AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)
Verwijderd
dit werkt niet echt zoals 't voor mij zou moeten uitpakkenVerwijderd schreef op 27 January 2003 @ 11:56:
pak zijn voorhoofd uit de foto, plak die herhaaldelijk aan elkaar zodat je een plaatje krijgt van het formaat dat jij wilt maken. Maak jouw foto zwartwit, leg hem als een layer achter het eerste plaatje en multiply de effecten.
wie heeft er nog andere plannen?
Verwijderd
dan een screenshot maken en die dan bewerken met photoshop...
achja... 1 van de vele methoden...
http://hawvie.deviantart.com/
of iets in die richting
't lijkt me toch mogelijk om dit met alleen frontal materiaal dit te doen, lichtere vlakken kunnen aangezet worden met heldere lettertjes, donkerdere vlakken kunnen donker blijven toch? Lijkt me dat dit toepasbaar zou moeten kunnen zijn op een foto. Vraag me alleen af hoe.HunterPro schreef op 27 January 2003 @ 18:50:
erm, voor dit effect zou je toch echt 3d- (z-buffer) data moeten hebben om die texture (ja zo heet zo'n ding) plat er op te kunnen projecteren. Het effect kun je btw nabootsen door een beamer die lettertjes te laten poepen en er voor te gaan staan met een zwart geschminkte bakkus.
Verwijderd
Ook niet vergeten om eerst de foto naar zwart wit te zetten en evt de achtergrond weg te laten...
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 20:24 ]
overigens zit in de superbowl trailer (http://whatisthematrix.wa...reloaded_trailer_480.html) van de matrix ook een dergelijk effect ; maar dan dat ie over gaat naar Morpeus. Dat is gewoon een alpha transparantie. Dat zou deze ook wel eens kunnen zijn maar dat ie dan stiekem een beetje gebumpt is. Zou me niets verbazen als het gewoon een beetje goed gefreak met after effects is
[ Voor 55% gewijzigd door XangadiX op 27-01-2003 20:43 ]
Stoer; Marduq

Dit kreeg ik eruit, (dit is geloof ik de kat van een GoTter, woei
Layers van boven naar beneden:
1) Een fill van zwarte achtergrond met witte 'matrix' tekst. Blend mode: Multiply
2) Een groene layer, Blend mode: Color
3) De foto van de kat, grayscale, Blend mode: Normal
Dan nu de tweede poging:

Layers van boven naar beneden:
1) Een fill van zwarte achtergrond met witte 'matrix' tekst. Blend mode: Overlay
2) Een groene layer, Blend mode: Color
3) De foto van de kat, grayscale, Blend mode: Normal
Ik vind het alleen jammer dat dus op de borstkas die lettertjes weer wit zijn, ze horen daar gewoon weg te vallen. Misschien is het met een mask dat je maakt van een fill wel mogelijk?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
layer met letters met masker met plaatje met veel contrast
daarbovenop een groot moziek met accented edges en een wolk mask
daarbovenop een klein mozaiek (ter grote letters) op overlay om enkele letters random te accentueren
nu alleen nog effe dat drippin effect, maar is wel te doen door verticaal pixelstretchen, horizontaal oprekken tot lettergrootte, gradient mask erover ofzo (of wolkjes) en dan overlay
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
de densiteit van het object (Neo) is met het licht meegebogen, dit effect krijg je alleen als je een (semi)-3d object pakt, en niet als je simpelweg wat alpha lettertjes door fotowinkel heen haalt
edit:
ik heb even handmatig een hoogtemap gemaakt van een plaatje (het moost is als ie van voren belicht is, maar dat kon ik even niet vinden; de resolutie is te laag en het groen te groen, maar het gaat om het idee. Ik heb dus de ascii plaat gedodged over de hoogtemap van de foto.

