[Java]Applet loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06-2025
Ik heb een applet gemaakt en telkes ik de knop ervan druk loopt de applet vast en gebeurt er niets. Bij het compilen waren er geen errors en ook in dat dos scherm (wat je ziet bij test run) verschijnt er niets. Wat kan de oorzaak hiervan zijn?
Indien het zou helpen : de handler van die button bestaat uit bijna alleen maar if structuren en normaal gezien is een loop niet mogelijk.

meer info
Het is een applet,geen application dus er komt niets in voor van systemprntout.
Met catch{} werken kan ik niet want dat ken ik (nog) niet.
Als ik op de knop druk blokkeert heel de applet en kan ik niets meer doen ermee.Het drop down menu reageert niet meer en op de knop kan ik ook niet meer drukken en als ik de applet wil afsluiten (bij test run) doet hij ook moeilijk,normaal sluit dat vesnter direct maar nu komt er Applet disposed te staan vanonder in het venster en verder dan dit gaat hij meestal niet.
De gehele code is zo'n 1100 regels lang dus deze posten is niet direct mogelijk denk ik,aparte delen misschien wel mar het nadeel dan is dan veel regels naar elkaar verwijzen en het dus moeilijk te begrijpen zal zijn als ik niet al die verwijzingen erbij post wat gemiddelde zo'n 400 regels is.
Ik zal eens proberen om stapsgewijze de code in te korten ( met /* */)om zo misschien het deel dat problemen geeft te isoleren en zal dit dan posten.

[ Voor 59% gewijzigd door craio op 23-02-2003 09:04 . Reden: meer info toegevoegd ]

Verwijderd

Vastlopen wil zeggen dat de buttons daarna ook niet meer reageren?

Beetje magere post verder, weinig te zeggen zonder representatieve stukken code oid.
Probeer eens een aantal system.out.println's om te kijken wat ie wel doet. En je hebt toch geen lege catch{} blokken?

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:47
gebruik je jbuilder of iets dergelijks? Misschien is debuggen op een oplossing.

je kunt stap voor stap kijken wat er gebeurt. Waarschijnlijk blijft hij na het drukken van de knop in een oneindige lus hangen.

[ Voor 84% gewijzigd door JeroenTheStig op 23-02-2003 15:31 ]

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Vastlopen op de manier die jij omschrijft indiceert eigenlijk altijd een oneindige loop.
Staat er soms een while( ) ergens die een altijd true evaluatie geeft?

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Start je misschien een nieuwe Thread?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Een browser heeft meestal iets van een java console, kun je die niet openen en kijken wat er mis gaat (daar verschijnen de System.out.println's ook in!)?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06-2025
Heb de code stap voor stap overlopen met ( /* */ ) en der zaten toch loops in (zo'n 15). Waarvan sommige bleken door het mistypen van de naam van een int( nogal lastig te vinden).

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

craio schreef op 24 februari 2003 @ 10:57:
Heb de code stap voor stap overlopen met ( /* */ ) en der zaten toch loops in (zo'n 15). Waarvan sommige bleken door het mistypen van de naam van een int( nogal lastig te vinden).
Inkoppertje: gebruik heldere namen voor je ints ;)

Verder: je kunt heel veel System.out.println() gebruiken (ook wel: "poor men's debugger" genoemd)

Tot slot: Als je veel geneste lussen nodig hebt denk er dan over na om zo'n lus in een aparte methode te zetten. Maakt je code veel overzichtelijker!
Pagina: 1