pc start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73643

Topicstarter
Ik ben een week op vakantie geweest en kwam terug en wilde mun pc aanzetten. Hij reageerde niet dus ik heb op een ander pc als eerste even de voeding aangesloten en die was oke. Daarna heb ik alles wat er behalve de mobo aan de voeding hing eraf gehaald en weer geprobeerd, wederom geen reactie. Ik heb ook de RAM ng van slot verwisseld en weet nu niet mer wat te doen. Mijn pc is amd 1700+ met Aopen moederbord .

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geeft ie ook geen piepjes bij het aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
helemaal niks, de enige reactie die ik heb gehad was dat ik na 10 keer stroom er weer opzetten dat de koeling even draaide toen de stekker erin ging maar dat was dan ook alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45
Voeding misschien kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31357

Even een ander stopcontact proberen... Klinkt bizar maar heb het reeds 2maal zien gebeuren (1x thuis, 1x bij een vriend) dat de ene pc wel boot op dat stopcontact en een andere niet... Heb er ooit nog eens onterecht een voeding voor gesloopt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter zoals vermeld in LEZEN eer je hier een topic opent! en Technische PMG FAQ eigenlijk wel doorgenomen? Daarin staan meer tips/suggesties dan je hier ooit zult krijgen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
roy: voeding = oke
zagato: ga ik zo proberen :)
balus: jup kheb er gekeken maar ze gaan er bijna standaard vanuit dat je een eror krijgt en niet dat ie helemaal niet opstart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nou, dan had je geweten dat je een mogelijkerwijs een kortsluiting in je kast hebt of anders gewoon een dooie CPU en/of mobo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38336

Nee, ik heb zelf zoiets vaags ook meegemaakt met in totaal 3 PC's tegelijkertijd. Onderling uitwisselen van de voedingen verhielp het probleem, maar hoe zoiets nou kan is voor mij nog steeds erg vaag. Ook de FAQ heeft op dit soort dingen totaal geen antwoord. Er is dus daadwerkelijk aan de hand dat hoewel er met de voeding niets aan de hand is, en er ook met de rest van het systeem niets aan de hand is, het zaakje het gewoon verdomt, rara waar zit de fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74065

probeer eerst het volgende:
Disconnect al je Kabels van je Computer DUS ook je stroom, hou vervolgens je on/off knop 10 seconden ingedrukt. laat hem vervolgens een half uurtje tot een uur staan dan nogmaals de aan/uit knop ingedrukt houden en alles aansluiten (wees er zeker van dat je een geaard stopcontact gebruikt) probeer nu of hij wel weer aangaat Met name Bij Compaq Presario Machines komt dit probleem veel voor en lost deze omschrijving 90% vande gevallen op daar heel vaak de voeding de "overige" spanning niet kwijt kan en dit kan blijven "hangen" waardoor het moederbord "slaapt" Gebruiken van een geaard stop contact kan deze problemen vaak voorkomen.

Verder denk ik dat er een belangrijk onderdeel overleden is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
als er een deel dood is, hoe kan ik dan weten welk deel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil je op z'n minsts veinzen dat je ook daadwerkelijk de openingspost gelezen hebt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

Hele zaakje uitbouwen, dan alleen voeding+mobo+cpu+vga+speaker+mem. Je CMOS resetten. Dan kijken wat ie doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ehm, kheb hele mobo eruit gehaald en aan een andere pc gehangen, geen reactie, dus er is iets dood lijkt me wel een juiste conclusie, wie kan me zeggen wat er dan kapot zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik gok de mobo, omdat de fans niet aanslaan :)

[ Voor 37% gewijzigd door BalusC op 28-12-2002 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan ik niet echt op gokken he, koop ik dalijk een nieuwe blijkt ie oke te zijn, kwil het wel met een marge van 80% weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38336

Anoniem: 73643 schreef op 28 December 2002 @ 23:00:
ehm, kheb hele mobo eruit gehaald en aan een andere pc gehangen, geen reactie, dus er is iets dood lijkt me wel een juiste conclusie, wie kan me zeggen wat er dan kapot zou zijn...
Dat heeft natuurlijk alleen zin als er een processor en geheugen en videokaart aanwezig is, anders doet geen enkel moederbord iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25556

CMOS reset al geprobeerd? Alle fan-aansluitingen al los gehad en weer vast? Mem er even uit en er weer in? Zelfde voor CPU..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 38336 schreef op 28 december 2002 @ 23:07:
[...]

Dat heeft natuurlijk alleen zin als er een processor en geheugen en videokaart aanwezig is, anders doet geen enkel moederbord iets.
alleen geen video kaart maar dan zou ie moeten piepen en hij deed simpelweg niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

done-o, heb je de troubleshooter überhaupt wel aandachtig doorgenomen? Dit loopt zo uit op een handje-vasthou topic :/

Bedenk zelf:
- fans draaien niet
- geen gepiep zonder videokaart

Dan lijkt me de conclusie wel erg duidelijk..

[ Voor 21% gewijzigd door BalusC op 28-12-2002 23:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.