het is een moeilijk effect zonder 3d tool idd
en dan mis je trouwens nog het dichtlopen naar de zijkanten
[ Voor 53% gewijzigd door XangadiX op 27-01-2003 21:41 ]
Stoer; Marduq
Stoer; Marduq
kan je daar ook een filmpje van maken dan?Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 22:04:
ik heb het geprobeerd door even snel een java proggie te bouwen:
[afbeelding]
zoals je ziet zijn die streepjes wel erg "static" maar dat kan ik zo fixen
Hm.. ziet er uit als een X-ray shader/Electron Tunneling Microscope shader gecombineerd met een particle system dat lettertjes uitspuugt. Hoe je het maakt? Gebruik allereerst al eens iets anders als een font; iets japans van Gray Graphics zoals http://www.orange.ne.jp/%7Eden7/htm/citrus.html of http://www.orange.ne.jp/%7Eden7/htm/commercial.html .E-Mile schreef op 27 januari 2003 @ 11:48:
In de nieuwe Matrix is in de trailer een bepaald effect te zien, dat ziet er als volgt uit, lijkt me heel cool om dat ook met een foto te kunnen doen, wie weet wat en hoe je dit effect zo goed mogelijk zou kunnen nabootsen:
[afbeelding]
X-ray shader ; http://www.highend3d.com/...rs&file_loc=Xray-v1.0-.ma
Ik heb geen flauw idee hoe dit waar dan ook mee gedaan wordt, maar okee..
teveel zooi, te weinig tijd
Verwijderd
het is een foto he...ik heb verder geen ervaring met het laden van filmpjes in Java... waarschijnlijk zullen dat wel animated gifs worden
ik zal er even naar kijken of ik er iets van kan maken
Filmpjes kan je afspelen met behulp van de jmf in java.Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 12:50:
[...]
het is een foto he...ik heb verder geen ervaring met het laden van filmpjes in Java... waarschijnlijk zullen dat wel animated gifs worden
ik zal er even naar kijken of ik er iets van kan maken
Kan je eens toelichten hoe je die foto zo verbouwt in java?
Leeg
Je kunt dit effect ook maken met Combustion van Discreet (dat is zeg maar flame light voor win2k) http://www.discreet.com/products/combustion/
Hierin kun je je eigen OpenGL efects maken zoekt het maar een keer op om er mee te hobbyen.. het is een PostEdit pakket.. heel erg cool en het werkt als de brandweer op een geforce2 of een quadro mod soft en hardware
Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station
Verwijderd
Matrixizer.java
- er zit een soort van animatie
- geef als argument een jpg bestand op...niet te groot!
Ik heb me laatst laten vertellen dat de jongens van de matrixx er inmiddels hun eigen software voor geschreven hebben.KMK schreef op 28 januari 2003 @ 14:17:
Mensen dit effect wordt gemaakt in Flame, Flint of Inferno van discreet...
Je kunt dit effect ook maken met Combustion van Discreet (dat is zeg maar flame light voor win2k) http://www.discreet.com/products/combustion/
Hierin kun je je eigen OpenGL efects maken zoekt het maar een keer op om er mee te hobbyen.. het is een PostEdit pakket.. heel erg cool en het werkt als de brandweer op een geforce2 of een quadro mod soft en hardware
Stoer; Marduq
Ze zullen wel hun eigen plugins geschreven hebben..XangadiX schreef op 28 januari 2003 @ 14:57:
[...]
Ik heb me laatst laten vertellen dat de jongens van de matrixx er inmiddels hun eigen software voor geschreven hebben.
dat geloof ik zeker
Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station
2. Maak een alpha channel met die rare lettertjes (bv. star trek font klingon of zo) en ga lekker klooien met alpha waardes in het masker. Dus dat je verloop in je channel krijgt, het ene lettertje heeft een dekking van 10% de andere iets van 100%. Dit gaat je heel veel tijd kosten
3. Maak een groene effect layer waar je in photoshop met lightning effects de bump map uit stap 1 in zet.
4. Als je dan je alpha channel met een blend functie (screen of zo) over de rest van de lagen heenzet, kom je al een aardig eind in de buurt....
Klikt redelijk simpel, maar als je echt iets moois ervan wilt maken ben je toch wel dag bezig denk ik .... try 'n error
Al stukken echter dan de mijne, maar wat je bij Neo ziet zijn nog een beetje de felle vlekken... alsof ze hem eerst geinverteerd hebben ofzo, of een find edges erop losgelaten...
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
1. maak de persoon vrijstaand (dus zonder achtergrond)
2. zet hem om naar grijswaarden
3. Image, adjust, levels, input levels ongeveer 50-1,00-190 maar dat is afhankelijk van de foto die je gebruikt.
4. filter, artistic, cutout
5. laat het resultaat in een channel/mask
6. selecteer de kleur groen die je gebruiken wilt en typ een tekst die het hele beeld vult.
