Toon posts:

Planet ADSL & vigor2200e

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar ik ben geen topic tegen gekomen waar iets over mijn probleem word vermeld.

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Adsl modem (SpeedTouch 510) op de normale manier aan te sluiten op mn router. (Zoals omschreven staat op de website van draytec.nl)

Momenteel staat mijn ADSLmodem aangesloten in de PC3 ingang van mijn router.(Dus hij staat aangeslote als een "PC") Als ik Mijn IP Release en daarna Renew heb ik Internet.
Die vind ik opzich niet zo'n ramp, maar ik moet hem toch ook anders kunnen aansluiten? Ik heb het echt al honder keer gebrobeerd.

Normaal gesproken sluit je hem aan in de WAN aan sluiting van de router, configureer je het hele zaakje en klaar...

Is dit een bekend probleem? mischien heb ik toch een topic over het hoofd gezien. Zoniet hoe los ik dit op?

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Welke problemen kom je tegen als je het ADSL modem op de WAN poort aansluit?

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Mja hij moet ook gewoon op de Wanpoort.
Draait hier perfect icm met Xs4all.

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik simpelweg geen verbinding met het internet

Verwijderd

Topicstarter
dat hij prima draait bij jouw is heel mooi :D maar daar heb ik niets aan

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 18:50:
Dan heb ik simpelweg geen verbinding met het internet
Dan heb je een fout gemaakt bij het configureren van de router. Kijk eens in het menu van de router bij "Online status". Wat staat daar? En wat zijn je instellingen bij "Internet access setup"?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:38
Als je hem op de WAN poort hangt, zul je hem anders moeten configgen. Want de 510 IS al een router uit zichzelf...

Je moet hem dus in een 'bridge mode' zien te krijgen...

[edit]
Of je stelt (in je modem) in dat je default server bijv. 192.168.0.100 is, en dat is dan de WAN poort van je router. In je router stel je dan 192.168.0.1 VAST in op de wan, als zijnde een standaard vaste verbinding...

[ Voor 40% gewijzigd door Xandrios op 30-03-2003 18:59 ]

• Croccifixio
Cutebritney schreef op 30 March 2003 @ 18:53:
Als je hem op de WAN poort hangt, zul je hem anders moeten configgen. Want de 510 IS al een router uit zichzelf...

Je moet hem dus in een 'bridge mode' zien te krijgen...
Dat zal het idd zijn. :) :D

Verwijderd

Topicstarter
Enig ID hoe ik dat voorelkaar krijg?

• Croccifixio
Je hebt die Vigor niet eens nodig, met het ADSL modem kan hetzelfde. Waarom wil je de Vigor dan toch nog gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door Croccifixio op 30-03-2003 18:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
De modem heeft 1 netwerk aansluiting, en ik heb 2 pc's online staan. Vandaar dat ik de router gebruik om meerdere computers online te zetten.

Verwijderd

ken je dan niet beter een switch nemen?

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 19:02:
ken je dan niet beter een switch nemen?
My thoughts exactly... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Beetje zonde, heb best veel geld voor die Vigor betaald.
Maar het is dus wel mogelijk om mn router te gebruiken? enig Id waar ik moet zoeken voor de juiste instellingen? Of weet iemand het toevallig?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 30 March 2003 @ 19:07:
Maar het is dus wel mogelijk om mn router te gebruiken? enig Id waar ik moet zoeken voor de juiste instellingen? Of weet iemand het toevallig?
D'r was ergens een .ini die je naar je modem kon uploaden, zodat deze zich weer ging gedragen als een 'oude' SpeedTouch home modem (dwz dat de routing functies van de modem weer uit staan).

Kennelijk gaat het niet goed als het de eerste keer wordt geroute door de modem en daarna nog een keer door de router...

edit:
Ik heb zelf nog een Home staan, dus ik kan je helaas niet aan die .ini helpen, maar ik had het ergens gelezen, misschien heb je er wat aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Rafe op 30-03-2003 19:10 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2003 @ 19:07:
Je kan die 2200E toch gewoon verkopen? Dat ga ik ook doen als ik mijn multi pc modem binnen heb, een router achter een router gaat iig niet werken, alleen als je dat bridge gedoe aan de praat kan krijgen, maar het blijft onzin :P

Verwijderd

Topicstarter
Rafe, bedankt voor je tip ik ga eens opzoek naar dat bestandje.

Verkopen vind ik voorlopig geen optie, iemand die wat meer info heeft over dat "Bridge" gebeuren?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2003 21:14 ]

Verwijderd

heb je een straight kabel gebruikt ipv cross?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Cross

Verwijderd

Topicstarter
Mischien handig om de Topic titel te veranderen in: SpeedTouch 510 & vigor2200E?
Aangezien het probleem licht tussen deze twee apparaten?

Verwijderd

De .ini files staan op de cd van KPN. Ben er zelf ook mee aan de klooi geweest. Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga meteen even kijken, bedankt!

Dit heb ik gevonden op de CD,
- ADSL van KPN Telecom_ipcp.ini
Voor het transparant aansluiten van één of meerdere computers. (Alleen mogelijk met een speciaal abonnement via uw Internet Service Provider)

Is dit het .ini bestandje wat jullie bedoelen? zoja, als ik deze upload naar de modem is mijn probleem dan opgelost?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
"Kick"

Ik heb geen zin om de software in mijn modem te verpesten.
Dus nogmaals, is dit het bestandje wat ik moet uploaden naar mn modem?

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu 8 dagen verder en het probleem is opgelost :D

Gewoon i.p.v. PPTP stel je in dit geval in via Static or Dynamic IP
Broadband Access op Enable
Obtain an IP address automatically
Default MAC Address

Zo simpel, ik moet me schamen (8>

• Croccifixio
Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 11:37:
Ben nu 8 dagen verder en het probleem is opgelost :D

Gewoon i.p.v. PPTP stel je in dit geval in via Static or Dynamic IP
Broadband Access op Enable
Obtain an IP address automatically
Default MAC Address

Zo simpel, ik moet me schamen (8>
Het is dat je het zelf zegt ;)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Voor Euronet, HCCnet, Planet Internet, Wanadoo, XS4ALL, Zonnet via KPN Mxstream met een Alcatel Speedtouch Home ADSL modem klik dan op PPTP en met een Thomson Speedtouch 510 of MultiPC ADSL modem klik dan op Static or Dynamic IP. In het laatste geval moet u het modem correct configureren voor Internet toegang, dan de router er tussen en deze vergelijkbaar instellen met Cistron.
Pagina: 1