Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb net het forum eens doorgezocht op communicatie van PC naar Nokia 7650.
Veel info over Bluetooth en IR, maar geen overzicht :|

Ik ben op zoek naar óf een IR verbinding óf een Bluetooth verbinding. Ik had begrepen dat er geen datakabel is voor de Nokia 7650... ?! correct me if I'm wrong.

Ik wil de communicatie gebruiken om:
- MIDI (beltoontjes) en geluiden (is mogelijk toch :?) te uploaden naar de telefoon.
- Agenda (en notieties / mail :?) te syncen met Outlook.
- Foto's te up- en downloaden naar/van telefoon.
- Java applicaties te uploaden naar de telefoon! _/-\o_

Op de website van Nokia staat bij Bluetooth "alleen data", wat houdt dat in? Is alles niet data?
Ook zie ik dat Bluetooth niet altijd werkt met de PC Suite van Nokia. Is daar een alternatief voor om de zelfde zaken te regelen?
Werken alle Bluetooth adapters met de 7650? En de IR poorten? Bij funprice zag ik bij de lijst telefoons de 7650 er niet tussen staan. Kan dit met een stukje software wel geregeld worden!?
En wat kan je meer met IR/BT?

Een klein lijstje (newbee) vragen, maar je bent een leek op gsm/pc communicatie of je bent het niet, he?! ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:39
Bluetooth heeft soms wat opstart probleempjes met PC suite maar werkt uiteindelijk wel. Bluetooth is alleen geschikt voor data en niet voor headsets bedoelen ze. IR heb ik geen ervaring mee icm de 7650 maar BT is erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 12:19
OH => IT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Eskimootje schreef op 19 March 2003 @ 12:58:
Bluetooth heeft soms wat opstart probleempjes met PC suite maar werkt uiteindelijk wel. Bluetooth is alleen geschikt voor data en niet voor headsets bedoelen ze. IR heb ik geen ervaring mee icm de 7650 maar BT is erg lekker :)
A dat is het verschil. Gelukkig gaat het me niet om een headset. Alleen de dingen die ik heb beschreven... Blue tooth is wel mijn voorkeur, alleen de prijs.

En in veel topics lees ik wel problemen met blue tooth. Ligt dat aan de telefoon, de blue tooth adapter of de instellingen?! Blue tooth is toch ee nstandaard... dus zou het niet aan de adapters moeten liggen... toch?

EPoX BT-DG02 Bluetooth Adapter €44,00
Afbeeldingslocatie: http://www7.alternate.nl/prodpic/200x200/l/lbuv05.jpg

Bluetooth Transceiving Key €44,00
Afbeeldingslocatie: http://www7.alternate.nl/prodpic/200x200/l/lbuv01.jpg

W-Linx Bluetooth Adapter €39,00
Afbeeldingslocatie: http://www7.alternate.nl/prodpic/200x200/l/lbcw01.jpg

Sitecom Bluetooth adapter €45,00
Afbeeldingslocatie: http://www7.alternate.nl/prodpic/200x200/l/lbcs80.jpg

Dit zijn wel aardig goedkoper oplossingen... (bron: www.alternate.nl)

[ Voor 39% gewijzigd door iAR op 19-03-2003 14:38 . Reden: Diverse Bluetooth adapters ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 22:39
Het ligt denk ik aan het programma, het is namelijk zo dat je steeds op dezelfde manier wel contact kan krijgen. En als dat er eenmaal is werkt het uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik mij afvroeg... is het niet mogelijk om audio als data te verzenden en dat zoiets dan in de headset weer gedecodeert word? Dan zou je toch een bluetooth headset kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Jez*s, ik kan even door de bomen het bos niet meer zien....
Ik heb alle (!) topics doorgelezen over 7650 en BlueTooth. En ik lees veel tegenstrijdigheden.

Wat is nu waar en wat niet? Lukt het nu om met een willekeurig (zie pics boven) BT ding connectie te krijgen met de Nokia 7650?!

Volgens Nokia:
- PC Suite ondersteunt nog geen andere USB BT adapters, mogelijk over 3 maand komt er een nieuwe versie.

Volgens PC Suite handleiding:
- Met een Blue Tooth adapter waar de software SPP ondersteunt.

Volgens de vele topics:
- Het zou alleen kunnen werken met de officele nokia bluetooth pcmcia kaart (maar hee, als je nu een pc hebt? ik heb geen pcmcia gleuf, hoe moet dat dan?)
- Je zou alleen via Windows (zonder PC Suite) kunnen connecten. Wat ka ndan wel, maar vooral wat kan dan niet (zie lijstje opening post).

