CD brander en DVD speler werken ineens niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn d en e drive zijn verdwenen ik probeerde een paar dingen te doen met m'n casefan enzo en m'n lichte van m'n hd op m'n kast brand ook constant???
damn?!?! Afbeeldingslocatie: http://www.prowleronline.com/colorado/check.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.prowleronline.com/colorado/105-0502_img.jpg Kijk goed naar die cirkel.
ik had die splitter van m'n casefan daaraan vast gemaakt om te checken of die zou draaien(Erg n00b van mij)Draaide dus niet heb ik die splitter weer eruit gehaalt en gewoon gelijk direct casefan aan de mobo weer werkte weer! maar mijn d en e drive zijn verdwenen daarna :( splitter moest eigenlijk vast aan de voeding dus dom van mij maar hoe is dit nu op te lossen is iets doorgebrand ofzo?(Nog geen bios reset geprobeerd) plextor en dvd speler gaat ook niet open

alvast bedankt :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat het aan je BIOS ligt.
Heb je de jumpersettings ( Jumper= jumpers zijn kleine plastic dingetjes die 2 pinnetjes kunnen verbinden waardoor een bepaalde instelling bereikt kan worden (zoals bv de vcore instelling) wel goed gezet van de harddisk? Al heb je de harddisk op de Primary Master staan, dan moet de harddisk ook op master staan. Al heb je de harddisk op de Primary Slave staan, dan moet de harddisk ook op slave staan. Zo gaat dat ook met de Secudiare master en slave. :)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 21:34:
Probeer de hardeschijf via nieuwe hardware te vinden in het configuratie scherm. En kijk ook even de jumper instelling na van je HD. :)
Als ik het goed zie heeft de topicstarter maar 1 HD... en aangezien de C een van de partities van die HD is werkt de HD dus wel.

Ik zou even neuzen bij je Disk Management, het is een beetje raar dat na wat gestoei met je kabels ineens twee partities weg zijn terwijl de ander nog wel gewoon werkt.

Oh, en dat het lampje de hele tijd draait; Probeer ook even PowerMax te draaien, dat is het testprogrammatje van MaXtor. Gewoon voor de zekerheid om te controleren of je HD niet gaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 08 februari 2003 @ 21:40:
[...]
Als ik het goed zie heeft de topicstarter maar 1 HD... en aangezien de C een van de partities van die HD is werkt de HD dus wel.

Ik zou even neuzen bij je Disk Management, het is een beetje raar dat na wat gestoei met je kabels ineens twee partities weg zijn terwijl de ander nog wel gewoon werkt.

Oh, en dat het lampje de hele tijd draait; Probeer ook even PowerMax te draaien, dat is het testprogrammatje van MaXtor. Gewoon voor de zekerheid om te controleren of je HD niet gaar is.
sorry het zijn geen partities alleen 1 brander en een dvd spelertje die niet meer werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Ah, ok, wees maar blij dat je niks van data kwijt bent. ;)

Eeuh, ik go zo dat je nog een splitter of een kabeltje niet goed hebt aangesloten bij je CD-Rom drives, druk deze evt. nog even aan. Kijk ook even bij apparaatbeheer of daar wel je CD-Rom drives bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 21:43:
[...]

sorry het zijn geen partities alleen 1 brander en een dvd spelertje die niet meer werken
Breng een bezoek aan je BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pff.. Een brander en een lezer "d en e drive" noemen?? Denk je werkelijk dat iedereen deze apparaten de letters D en E heeft toegewezen? :z

Verwarrend hoor :/

Maargoed, dit topic verdient iig een move richting Opslagmedia & I/O Controllers en een lichte titelwijziging :)

PMG > OM

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 08-02-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 21:43:
[...]

Ze werken geloof ik nog wel, maar je zie ze niet.
Probeer een CD ofzo in te plaatsen en kijk of dvd spelertje nog werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 21:51:
[...]

Ze werken geloof ik nog wel, maar je zie ze niet.
Probeer een CD ofzo in te plaatsen en kijk of dvd spelertje nog werkt.
die gaan niet open geen effect niks? en hd lichtje brand constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1 probleem is opgelost het openen van cd rw en dvd speler werkt weer + harddisk lichtje doet het weer goed alleen ik zie ze niet op (deze computer(D: en E:)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 February 2003 @ 22:00:
1 probleem is opgelost het openen van cd rw en dvd speler werkt weer + harddisk lichtje doet het weer goed alleen ik zie ze niet op (deze computer(D: en E:)
Mooi, vind 't wel raar dat ze werken maar niet te zien zijn. :?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aikeleer schreef op 08 februari 2003 @ 21:45:
Ah, ok, wees maar blij dat je niks van data kwijt bent. ;)

Eeuh, ik go zo dat je nog een splitter of een kabeltje niet goed hebt aangesloten bij je CD-Rom drives, druk deze evt. nog even aan. Kijk ook even bij apparaatbeheer of daar wel je CD-Rom drives bij staan.
m'n cdrom gaat nu wel open maar ik zie nergens cd rom drives staan
Afbeeldingslocatie: http://www.prowleronline.com/colorado/ziekniet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 februari 2003 @ 22:33:
[...]

m'n cdrom gaat nu wel open maar ik zie nergens cd rom drives staan
[afbeelding]
Hmm, vaag allemaal. Ik weet dat het goed werkt etc. Maar probeer Wizard Hardware, hij zoekt de problemen van je hardware op & wellicht komen de pictogrammen te staan. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bios reset heeft ook niet geholpen :X |:( ;(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In M'n bios vind ie ook geen cd rom en brander!!! Zal formatten helpen???
alle slaves staan op AUTO en hij vind alleen mijn maxtor als ik dan opstart zie ik secondary master slave enzo NONE NONE staan?!?! cd rom gaat wel open enzo?!?! Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/shutup.gif
Jumpers nog harder induwen ofzo?

Primairy Master: Maxtor 40 GB
Primairy Slave: Auto
Sec. Master: Auto
Sec. Slave: Auto

als ik opstart zie ik none none eerst staat er press f4 to skip ofzo maar als je langer wacht komt er none te staan? :'(

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is al opgelost 1 van mijn ide controllers zat niet goed vast :)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2003 20:07 ]

Pagina: 1