ADSL voor ISDN-centrale

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 05:18
Ik ben hier thuis ADSL aan het installeren op het kantoor van m'n vader. Vorig jaar heeft hij door een KPN-monteur een ISDN-centrale laten aanleggen. Gisteren pakte ik de ADSL-installeerhandleiding van KPN erbij en hierin stond duidelijk uitgelegd hoe ik alles moest installeren.

Alleen stuitte ik op een probleempje: Bij ons was de situatie iets anders. Ik heb het even in schema gezet:

[schema]

Normaal gesproken zou het bij onze NT1 (S4) heel simpel zijn: Het stekkertje wat in contact A zit, gewoon in de splitter klikken en de uitgaande stekker van de klikker in contact A. Maarrrr.. Bij ons zit er helemaal niks in contact A, maar zijn de snoertjes rechtstreeks de NT1-kast ingebracht.

Nog geen probleem, want we hebben er natuurlijk ook zo'n montagedoosje (ISRA-punt) bijgekregen waar ik het geheel kan laten samenkomen.

Maar hier stuit ik op m'n probleem. Want welke van de 6 (of 8 ) snoertjes moet ik hiervoor gebruiken? Normaal gesproken zou ik gewoon wat proberen maar m'n vader heeft telefoon nodig op z'n kantoor dus jullie begrijpen dat ik liever op zeker speel.

Ik heb de ADSL-helpdesk al gebeld maar die werkten niet echt mee. Ze zeiden wat ik al wist: Dat ik dat ISRA-kastje moest gebruiken. Maar mijn vraag is dus WELKE kabeltjes ik hiervoor moet gebruiken. Dit moet toch haast wel aan te geven zijn aan de hand van de contacten in het NT1-kastje?

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Mocht ik niet voldoende info hebben hoor ik het graag!

Bedankt alvast!

[ Voor 4% gewijzigd door bavara op 26-01-2003 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Er zit geen verschil tussen het stekkertje en de losse draaitjes

Het makkelijkste is om de draadjes uit de nt1 te halen en daar het doosje op te zetten wat in je doehetzelfpakket zit. En dan daarvandaan naar je splitter met de bijgeleverde kabel met stekkertjes en dan van de splitter naar je nt1 met het 2e bijgeleverde kabeltje met stekkertjes en dan zou het gewoon moeten werken.

Ik geloof dat dit ook op een van de voorbeeld pagina`s staat van de installatie sheet.

Er zat bij mij gewoon een A3 formaat voorbeeld blad bij met alle verschillende aansluit mogelijkheden.

De Telefoon centrale blijft gewoon op de zelfe manier zitten als het nu zit.

Van je schema klopt niet veel want als het goed is gaat er een RJ 45 kabel van je NT1 kastje naar je Telefoon centrale Dus een van de 2e rechteste stekkergaatjes gaat naar je Telefooncentrale

http://www.mxstream.nl/su...oads/ADSL_QGuide_ISDN.pdf

En dan op het linker gedeelte van pagina 3 de eerste 2 plaatjes. (plaatje met het doosje en het plaatje met het S4 NT1 kastje.)

Dus je binnenkomende kabel van kpn in het stekker doosje en dan met de kabels met stekkertjes verder. En Voila het zal werken

[ Voor 29% gewijzigd door raymonvdm op 26-01-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
Het makkelijkste is om de draadjes uit de nt1 te halen en daar het doosje op te zetten wat in je doehetzelfpakket zit. En dan daarvandaan naar je splitter met de bijgeleverde kabel met stekkertjes en dan van de splitter naar je nt1 met het 2e bijgeleverde kabeltje met stekkertjes en dan zou het gewoon moeten werken.
Dat begrijp ik, alleen is mijn vraag: WELKE van de 6 snoertjes in de NT1 moet ik daarvoor gebruiken? Want in dat doosje moet je er toch 4 koppelen?

Dat voorbeeldblad heb ik trouwens niet gekregen..

Zat er bij jou eigenlijk ook nog iets van een CD-rom o.i.d. bij? Want een kennis van mij had dat wel maar die had gewoon een analoge lijn in z'n huis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Welke van de 6 ?

Als het goed is de 2 die het meest links zitten op je nt1 kastje

Waarschijnlijk de rode en de blauwe.

