ISDN met ACPI: mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Ik heb een pc met een draaiende installatie van Windows XP Home SP1. In die pc moet een ISDN PCI kaart komen. Ik heb een Billion-kaart (Winbond chipset). Als ik de kaart erin stop blijft de pc hangen, en krijg ik een BSOD met de melding "IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL".
Nieuwe drivers geprobeerd: zelfde probleem. Via de Omega-search ben ik er achter gekomen dat het wordt verzoorzaakt door een brakke ISDN-chipset en ACPI. Nou kan ik ACPI wel leuk uitschakelen in het BIOS, maar dan boot de pc niet meer naar WindowsXP. Is het mogelijk om deze kaart toch aan de praat te krijgen? Er zijn WHQL-certified drivers voor, maar die geven het zelfde probleem. Ik heb al geprobeerd zo veel mogelijk IRQ's vrij te maken, maar dat werkt ook niet.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

ander pci slot geprobeerd??

Verwijderd

In de Bios een IRQ reserveren voor je ISDN kaartje?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je je ACPI instelilng veranderd in de BIOS moet je vaak Windows opnieuw installeren voordat je normaal verder kan werken. Een ander PCI slot helpt vaak, maar anders zit er dus niks anders op dan gewoon Windows opnieuw te installeren of de kaart niet gebruiken.

• David
Aikeleer schreef op 27 December 2002 @ 17:25:
Als je je ACPI instelilng veranderd in de BIOS moet je vaak Windows opnieuw installeren voordat je normaal verder kan werken. Een ander PCI slot helpt vaak, maar anders zit er dus niks anders op dan gewoon Windows opnieuw te installeren of de kaart niet gebruiken.

Ai, dat wordt moeilijk. Het betreft niet mijn eigen pc, en een herinstallatie van Windows lijkt me dus redelijk onmogelijk. Die kaart niet gebruiken? Gaat ook niet. En een ander PCI-slot helpt niet :'(

Dato DUO synth voor twee

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 21:19
Hmm, ik heb dit ook ooit gehad, en heb het niet kunnen oplossen. De drivers gaven een conflict met mijn creative geluidskaart (denk ik). Ik heb toen een extern USB modem gekocht.

Onder windows 98 werkt het trouwens perfect! Wat ik wel als mogelijk oplossing aangedragen heb gekregen, was bij Apparaatbeheer, bij het vakje "computer", het "ACPI Uniprocessor-PC" veranderen naar standaard PC of iets dergelijks, hierdoor zou XP zelf geen IRQ's meer forceren of zoiets. Dit heb ik toen _niet_ geprobeert, en is natuurlijk op eigen risico ;)

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-07 12:09

RammY

Dát!

Volgens mij gebruikt een modem vaak IRQ 11 of 9.. als je nu esje geluiidskaart dr uithaald dan. want die wil hm ook nog wel es gebruiken.. als je modem dan doet. geeft hm dan een ander IRQ. Prop de andere hardware dr weer in en klaar is kees...

Deze advertentieplaats is te huur!

• David
RamShackle schreef op 27 december 2002 @ 18:20:
Volgens mij gebruikt een modem vaak IRQ 11 of 9.. als je nu esje geluiidskaart dr uithaald dan. want die wil hm ook nog wel es gebruiken.. als je modem dan doet. geeft hm dan een ander IRQ. Prop de andere hardware dr weer in en klaar is kees...

Geluid vinden we tegenwoordig onboard :) Ik heb, zoals ik al zei, alle IRQ-vretende apparaten uitgezet. Vrije IRQ's zat, maar toch een crash. Ik zal zo eens proberen wat Venkeroz aandraagt: ACPI uit Windows weggooien.

Dato DUO synth voor twee

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:44
Dit ziet er uit als een BIOS-fout (zie ook de acpi-devel mailinglist voor Linux). Je bios zou wel eens een verkeerde definitie voor (een stukje van de) PCI-bus kunnen bevatten.

https://lists.sourceforge.net/lists/listinfo/acpi-devel (http://sourceforge.net/ma...orum.php?forum=acpi-devel)

• David
Treenaks schreef op 27 december 2002 @ 21:32:
Dit ziet er uit als een BIOS-fout (zie ook de acpi-devel mailinglist voor Linux). Je bios zou wel eens een verkeerde definitie voor (een stukje van de) PCI-bus kunnen bevatten.

https://lists.sourceforge.net/lists/listinfo/acpi-devel (http://sourceforge.net/ma...orum.php?forum=acpi-devel)

Ik heb de kaart in drie verschillende pc's getest, alledrie met verschillende chipsets (Via KT333, SiS 735, AMD 760MPX) en alledrie de keren kreeg ik problemen. Ik heb de kaart opgestuurd en een nieuw exemplaar ontvangen (met folie er omheen). Het ligt aan de combinatie ACPI en die ISDN-kaart. Nou krijg ik WinXP alleen met geen mogelijkheid aan de praat zonder ACPI.

Dato DUO synth voor twee

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 09:25
Ik heb dit probleem ook eens gehad, maar dan onder windows 2000.
Oplossing is ander PCI-kaartje kopen (bv Dynalink).

• David
Tonne schreef op 27 december 2002 @ 22:14:
Ik heb dit probleem ook eens gehad, maar dan onder windows 2000.
Oplossing is ander PCI-kaartje kopen (bv Dynalink).

Met andere woorden: het is onmogelijk die kaart onder Windows XP aan de praat te krijgen? Hoe krijgt de fabrikant het dan voor elkaar een WHQL-qualified driver te leveren?

Dato DUO synth voor twee

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08-2025
Ik heb hetzelfde maar dan met een e-tech modem. Bij mij was de oplossing om in de BIOS de PnP uit te zetten. Er staat ergens in de BIOS, PNP OS (ja/nee) deze op nee zetten en bij mij werkt het. 8)7

BurnHard.nl ICT Solutions

Pagina: 1