[Freelancer] kan niet connecten naar global server

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

Topicstarter
^^

hij blijft gewoon hangen @ connecting to global server :/

spec:

MSI Mobo
Xp1700+
msi geforce 4 ti 4200
1x 3com netwerkkaart 10/100
512mb DDR

WIndows XP
en @home breedband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

DirectX 9.0 geinstalleerd?

Meerdere netwerkkaarten in je systeem hangen?

* NG moet beter lezen |:(

[ Voor 19% gewijzigd door NG op 12-03-2003 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
jep .. directX 9 geinstaleerd..
ik had eerst 2 netwerkkaarten in me PC ..

ik heb er 1 uitgehaald .. maar nog steeds niks :(
ik pak zo de pc van me broertje ff ..... mischien werkt het daar wel op

-edit-
ok .. ik ben hem nu aan het instaleren op me broertjes PC (die heeft win2k)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 12-03-2003 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Hier had ik na de installatie hetzelfde probleem als jij, maar bij mij mij was het simpelweg een kwestie van DirectX 9.0 opnieuw installeren, je gebruikt, voor zover ik weet, DirectPlay om online te spelen en daar heb je de nieuwste versie van nodig.

Kijk eens bij dxdiag (start -> run -> dxdiag) of je wel echt de nieuwste versie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
versie 9.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-03 14:13

El_Quedro

Pininfarina

zit je achter een router / server?
Deze moeten bepaalde poorten voor verbindingen naar buiten open staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
op me broertjes pc werkt het ook niet :(

-----------------------------------------------------------

we hebben wel het internet met de buren gedeeld ... maar we hebben beiden een eigen IP

gewoon een swich ertussen ... maar dat moet toch niks uitmaken :?

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 12-03-2003 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 20:15
El_Quedro schreef op 12 March 2003 @ 09:52:
zit je achter een router / server?
Deze moeten bepaalde poorten voor verbindingen naar buiten open staan..

Dat is niet helemaal waar, ik zit achter een server met Winroute 5 en ik heb niks gemapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
zelfde bij mij, U.S. Robotics router zit ik achter, nix aan het handje, zelf niet toen ik een server aan het draaien was...

Check mijn knowledge base!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Laatst online: 20-04 09:46

4hp

Hmmm, blijkbaar nog steeds geen oplossing ??

K heb nog steeds het probleem: Connecting to global server....
En dan verder gebeurt er niks, geen servers, nada
Poorten zijn gerout op mn E-tech routertje (2300-2400 en 2302-2304)
Heb @home breedband... Ligt het aan @home?

edit: Manual server adden vbia de shortct werkt wel, ik krijg ze iig te zien. Maar als ik dan in een server zit dan zegt ie eerst: Please wait the operation is taking longer than expected (ofzoiets) En als dit schermpje weg is kan ik bv een nieuw char maken maar dan oppeen is de Connection Lost (iets in die richting) :(

[ Voor 38% gewijzigd door 4hp op 15-03-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40356

Hey ik heb dit probleem ook, eerst dacht ik dat het aan de router lag (want een vriend van me zonder router kan zonder problemen connecten/spelen).

ik heb een hoop dingen geprobeerd eerst natuurlijk de meest voor de hand liggende optie om dx9 te (her)installeren maar dat werkte niet. toen heb ik op een rustige zaterdag ff de router ertussenuit gehaald en dat maakte tot mijn verbazing niets uit.

Het is ook geen probleem in de (lokale) software want ik kan prima zelf een server draaien en die joinen, andere mensen komen er vreemd genoeg niet op. global server kan ik helemaal nooit opkomen, via de -s[ip]:[port] methode in de shortcut kan ik wel servers vinden maar in deze servers kan ik heel soms tot aan het "maak een character" scherm komen maar daarna (meestal ervoor al) verlies ik geheid de connectie.

