Waar ik nog niemand over gehoord heb, maar wat imho toch ook zeer belangrijk is of de website technisch goed inelkaar zit:
Is de site in elke browser goed te bekijken?
Zijn de pagina's geschreven conform HTML specificaties?
Steekt de website performance-wise netjes inelkaar?
Ik zie in de praktijk (ik ben technisch consultant, en richt oa. webservers en de bijbehorende infrastruktuur in) veel bagger voorbij komen. Denk hierbij aan:
-ontbreken van de charset tag (geeft €-problemen bij invulvelden).
-meerdere head- en bodytags in één dynamisch gegenereerde pagina.
-totaal ontbreken van de head-tag.
-gebruik van absolute paden binnen een site (is heel fijn als je van een website naast een productie-omgeving ook een test- en een acceptatie-omgeving wilt maken).
-gebruik van meerdere (tientallen) database queries binnen één ASP-pagina, ipv één standaard query waarvan je hier en daar de juiste results gebruikt om je variabelen te vullen (vindt de databaseserver ook veel fijner).
-sites zó inelkaar "geflanst" (mind my accent) dat de website het in een andere browser dan IE het gewoon helemaal niet doet.
-Een telefoongids op een intranet waarbij je bij het openen de namen van ALLE medewerkers direct onder elkaar krijgt (maar wel een zoekfunctie inbouwen en een "alfabetje" bovenaan pagina waarmee je kunt selekteren op beginletter van de achternaam. Kun je net zo goed een CTRL-F doen, en de naam intikken).

-Applicaties waarbij je wél kunt inloggen (er opent een nieuw venster, zonder buttons en file-menu etc), maar niet kunt uitloggen.
En allemaal nog gebouwd door mensen die daar goed voor betaald worden....Pfffff
Ben verder helemaal niet gefrustreerd hoor.
Wat ik verder een goede site vindt? Google!
-Lekker clean.
-Lekker snel (hoe doen ze dat trouwens??)
-Je cursor staat gelijk in het invulveld.
-De Enter toets doet het, dus je hoeft niet na het invullen van je vraag weer je muis beet te pakken.
-Aanpasbaar (openen wel of niet in nieuw window, taalinstelling, manier van sorteren).
Verder vindt ik T.net een heel prettige pagina. Er is zeer veel informatie op één pagina ondergebracht, en toch op 1024x768 goed leesbaar zonder direct full-screen te moeten. Geen "openingspagina" zonder nuttige informatie. De ingebouwde autorefresh, zo komt het nieuws vanzelf naar je toe.