7. Plak een zwarte achtergrond in je plaatje
8. selecteer en kopieer je tekst
9. load, selection, het channel met het figuurtje
10. menu-edit, paste-in-to en als het goed is heb je nu een heel redelijk resultaat.
Veel suc6
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Ja, iig het meest. Alleen de oplichtende delen ontbreken nog maar dat moet geen probleem zijn.
Als je nu ook nog ff zegt hoe je het gedaan hebt heeft de rest er ook nog wat aan
Verwijderd
hij is beter geworden en heeft ook een soort van animatie...ik zal kijken of ik er een videofilmpje van kan maken:

Verwijderd
1. Maak je achtergrond, (ik heb een matrix plaatje van google's images search gebruikt en die gedupliceerd) (je kan natuurlijk ook gewoon een tekst typen die het hele beeld vult)
2. Maak een nieuwe layer met je foto erop
3. Grayscale deze
4. Verander de blending mode naar Multiply
Nu mis je alleen de oplichtende delen,
5. Maak een nieuwe layer en zet de blending mode op overlay, zet deze tussen de layer van je foto en de background
6. Pak een heldere groene kleur, en airbrush de delen die je oplichtend wilt hebben
Al met al, 2 minuten werk
Ik denk dat dit het beste is wat je met photoshop kan doen, want bij neo loopt het matrix echt rond zijn lichaam (kijk maar naar zijn hand) als je dit effect wilt bereiken moet je toch echt een 3d programma gaan gebruiken, of veel geduld hebben
Download mijn PSD hier
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 17:53 ]
Post je proggie anders ffVerwijderd schreef op 28 January 2003 @ 17:19:
hmm, ik heb nu m'n proggie geupdate
hij is beter geworden en heeft ook een soort van animatie...ik zal kijken of ik er een videofilmpje van kan maken:
[afbeelding]
Verwijderd
die eerste lijkt er veel op, als je deze texture(?) op een mensen lichaam (hoofd) zal doen, krijg je denk ik een soortgelijk effect.HunterPro schreef op 28 January 2003 @ 18:46:
[afbeelding]
zoiets?
[afbeelding]
nabewerkt met photoshop
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2003 18:54 . Reden: die eerste ]
doet mij dan maar een model (3dsmax) van een hoofdVerwijderd schreef op 28 January 2003 @ 18:53:
[...]
die eerste lijkt er veel op, als je deze texture(?) op een mensen lichaam (hoofd) zal doen, krijg je denk ik een soortgelijk effect.

Verwijderd

5 minuten voor een redelijke max noob
zet een bol neer een plane erachter, geef plane 75% opacity en maak hem donker grijs
maak een spot boven je camera met groen licht en een illuminosity van 3
projector map heb ik het plaatje van Renoud even voor gebruikt...
volume light erop en klaar
no shit?Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 19:28:
[afbeelding]
5 minuten voor een redelijke max noob
zet een bol neer een plane erachter, geef plane 75% opacity en maak hem donker grijs
maak een spot boven je camera met groen licht en een illuminosity van 3
projector map heb ik het plaatje van Renoud even voor gebruikt...
volume light erop en klaar

[rml]HunterPro in "[ special effect]Matrix projectie"[/rml]
Verwijderd
G-Matrix.avi
Ziet er iig goed uit FreeH2o

Hij is een beetje klein uitgevallen, maar je zoomt maar in in paint ofzo. Daar heb ik het ook mee gemaakt.
Ik vond em wel aardig gelukt, het idee is dat je de afbeelding eerst ff een beetje verkleint (67%) zodat je em kan uitrekken en dat ie dan niet langwerpig wordt.
Dan ga je em uitrekken door om de twee pixels één pixel ruimte te laten. Daardoor krijg je allemaal kleine vierkantjes en dan maak je em ipv zwart / wit zwart / groen. Hoe dat moest in paint wist ik niet dus ik heb lekker zelf zitten kleuren.