Het enige verschil op dat moment met mijn vriend die het wel kon was dat ik wel XP hotfixes geinstalleerd had en hij niet. Uit laatste wanhoop heb ik toen een clean install van windows XP gedaan om van de hotfixes af te komen (kost minder tijd dan ze allemaal eraf halen via add/remove :D) maar het werkt NOG niet.
Het lijkt erg op een DirectPlay/poortmapping probleem maar dxdiag geeft alles OK en ook zonder router werkt het niet. ik ben inmiddels ten einde raad, ik kan niets meer bedenken waarom het niet zou werken.

btw al de dingen die ik geprobeerd heb waren zonder router.

voor de volledigheid ff de specs:

-AMD XP2000+
-512 ram
-120 + 40 gb hd
-GeForce 4 ti4200
-sblive! 1024
-jetway mobo (:/)
-@home internet

Hopelijk heeft iemand hetzelfde probleem en kan die ons helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49922

ik heb het bij opgelost door te kijken bij dxdiag --> netwerk --> fouten :(
directxbuster downen link: http://www.3dcenter.de/downloads/directx-buster.php
directxbuster draaien
dan van microsoft site de 9.0 downen
9.0 installen--> reboot en jawel Freelancer doet het >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dxdiag geeft alles OK
denk persoonlijk niet dat het een dx probleem is (al ettelijke keren reinstalled) maar zal het voor de zekerheid ook nog een keer met je tool proberen. iig bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Bij mij gaf dxdiag > netwerk > directplayfiles geen fouten, alles OK stond er.
Maar goed ik heb wel ff directxbuster gedownload en directX erafgegooid en opnieuw dx9 er op gezet -> nog steeds geen succes.

Ik geloof dat dit gewoon een bugje is, meer mensen op lancersreactor.com hebben dit probleem. Hopen dan Microsoft snel een patch released....

Hier nog ff wat info

DirectX Diagnostics Tool

Error #1

Error #2

Router Portforwarding

[ Voor 39% gewijzigd door 4hp op 17-03-2003 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49922

4hp schreef op 17 maart 2003 @ 20:15:
Bij mij gaf dxdiag > netwerk > directplayfiles geen fouten, alles OK stond er.
Maar goed ik heb wel ff directxbuster gedownload en directX erafgegooid en opnieuw dx9 er op gezet -> nog steeds geen succes.

Ik geloof dat dit gewoon een bugje is, meer mensen op lancersreactor.com hebben dit probleem. Hopen dan Microsoft snel een patch released....

Hier nog ff wat info

DirectX Diagnostics Tool

Error #1

Error #2

Router Portforwarding
zie je wel servers ??
als dit namelijk wel zo is moet je gewoon ff andere proberen ik heb namelijk ook al een paar gehad met dezelfde foutmeldingen :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Ik zie dus geen servers, want connecten naar de global listserver werkt dus niet!
Ik zie wel de servers die ik met -s<ip>:<poort> heb toegevoegd aan de commandline.

edit: Met The All-Seeing Eye zie ik WEL servers. Maar bij ALLE servers krijg ik bovenstaande foutmeldingen...

[ Voor 30% gewijzigd door 4hp op 17-03-2003 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update:

dxdiag --> alles OK. geen freelancer multiplayer (see above)
dx destroyer + dx9 reinstall --> idem

voor de rest kan ik hetzelfde zeggen als 4hp, ASE ziet wel servers, shortcut methode ook, joinen werkt nergens (vriend van me kan wel servers zien/joinen heb hem ook een functionele uit laten zoeken, met shortcut methode toevoegen, helaas werkte dat ook niet)

Natuurlijk probeer ik ettelijke malen per server voordat ik het opgeef.

nou maar ff wachten op de geniale post in dit thread of een patch van MS :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aangezien (ook naar aanleiding van andere fora) veel meer mensen dit probleem hebben ff een klein schopje om dit probleem nogmaals onder de aandacht te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78092

ik heb hier ook last van, maar we hebben beneden een labtop staan, via netwerk kabel op deze aangeslote..

als die labtop uit is, zou die het dan wel doen

want ik heb vanmorgen nog online gespeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 11:22

BM

Moderator Spielerij
Ok, misschien niet helemaal in de strekking van dit topic, maar goed.
Ik probeer met een vriend van me online te spelen. Ik host, hij voegt ip toe via dat programma'tje, en joined. Dit is precies 1 keer goed gegaan. Nu ziet hij mijn server niet in de list staan, vaag, want hij heeft hem net toegevoegd :?
Ook krijgt hij geen verbinding met global server, en ik wel, maar dat mag geen probleem zijn.
Hij zit wel achter een netwerk, maar daar is afaik niks aan veranderd sinds die ene keer online.
Iemand een id waar dit aan kan liggen, we willen weer verder als het ff kon ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Hmm, op lancersreactor staan ook berichten dat soms het niet werkt en dan weer wel :s

Ut gaat er een beetje raar aan toe.