Iemand echte duidelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

zerosignal schreef op 20 maart 2003 @ 12:23:
Wat is nu waar en wat niet? Lukt het nu om met een willekeurig (zie pics boven) BT ding connectie te krijgen met de Nokia 7650?!
Iemand echte duidelijkheid?
Ja, het kan.
Ik heb de 7650 met een msi BT adapter en dat werkt gewoon. Af en toe heeft hij wat kuren met connecten, maar als hij eenmaal geconnect is dan werkt het gewoon. Midi en plaatjes versturen is geen probleem. Syncen met outlook niet geprobeerd.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 20:43
bij mij werkt de MSI bt adapter ook
hij geeft een foutmelding bij connecten maar hij maakt wel gewoon de verbinding aan
daarna kun je gewoon syncen met outlook, fotos up/downloaden, java-applicaties installeren en je telefoon exploren

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hierbij je correctie: er bestaat wel een datakabel, weet zo snel even niet waar je die kon krijgen, maar hij is er wel. Om die kabel te kunnen gebruiken moet je met een speciale 'demontage-kit' eerst de telefoon verder openschuiven dan-ie normaal kan, en vervolgens kun je die kabel er dan aan de achterkant insteken.
edit:
en die MSI Bluetooth pc2pc-ding kost niet 44 maar 39 euro

[ Voor 13% gewijzigd door epoman op 21-03-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb die epox geprobeerd, ik kreeg hem niet werkend... maar ik ga kijken of ik hem vandaag weer even kan lenen voor het weekend, ga ik nog maar is een poging wagen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjab-X
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb ook de 7650 ism een Epox BlueTooth stick. Eerst werkte de stick niet goed, maar na een verse installatie van W2K heb ik eerst de stick geinstalleerd en daarna pas aangesloten en toen ging dat in ieder geval goed. Daarna even de Nokia Suite installeren en met mrouter de BlueTooth verbinding(en) activeren.
Zet op je telefoon eerst de bluetooth functionaliteit in je telefoon aan.
Nu kijkt je in de verkenner bij My Bluetooth Places > Nokia 7650 > en dubbelklikt je op het icoon Bluetooth SerialPort. Hierna krijg je een foutmelding dat de remote deivce de connection heeft gesloten.
Als het goed is wordt je telefoon icoon van paars nu groen in de verkenner en het tray icoon krijgt een kleurtje
Start nu PC Suite op en bij mij werkt het op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ik eerst de BT moest installeren en daarna pas de nokia software dat was mij al bekend.... maar zoals ik al reeds zei, ik ga het van het weekend nog maar is proberen... maar verse install w2k (wat ik ook draai) kan ik me momenteel niet veroorloven, duurt momenteel te lang met alle software die ik erbij heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Ik snap linken ff niet, dus ik post al m'n onzin hier nog wel een keer. Dit heeft betrekking op een BT-verbinding via een MSI-dongle, maar het idee zal hetzelfde zijn voor andere.

Die poort maak je dus aan bij zowel Local Services als Client Applications (let wel, de naam van de poort zou eigenlijk bij beide gelijk moeten zijn), wanneer je dat gedaan hebt zie je in de root van My Bluetooth Places (MBP) als het goed is die 'custom' seriële verbinding staan (een pictogram van een grijze stekker met de naam van de poort die je zelf hebt verzonnen eronder).

Naast dat zou er bij MBP\My Device ook zo'n pictogrammetje moeten staan (met zelfde verzonnen naam), en een paar andere (zoals "Bluetooth Serial Port", die is standaard). Klik rechts op al die andere verbindingen bij My Device en kies 'stop', zodat er bij alle seriële poorten (behalve degene die je zelf gefabriceerd hebt) een rood kruisje staat (zou graag screenshots bijzetten, maar gaat ff niet).

Nu ga je terug naar MBP en dubbelklik je op je verbinding. Alle instructies die op het scherm staan volgen, opletten of je niet tussendoor ook dingen op je foon moet doen (code invoeren ofzo). Dat je een foutmelding krijgt die aangeeft dat de verbinding weer dichtgegooid is maakt niet uit, als je alles goed gedaan hebt gaat je mRouter-thingy in de taakbalk vanzelf positieve kleuren krijgen. Het is misschien wel handig om de PC-Suite pas te starten wanneer je verbinding in orde is, dan snapt die het ook direct (ik moet soms ff wachten voordat PC-Suite doorheeft dat er een verbinding is).