De matrix 1 deed het volgens mij met chineze tekens, dat zou je in photoshop oid kunnen doen voor de vakjes en dan laat je de intensiteit (van zwart naar groen) afhangen van het originele vakje. Volgens mij moet je dan wel het juiste resultaat krijgen en hoef je je helemaal niet druk te maken over 3d. Dat plaatje van de matrix ziet er ook gewoon uit alsof het originele plaatje een lamp op z'n gezicht heeft staan, een beetje van de zijkant waardoor z'n kaaklijn heel erg overbelicht is en z'n voorhoofd van licht naar donker loopt. Een tweede lamp aan de andere kant doet hetzelfde met z'n kaak aan de andere kant maar omdat ie wat meer naar achteren staan niet z'n voorhoofd. Z'n handen worden gewoon belicht (waarschijnlijk een doffe lamp van voren, later in photoshop z'n gezicht donkerder gemaakt, of het is schaduw van z'n armen) en zijn daarom ook 'grijs' ipv sterk groen of zwart.
Maar goed, ik ben niet goed in photoshop en had geen zin om er een proggie voor te schrijven, maar paint werkt gelukkig altijd nog. Mijn plaatje is misschien niet het beste voorbeeld omdat ie nogal wit was, je moet eigenlijk een plaatje hebben dat voor het grootste gedeelte donker is.
Ik heb het in php geschreven en je kan zelf settings veranderen.
Je moet ff een url van een jpeg plaatje invullen (gif en png werken (nog) niet)
JPEG -> ASCII
Ga er alleen niet met zijn allen tegelijk op want het is nogal een rekenwerk voor de server

klik hier om de matrix foto ge-ascii'd te zien
Mijn avatar:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
| ........................................................... ........................................................... ..................°±*%%%%%*°............................... ...............*%%%%%*°°°°±*%±............................. ............±%%*****%*±°±±..±*%............................ ..........±%%*****%%*±°±±±°..°±*°.......................... .........*%%**%*%*±±±±°°°°°°°°°%°.......................... ........%%*%**%%±°±*%**±±°°°°°.°%.......................... .......±*%%%%**±°±±*%*±°°°°°°°°°*±........................° .......%%***%%%°°°°±±±±°°±°°°°°.°%........................* ......*%*%%******±±±°°±°±±°°°°°°.%°.......................% ......%*****%*%%%***±°±±±±±°°°°°.±±.....................°°% ......%*%**%%%%%%%***±±**%%**±°..°%................°±*%%%±* .....°%***%%%%%%%%%****%%%%%%%*°.°%............°*%%%±°±°°°± .....±%%%*%%%%%%*%%%**%%%%%%%%%°..*.........°*%*±°°°°±°±°°° .....%***%%%%%%%%%%%**%%%%%%%%%%.°±±±%%%%%%%*±°°±°°°±°°°°°° .....%%%*%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%±.°%±°°°°°°°°°°°°°±±°°±°°°° .....%%**%*%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%±°**°±°°°±±°°°±°±±°°°°°°°°° .....%%%*%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%*°%°.°°±±°±±±±°±°°±°°±°°°°° .....%***%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%*.%°°±±°°°°°°°°°*%%°°°°°°°° .....%±%*%%%%%%%%%%%±%%%%%%%%%%%*.±%±°.°°°°°±*%%±.%°°°±°°°° .....%°***%****%%%%%*%%****%%%%%°°±*±%%%**%%*°....%°°°°°±±± .....%°±**%**%*°°°±±**±°°°±±**%±.°±±..............%°°±°°°±± .....*±°±%**±±°°°°°°°°°°°±°°°°°.°°±*.°............±±°°°±±°° .....±*°±***±±°±°°±%%*°±°°°±°°°°..*%%%°............%..±°°±± ...°%**°±*%*±°°°±±°°±±±°°°±±°°°°.°%°°±*............±*°°±°°± ...*±°%°±*%*±°°±°°°±°°°°°±°°°°°°.°%°°°%.............±*°°±°° ...%.°%±°±*±±°°°°±°°°±****±°°°±.°°±°±°%..............±*.°±° ...*±±±*±°±°°°°°°°°±%%%%%%%*°°°.°°±°°°%...............**°°± ...±°.°*±°±°°°°°°±%%%%%%%%%%*°°°..°±±±*................%±°° ....%°°°°**°°°°°*%%%%%%%%%%%%±°°°±°°°±±.................%*. ....%°±°°°°°±±°%%%%%%%%%%%%%%°°°°°°°°%..................°*% ....±%.±±°°±°°%%%%%%%%%%%%%%%°°°°°±°°%....................° .....