[java] tekst invoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008

• craio
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06-2025
Bestaat er in java (met jcreator ) iets waardoor je een hele tekst kunt laten opnemen als tekst ipv alles op een regel te plaatsen of voor elke regel - +" - te plaatsen en op het einde - " -?

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
zoiets als een @ in C# ?

Ik denk het niet

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Verwijderd

Ik zou je graag helpen, maar ik heb geen idee waar je het over hebt. Bedoel je tekst in een app, of in je code, of wat?

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nee in java sourcecode is dat helaas niet mogelijk.
De vraag waarom je een hele lap tekst in een programma wilt stoppen is een goede.
Zet de tekst in een apart bestand ernaast en lees het in.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Java kent geen raw/verbatim strings. In String literals zijn dus geen echte newlines toegestaan. Er zijn overigens wel taal uitbreidingen die dit wel toestaan.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• craio
Als je de tekst van uit een bestand laat inlezen gaat de opmaak dan niet verloren ( titels, ondertitels etc.)

[ Voor 9% gewijzigd door craio op 14-01-2003 19:54 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Opmaak? In een tekstbestand :?
Die is er niet ;)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• craio
En dat er geen opmaak is is de reden dat ik de tekst manueel moet invoeren en niet kan invoeren dmv een txt bestand,ben pas een beginneling met jav en weet toch niet hoe je dit moet doen (tekst invoeren dmv txt bestand)

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een mooie gelegenheid om het te leren, lijkt me :) Je zal er toch ooit aanmoeten, als je Java leert.

De tekst type je zelf in in een tekstbestand. Dus gewoon met Notepad oid. In een gewoon tekstbestand zit geen opmaak (titels, ondertitels, vet, cursief), en dit kan je gewoon met Java inlezen (staat in ieder boek hoe dat moet) en gebruiken.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• craio
In ieder boek behalve hetgeen ik moet gebruiken dan ,want hier staat niet in hoe je een tekstbestand moet inlezen en in een textfield of textarea moet plaatsen enkel hoe je dat moet laten 'lezen' in het dos scherm dat je krijgt wanneer je de applet runt

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
craio schreef op 15 januari 2003 @ 10:14:
In ieder boek behalve hetgeen ik moet gebruiken dan ,want hier staat niet in hoe je een tekstbestand moet inlezen en in een textfield of textarea moet plaatsen enkel hoe je dat moet laten 'lezen' in het dos scherm dat je krijgt wanneer je de applet runt

Lijkt me een combinatie van basisoperaties
1) Je weet dus hoe je text moet inlezen
2) Je weet hoe je text in een String kan zetten
3) Je weet hoe je een String in een textfield/textarea moet zetten.

Ga daar maar eerst zelf even mee aan de slag :) Anders zitten we hier alles voor te kauwen en daar leren jij en wij helemaal niets van :)

Succes
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.