Je krijgt tussendoor de vraag of je de verbinding goedkeurt, vink dan ook aan dat je áltijd álle verbindingen goedkeurt met je telefoon, geeft tussendoor minder problemen. Deze goedkeuring is trouwens slechts één sessie geldig, dus wanneer je je pc opnieuw opstart ofzo en de verbinding opnieuw opbouwt, moet je weer je toestemming geven.

Hoop dat je hier wat mee kunt doen, zo niet, merken we het vanzelf wel weer :).
edit:
'Pairen' van je pc met je foon kun je doen door rechts te klikken op het BT-icon in je taakbalk (bij de klok dus), Services->Connection Wizard kiezen en de stapjes doorlopen. Kies in het venster op de PC voor de poort die je zelf hebt gebrouwen, en zorg ervoor dat Bluetooth op je gsm ingeschakeld staat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door epoman op 21-03-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Wat een gedonder zeg... 1 keer heb ik verbinding gehad met de PC Suite... daarna nooit meer...

Ik heb via die anotherurl.com link bij local en client dingen een serial port aangemaakt (kon niet de zelfde zijn :? !)
Toen alles aangevinkt bij de PC Suite (aan BT poorten) en toen deed hij het.
Paar dagen later weer: niks, ik ben niet geconnect... :? :?

En nu probeer ik vanaf de telefoon met een file manager via bluetooth een file te zenden en ook dat lukt niet. Ik weet niet wat ik precies op de pc 'aan' moet hebben staan of waar een file zou komen.
Heeft iemand nog wat hulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 15:33
BT en de Nokia 7650 vind ik erg lekker werken, zoals al eerder gezegd werd heeft een beetje moeite met connecten in het begin maar daarna draait ie als een trein... heb trouwens een de MSI BT usb stick...

Met Outloog syncen gaat "open zich" goed... MAAR, de velden in de telefoon en Outlook komen niet helemaal overeen.. bv.. de voor en achternaam worden omgedraaid... dat kan vervelend zijn voor je outlook, mag je alles weer handmatig terugzetten.. Ook draait ie de velden Adres en Postcode om als je synced.
Hopelijk wordt dit hersteld in de volgende versie van PC Suite, je kan ook het progje "nameswap.sis" installeren, maar zoals de naam al doet vermoeden, het progje draait de voor en achternamen om in je telefoon om het syncen met Outlook wat beter te laten verlopen. Je contactpersonen in je telefoon zien er daardoor niet echt beter van uit.

Ik merk wek dat de verbinden een stuk instabielen wordt als je door de "straal" heen loopt of als je telefoon achter je ligt... beetje vervelend soms, namelijk als ik m'n laptop verschijf/verplaats dan wil ie nog wel een de verbinding kwijt raken....

Over midi's en andere beltonen in je telefoon te zetten (voor degene die het nog niet weet) kopieer je het bestandje naar de inbox van je telefoon (in explorer)....

IR gebruik ik eigenlijk helemaal nooit meer...

my 2 cents

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zerosignal schreef op 19 maart 2003 @ 12:55:
...
Ik wil de communicatie gebruiken om:
- Java applicaties te uploaden naar de telefoon! _/-\o_
...
Dit wil ik ook wel eens weten, hoe kun je deze uploaden naar de telefoon met IR??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

source schreef op 24 maart 2003 @ 18:02:
Ik merk wek dat de verbinden een stuk instabielen wordt als je door de "straal" heen loopt of als je telefoon achter je ligt... beetje vervelend soms, namelijk als ik m'n laptop verschijf/verplaats dan wil ie nog wel een de verbinding kwijt raken....
De MSI bluetooth adapter heeft een bereik van 200 meter in open veld. De Bluetooth adapter in je Nokia heeft ongeveer een bereik van 10 meter.
Als mijn telefoon op mijn slaapkamer ligt (2 muren, ongeveer 5 meter afstand) kan ik gewoon verbinden en verzenden etc. Zelfs als ik mijn telefoon een verdieping lager in de huiskamer heb liggen kan ik nog goed verbinden. De afstand is dan ongeveer 6/7 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epoman
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 maart 2003 @ 10:17:
[...]

Dit wil ik ook wel eens weten, hoe kun je deze uploaden naar de telefoon met IR??
IR aanzetten op foon, IR aanzetten op PC/laptop, rechts klikken op bestand je op pc, send to... > IR device, foon kan tussendoor vragen of je het tof vind dat er een bestand opgestuurd wordt, foon roept "piep-piep", zegt "new message", jij opent message, foon installeert progsel.

