computers aan staat.
\\<ip> dat doet het wel, als ik dan inlog op mijn admin account dan zie ik alleen de geplande taken en de printers.
- Ik heb de gewone microsoft firewall van IE 6.
- Ip range is 192.168.1.xx, subnet 255.255.255.0
- In mijn router zit ook nog een firewall.
\\<ip> dat doet het wel, als ik dan inlog op mijn admin account dan zie ik alleen de geplande taken en de printers.
Lijkt me sterk dat er geen merk en type staat op z`n switch / hub / modem enzo.
Wat voor kabels zitten ertussen ? Wat voor internet heb je ? ADSL ? want het is bekend dat een adsl modem en een hub, de hub over de zeik helpt is zelfs zo met sommige switchen.
Dus probeer eens wat meer info te geven wat gebeurt er als je inet los trekt ? (behalve dat je dan niet meer kan inetten ?)
Wat zijn je ip settings ? / Duplex Settings ? / Type netwerkkaart ? / en nog meer van die info
Wat voor kabels zitten ertussen ? Wat voor internet heb je ? ADSL ? want het is bekend dat een adsl modem en een hub, de hub over de zeik helpt is zelfs zo met sommige switchen.
Dus probeer eens wat meer info te geven wat gebeurt er als je inet los trekt ? (behalve dat je dan niet meer kan inetten ?)
Wat zijn je ip settings ? / Duplex Settings ? / Type netwerkkaart ? / en nog meer van die info
probeer dan eens met \\<ip>\share een bestand te kopieren van de ene naar de andere pc, als die dan nog steeds zo sloom is is er een grote kans dat het aan je hardware ligt.marcel_koggel schreef op 04 April 2003 @ 21:03:
Tuurlijk gaat het pingen (ook net geprobeert). Ik kan alles op mijn netwerk: Spellen spelen, internet delen enz enz. Dat broadband lampje brand gewoon altijd als een van de computers aan staat.
[ Voor 3% gewijzigd door robbert op 04-04-2003 21:09 ]
Maakt het uit of je je workgroup met hoofd of kleine letter schrijft?
Ik gebruik nu btw 45% van het netwerk. Ik deed met \\ip en toen iets sharen. Ik denk dat het aan de hoofd of kleine letter heeft gelegen. Maar \\computernaam lukt nog niet. Ik kan alleen iets in een map van de andere computer zetten als ik vanaf pc2 (met win2000) \\ip (van de andere computer) doe. Andersom kom ik niet verder als geplande taken en printers.
Ik gebruik nu btw 45% van het netwerk. Ik deed met \\ip en toen iets sharen. Ik denk dat het aan de hoofd of kleine letter heeft gelegen. Maar \\computernaam lukt nog niet. Ik kan alleen iets in een map van de andere computer zetten als ik vanaf pc2 (met win2000) \\ip (van de andere computer) doe. Andersom kom ik niet verder als geplande taken en printers.
[ Voor 73% gewijzigd door Msel op 04-04-2003 21:16 ]
Verwijderd
www.windowsupdate.com zolang Marcel_Koggel ZEKER weet dat zijn tussenliggende apparatuur correct werkt...
Hebbie al eens iets doms geprobeerd zoals een cross-UTP?? Zo ja, was de snelheid dan ook zo dramatisch laag??
Hebbie al eens iets doms geprobeerd zoals een cross-UTP?? Zo ja, was de snelheid dan ook zo dramatisch laag??
Verwijderd
Huh, zie je wel handjes onder je schijven bij "Mijn compjoeter" ???marcel_koggel schreef op 04 april 2003 @ 21:03:
zo nee, kzou ze maar delen
zo ja ... dan snap ik er geen drol meer van sinds netbios wel werkt
HMMM 45% van Full Duplex 100Mbit, das toch stabiel 6MB per seconde, das wel netjes. Als dan toevallig 1 van de 2 schijven een 5400 RPM schijf is, dan kan het best wel z'n max zijn die hij haalt. (althans, bij mij dan
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 21:18 ]
Ja ik zie handjes 
Ben geen totale noob.
Heb je nog een verklaring, voor dat ik maar vanuit 1 pc kan sharen. Vanuit die andere zie ik bij \\ip alleen plande taken en printers. Geen schijven, die wel geshared staan! ?
HAHA hebbes: Als ik \\ip\c$ doe (naam van de c schijf op netwerk kom ik net achter) dan kan ik wel alles in 2 richtingen sharen.
Heel er bedankt voor jullie tijd een moeite.
Ben geen totale noob.
Heb je nog een verklaring, voor dat ik maar vanuit 1 pc kan sharen. Vanuit die andere zie ik bij \\ip alleen plande taken en printers. Geen schijven, die wel geshared staan! ?
HAHA hebbes: Als ik \\ip\c$ doe (naam van de c schijf op netwerk kom ik net achter) dan kan ik wel alles in 2 richtingen sharen.
[ Voor 98% gewijzigd door Msel op 04-04-2003 21:24 ]
Verwijderd
Zou ook nog wel eens een realtime virusscanner kunnen zijn (indien gebruikt uiteraard). De-activeer dit eens en probeer het nogmaals.
Verwijderd
Dat is de standaardshare van Windows. Je kunt het beste een Nieuwe Share aanmaken voor de schijf, en die 'C' ofzo noemen. Dan kan je meteen je rechten instellen zoals je ze wilt.marcel_koggel schreef op 04 April 2003 @ 21:18:
Ja ik zie handjes
Ben geen totale noob.
Pagina: 1