Fotobeheer - Picasa

Pagina: 1
Acties:
  • 1.633 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1989

Topicstarter
Sinds gisteren is mij het programma Picasa http://www.picasa.net/bekend. Na lang zoeken en kijken naar andere programma's (AcdSee, CompuPic Pro, etc.) is dit toch echt wel het mooist! Zeer handig zoeken/catalogiseren/bewerken. Ik post dit even om jullie dit pakket aan te raden als je veel met foto's etc. werkt. Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Adobe komt eerdaags ook met een stevig foto-management pakket, ben wel heel benieuwd :)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 14:12

MRic3

Of praat ik weer poep?

hhhmmm fff naar de feature's gekeken...
het enige wat picasa kan wat ACDsee niet kan is muziek tijdens slideshow...
* MRic3 heeft een hekel aan slideshows.... laat staan met muziek.

Waar het mij om gaat:
-snelheid, 1 seconden en ik wil de foto op mijn beeld hebben
-batch verwerking van basic instructions

* MRic3 houd het bij ACDsee..... it rulesz

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Picasa is inderdaad een simpel pakketje, ik beken dat AcdSee meer functies heeft, echter een totaal overzicht maken van je foto's op je HD etc. Is zeer mooi! Ook de timeline functie. Verder is het bewerken van een foto natuurlijk nihil (Crop/Roteren/Balans) maar voordeel is (kan in AcdSee ook maar niet zo mooi) je kunt je eigen directory structuur aan houden, Picasa maakt hier een mooi overzicht van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 23-04 11:02

Pelle

🚴‍♂️

Hangloozz schreef op 23 January 2003 @ 10:07:
Adobe komt eerdaags ook met een stevig foto-management pakket, ben wel heel benieuwd :)

Dat promotie-filmpje :X
Leuk voor de hobbyist, meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tjsa... Pelle -- voor bewerking is natuurlijk altijd Photoshop nog beste. Maar gewoon om lekker je foto's te beheren... mag gewoon simpel doeltreffend pakketje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Pelle schreef op 23 januari 2003 @ 10:36:

[...]

waar baseer je die menig op? op een filmpje? of heb je het al getest?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een gigant als Adobe met een pakket uitkomt wat gelimiteerd is in het gebruik.

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Pelle schreef op 23 January 2003 @ 10:36:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]

Ben het met je eens dat het overduidelijk gericht is op de consument en niet op professioneel gebruik (al kwam dat alleen maar al door dat filmpje, en dat ze daar Photoshop Elements in gebruiken). Maar ik denk dat ik dit toch wel een erg handig programmaatje ga vinden voor het beheren van m'n foto's van m'n digitale camera :).

Hoort dit draadje trouwens eigenlijk niet in Software Algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Hangloozz schreef op 23 January 2003 @ 10:44:
[...]

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een gigant als Adobe met een pakket uitkomt wat gelimiteerd is in het gebruik.

Ik noem u PhotoDeluxe en Photoshop Elements, wel degelijk gelimiteerd in gebruik omdat het gericht is op een andere doelgroep. Niks mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34298

Picasa is trouwens een behoorlijke iPhoto kloon ;)

zeg maar zowat een rip-off! Maar iPhoto is briljant voor het beheer van foto's dus wellicht is dit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

McVirusS schreef op 23 January 2003 @ 10:49:
[

Ik noem u PhotoDeluxe en Photoshop Elements, wel degelijk gelimiteerd in gebruik omdat het gericht is op een andere doelgroep. Niks mis mee toch?
ja duh, ik bedoel eigenlijk meer te zeggen dat Adobe niet met rotzooi op de markt komt ;)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 34298 schreef op 23 januari 2003 @ 11:02:
Picasa is trouwens een behoorlijke iPhoto kloon ;)

zeg maar zowat een rip-off! Maar iPhoto is briljant voor het beheer van foto's dus wellicht is dit wat.
Inderdaad zeg, lijkt verdacht veel op iPhoto http://www.apple.com/iphoto/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 23-04 11:02

Pelle

🚴‍♂️

Hangloozz schreef op 23 januari 2003 @ 10:44:

Dat promotie-filmpje is echt heeeeeel fout. Maar je hebt gelijk, dat wil niets zeggen over de kwaliteit van het product. Als ik echter foto's wil beheren, dan zorg ik dat ze in nette directory-structuur komen te staan.

Je kunt al je foto's wel in een directory gooien en zo'n tooltje gebruiken, maar je bent helemaal nergens zonder dat programma, omdat je files dan een grote brei van filenames is waar je niks mee kunt. Als je bij het op je PC zetten van die dingen zelf al zorgt voor een logische naamgeving, dan ben je imho ook van 80% van het gezeik af.

d:\fotos\vakantie\2002\heeg\filename.jpg

Maar inderdaad, mijn oordeel is wat voorbarig. Ik ga het zeker een keer uitproberen, maar van wat ik ervan gezien heb in dat filmpje, denk ik niet dat het voor mij z'n geld waard zou zijn om aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ja, een directory structuur bedenken enz. dat kan iedereen en dat is zeer zeker de basis, maar het lijkt me ook wel handig om bij een foto een aantal trefwoorden op te kunnen geven in het kader van stockfotografie.
Verder is de opslag en het kunnen bekijken van EXIF-info ook handig.

