nieuw notebook: acer of asus?

Pagina: 1
Acties:
  • 95 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82048

Topicstarter
Hoi! Ik wil een nieuw notebook aanschaffen. Heb nu een asus moederebord waar ik erg tevreden over ben, dus zat te overdenken om een asus notebook te kopen. Na wat gesurf zag ik echter dat acer vaak aangeraden wordt. Hebben jullie nog aanbevelingen?
Min specs: p IV (evt mobile) 1800, 15 ", 30 gb, 265 mb, combo dvd-cdrw, 2 x usb, firewire, (mogelijkheid voor) wl-lan en cf cardreader
max prijs €1500

alvast bedankt voor het meedenken!
_/-\o_ groetjes van Esther

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80803

Ik ben zelf ook opzoek naar een laptop met ongeveer zelfde specs. Ik zit nog een beetje te twijfelen tussen Asus en Toshiba. Acer niet, want die vind ik er echt lelijk uitzien.
Waarschijnlijk wordt het een Toshiba (Satellite Pro 2100 serie). Ik raad je aan om ook even bij hun te kijken. Hun laptops zien er best strak uit, goede specificaties, en een hele nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welkom op GoT!

Voor je een topic opent is het heel erg verstandig om eerst de FAQ te lezen. Daarin staat goed en duidelijk omschreven welke eisen er aan een TS worden gesteld.

De keuze is altijd aan jou welke laptop je koopt.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36
Hoi Esther,jou probleem heb ik vorige maand gehad. Ook ik heb zitten twijfelen tussen de ASUS en de toshiba. Ik heb uiteindelijk gekozen voor de ASUS omdat deze een paar honderd euro goedkoper is dan de Toshiba (pro 2100) en voor minder geld iets completer is. Acer heb ik niet naar gekeken omdat het oog ook wat wil..

Ik raad je wel aan om duidelijk de keuze te maken tussen een Mobile pentium of een gewone. Ik heb voor de gewone gekozen omdat deze veel goedkoper is. Als je veel op een vaste plek (met stopcontact) werkt zoals mijn vriendin adviseer ik je de gewone processor want deze doet al ruim 2 uur met een volle accu.

Asus L3500TP (PIV 2,4 / 512mb/40gb/dvd/cd-rw/w-lan/100mb lan/modem/15" tft) ongeveer 1350 euro excl besturingssysteem (maar daar ben je tweaker voor).

[ Voor 14% gewijzigd door Tukkie_3 op 31-03-2003 13:20 ]

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb het gezien, excuzes-moi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-06 15:34
ik zou eerst de laptops in het echt gaan bekijken en vooral beluisteren
de meeste asus-laps die ik heb gezien maken veel meer herrie dan de acers
verder voel even aan de laptop hoe warm deze wordt, ook hier vond ik de acer weer beter in .
verder kijk ff op beide sites want veel modellen die in tweakers price list staan zijn niet meer leverbaar , het volgt elkaar zeer snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hee tukkie! Waar heb jij hem gekocht? Zag dat hij via pc-snel het goedkoopst is, maar ben een beejte huiverig om hem via internet te kopen omdat ik hem dan moet opsturen als er wat mee is. Had zelf al bedacht dat ik even wacht tot de Mycom in Den bosch opent, die gaan vast prijs-stunten bij de opening, zodat ik hem dan hopelijk daar voor hetzelfde geld kan kopen. Da's maar 5 minuutjes lopen...yep, luie tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:36
Esther, ik heb mijn ASUS als volgt gekocht : Zoek op de tweakers pricewatch de laagste prijs uit en schrijf vervolgens een aantal computerzaken in jou buurt aan of zij dezelfde laptop tegen die prijs willen leveren. Bij mij gingen een heel aantal computerzaken ver onder hun normale verkoopprijs (ruim 100 euro bij mij in Breda).

Dit omdat bijna alle ASUS notebooks bij de groothandel BAS (moederbedrijf van Mycom) gekocht worden. Vaak nemen computerzaken graag genoegen met een lagere winstmarge bij de verkoop van een notebook (het is een kwestie van bestellen en uitleveren).

Als je bij Mycom wat wilt kopen hoef je niet op veel korting te rekenen, hun actieprijs een maand geleden was 230 euro hoger dan mijn aanschafprijs. Als je echt lui bent adviseer ik De Greef in Den Bosch (1469), anders lijkt mij de afstand DB-Raalte (salland authomatisering) (1303)ook nog wel te doen.

Wat betreft het geluid van de ASUS, daar heeft marz01 wel een beetje gelijk in.. de ventilator is wel hoorbaar en het speakergeluid van de boxen is ook niet super (welke laptop wel) maar daarvoor heb ik voor mijn vriendinnetje netjes een sennheiser MX-500 oorkoptelefoon voor gekocht (15 euro).

Ik ga nu offline, mail me anders op Erikdegroot@mail.com als je meer vragen hebt.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

LopeZ

Too much is never enough

Zie Faq :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.