ontopic: heb je (of die comrad van je) laatste tijd andere programma's geinstalled? misschein dx9 reinstallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"Ook krijgt hij geen verbinding met global server"

als hij hetzelfde probleem als ons heeft dan gaat het niet (want dan zit er hoogstwaarshcijnlijk meer scheef, al weet ik niet wat, dat hoop ik in deze thread uit te vinden :D). die ene keer dat het het wel deed is echter zeer vreemd. sorry maar nou weet ik het *echt* niet meer. dr zijn namelijk zoveel verschillende problemen/oplossingen mogelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 11:22

BM

Moderator Spielerij
Vanmiddag was het ineens weer wel mogelijk om online te gaan, toen kreeg hij ook een gewone serverlist te zien.
Nu lijkt het weer niet te werken.....
Leuk spel hoor, maar multiplayer werkt niet altijd even super :/

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vertel mij wat :(
ik kom dus helemaal nooit op de global server of multiplayer servers. heb al mijn hoop na paar middagen/nachten prutsen aan de verschillende dingen nou gezet op een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

SpeedAddict schreef op 19 maart 2003 @ 18:48:
Vanmiddag was het ineens weer wel mogelijk om online te gaan, toen kreeg hij ook een gewone serverlist te zien.
Nu lijkt het weer niet te werken.....
Leuk spel hoor, maar multiplayer werkt niet altijd even super :/
no probs hier..... in de dir \redist op je CD staan ook enkele patches (o.a. voor het geluid) staat hier niet iets van jouw probleem bij ?? of heb je deze al geinstalleerd....

* KeeZ weet overigens niet waar ze exact voor zijn en gist ook slechts naar de oplossing

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Die files zijn gewoon Windows Media blabla dingen, voor geluid idd. Denk niet dat dat gaan helpen en misschien gaan er dan nog meer dingen FUBAR :( (daarentegen heb ik wel een ghost image.. kan het wel eens proberen >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb die patches of wat het ook wezen mogen geinstalleerd maar merk niets :( (positief of negatief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR
  • Laatst online: 27-04 12:09

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Blij dit topic te lezen...

Wat een beroerde zooi is dit zeg! Heb vanalles geprobeerd, maar niets mag helpen. Ook op een andere PC hier thuis werkt het niet.

Waar ik aan zit te denken.. Ik heb ook Dungeon Siege, daarmee kan ik ook niet op Zonematch komen. Zou dit hetzelfde 'geintje' zijn, is @Home weer lekker bezig?

Of hebben ook niet-@home mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Klinkt miss een beetje lame, maar heeft 1 van jullie een firewall en/of een anti virus prog aanstaan??? Dat hielp namelijk bij mij wel :D

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Notna schreef op 20 maart 2003 @ 20:35:
Klinkt miss een beetje lame, maar heeft 1 van jullie een firewall en/of een anti virus prog aanstaan??? Dat hielp namelijk bij mij wel :D
Nee, was het maar zo simpel ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

R4NCOR schreef op 20 maart 2003 @ 20:37:
[...]

Nee, was het maar zo simpel ;(
heel zeker weten, ook de standaard firewall van XP... ???? :? Anders zou ik het ook niet weten hoor :/

[ Voor 3% gewijzigd door Notna op 20-03-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Notna schreef op 20 March 2003 @ 20:38:
[...]

heel zeker weten, ook de standaard firewall van XP... ???? :? Anders zou ik het ook niet weten hoor :/
Heel erg honderd procent zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Inderdaad, hier ook GEEN firewall aan staan, ook niet die van Windows XP. Verder staat wel NAV2003 aan, ff tjekken of dat helpt als ik em disable...

Doh, natuurlijk helpt het niet. Ik heb de schijf al een keer geformat + alleen windows erop, het zag er toen zo uit:

- windows xp pro
- ati catalyst 3.2
- ati controlpanel (3.2)
- freelancer

Nog steeds GEEN voorruitgang :'(
Conclusie (die we nu wel mogen gaan trekken): @home laat het niet door :r

[ Voor 52% gewijzigd door 4hp op 20-03-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Miss een hardware matige firewall????(modem en/of server) Dan ben je namelijk de welbekende lUl :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

4hp schreef op 20 March 2003 @ 20:52:
...
Conclusie (die we nu wel mogen gaan trekken): @home laat het niet door :r
Ik ben daar inderdaad echt erg bang voor.. Mocht dat zo zijn, dan ben ik het echt spuugzat met @home.. Heb Dungeon Siege ook al voor niets legaal gekocht (hou niet van single player, en multiplayer deed het dus niet door @home, dat is zelfs toegegeven, UDP poorten die dicht zaten oid. :( )

Grom.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Notna schreef op 20 maart 2003 @ 21:04:
Miss een hardware matige firewall????(modem en/of server) Dan ben je namelijk de welbekende lUl :p
Ik zit hier dus wel achter een router zoals je waarchijnlijk wel hebt gelezen, maar hier ken ik de firewall wel uitschakelen. Nog steeds wil ie niet connecten. Misschien toch mar overstappen...