%°**°°°°%%%%%%%%%%%%%%%%°°°°*°°*±..................... .....±*°%±°°*%%%%%%%%%%%%%%%%°..°%°±%...................... ......%°%.°±*%%%%%%%%%%%%%%%%°.°°%°%....................... ......°%%°°°%%%%%%%%%%%%%%%%%°.°°%*±....................... .......°%±°°±%%%%%%%%%%%%%%%%°°°.%±........................ ........°*°°*%%%%%%%%%%%%%%%*°°°°*......................... .........%°°°%%%±°°°°*%%%%%%±°°.°*......................... .........%°°°%%±°°°°°°±%%%%%°°..°*......................... .........%°°°*%°°°°°°°°±%%%%°±.°±*......................... .........%°°°±*°°°°°°±±°*%%%°°.°±±......................... .........*±°°°°°°°°°°°°°°%%±°...±±......................... .........±±°±°°°°°±°°°°°°±%°°..°*°......................... ..........%°±°°°°°°°°°±°±°*°°.°°*°......................... ..........%°±°°°±°°°°°°±°°°°°.°°%.......................... ..........*±±°±°°°°°°°±°°°°.°.°°%.......................... ...........%°°°°±±°°±±°°°°°°°°°%°.......................... ........°...%±°±°°±±°°±°°±°°±°**........................... .............%±±°±°°°±°°°°°±°*%............................ ..............%*°.°±°°°°°±°±%±............................. ...............°%%±°°°°±±*%±............................... ..................°%%%%%±%...°............................. ...................%°°°°°±*.......................°*%%%*... ...................%°°°±°°%.................°±±%%*±°...°%±. ...................%°°°°±±*°°*%%%%%%%%%%%%%*±°...........*% ...................%°°°°°°±%*°............................* ...................%°°°±±±°%............................... %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%% |
als je alleen de ascii wil dan moet je color en html op false zetten en daarna "view source" doen
Verwijderd
De werkelijke CG studios die aan de Matrix meegewerkt hebben, die hebben dit effect gemaakt door een MELscript in Maya te maken en met expressions een particle system over een dummy model te laten lopen met dynamics.
Later dan in een post productie software applicatie zijn de lichtere letters die de vorm van bijvoorbeeld een bewegende NEO benadrukken color corrected met behulp van geanimeerde alpha channels die ontrokken zijn aan echt opgenomen film-footage.
In de Matrix 1 gebruikten ze maar 1 tot 8 layers voor dit effect, in de newste Matrix trailer kun je zien dat er nu misschien wel 30 layers gebruikt zijn om het effect er complexer uit te laten zien.
Zo maak je het werkelijke effect, of je er ook iets aan hebt voor je foto....geen idee, maar dit is de werkelijk manier in ieder geval.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2003 11:21 ]
(Jou avatar is ook gaaf trouwens in ASCII
Maar voorruit...
In principe opent hij het JPEG bestand, hij kijk van wat voor reso het is.
en hij gaat iedere pixel af.
hij kijkt nu naar de waarde van de groene kleur.
Is ie tussen de 0 - 51: post dit.
Is ie tussen de 51 en de 102: doe dat
etc. etc.
(dat is aan te passen)
Als je color mode aan heb dan geeft ie ook nog aan dat ie diezelfde groenwaarde als kleur moet hebben (Matrix
etc etc etc.
c 4 yourself :Y)
Als je de source nou ergens voor gaat gebruiken of iets anders, laat me dan ff het resultaat zien en vernoem me ook ffies
* wacco gaat z'n avatar es proberen
Verwijderd
Dit is tot nog toe de beste reproductie van een gezicht, hoe heb je dit precies gedaan?
Verwijderd
Heel leuk doet me denken aan vroeger toen ik Java op school kreeg en ik er zo het schurft aan had.. Maar kun je niet een gecompilede versie online zetten?Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 14:22:
ik heb de java code geupload:
Matrixizer.java
- er zit een soort van animatie
- geef als argument een jpg bestand op...niet te groot!
