Toon posts:

Extra Fans doen het niet ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een chaintech 7aja7 moederbord met daarop aansluitingen voor een tweede en een derde fan, volgens google en het boekje is aansluiting 2 te monitoren en aansluiting 3 niet (geeft gewoon stroom door). Het systeem heeft een athlon 1700 xp die standaard 35 graden wordt, niks aan de hand dus maar nu heb ik het hele spul in een oude server kast gebouwd waarin 2 extra fans zitten, deze zou ik graag draaiend hebben zodat ik het geheel misschien wat kan gaan overklokken. De 2 fans doen het echer niet via het moederbord :|

uiteraard zou ik ze graag op deze manier werkend krijgen, ik heb ze al rechtstreeks op de voeding aangesloten en dan doen ze het keurig. Ook in de bios kan ik helemaal niks vinden en volgens het boekje van het moedebord moet er met name op aansluiting 3 gewoon 12 volt staan.

Verwijderd

Zijn er niet toevallig jumpers op het mobo te vinden? Heb zelf namelijk een oud mobo liggen waar jumnpers voor de fans opzitten :)

Verwijderd

Je kunt de draadjes van de fans ook met een kroonsteenstje of een apart molexje aan de 12v en ground uit je voeding aansluiten, dan weet je zeker dat ze stroom hebben...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 March 2003 @ 19:46:
Je kunt de draadjes van de fans ook met een kroonsteenstje of een apart molexje aan de 12v en ground uit je voeding aansluiten, dan weet je zeker dat ze stroom hebben...
topicpost lezen :?

Verwijderd

Helemaal overheen gelezen 8)7

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 13:24
Het zou best kunnen dat de fans te groot zijn en hierdoor dus een te grote stroom vragen. Je mobo kan dan waarschijnlijk deze stroom niet leveren (als beveiliging) anders krijg je waarschijnlijk Special Effects })

[ Voor 5% gewijzigd door Steefph op 01-03-2003 20:29 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Verwijderd

Topicstarter
nah dat is het allemaal niet, ik heb het moederboard afgespeurd tot ik elk jumpertje uit mijn hoofd kende, heb er ook een oud klein fannetje opgezet en die deed het ook niet :(
als iemand nog een ideetje heeft ?

Verwijderd

Dan zal het wel een dood gedeelte van het mobo zijn. Als er geen jumpers voor zijn moet ie gewoon werken :)

edit:
Wat zijn de specs van de fans ?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2003 23:10 ]

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 09:25
Moederbord-fan-header in eerste instantie opgeblazen met je te zware fans denk ik.
Die dingen kunnen niet zoveel aan.

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je fans stuk zijn natuurlijk...probeer is een andere er aan te hangen
Pagina: 1