[TrillianPro] File transfer

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lukt me tot nog toe niet,
als ik een file wil verzenden gebeurd er helemaal niets, geen foutmelding ofzo..
bestanden ontvangen is geen enkel probleem.

Heb alle regels op toestaan gezet voor Trillian en ook met firewall uit wil het niet :?
Op verschillende mensen geprobeerd die wel kunnen ontvangen van anderen.
NIS2003 en WinXP, geen router geen proxy. TIA O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 23:01
Om bestanden met icq (vanuit trillian) te verzenden moet je bij de icq connection instellen dat je IP adres aan iedereen, of aan personen op je lijst getoond mag worden (onder de tab privacy). Indien dat niet aanstaat kan je niet verzenden.

Indien je niet met MSN kan verzenden dan weet ik zo geen oplossing (aangezien je niet achter een router zit).

Overigens staan er vaak goede punten op http://www.trillian.cc/forums misschien vindt je daar een oplossing mocht bovenstaande niet helpen

[ Voor 17% gewijzigd door Erikdevries op 09-01-2003 15:49 . Reden: link naar trillian forum toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Erik:)
Op die supportsite had ik al gekeken doorin de help van trillian te kijken.
Echter, nergens staat een oplossing voor MSN file transfer.
een ADMIN daar op site zegt dit erover:

the MSN protocol does not provide an internal/external IP address during the file transfer. so even if you forward port 6891, you're telling the remote client to connect to 192.168.1.1 anyways and he/she has no way of obtaining your ext ip.

aol/icq has this built in ...

- scott

Lekker die TrillianPro 8)7
Iemand dit probleem al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op 09 januari 2003 @ 16:13:
Thnx Erik:)
Op die supportsite had ik al gekeken doorin de help van trillian te kijken.
Echter, nergens staat een oplossing voor MSN file transfer.
een ADMIN daar op site zegt dit erover:

the MSN protocol does not provide an internal/external IP address during the file transfer. so even if you forward port 6891, you're telling the remote client to connect to 192.168.1.1 anyways and he/she has no way of obtaining your ext ip.

aol/icq has this built in ...

- scott

Lekker die TrillianPro 8)7
Iemand dit probleem al verholpen?
Klopt niet helemaal wat hier staat. Als je een beetje een geschikte router hebt, kun je wel degelijk vanaf een machine met een addres als bv. 192.168.1.1 een filetransfer opzetten. Ik heb een Draytek 2200E router en dan werkt dit perfekt. Inmiddels heb ik al meerdere file transfers opgezet mbv Trillian naar mijn MSN contacts.

Edit:
Wat je nodig hebt, is volgens mij NATP (network address port translation) in combinatie met een AGL (Application level gateway):
Application Level Gateway
A firewall system in which network activity is managed by processes that govern TCP connection state and sequencing. Application level firewalls often re-address traffic so that outgoing traffic appears to have originated from the firewall, rather than the internal host.
bron: http://www.gslis.utexas.edu/~netsec/gloss.html

[ Voor 21% gewijzigd door Muyz op 09-01-2003 16:25 . Reden: extra info ]

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:59

The Third Man

The Third Jellyfish

Muyz schreef op 09 January 2003 @ 16:17:
[...]

Klopt niet helemaal wat hier staat. Als je een beetje een geschikte router hebt, kun je wel degelijk vanaf een machine met een addres als bv. 192.168.1.1 een filetransfer opzetten. Ik heb een Draytek 2200E router en dan werkt dit perfekt. Inmiddels heb ik al meerdere file transfers opgezet mbv Trillian naar mijn MSN contacts.

Edit:
Wat je nodig hebt, is volgens mij NATP (network address port translation) in combinatie met een AGL (Application level gateway):

[...]

bron: http://www.gslis.utexas.edu/~netsec/gloss.html
Ja, maar hij zit toch helemaal niet achter een router/proxy/firewall? Wat heeft NAPT en een application gateway hier dan mee te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 19:43
Met MSN5.0 kan ik gewoon filetransfer gebruiken op de 3 computers in huis. Maar met trillian kan ik alleen ontvangen. Ik heb niks speciaal ingesteld, geen porten gemapt. Ik zit dus wel achter en router/firewall. Hoe kan dat nu?? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
VampireSlayer

Mij gaat het dus om de msn in Trillian, met MSN zelf lukt het mij ookwel, maar die msn sucks me nogal. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

* TheLunatic

Ik kan, sinds ik ADSL heb, dus ook geen files meer verzenden via Trillian. Firewall aan of uit scheelt niets, het werkt gewoon niet. Op het forum van Trilian heb ik het volgende gevonden :
Van het Trillian-forum
Here are the default ports that Trillian uses:

MSN
Connection: 1863
File Transfer: 6891
Ik heb ADSL op een SpeedTouch modem (Thompson), en heb daar dit zo ingesteld (maar ik heb er niet veel verstand van, wat dit betreft, dus ik weet niet of het klopt !) :

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~julesvdz/kijk.jpg

Maar nog altijd kan ik geen files versturen (via het MSN netwerk dus) met Trillian 1.0 Pro. Het ligt niet aan mijn firewall, want die heb ik op het moment van verzenden uitstaan (om te testen dus). Ook de andere kant is in orde, ik weet dat die files normaal zou moeten kunnen ontvangen.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 21:07
Je moet denk ik nog wel even opgeven naar welk (inside) IP adres je wil forwarden, dus je eigen lokale IP (192.x.x.x)

Misschien niet bemoedigend maar ik zal mijn eigen ervaring hiermee maar eens posten. Ik heb Trillian Pro en zit thuis achter een software router/firewall (Freesco).

ICQ file transfers had ik zo aan de praat, maar met MSN ben ik HEEL lang bezig geweest. Daarbij heb ik ongeveer elke TCP en UDP port (range) geforward die werd genoemd (idd oa 6891). Maar zowel ontvangen als verzenden lukt niet. Ik ga dit topic even volgen om te zien of er een nuttige tip komt :-)

Overigens, als ik op het universiteitsnetwerk zit dan werkt het vanuit Trillian Pro wel prima.

[ Voor 10% gewijzigd door Dracula78 op 15-05-2003 17:55 ]

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-09 01:45

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

ja die zitten op een routed subnet en niet achter nat. dus vandaar...
Pagina: 1