Ik had iets nodig dat een bepaald teken die in een String voorkomt kon veranderen in een String( dus de inhoud van die string). Na enig zoeken vond ik ReplaceFirst ,ik denk dat dit hetgeen kan doen dat ik nodig heb.
Het enige nadeel is dat ik niet begrijp hoe je replacefirst moet toepassen.
Waar komt de string waar in gezocht moet worden waar de string/char die moet vervangen worden en waar dan de vervangende string?
if(declared.indexOf(aanwezig1) >= 0){
declared.replaceFirst( specteken , name );
declare.setText( "" + gedeclared );
}
De bedoeling ervan is dat hij zoekt in de string 'declared' als de string 'aanwezig1' erin aanwezig is. Indien dit zo is moet hij in die string 'declared' de string 'specteken' vervangen door de string 'name' en vervolgens de herwerkte string 'declared' in de TextArea 'declare' zetten.
Dit veranderen blijkt niet te werken.
Wat doe ik verkeerd?
Het enige nadeel is dat ik niet begrijp hoe je replacefirst moet toepassen.
Waar komt de string waar in gezocht moet worden waar de string/char die moet vervangen worden en waar dan de vervangende string?
if(declared.indexOf(aanwezig1) >= 0){
declared.replaceFirst( specteken , name );
declare.setText( "" + gedeclared );
}
De bedoeling ervan is dat hij zoekt in de string 'declared' als de string 'aanwezig1' erin aanwezig is. Indien dit zo is moet hij in die string 'declared' de string 'specteken' vervangen door de string 'name' en vervolgens de herwerkte string 'declared' in de TextArea 'declare' zetten.
Dit veranderen blijkt niet te werken.
Wat doe ik verkeerd?
[ Voor 90% gewijzigd door craio op 08-02-2003 00:25 . Reden: updaten ]