Ik heb ff een test gedaan welke UDP geblokt worden op deze site: scan.sygate.com

Resultaten test: We have determined that you have a firewall blocking UDP ports!
We are unable to scan any more UDP ports on IP: ****

Terwijl de firewall van mijn router uitstaat!

2e edit:
Kijk hier eens:

troubles@home udp problemen #1

troubles@home udp problemen #2

troubles@home udp problemen #3

* 4hp denkt dat @home hier de boel zit te verzieken :(

[ Voor 52% gewijzigd door 4hp op 20-03-2003 22:11 . Reden: xtra info gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben vrij zeker dat het *niet* aan @home ligt, een kameraad van mij heeft het ook, en is ook via @home aangesloten op het internet en alles werkt prima (heb het zelf gezien bij hem thuis dus hij zit niet te lullen). ik heb mijn systeem nog zoveel mogelijk identiek aan het zijne geprobeert te maken (formatten, hotfixes weg et etc) maar het mocht niet baten.

Ik heb ook een router en dacht dat het daar aan lag daarom heb ik op een stille dag in huis de router ff tussen de kabeltjes uitgetrokken en gekeken of het toen werkte (met uiteraard de nodige reconfiguraties) maar helaas. ben nu dus ook vrij zeker dat het niet aan de router ligt.

Daarom komt nog bij dat er ook mensen van lancersreactor (aanzienlijk veel) dit probleem hebben en dat zijn over het algemeen duitsers/amerikanen en ik betwijfel het dat die @home kabelinternet gebruiken.

Weet iemand btw of freelancer uberhaupt *draait* op een PII233 32ram geen 3d accelerator?? dan zou ik het kunnen proberen op een modem. *shrug* denk niet dat het werkt maar zou een dope actie zijn niet? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ow ja en natuurlijk alle firewalls/av dingen uit. ook de winxp standaard (haha, had het wel eens vergeten na een reformat.. WAAROM KAN IK GEEN GAMES MAKEN OP BNET et etc lallalala :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmzz ff die troublesathome dingen gelezen (sorry hak eerder moeten doen) en het zou toch wel @home kunnen wezen, want die vriend van me zit WEL in een andere gateway. damn lucky bastard. en die posts op troubles@home zijn verdacht oud, er word over een week aan gewerkt... yeah right damn :(

kan niet iemand ff een modje schrijven dat freelancer gebruik laat maken van directplay7?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Tja, nou ebn ik niet echt blij en tevreden over @home... Ze zitten me echt al een jaar te dissen daaro :). Ik begrijp het ook allemaal wel, die beveiligingen, maar dit gaat me toch iets te ver...

Btw dead-devil, er bestaat ook een EDIT knop ;)

Het is trouwens wel mogelijk dat meerdere ISP's in DL en VS dit ook toen, UDP blocks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

te lui voor editten. en stiekem een beetje spammen om meer aandacht te trekken natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Hmm, zodra het spel in Nederland uitkomt zal ik eens contact opnemen met @home. Denk eerlijk gezegd niet dat ze voor een spel deze poorten gaan opengooien... Het is trouwens ook niet ELKE gateway waar poorten worden geblokt, lijkt wel random :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

om dezelfde reden zouden ze hem ook zomaar wel kunnen openen, het kan immers geen policy van hun zijn oid want zoals je al zegt, sommige hebben geen blokades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Bespaar je de moeite.. ik heb tientallen e-mailtjes gestuurd en telefoontjes gedaan, contact gehad met troubles@Home... allemaal om die kut-UDP zooi open te krijgen zodat ik kon Dungeon Siegen..