Verwijderd

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2003 13:57 ]
Kijk dat is nuttige info!Verwijderd schreef op 29 januari 2003 @ 11:17:
Het valt me hier op dat eigenlijk niemand ECHT weet hoe ze dat hebben gedaan voor de Matrix.
De werkelijke CG studios die aan de Matrix meegewerkt hebben, die hebben dit effect gemaakt door een MELscript in Maya te maken en met expressions een particle system over een dummy model te laten lopen met dynamics.
Later dan in een post productie software applicatie zijn de lichtere letters die de vorm van bijvoorbeeld een bewegende NEO benadrukken color corrected met behulp van geanimeerde alpha channels die ontrokken zijn aan echt opgenomen film-footage.
In de Matrix 1 gebruikten ze maar 1 tot 8 layers voor dit effect, in de newste Matrix trailer kun je zien dat er nu misschien wel 30 layers gebruikt zijn om het effect er complexer uit te laten zien.
Zo maak je het werkelijke effect, of je er ook iets aan hebt voor je foto....geen idee, maar dit is de werkelijk manier in ieder geval.
En hoe weet je dat? i-net of gehoord van?
valt me op dat er niemand op in gaat, terwijl dat toch eigenlijk de vraag van de topic-starter was...
javac Matrixizer.javaVerwijderd schreef op 30 January 2003 @ 13:00:
[...]
Heel leuk doet me denken aan vroeger toen ik Java op school kreeg en ik er zo het schurft aan had.. Maar kun je niet een gecompilede versie online zetten?
je kan toch nog wel source code compile hé
Verwijderd
Verwijderd
eerst moet je de sourcecode compilerenVerwijderd schreef op 30 januari 2003 @ 19:25:
Kan iemand mij nou precies uitleggen hoe ik via dat javagebeuren die plaatjes kan maken./.. ben nogal een noob op dat gebied nl
javac Matrixizer.java
het runnen doe je door:
java Matrixizer <hier vul je een naam van tekening op, bv test.jpg>
dus==> java Matrixizer test.jpg
deze tekening moet staan in de directory waar je deze commandos uitvoert
en tevens moet je een tekening voorzien "matrix.jpg" die dan die cijfertjes bevat
en dan zou er iets moeten gebeuren
Verwijderd
wat specifiekere vragen zijn geschikt voor het programming forum
Hoe bedoel je copy/paste ... te veel moeilijke woorden in 1 zin .. volgens mij ergen gecopy/paste van een verhaaltje dat iemand anders geschreven heeft..tie-rep schreef op 30 January 2003 @ 14:17:
[...]
Kijk dat is nuttige info!
En hoe weet je dat? i-net of gehoord van?
valt me op dat er niemand op in gaat, terwijl dat toch eigenlijk de vraag van de topic-starter was...![]()
nofi .. maar dit heeft Dhr. Rademakers niet zelf verzonnen ..
Nou, ik kan het anders prima volgen hoorSolid Seal schreef op 30 januari 2003 @ 21:06:
[...]
Hoe bedoel je copy/paste ... te veel moeilijke woorden in 1 zin .. volgens mij ergen gecopy/paste van een verhaaltje dat iemand anders geschreven heeft..
nofi .. maar dit heeft Dhr. Rademakers niet zelf verzonnen ..
Verwijderd
Ik heb het nooit ergens van gecopied of gepasted(spel je dat wel zo?), maar ik heb het toevallig een keer gezien in een soort van "makeing of" filmpje van de Matrix.
Kon je destijds downloaden van de website van Aliaswavefront geloof ik, misschien staat hij er nog wel.
Ik gebruik Maya zelf ook, dus wist ik toevallig wat die termen betekenden en hoe dat in zijn werk gaat.
Voor de rest zijn het allemaal best algemene woorden in de 3D animatie sector.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2003 00:24 ]
Ik heb er eens wat over opgezocht en dit is het:
http://www.perpetualvisio...cs/review-bodypaint3d.htm
Hier kun je dus meteen op het model texturen, en dat zou betekenen dat je een bewegende gif met vallende tekens er dus zo op zou kunnen plakken. Als je recht tegen het model aankijkt, staan er in dat geval dus letters loodrecht op je kijkrichting, en vormen ze zich dus met het model mee.