Is nie zo moeilijk als het lijkt, maar zorg er wel voor dat ze elkaar kunnen 'zien' :P

[ Voor 21% gewijzigd door epoman op 27-03-2003 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Iemand al een idee als ik vanaf mijn telefoon naar de pc een file wil zenden hoe dat moet?
Op de telefoon lijkt alles goed te gaan: file - send via bluetooth - <sending>
Op de PC hoor ik het connectie geluid, maar er gebeurt niks.
Later meldt de telefoon dat de communicatie mislukt is.

Hoe kan ik de pc instellen dat er data vanaf de telefoon wordt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 23-08 11:27
kun je hem niet vanaf je computer overzenden?
in nokia suite kun je als het goed is gewoon bestanden slepen van je telefoon naar je PC

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Laatst online: 20:43
Schaapje_BlaaT schreef op 27 maart 2003 @ 14:39:
kun je hem niet vanaf je computer overzenden?
in nokia suite kun je als het goed is gewoon bestanden slepen van je telefoon naar je PC
ik dacht dat dat alleen voor plaatjes was

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjonny75
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-12-2021
Ik heb die bluetooth adapter van MSI, dingen naar mijn telefoon verzenden gaat perfect, maar van de telefoon naar de pc lukt voor geen meter. verzenden mislukt verschijnt er telkens op de telefoon. Iemand een idee om dit te verhelpen?

de nokia suite krijg ik trouwens helemaal niet aan de gang.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjonny75 op 27-03-2003 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
heb óók de msi bt stick, was lekker goedkoop @ mycom (39euro). Werkt perfect bij mij. Nokia suite is ff lastig installeren, na de installatie loopt mRouter bij mij 1 of twee keer vast, dus ff paar keer rebooten. Je moet bij mRouter ook alle com poorten aanvinken. Als je in windows verkenner op het icoontje van de virtuele com-poort van je nokia klikt geeft hij een foutmelding, maar is dan toch verbonden. Je hebt nokia suite niet nodig om dingen (ringtones/plaatjes/weetikveel) te sturen naar je foon, maar om dingen eraf te halen is het (bijna) onmisbaar.
ik dacht dat dat alleen voor plaatjes was
maak eens een backup van je foon en spit de backup directory door op je pc, staat volledige inhoud, dus ook mms-en plaatjes ringtones systeembestanden enz, tis ff omweg, maar dit scheelt mij wel e-mailen van filmpjes (jaja, filmpjes maken met geluid kan tegenwoordig met je 7650, tis mpeg4 en via backup/filemanager van je foon te halen als je niet wilt e-mailen/mms-en)

[ Voor 29% gewijzigd door phYzar op 27-03-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hoeft trouwens niet alle COM poorten aan te vinken in mRouter, 1tje is meer dan voldoende. (Er is een goede tutorial op het net die het je haarfijn uitlegt, even zoeken. Gevonden: http://deviceadvice.info/phone/nokia/7650/howto/ Don't kill me als ie al is voorbij gekomen.)

Maar mijn vraag aan jullie guru's is nu:

Is het mogelijk dat je telefoon met Bluetooth automatisch een connectie maakt met de PC en dus niet andersom. (Er is dan nog geen connectie en bluetooth staat zowel op de foon als op de PC uit.) Lijkt me vrij handig als ik in m'n bed kan blijven liggen en toch emailtjes kan lezen.

Mijn vriendelijke dank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op 27 maart 2003 @ 22:20:
Je hoeft trouwens niet alle COM poorten aan te vinken in mRouter, 1tje is meer dan voldoende. (Er is een goede tutorial op het net die het je haarfijn uitlegt, even zoeken. Gevonden: http://deviceadvice.info/phone/nokia/7650/howto/ Don't kill me als ie al is voorbij gekomen.)

[...]
Klein vraagje: de software die in die tutorial wordt gebruikt voor de config op de PC, welke is dat juist?
Enige software die ik bij mijn bluetooth-dongle kreeg, was XTND Blue Manager.
Maar die geeft niet het BT-icoontje in de systemtray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:32

Yoda

Can you feel it?

Vraagje,..

Als ik dus rechtermuisknop op mijn bluetooth icoon doe en naar local services ga dan zie ik bij bluethooth serial port COM0 staan.

Als ik dan bij MRouter kijk dan staat daar alleen COM1 en COM2 ?!?
Als ik in windows een com poort toevoeg dan wordt dat automatisch COM3

Enig idee hoe ik dit oplos?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:12
Fire69 schreef op 31 March 2003 @ 12:01:
[...]

