Hey ik heb dit probleem ook, eerst dacht ik dat het aan de router lag (want een vriend van me zonder router kan zonder problemen connecten/spelen).
ik heb een hoop dingen geprobeerd eerst natuurlijk de meest voor de hand liggende optie om dx9 te (her)installeren maar dat werkte niet. toen heb ik op een rustige zaterdag ff de router ertussenuit gehaald en dat maakte tot mijn verbazing niets uit.
Het is ook geen probleem in de (lokale) software want ik kan prima zelf een server draaien en die joinen, andere mensen komen er vreemd genoeg niet op. global server kan ik helemaal nooit opkomen, via de -s[ip]:[port] methode in de shortcut kan ik wel servers vinden maar in deze servers kan ik heel soms tot aan het "maak een character" scherm komen maar daarna (meestal ervoor al) verlies ik geheid de connectie.
Het enige verschil op dat moment met mijn vriend die het wel kon was dat ik wel XP hotfixes geinstalleerd had en hij niet. Uit laatste wanhoop heb ik toen een clean install van windows XP gedaan om van de hotfixes af te komen (kost minder tijd dan ze allemaal eraf halen via add/remove

) maar het werkt NOG niet.
Het lijkt erg op een DirectPlay/poortmapping probleem maar dxdiag geeft alles OK en ook zonder router werkt het niet. ik ben inmiddels ten einde raad, ik kan niets meer bedenken waarom het niet zou werken.
btw al de dingen die ik geprobeerd heb waren zonder router.
voor de volledigheid ff de specs:
-AMD XP2000+
-512 ram
-120 + 40 gb hd
-GeForce 4 ti4200
-sblive! 1024
-jetway mobo (

)
-@home internet
Hopelijk heeft iemand hetzelfde probleem en kan die ons helpen!