Bovendien werpt het model schaduwen op het gezicht, bijv. in de oogkassen, onder de neus, enzo, waardoor de letters donkerder worden. Ik weet niet of ik het met Vue zo kan nabouwen... dat is te simpel. En ik vraag me af of dat Bodypaint 3D animated gif kan texturen of dat je alsnog zelf die texture moet gaan bewegen...
Enfin, dit kan natuurlijk nooit tippen aan de uitleg die TheRademaker geeft.
Je hebt geen bodypaint nodig om dit te texturen
Misschien kan FreeH20 een redelijk grote avi/anim gif maken van scrollende tekens*. Dan wil ik dat wel eens op een 3D-object plakken en een filmpje renderen hoor
*liefst geloopt, en zo groot en gedetailleerd mogelijk
Mja, maar in een 3d programma heb je toch allemaal losse 'vlakken' en op elk vlak komt weer overnieuw die texture. Ze sluiten niet op elkaar aan en lopen ook allemaal ongelijk... daar moet je mee oppassen. Ik dacht juist dat dat bodypaint handig zou zijn, omdat je daarin meerdere vlakken aaneen kunt plakken en daaroverheen één grote texture kunt laten lopen.handige_harrie schreef op 02 February 2003 @ 19:02:
Bodypaint is een texture-programma van maxon (makers cinema4d) en het werkt in c4d als een soort plugin.
Je hebt geen bodypaint nodig om dit te texturen. Gewoon een material met avi of anim gif erop plakken met frontal mapping en tada.
Misschien kan FreeH20 een redelijk grote avi/anim gif maken van scrollende tekens*. Dan wil ik dat wel eens op een 3D-object plakken en een filmpje renderen hoor.
*liefst geloopt, en zo groot en gedetailleerd mogelijk
Is dat ook jouw bedoeling?
Ja dat is mijn bedoeling, en -als ik mij niet vergis- vermijd je dit probleem met frontal mapping.Dark Blue schreef op 02 February 2003 @ 19:07:
[...]
Mja, maar in een 3d programma heb je toch allemaal losse 'vlakken' en op elk vlak komt weer overnieuw die texture. Ze sluiten niet op elkaar aan en lopen ook allemaal ongelijk... daar moet je mee oppassen. Ik dacht juist dat dat bodypaint handig zou zijn, omdat je daarin meerdere vlakken aaneen kunt plakken en daaroverheen één grote texture kunt laten lopen.
Is dat ook jouw bedoeling?
Voorbeeldfilmpje komt eraan

klikt allen voor filmpje
Het hondje is uit één stuk, het rc-autootje bestaat uit talloze losse onderdelen. Deze zijn gegrouped in een null, en op deze null heb ik het material 'geplakt'.
de models zijn van mij
[ Voor 39% gewijzigd door handige_harrie op 02-02-2003 20:13 ]
Verwijderd
Ik zal dadelijk ff iets maken.
Verwijderd
animatie wordt dan ook makkelijk
Wil je de untextured versie (en ook zonder witte spots) hebben?Verwijderd schreef op 02 February 2003 @ 20:19:
hmm, maar als je alleen de modellen hebt met de reflectie van het licht en dan in een jpgtje en dan (bijv. met m'n java proggie) er een 2d matrix effect overheen gooit....dan krijg je toch een gelijk resultaat of niet?
animatie wordt dan ook makkelijk
Edit: je krijgt dan alleen _niet_ de illusie dat het model uit tekens bestaat, want deze bewegen los van het model als je de tekens er in 2D op plakt.
Untextured, maak er maar wat van
[ Voor 36% gewijzigd door handige_harrie op 02-02-2003 20:57 ]
lijkt me toch niet moeilijk om een stil te maken - gewoon veel copy/pasten en dodge en burn. Om em te animeren heb je al wat 'logic' nodig ...
Wat is dat voor plugin als ik vragen mag?hobbit_be schreef op 02 February 2003 @ 21:22:
doet me denken aan die DirectShow filter waarmee je al je films in Ascii kunt kijken![]()
lijkt me toch niet moeilijk om een stil te maken - gewoon veel copy/pasten en dodge en burn. Om em te animeren heb je al wat 'logic' nodig ...
Verwijderd
thx! ik zal hem proberen te laden in Java en dan per frame het effect eroverheengooienhandige_harrie schreef op 02 februari 2003 @ 20:27:
[...]
