Radeon 8500 alleen op 250/250 stabiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-05 17:52

Dr C

met C en CK

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: ik heb een Asus A7v8x mobo en heb recent een radeon 8500 (275) 2ehands over kunnen nemen. Nu heb ik het probleem dat ie ie er vak uitklapt bij games (wisselend: soms gelijk andere keren weer na een tijdje). Ook enkele techdemo's deden het niet. Nu heb ik de kaart es undergeclokt op 250 mHz en nu draait alles prima. Probleem opgelost zou je zeggen, maar daar heb ik hem natuurlijk niet voor gekocht. Ik heb het vermoeden dat dit aan mijn voeding ligt, maar ik weet niet of dit verhaal daarvoor pleit (Aopen 300/250 watt voeding).
Systeem:
Asus a7v8x met 2000+ XP en 256 mb 333 ram
Club3d Radeon 8500 pro.
Catalyst 3.1 (alhoewel Radeonator Omega drivers zegt :?)

Hoop dat jullie me kunnen helpen

edit:

toch bijna de gebruikelijke disclaimer vergeten:
ik heb hier al op gezocht, maar er zijn wel vergelijkbare topics, maar die kunne me op geen manier uitsluitsel geven over mijn probleem

[ Voor 17% gewijzigd door Dr C op 01-03-2003 15:31 ]

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74065

Je zegt het al, zelf heb ik ook 't vermoeden dat de voeding wat té weinig is, maar of dat echt zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 12:49

Shunt

Boe

cramwinckel schreef op 01 maart 2003 @ 15:24:
Ik heb het volgende probleem: ik heb een Asus A7v8x mobo en heb recent een radeon 8500 (275) 2ehands over kunnen nemen. Nu heb ik het probleem dat ie ie er vak uitklapt bij games (wisselend: soms gelijk andere keren weer na een tijdje). Ook enkele techdemo's deden het niet. Nu heb ik de kaart es undergeclokt op 250 mHz en nu draait alles prima. Probleem opgelost zou je zeggen, maar daar heb ik hem natuurlijk niet voor gekocht. Ik heb het vermoeden dat dit aan mijn voeding ligt, maar ik weet niet of dit verhaal daarvoor pleit (Aopen 300/250 watt voeding).
Systeem:
Asus a7v8x met 2000+ XP en 256 mb 333 ram
Club3d Radeon 8500 pro.
Catalyst 3.1 (alhoewel Radeonator Omega drivers zegt :?)

Hoop dat jullie me kunnen helpen

edit:

toch bijna de gebruikelijke disclaimer vergeten:
ik heb hier al op gezocht, maar er zijn wel vergelijkbare topics, maar die kunne me op geen manier uitsluitsel geven over mijn probleem
wat zijn je voedings waardes dan ?
instaleer speedfan eens en lees ze eens uit

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
En test het eens terwijl je kast open staat. Dit zou ook op een hitteprobleem kunnen wijzen (hoewel het dan vreemd is dat het soms gelijk fout gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 13:29

Scighera

swim-bike-run

heb je die kaart van een bekende gekocht? ik vraag me af of hij wel origineel 275/275 is

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
volgens speedfan zit de -12volt op -11,5V, -5v op -4,79V, vcoreA: 1,87V, Vinr0: 1,86V, 3,3v op 3,31v, +5v op 5,11V en +12v op 12,1v. Wel wat afwijkend dus, ook de Asusprobe progje geeeft fluctuerende waardes aan, maar ik weet niet of dat teveel afwijkend is.
heb je die kaart van een bekende gekocht? ik vraag me af of hij wel origineel 275/275 is
Nee, via vraag en aanbod. Ik ben daar ook een beetje bang, maar er zit wel een PRO doos bij en hji staat standaard op 275 geklockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
De voltages zijn prima, wijken zeker niet teveel af. Staan er geen nummers op je kaart ofzo, waarmee je zou kunnen achterhalen of het een echte Pro is (gebruik bijvoorbeeld Google daarvoor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2022
Die voltages zitten toch wel aan de lage kant. Probeer toch maar eens een keer een betere voeding. Des noods leen je er een van iemand...

Reactie op pollewob: Ik vind de 5v toch wel laag hoor: 4.79v! en dit waarschijnlijk onbelast...

