Ze moeten toch de classfiles downloaden om er mee te kunnen werken 
Obfuscator is denk ik het magische woord dat je zoekt en anders moet je toch meer uitleggen dan dat ene zinnetje...
Obfuscator is denk ik het magische woord dat je zoekt en anders moet je toch meer uitleggen dan dat ene zinnetje...
De code is sowieso niet zomaar te bekijken, een applet is nl. een class-file, dit is Java-bytecode, en die is niet door een gewoon mens te begrijpen
. Het is wel mogelijk om de class-file door een disassembler te halen, dit is bij mijn weten niet te beveiligen.
De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"
je kan het zo moeilijk mogelijk maken, maar de echte nerds komen er toch wel achter (als ze het niet al zelf hebben geschreven
)
Je gaat het pas zien als je het doorhebt.
class files kunt ge omzetten naar java files dmv van Jad Compiler.
Dus met Obfuscator kun je dit voorkomen? Zal het daarmee eens proberen ,nu enkel nog verstaan hoe dat programma werkt
Dus met Obfuscator kun je dit voorkomen? Zal het daarmee eens proberen ,nu enkel nog verstaan hoe dat programma werkt
[ Voor 98% gewijzigd door craio op 21-01-2003 13:33 ]
Ge decompileerde code heeft vaak weinig betekenis voor iemand die niet bekend is met de code. Het kost veel tijd op te snappen hoe en waarom iemand voor een oplossing gekozen heeft. Met een obfuscater wordt het nog moeilijk omdat de ge decompilde code dan alleen maar onbeduidende variabelen en methode namen heeft, zoals a,b,f,_2,d etc.
Verwijderd
De JAD is inderdaad een veel gebruikte decompiler. Je kunt op download.com ook Cavaj decompiler downloaden, die maakt gebruik van de JAD, maar dan in een GUI jasje. Om je source te beveiligen tegen decompilen is bijv Zelix Klassmaster aan te raden (www.zelix.com). Het "goed maken" van de verkregen decompile-de code wordt dan voor de beginnende java programmeur een stuk lastiger.
Succes ermee :-)
Succes ermee :-)
Pagina: 1