Toon posts:

[dualboot] 2 bootschermen achter elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb twee keer win2k geinstald op me pc, allebei ntfs en op de eerste schijf.
en daarnaast ook op de eerste schijf heb ik een partitie gemaakt van 200mb fat , waar ik bootmagic 8 op geinstalleerd heb.

alleen nu krijg ik eerst het scherm van bootmagic (wat de bedoeling is), en dan maak ik me keuze, en dan krijg ik nog eens een boot scherm van windows zelf waar ik moet kiezen, en ik vindt 1 keer al genoeg.

is dit op te lossen door me boot.ini aan te passen door alles wat er instaat te deleten?

of hoort het gewoon zo? d8 het niet want heb het ooit eens anders gehad volgens mij. wat doe ik er aan?

alvast bedankt, en heb gesearcht, maar kan niks met het dergelijke probleem vinden.

Verwijderd

Nou als je Windows 2000 of XP hebt dan is dit heel makkelijk weg te halen doormiddel van een handige optie in Configuratiescherm/systeem/geavanceerd/opstart en herstel instellingen/instellingen/ en dan staat dit bovenaan het venster wat je dan te zien krijgt
Je haalt hier het vinkje weg en klaar is kees/henk of piet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 december 2002 @ 19:01:
Nou als je Windows 2000 of XP hebt dan is dit heel makkelijk weg te halen doormiddel van een handige optie in Configuratiescherm/systeem/geavanceerd/opstart en herstel instellingen/instellingen/ en dan staat dit bovenaan het venster wat je dan te zien krijgt
Je haalt hier het vinkje weg en klaar is kees/henk of piet.
oke dank je dat heb ik gevonden, en hij is weg idd.

maar nu is er een nieuw probleem op gedoken, het volgende:

er staan dus twee optie's waaruit ik kan kiezen in bootmagic tijdens het opstraten, twee maal win2k

maar welke ik ook kies hij start steeds de zelfde op.
en dat kan je ook bij de optie die ik gequote heb, veranderen, maar dan startie steeds die op die daar gekozen staat bij die optie maakt niet uit welke ik dan kies in bootmagic opstart scherm, wat kan ik daar aan doen? en ik heb niet twee maal de zelfde partitie in het opstart scherm van bootmagic ge-add dus daar zal het niet aan liggen denk. maar er is 1 parttitie primair en de andere niet waar win2k opstaat lig het daar soms aan?

Verwijderd

Topicstarter
niemand die ook maar enig idee heeft? heb intussen al van alles geprobeerd, maar niks.

Verwijderd

Topicstarter
is het misschien wat om een van de twee win2k's op me 2e schijf te zetten? zo dat ze allebei op een primaire partitie staan? of is dat helemaal niet nodig? liever heb ik natuurlijk een andere oplossing want heb alles al geinstald enzo, dus...

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:06
Je kunt op een schijf ook twee primaire partities aanmaken (alhoewel Microsoft dat officieel niet ondersteund). Als je dan op beide partities een installatie van W2K plaatst gaat dat lukken.

Bootmagic en dergelijke programma's veranderen namelijk alleen maar de actieve partitie. En aangezien deze altijd verwijst naar de eerste partitie, waar in de boot.ini staat dat die de standaard W2K opstart, start altijd dezelfde op. In jouw geval was het handiger geweest bootmagic eraf te gooien en het standaard NT/W2K/XP boot.ini bestand te blijven gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
Poltergeist schreef op 25 december 2002 @ 16:28:
Je kunt op een schijf ook twee primaire partities aanmaken (alhoewel Microsoft dat officieel niet ondersteund). Als je dan op beide partities een installatie van W2K plaatst gaat dat lukken.

Bootmagic en dergelijke programma's veranderen namelijk alleen maar de actieve partitie. En aangezien deze altijd verwijst naar de eerste partitie, waar in de boot.ini staat dat die de standaard W2K opstart, start altijd dezelfde op. In jouw geval was het handiger geweest bootmagic eraf te gooien en het standaard NT/W2K/XP boot.ini bestand te blijven gebruiken...
ja maar dat wil ik juist niet want ik kan geen wachtwoord instellen op een standaart boot.ini of wel soms? als dat kan is het probleem ook opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
heey ik heb het probleem al opgelost gewoon twee primaire paretitie's maken, en dan gaan installen en klaar.

maar ik heb nog een vraag en vindt het zonde er een topic voor te openen.
ik heb veel last van hangers, maar veel irq's staan op 1nummer, en heb ff in de faq zitten lezen en daar stond het volgende:

Het is dan ook aan te raden om het OS zonder ACPI te installeren zodat je van deze problemen af bent.

maar tijdens de instal, komt die optie niet in beeld, of iets dergelijks, maar kan je het later er nog uit halen? of hoe doe je dat?
Pagina: 1