Het heeft dus niet geholpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dang dat zuigt :[
welke regio zit je? ik ga het toch proberen nog, ook al is de kans nog zo klein niet geschoten is altijd mis :)
Nou ff hope dat de mensjus van essent hierzow beter gehumeurd zijn. hadde ze ook nog iets verteld WAAROM niet? of helemal geen reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik woon in Overijssel.. Twente, Oldenzaal om precies te zijn. :)

Ze hingen wazige lulverhalen op, of ik kreeg een standaard mailtje over snelheden van hun netwerk :?

Lulverhalen in de trant van: "Ja maar meneer, het is voor ons niet mogelijk deze udp poorten open te zetten door de inrichting van ons netwerk. En dat kunnen we niet aanpassen want dat komt de kwaliteit van ons netwerk niet ten goede" (niet letterlijk, maar iets in die richting... *zucht* ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

damn dat sux. maar er is dus kans dat jij gewoon gecommuniceerd hebt met een overspannen essent 4$$h013, ik hoop dat het zo is, is natuurlijk kut voor jou (maar goed dat was toch al zo :P) maar dan heb ik hier een kans (hoophoop) :)

oja ik zit in groningen --> haren. dus dat is misschien wel een andere support lijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 20:15
Waar gaat dit over ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

origineel ging het over internet problemen met freelancer (thread naam :D) en nou gaat het over hoe suxy @home is en worden ervaringen uitgewisseld tussen gedupeerden.

zow mooie opsomming of niet hey ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp

4hp

Haha ja idd. Maar om dan ook alles ff GOED samen te vatten:

Onderwerp: Cannot connect to global server...

Oplossingen: GEEN
(alles is geprobeerd, maar niks heeft geholpen)

Conclusie: Na een week prutsen zijn we erachter waar het probleem zich voordoet, en dat is bij onze ISP, in dit geval is dat dus @home.

(als ADSL nou even niet zo DUUR is.... kabelinternet is nog altijd goedkoper, tenminste hier in groningen, krijg je waar voor je geld( kwa snelheid dan: 3.6mbit) Als je hetzeflde wil betalen voor ADSL dan lkom je uit om 256kbit down :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 10:21
iemand al wat geprobeert oplossingen of ?? :)

help ons :D :D

ik wil online

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1074

4hp schreef op 23 March 2003 @ 19:46:
Conclusie: Na een week prutsen zijn we erachter waar het probleem zich voordoet, en dat is bij onze ISP, in dit geval is dat dus @home.
Ik heb adsl en ik heb ook hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 23:57
Nu ik achter mijn E-tech routertje zit heb ik er ook last van, zelfs met mijn PC in DMZ (dat betekent, dat elk packet dat niet op een andere PC hoort aan te komen, op mijn PC aankomt, ipv geblokt te worden door de ingebouwde firewall).

Ik kan verder gewoon spelen zonder ook maar 1 port te mappen... als ik connect met die commandline, krijg ik (uiteraard) alleen die server te zien, dus spelen kan ik, zoalng ik het IP adres maar weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
en heb jij ook @home ? of andere verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
is het iemand al gelukt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90663

Ik heb hetzelfde probleem, en i kweet (haast) zeker dat het iets met XP te maken heeft, ik heb het nl. thusi op twee 98 SE PCs en op twee XP PCs geinstalleerd, en alleen op de XP PC ging het fout. Ik zit ook achter een router, maar de benodigde poorten openzetten en alle software firewalls uitzetten heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90876

Ik heb het spel zelf (nog) niet, maar wil jullie wel twee suggesties aan de hand doen.
Mocht het probleem bij de provider liggen, dan is het misschien mogelijk om binnen dat netwerk zelf een aantal servers op te zetten die op andere UDP poorten draaien (als directplay dat ondersteund, ik dacht dat je met een 3d party patch wel je poorten kon"fixen"dus vastzetten) dan kan je iig. spelen (tot een eventuele fix).
Wat ik zelf een keer heb meegemaakt met XP (zonder SP1 en hotfixes) was het aansluiten van een PC aan een ADSL modem. Te gek voor woorden, alles perfect ingesteld, werkt niet. Na lang proberen maar eens de wizzard gedraaid (ik HAAT wizzards :( ), en het werkt, met EXACT dezelfde instellingen, ik heb letterlijk een uur erdoor gewandeld zonder een verschil te zien. Mischien een idee om onder XP eens met de wizaard je protocolen te laten installeren.
Hopelijk hebben jullie er wat aan, succes, want dit is zuur (offline gamen wordt erg passe, hoe goed de game ook is....)
Pagina: 1