Klein vraagje: de software die in die tutorial wordt gebruikt voor de config op de PC, welke is dat juist?
Enige software die ik bij mijn bluetooth-dongle kreeg, was XTND Blue Manager.
Maar die geeft niet het BT-icoontje in de systemtray?
Niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

Yoda schreef op 13 April 2003 @ 17:49:
Vraagje,..

Als ik dus rechtermuisknop op mijn bluetooth icoon doe en naar local services ga dan zie ik bij bluethooth serial port COM0 staan.

Als ik dan bij MRouter kijk dan staat daar alleen COM1 en COM2 ?!?
Als ik in windows een com poort toevoeg dan wordt dat automatisch COM3

Enig idee hoe ik dit oplos?

thnx
Niemand? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Sjonny75 schreef op 27 maart 2003 @ 20:28:
Ik heb die bluetooth adapter van MSI, dingen naar mijn telefoon verzenden gaat perfect, maar van de telefoon naar de pc lukt voor geen meter. verzenden mislukt verschijnt er telkens op de telefoon. Iemand een idee om dit te verhelpen?
je moet zorgen dat je telefoon is "ge-paired", en als je zendt via bluetooth, gaat je 7650 eerst de "ge-pairde" device zoeken (je PC/Bluetooth adapter) en daarna verzend hij de gegevens.
de nokia suite krijg ik trouwens helemaal niet aan de gang.
voor connectie met de Nokia suite moet je zorgen dat je met M-router verbinding maakt, daarna zoekt de suite een verbonden poort.
lijkt me dat je MSI software niet goed is geinstalleerd

heeft je M-router wel meerdere poorten? zie pic:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/onebadmotha/mrouter.jpg

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoda

Yoda

Can you feel it?

BadMotha schreef op 16 April 2003 @ 16:51:
[...]

je moet zorgen dat je telefoon is "ge-paired", en als je zendt via bluetooth, gaat je 7650 eerst de "ge-pairde" device zoeken (je PC/Bluetooth adapter) en daarna verzend hij de gegevens.

[...]

voor connectie met de Nokia suite moet je zorgen dat je met M-router verbinding maakt, daarna zoekt de suite een verbonden poort.
lijkt me dat je MSI software niet goed is geinstalleerd

heeft je M-router wel meerdere poorten? zie pic:

[afbeelding]
Mijn MRouter heeft wel meerdere poorten, maar ik weet ff niet meer of er ook wel bluetooth voor stond. Maar als ik dus in via het bluetooth icoon kijk, dan zie ik dat ie op COM0 staat??? en die staat er bij MRouter nou net niet bij?!?

Ik ga nog ff kijken,.... kom er nog op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm

met de MSI BT USB dongle heb ik geen problemen
zowel onder W2K en Linux (mandrake)

heb ik geen problemen.

Alles werkt gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de search al vele malen gebruikt maar kan er dit keer niet echt uit komen

Ik heb een bluetooth stick van Sitecom, het lukt me niet om een verbinding te maken met PCSuite.
Via de gewone sitecom software kan ik wel een verbinding maken. ik kan dan alleen geen foto`s van me gsm naar de pc zenden.

http://deviceadvice.info/phone/nokia/7650/howto/
Op deze site staat op een gegeven moment iets over mRouter maar ik kan nergens dit programma vinden.
is dit een apart programma of zit het bij PCSuite.

Graag wil ik weten hoe jullie je connecting probleem hebben opgelost, en of het een van jullie wel eens foto`s van je telefoon naar je computer hebben verzonden en zo ja met welk programma.

alvast bedankt

info:
Win XP Pro, Sitecom USB Adapter, Bluetooth, Nokia PCSUITE, Nokia 7650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon verbinding maken op compoort en de nokia crap doet de rest, werkt bij mij zowel met mijn IR (Actisys) adapter en Bluetooth adapter (MSI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Laatst online: 18-08 21:14
Ik heb onder Windows XP juist vooral problemen met infrarood. Ik moet de snelheid van IRDA iets lager zetten, anders werkt het niet.

Bluetooth.. werkt nu perfect bij mij!! helemaal nooit geen problemen mee gehad.

Verwijderd

ja maar je schijnt dus met mRouter de juiste poort moeten aan vinken

als ik naar: Bluetooth icoon>Setup>Configuration ga
-local services staat bluetooth serial port op com 3
-Bij client applications staat ie op com 4

zoals ik uit dat verhaal begrijp moet ik mRouter dus aanvinken op com 3.

klopt dit ?

en waar is mRouter een onderdeel van of wat is mRouter, ik kan het i.i.g nergens vinden of is er ook een andere oplsossing.
Pagina: 1