[ Voor 27% gewijzigd door StarTAC op 02-03-2003 20:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58348

Lijkt me raar dat het aan de voeding ligt, ik heb hier een AMD XP 2200+ draaien met 512DDR en 5 casefans. Verder zit er nog een ATI RADEON 9700Pro in. En dat alles op een 300Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Anoniem: 58348 schreef op 02 March 2003 @ 20:29:
Lijkt me raar dat het aan de voeding ligt, ik heb hier een AMD XP 2200+ draaien met 512DDR en 5 casefans. Verder zit er nog een ATI RADEON 9700Pro in. En dat alles op een 300Watt voeding.
De ene 300watt voeding is de andere niet. Kwaliteit scheelt enorm. Ik heb een 300Watt voeding waar me systeem niet op werkt, en een 250Watt waar ik al 2 jaar op draai.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 14:22
Hmmmm, ik denk dat je met die -4,79V niet zo blij hoeft te zijn. De 5 V lijn komt dan wel dicht bij minimum waar je systeem mee kan werken.
Probeer eens het een en ander aan "overbodige" dingen uit je systeem te halen en dan nog eens je waardes te bekijken terwijl je kaart op de verschillende freq's staat.
Denk hierbij sterk aan een te lichte voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
StarTAC schreef op 02 March 2003 @ 20:26:
Reactie op pollewob: Ik vind de 5v toch wel laag hoor: 4.79v! en dit waarschijnlijk onbelast...
De 5v zit op 5,11.. degene die jij bedoelt is de -5v.. en die zit dus juist wat hoog :)

Maar de -5 en -12v lijnen zijn niet zo heel erg belangrijk. Ik denk dus niet dat dit een voedingsprobleem is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
Pollewob schreef op 02 March 2003 @ 20:33:

[...]
De 5v zit op 5,11.. degene die jij bedoelt is de -5v.. en die zit dus juist wat hoog :)

Maar de -5 en -12v lijnen zijn niet zo heel erg belangrijk. Ik denk dus niet dat dit een voedingsprobleem is :)
Verkeerd gekeken, excuus :P

Maareh toch blijft het belangrijk om te weten of die voltages zijn gemeten tijdens volledige belasting, of juist bij een 'idle' systeem....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59
Mwah die waardes zijn prima hoor, bij die waardes loopt een een Ati Radeon 9500 iig stabiel en die zal waarschijnlijk evenveel of meer stroom vreten dan een 8500. Ik denk warmte probleem, maar eerder gewoon een brakke kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 19:35
hmmm je kon toch ook een biosflash doen en zo je radeon op 275 krijgen....maybe heeft de ex-eigenaar dat wel gedaan, en toen van een vriend de pro doos gehad om hem zo te verkopen....
tis een idee, zou wel lullig zijn btw :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
mad_dog schreef op 02 March 2003 @ 20:49:
hmmm je kon toch ook een biosflash doen en zo je radeon op 275 krijgen....maybe heeft de ex-eigenaar dat wel gedaan, en toen van een vriend de pro doos gehad om hem zo te verkopen....
tis een idee, zou wel lullig zijn btw :(
Hoop het niet :'(. Ik zal eens een andere voeding proberen. tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
Maar is er geen uitsluitsel te geven over of het aan de kaart kan liggen (hij heeft neem ik aan toch goed gedraait bij de vorige eigenaar en er zit nog garantie op) of aan de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:29
Zit de heatsink goed vast? Stop er anders wat koelpasta tussen. :)

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ik heb zelf ook een 300 watt AOpen voeding, deze draait stabiel met 6 (!) harde schijven, een GF 4 Ti4600, dvd speler/cd-writer, 512 MB DDR en dit draait al tijden stabiel. (Oh en een XP 1800+)

Canon Digital Ixus V3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
ik weet niet eens zeker of ik wel een 300 watt voeding erin heb. Staat niks op de voeding en volgens aopen.com issie 300/250 watt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 00:41
cramwinckel schreef op 04 March 2003 @ 13:31:
ik weet niet eens zeker of ik wel een 300 watt voeding erin heb. Staat niks op de voeding en volgens aopen.com issie 300/250 watt :?
lol
ik heb lange tijd (ruim 2 jaar) gedacht dat ik een 235 watter had ik me kassie
bleek het later een 300 watter te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58729