Ik denk dat jouw reden om foto's te beheren heel anders is dan die van de mensen die wel enthousiast zijn over zo'n tool; namelijk doelgerichte fotografie, terwijl jij het misschien voornamelijk gebruikt voor het archiveren van je partypics :) nix mis mee maar dan heb je minder behoefte aan geavanceerde opties; dan is een datum en locatie al voldoende..dat geldt denk in zekere zin ook voor vakantiefoto's..

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 22:36

ReseTTim

Chocolate addicted

MRic3 schreef op 23 januari 2003 @ 10:23:
hhhmmm fff naar de feature's gekeken...
het enige wat picasa kan wat ACDsee niet kan is muziek tijdens slideshow...
* MRic3 heeft een hekel aan slideshows.... laat staan met muziek.

Waar het mij om gaat:
-snelheid, 1 seconden en ik wil de foto op mijn beeld hebben
-batch verwerking van basic instructions

* MRic3 houd het bij ACDsee..... it rulesz
idd vooral acdsee 5. die knalt niet vast als er een filmpje in de map zit. dit had ik namelijk wel last van bij versie 3.0... ik heb de overstap van 3 naar 5 gegaan..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoOL
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ik dat filmpje van Adobe helemaal zo slecht niet vind, zolang je maar in je achterhoofd houdt dat de doelgroep die mensen zijn zoals je in de commercial ziet. Voor die mensen biedt dit programma een aantal zeer handige tools en weergavemogelijkheden, lijkt me :)

Alleen de naam is een beetje stom gekozen |:(
net als Elements trouwens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik blijf toch bij Irfanview, snelheid en simpelheid ten top. En het is gratis.

Geen flauw idee waar je het kan downloaden maar het doet precies wat ik vind dat het moet doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55933

Ehh... ik heb gewoon Gnome 2.0 en daarin heb ik preview van bestanden... hoef ik ook geen geld uit te geven/warez sites te zoeken voor die dure programma's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66421

ik heb met acdsee nie zo'n goeie ervaringen,
gebruik gewoon imageview :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 09:42

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Coju schreef op 23 januari 2003 @ 16:23:
Ik blijf toch bij Irfanview, snelheid en simpelheid ten top. En het is gratis.

Geen flauw idee waar je het kan downloaden maar het doet precies wat ik vind dat het moet doen :)
Wat dacht je van www.irfanview.com ? :)
Ik heb het ook, en het is geweldig om snel even een lijst met thumbnails op te vragen. Je kunt namelijk gewoon in de commandline al aangeven of je Irfanview, of Irfanview Thumbs wil opstarten. Ik geloof met /thumbs ofzo, en dan kun je ook nog zeggen in welke directory hij standaard moet openen. (komt er ook in een boomstructuur naast).

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

luitjes, het ging over fotobeheer, niet specifiek over 'ik heb de beste fotoviewer, nananananaaah' ;)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Zijn er nog betere beheerprogs? Vooral het managen van CD's bind ik erg handig, dat je thumbs kan genereren van CD's die je opneemt in de database, en dat je via zoekwoorden en categorieën snel bij een image kan komen? Lijkt me behoorlijk handig. Al was het maar om mijn pron te organizen ;)

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Nozzman schreef op 24 January 2003 @ 11:51:
Zijn er nog betere beheerprogs? Vooral het managen van CD's bind ik erg handig, dat je thumbs kan genereren van CD's die je opneemt in de database, en dat je via zoekwoorden en categorieën snel bij een image kan komen? Lijkt me behoorlijk handig. Al was het maar om mijn pron te organizen ;)
:D
jaja, daar heb je al gauw een goeie manager voor nodig ;)

Maar tussen de reeds genoemde links staat geen winner?

Heeft iemand deez al 'ns getest: PhotoFinder

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Laatst online: 19-03 14:12

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ja, ACDsee kan alles wat ik hier lees in dit topic.. ook directory structuur en database maken en zo... je moet er alleen mee leren werken, maar dat is met elk programma. Je moet je wel ACDsee 5.0 > hebben....

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04 09:46
Ik heb nu een demo draaien van iMatch en ik moet zeggen dattet me erg goed bevalt! snel zoeken, je kan zelfs op schetsen zoeken, dus ongeveer tekenen wat je wil hebben :)
www.photools.com

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Picasa is nu (sinds een paar dagen) onderdeel van Google en gratis te downloaden:

http://www.picasa.com/google/?promo=hpp1intl

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-07-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 17:16
Inderdaad, ik ben het nu aan het gebruiken maar verdomme 't wrkt goed. Zelfs kinderlijk eenvoudig om foto's door picasa te laten hosten en via hello op je blog te laten posten!. Google.. goed bezig!! http://photobuster.blogbuster.nl via picasa icm hello

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 19:59
Inmiddels is Picasa 2 uit: http://www.picasa.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

daar heb ik ff op gewacht! :D

directe download link voor de liefhebber: http://www.picasa.com/download/index.php

FF testen! :)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 17:57
Ik heb het net geinstalleerd, maar ben nu al om! Wat een prachtprogramma! Acdsee vond ik altijd al een traag en onoverzichtelijk programma, eindelijk een waardig opvolger. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:42
Sinds de upgrade naar Picasa 2 heb ik een probleempje. Ik kan nergens meer vinden waar ik mijn foto's kan uploaden naar "Picasa Web Album"! bij de vroegere versies zat er onderaan een knop hiervoor, maar die is nu verdwenen...

