[Java]applet=>application

Pagina: 1
Acties:

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06-2025
Hoe maak je een java application aan die werkt als een installer( dus met knoppen back en next die een heel nieuw blad openen)?Ik heb namelijk een applet die ik zou willen omzetten en daarin werk ik al zo met meerdere bladen.

Ik heb eerst de search en de sun site doorlopen en daar kon ik niet hetgene vinden dat ik zoek.En het boek waaruit ik het aan het leren ben vertelt er ook niets over.

Weet er soms iemandhoe groot dat je een applet moet maken zodat wanneer je in explorer de applet afprint de applet helemaal het blad vult?

[ Voor 31% gewijzigd door craio op 22-02-2003 11:22 ]

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Als je een installer wilt hebben, adviseer ik je gewoon een kant en klare van het internet af te plukken. Er zijn ook speciale java installers, en die hebben genoeg functionaliteit om je mee te redden.

En wat jij wilt ivm wisselende panels, is een CardLayout. Hiermee kan je verschillende subpanels op een hoofdpanel plakken en dan 1 zien. Hiermee kan dus dus makkelijk switchen tussen de ene en de andere panel.

• craio
@alarmnummer: Installer bedoelde ik enkel ter illustratie van hoe het er moet aan toe gaan.Ik zal eens zoeken op CardLayout want heb er nog nooit van hoort(nog maar 4 maanden les java).

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
In principe kan je heel veel applets gewoon als applicatie gebruiken: je kan ze in een Frame of Dialog zetten omdat het ook gewoon componenten zijn.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

http://java.sun.com/docs/.../uiswing/layout/card.html

En maak gewoon eerst die subpanels maar die je nodig bent, later kan je ze eenvoudig toevoegen op die cardlayout.

• craio
@Alarmnummer: Het nadeel van die cardlayout voor mij is wel dat je direct van de eerste card naar de laatste kunt gaan ... Dit mag je niet kunnen in m'n application.

@mbravenboer: Dat weet ikj maar ik doe het niets zo omdat het makkelijker lijkt om later iets toe te voegen als het in verschillende bladen is ingedeeld.

[ Voor 34% gewijzigd door craio op 22-02-2003 11:43 ]

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Dat moet je dus met je programma flow aanpassen :) Als je op panel2 staat en je drukt de nextbutton in, dan kan je er toch voor zorgen dat panel3 actief gaat worden.

• craio
@Alarmnummer: Is het mogelijk om dit te doen zonder swing?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Die Cardlayout is niet gebonden aan Swing voor zover ik weet, dus het moet wel willen.

• craio
Ik vind nergens een duidelijk voorbeeld dat geen gebruik maakt van swing en een application is ,iemand een idee waar ik dit zou kunnen vinden?(sun site al meerdere keren overlopen)

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Probeer het dan eens met Panel ipv JPanel.

Verwijderd

en Frame
Pagina: 1