Ik heb een radeon 8500le (fxd prophet (hercules)
in games scheid hij er ook mee uit,
Monitor geeft strepen weer, en monitor vliegt in standby stand,
Enigste optie daarna = reset knop,
Maar ik vraag me nu af wat de dag waarde van een kaart is, of hoe je er achter komt,
Want ik zal binne kort ff dat ding terug brengen ivm garantie, want volgens hercules zelf, is mijn kaart kapot |:(
Thx
---
Ow ennuh, Ik zal dan een 3d (creative) Gf4 ti4600 halen, dus bij betalen :'( :P
hoeveel scheelt een 3d creative kaart met een asus (qua duurzaam heid)??

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 58729 op 04-03-2003 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40681

IK heb een club3d radeon 8500 (275/275). Alle spellen werkten fijn, tot voor 3 maanden. Alle zwaardere spellen geven problemen (vastlopers, monitor schiet in standby). Unreal II, C&C generals enz. Nadat ik mijn kaart op 259 had staan ging alles weer goed.

IK ben niet de enige met deze problemen er zijn veel meer mensen (er zijn personen die de kaart zelfs op 230 hebben gezet om goed te kunnen spelen). Ik heb dit weekend een mailtje gestuurd naar club3d, maar tot nu toe nog niets gehoord. Ik ben benieuwd, want ik heb niet een kaart gekocht op 275mhz om hem daarna naar beneden bij te stellen op 259.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40681 schreef op 04 maart 2003 @ 14:07:
IK heb een club3d radeon 8500 (275/275). Alle spellen werkten fijn, tot voor 3 maanden. Alle zwaardere spellen geven problemen (vastlopers, monitor schiet in standby). Unreal II, C&C generals enz. Nadat ik mijn kaart op 259 had staan ging alles weer goed.

IK ben niet de enige met deze problemen er zijn veel meer mensen (er zijn personen die de kaart zelfs op 230 hebben gezet om goed te kunnen spelen). Ik heb dit weekend een mailtje gestuurd naar club3d, maar tot nu toe nog niets gehoord. Ik ben benieuwd, want ik heb niet een kaart gekocht op 275mhz om hem daarna naar beneden bij te stellen op 259.
zal ik dan maar antwoorden,

"Na enig overleg met onze collega's zijn we er achter gekomen dat uw kaart mogelijk kapot is,
Wij raden dan ook aan om zosnel mogelijk een nieuwe tehalen (ermm,, dat waren mijn woorden :)) Wij raden dan ook aan om zosnel mogelijk mits u nog garantie heeft, hem interuilen"
:)
simpol, Zei Hercules ook tegen mij (alleen in het engels :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75391

Ik heb een 8500LE en deze deed ook vreemd, ik heb me erbij neergelegt en hem in m'n server (AMD 1200 overkill voor internet delen) gedaan, en m'n gf3 weer in m'n 2de spel pc.
Moet zeggen dat die ati wel mooier beeld had in games.
Als ik hem lager laat lopen is m'n gf3 soepeler in games :(

Dus lees mee en hoop een oplossing te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in een oud topic hadden ze het over een Voltage mod,
Radeon 8500 geeft strepen na vastlopen
Maar aangezien ik nog garantie heb, begin ik daar niet aan :)
Have fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Topicstarter, hoeveel ns is het geheugen? (275/275=3.6ns of lager, 250/250=4ns)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Topicstarter
dit is wel redelijk zuur, want dat zijn precies dezelfde problemen als ik heb.
hoeveel ns is het geheugen? (275/275=3.6ns of lager, 250/250=4ns)
Het geheugen is als het goed is 3,6ns, want het is een radeon 8500 pro (zo noemt club3d de normaal geklokte 8500's).

Er zitten wel koelribben op het geheugen geplakt. Heb ik dan nog wel garantie? (garantie bon heb ik erbij gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2211

Gewoon voltage opkrikken van je RAM
Staat af fabriek met die 8500LE kaarten op gewoon weg te lage spanning insgesteld!, Sterker nog, onder de officieel voorgeschreven minimum specificaties!

kijk voor de potloodtruuk even op www.xcl-clan.com
Daar staat goed uitgelegd wat je moet doen en waar ik mijn hoofd over heb gebroken.
Pagina: 1