Ik heb al de menu's nog eens nagelopen, en op de google handleiding gezocht, maar nergens word er nog een woord over gesproken! weet iemand hier een oplossing voor. En als de nieuwe picasa geen web albums ondersteund, zijn er dan nog ergens oudere versies van picasa te vinden??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dit staat in de laatste release notes:
Share photos online
Upload photos to Picasa Web Albums for easy sharing on the web. Select the photos you want in Picasa and upload them to the web by clicking the "Web Album" button. When viewing your friends' albums online, you can even download them right back into Picasa on your own computer.
Lijkt me dus dat het er nog/weer inzit. Misschien de nieuwste versie even proberen? :)

Zie ook deze pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
Voor zover ik weet heb ik de nieuwste versie

hier een screenshot van mijn picasa. Zoals je ziet heb ik een foto geselecteerd, maar staat er nergens een knop waarmee je de foto kan uploaden.
Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e311/ronald1852/naamloos.jpg

Verder heb ik dan toch maar picasa opnieuw gedownload en geinstalleerd. maar het probleem blijft :?

Zijn er misschien nog bepaalde insellingen die je moet ingeven (en die ik niet gezien heb)?
Ik weet echt niet meer waar het aan zou kunnen liggen, dus alle tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:14

MBV

er staat in die handleiding dat je de foto's moet selecteren die je wilt exporteren. Ik zie bij jouw geen foto's staan, dus dan komen er misschien meer opties beschikbaar. Anders moet je eens kijken wat je kan met een map. Rechtsklik, menu's,...

[ Voor 9% gewijzigd door MBV op 05-10-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
Zo, hier ben ik weer. Ik zit nog altijd even ver: voor zover ik weet kan je met deze versie van Picasa (2.2.0) niet uploaden 8)7 . Of heeft iemand anders dezelfde versie, en heeft deze optie wel?

Ik heb nu de hoop zo'n beetje opgegeven en ben op zoek naar een oudere versie van Picasa of een andere manier om foto's up te loaden (naar picasa web). :(
Maar op het eerste zicht is hier ook niet veel over te vinden... ik blijf zoeken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Meld je even aan op picasaweb.google.com.
Dan krijg je een link naar een speciale picasa versie waar deze functie wel inzit... :)

edit:
das dus inderdaad de versie die hieronder genoemd word

[ Voor 17% gewijzigd door user109731 op 07-10-2006 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ronald1852 schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:36:
Zo, hier ben ik weer. Ik zit nog altijd even ver: voor zover ik weet kan je met deze versie van Picasa (2.2.0) niet uploaden 8)7 . Of heeft iemand anders dezelfde versie, en heeft deze optie wel?

Ik heb nu de hoop zo'n beetje opgegeven en ben op zoek naar een oudere versie van Picasa of een andere manier om foto's up te loaden (naar picasa web). :(
Maar op het eerste zicht is hier ook niet veel over te vinden... ik blijf zoeken... ;)
Even updaten naar de actuele versie.
Google Picasa 2.5 build 32.94

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1852
en toen was de funktie er weer!

bedankt Henk007, die versie heb ik dus totaal gemist |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Ikzelf gebruik EXIFER voor allerhande 'management'-taken: kan heel snel op EXIF data hernoemen of sorteren. Heeft niet echt een document tree oid., maar is gratis te gebruiken en zeker de moeite waard eens te checken..:

http://www.friedemann-schmidt.com/software/exifer/

[ Voor 8% gewijzigd door noes op 08-10-2006 01:58 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ondertussen is Picassa al bij versie 2.7.0 (Build 37.36,0)
Een voortreffelijk progje met legio mogelijkheden.

Toch heb ik een kleine vraag, maar kan het antwoord nergens vinden.
Na het uploaden van foto's staat de datum op 31-12-2006.
Is er ergens een manier waar ik dat kan wijzigen voor ik ga uploaden?

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 16:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Bij het aanmaken van een album kan je toch een titel, datum en locatie opgeven?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Johnny schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:27:
Bij het aanmaken van een album kan je toch een titel, datum en locatie opgeven?
Nope, in het upload scherm kan ik:
een nieuw album of een bestaand album kiezen;
albumtitel meegeven;
opnamelocatie;
en een fotoformaat kiezen.
Helaas geen datum invoeren.
Ik vroeg me af of ik ergens in de instellingen van het programma de datum kan wijzigen, maar kan daar niks over vinden.
Wel kan de datum in het webalbum gewijzigd worden, maar dat is niet echt handig.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 14:48

André

Analytics dude

Pagina: 1