Wil je de untextured versie (en ook zonder witte spots) hebben?
Edit: je krijgt dan alleen _niet_ de illusie dat het model uit tekens bestaat, want deze bewegen los van het model als je de tekens er in 2D op plakt.
Untextured, maak er maar wat van.
het originele effect probeer ik iig te benaderen
En zit er al schot inVerwijderd schreef op 02 February 2003 @ 23:58:
[...]
thx! ik zal hem proberen te laden in Java en dan per frame het effect eroverheengooien
het originele effect probeer ik iig te benaderen
Verwijderd
Moet kunnen natuurlijk; jammerlijk genoeg ben ik niet zo'n ster in 3D...
Maar ik heb het al wel op papier hoe ik zo'n effect zou maken
Het is iig niet 2D only; maar jah hoe maak je die mooie particles effect
Ze hebben wel mooie glow gebruikt, hehe
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2003 13:42 ]
Verwijderd
welke texture heb je daarvoor gebruikt?HunterPro schreef op 28 January 2003 @ 18:46:
[afbeelding]
zoiets?
[afbeelding]
nabewerkt met photoshop
Verwijderd
Ben er eens mee aan de slag gegaan, maar na een uur klooten ben ik nog niets verder.KMK schreef op 28 January 2003 @ 14:17:
Mensen dit effect wordt gemaakt in Flame, Flint of Inferno van discreet...
Zou iemand in het kort (heb al een handleiding van 550 pagina's gedownload) kunnen vertellen hoe ik dit effect er overheen gooi?
Verwijderd
Matrix effects
hier staat een hoe je het moet doen
moet je hier maar eens kijken

vind dat er toch niet echt op lijken eigenlijk..
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Assume there are no rules and it's one big free for all
Ja, en op zich moet het niet zo moeilijk zijn om het effect te creeren, want je ziet het overal terugkomen. Zo zag je het laatst ook bij de week van Willibrod en natuurlijk in de aanprijzing (van een gadget in de bios) van 's lands grootste bierbrouwer.Alpha-sphere schreef op 21 May 2003 @ 11:44:
Kheb wat rondgekeken op photoshop forum dingen en meer als die groene blokjes matrix zooi heb ik niet kunnen vinden
Verwijderd
http://www.daugwurks.com/cg_haus/tutorials/ae/matrixcode/
http://www.lemonfridge.com/archives/000060.shtml
Misschien dat daar wat ideen opgepikt kunnen worden.
[ Voor 28% gewijzigd door TeeDee op 06-06-2003 11:11 ]
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
en dan een foto op je achtergrond zetten.
[ Voor 43% gewijzigd door rewind. op 07-06-2003 09:59 ]
M'n thuis wereldje heeft een goeie --> http://www.eyesondesign.net/pshop/matrix/text_effect.htm
met een beetje geknutsel kan je vast wel een hoofd oid dr in krijgen
[ Voor 25% gewijzigd door Tobiaz op 07-06-2003 12:27 ]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Verwijderd
Dit is echt benadering van het origineel als je het mij vraagt! Erg ok zelfs, de movie op het einde van de tutorial is echtHoodlum2000 schreef op 06 June 2003 @ 11:03:
ik heb hier een mooi urltje alleen op een of andere manier even een plaatje toevoegen
http://www.daugwurks.com/cg_haus/tutorials/ae/matrixcode/
Gaaf hoor, en volgens mij als je After Effects beheerst dan kun je dit vrij makkelijk namaken zelfs. Gaaf effect, hulde voor de bedenker hiervan...
Het gaat hier alleen om de regen trouwens, en niet om een 3d object. Dat is dan weer jammer, maar ik weet zeker dat je de movie die je met deze tutorial maakt kan texturen op een model en op die manier een diepte effect kunt creeeren.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 12:42 ]
Onder een steen geleefd dan maar ;-)
Gewoon plat bedoel ik.
[ Voor 13% gewijzigd door Allochtoon op 07-06-2003 13:06 ]
Verwijderd
misschien hebben jullie er iets aan
http://www.dafont.com/dl....n&fichier=matrix_code_nfi
Het is het matrix font
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 13:21 . Reden: doh verkeerde link gepaste ]