Dat linkse blokje wat in jou schema rood is. Zijn je 2 binnenkomende kabels de rechtse 4 lopen direct naar je Centrale waarschijnlijk.

IPV met een RJ 45 Stekker. Ik denk dus dat je 2 zwarte aansluitingen (RJ45) rechts onder aan je nt 1 niet in gebruik zijn.

Je moet dus op de 2 linkse je stekker doosje zetten en dan je splitter erin nt 1 kastje eraan en kijken of je line lampje op je nt gaat branden.

Ik denk dat je telefoon centrale ook gelijk zal werken.

[ Voor 66% gewijzigd door raymonvdm op 26-01-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
Hmm... De twee meest linkse zijn, als ik het goed begrijp, bij mij groen en wit (zie schema) maar dat maakt verder natuurlijk niet uit.. Dus die twee zouden voldoende moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ja want isdn is voor je nt1 2 aderig en na je nt1 4 aderig er zullen dus ook 4 aders naar je Quatrovox lopen IPV de 2 die in jouw schema staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
raymonvdm schreef op 26 januari 2003 @ 15:45:
Ja want isdn is voor je nt1 2 aderig en na je nt1 4 aderig er zullen dus ook 4 aders naar je Quatrovox lopen IPV de 2 die in jouw schema staan.
Oké raymonvdm, hartstikke bedankt tot zover. Gaat zeker goedkomen, alleen heb ik nog even één vraagje.

Bij mij zijn die snoertjes dus niet blauw/rood, maar de linke groen en de rechtse wit. Kan jij me vertellen welke met de blauwe snoer in het kastje moet worden gekoppeld, en welke met de rode?

Dan koppel ik het allemaal gewoon en als het niet werkt kan ik het meteen weer terugdoen in m'n NT1-kastje en zijn we gewoon bereikbaar via de telefoon.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
ik denk

de groene met de rode
en de witte met de blauwe

ff proberen

en anders gewoon omdraaien echt veel slopen kun je niet

Dan nt1 eraan en kijken of je line lampje opkomt. Komtie niet dan omdraaien.

[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 26-01-2003 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26569

Als je een tang hebt, om kabels te voorzien van rj-telefoon :) plugjes. Dan is het heel simpel op te lossen. Heb ik vorige week ook thuis gedaan. Ik had hetzelfde probleem dat de draden direct de NT1 ingingen. Bij mij waren de draden overigens wel rood en blauw.

Asl je nog weet in welk van de twee draadje links zat en welk rechts, dan zal ik het nu uitleggen.

Je zet die twee draadjes in de middelste twee "gaatjes" van een telefoonplug, zo dat als je de plug weer in het NT1 kastje doet, de ene weer links zit en de ander weer rechts. Let op! De draadjes in de twee middelste gaatjes van het plugje doen. De twee buitenste plugjes kan je open laten.

Als je hem nu in je NT1 kastje doet, en de telefoon doet het, dan heb je het goed gedaan. Vervolgens haal je hem weer uit de NT1 en doe je hem in de splitter. Dan draadje van splitter naar NT1. Werkt de telefoon weer, dan is het alleen nog maar een kwestie van het modemdraadje aansluiten.

Owja, en als je niet zo'n tangetje hebt, dan kan je natuurlijk goed kijken, in de handleiding. Want de kleuren verschillen wel, maar de laten ook zien, hoe de draden op de oude NT1 kastjes zijn aangesloten.

Dus eigenlijk is het heel makkelijk!

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 15:11

SpeedBart

Futurama 0wnage

En volgens mij maakt het ook nog niet eens es uit hoe je ze erop zet als je naar de kleuren kijkt. Ik heb eens alles omgewisseld in de nt1 en ik kon gewoon bellen.. En wij hebben ook isdn.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavara
Oké mensen, mijn late reactie kan twee oorzaken hebben:
1. het is totaal mislukt zodat ik niet kon internetten
2. het is totaal gelukt en ik heb er niet meer aan gedacht omdat ik lekker aan 't ADSL'en was :)

Nou, het tweede was het geval hoor!

Iedereen, en vooral raymonvdm, heel erg bedankt voor de hulp! SUPER!

[ Voor 6% gewijzigd door bavara op 26-01-2003 21:23 ]

Pagina: 1