[adsl] speedtouch 510 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Stefanic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 18:34
Ik heb net een paar dagen ADSL van KPN. Hierbij heb ik een Alcatel Speedtouch 510 Ethernet modem.
Thuis heb ik een netwerk met 3 PC's die aan een switch hangen, 1 is de gateway en die had voor ADSL een inbelverbinding via modem.
Nu hangt de ADSL modem aan de gateway en werkt verder goed, maar ik kan vanaf de twee andere PC's niet online gamen (bepaalde poorten). Op de gateway kan ik de games niet proberen omdat deze te traag is.

Nu vraag ik me af hoe ik dit het beste kan oplossen, het liefst zou ik de modem en/of gateway instellen zodat het werkt.

Alvast bedankt voor het lezen en kom maar op met ideeen :)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:24

Jaymz

Keep on moving !

@ NT hebben ze hier veel meer verstand van, heppie de faq's aldaar eigenlijk al es doorgenomen ?

OH -> NT :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Misschien offtopic, maar waarom gebruik je een gateway als je modem zelf al een router is? Ok, voor bepaalde toepassingen heeft het wel zin, ik heb ook een Linuxbased server staan. Maar aangezien je deze vraag überhaupt stelt, neem ik aan dat dat bij jou niet van toepassing is.

Maar goed, we hebben in ieder geval meer info nodig. Hoe is je gateway geconfigureerd? Wat voor software draai je op de gateway? Filtert deze gateway bijvoorbeeld UDP-traffic? Werken alleen inbound-connecties niet (i.e., jij bent de server) of kan je ook niet naar andere servers connecten? Welke games betreft het eigenlijk? Etc.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
maak anders ook even een schema om te laten zien hoe alles aangesloten zit...

• Stefanic
Nou, het probleem is opgelost.
Bedankt voor de hulp !

(ik heb de modem in mijn switch gehangen en het werkt perfect :))

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Stefanic schreef op 02 January 2003 @ 15:08:
Nou, het probleem is opgelost.
Bedankt voor de hulp !

(ik heb de modem in mijn switch gehangen en het werkt perfect :))
Wou ik net zeggen, is erg makkelijk op die manier :) Heb ik maandag ook nog ff gedaan :) Vervelende is dan wel dat je op elke pc apart een firewall en/of virusscanner moet installeren :)

webOS all the way!

• Stefanic
Weet je dat zeker over die firewall?
Ik heb de tests op scan.sygate.com uitgevoerd en alles was stealth behalve de connectie met hun site en die was gestopt...

Verwijderd

In de router zit standaard een simpele firewall. Wil je meer zoals port forwarding of niet-standaard poorten openzetten zul je hem moeten tweaken. Daar lees je hier alles over.

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Een vriend van me heeft 4 PC's thuis, die via het ADSL-modem straks het Internet opmoeten. Ik maak zelf gebruik van het aloude Alcatel SpeedTouch Home ADSL ethernet modem, en heb mijn PC's gekoppeld via een Edimax 6104 breedbandrouter. Alle PC's kunnen dus gewoon via DHCP (in de router) netwerken en internetten. Werkt perfect.
Nu heb ik die vriend dus aangeraden om ook zo'n setup te nemen. Het werkt bij mij feilloos, niet waar? Hij heeft die Edimax-router dus al aangeschaft, en ADSL besteld. Helaas kwam ik er te laat achter dat er tegenwoordig geen SpeedTouch Home, maar een Alcatel 510 wordt geleverd, die dus al (o.a.) DHCP- en inbel/authenticatie functionaliteiten heeft. Hij had dus kunnen volstaan met een simpele 10/100 switch. Nu vraag ik me af of ik nog op specifieke zaken moet letten qua setup. Kan ik gewoon de handleiding volgen die bij het modem geleverd wordt, vervolgens het modem in de router prikken, alle PC's aansluiten op de router en draaien maar?

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
kun je die edimax router niet omruilen voor een switch, let er bij installatie op dat je de KPN cd gebruikt en niet de CD die standaard bij het modem van de leverancier geleverd wordt.

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 januari 2003 @ 14:30:
In de router zit standaard een simpele firewall. Wil je meer zoals port forwarding of niet-standaard poorten openzetten zul je hem moeten tweaken. Daar lees je hier alles over.
De topic spreek van een 510, die heb ik ook, dat ding is volledig UPnP, dit wil dus zeggen dat clients "overleggen" welke poorten er open moeten en weer sluiten.

Windows XP kan dat al (sow nu al :P)

Er is in principe geen firewall meer nodig (die trouwens ook volledig in het modem zit)

Dus voor de mensen die het nog niet wisten: de ST510 is al ver voorbij de ST-Pro

(en ja dan heb ik m natuurlijk staan ) >:)
Pagina: 1