sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
jamaar dat kan altijd nog heMisschien een emailtje naar de helpdesk van MSI .. ??
bios is nieuwste idd, en over de juiste stand: pci snelheid? dat zit toch ergens anders of niet? ik kan kiezen voor fsb (van 100 tot 200 ofzo) en ik kan de multiplier instellen.
automatisch gaat ie geloof ik op 12,5x/13x en als ik hem zelf op 15 zet dan zegt de bios bij het opstarten dat er een 733mhz proc inzit... das ook niet goed lijkt me
p.s. ik heb van iemand anders de tip gekregen om het geheugen (2x 512 pc2700 dane-elec) op de stand: hclk +33 te zetten, dat heb ik gedaan, maar wat houd dit precies in, ik merk geen verschil?
[ Voor 18% gewijzigd door Felyrion op 13-12-2002 00:00 ]
Verwijderd
Lekkere vriend is dat
Waar hoort dat ding op te lopen, 2Ghz of zo met FSB 166 ? Probeer dus eens 12x166 en anders 15x133 als dat niet wil.
ik heb een Abit Kr7A-Raid en heb m'n vorige proc doorgefikt (1900+) nu heb ik een 2400+ besteld maar daarvoor moet de multiplier op 15 staan, 15* 133~ 2000 Mhz
maar met een Kr7A met nieuwste bios kan ik tot ; over x13, dat staat er echt! je hebt x12, x13 en dan , over x13 hoeveel is het dan?
anders dacht ik FSB op 154 en multiplier op 13 = 2002 Mhz
wat denken jullie?
sorry falcon, maar anders moet ik een nieuwe post openen over ongeveer hetzelfde...
Dat wil niet altijd wat zeggen. Wat in je kan stellen wat wat er geselecteerd kan worden, kan wel eens anders zijn. In principe kiest je bord zijn multiplier zelf... gewoon ff kijken wat ie doen.Slice1Ti schreef op 13 December 2002 @ 15:01:
mag ik ondertussen ook wat vragen?
ik heb een Abit Kr7A-Raid en heb m'n vorige proc doorgefikt (1900+) nu heb ik een 2400+ besteld maar daarvoor moet de multiplier op 15 staan, 15* 133~ 2000 Mhz
maar met een Kr7A met nieuwste bios kan ik tot ; over x13, dat staat er echt! je hebt x12, x13 en dan , over x13 hoeveel is het dan?
anders dacht ik FSB op 154 en multiplier op 13 = 2002 Mhz
wat denken jullie?
sorry falcon, maar anders moet ik een nieuwe post openen over ongeveer hetzelfde...
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)
ik zal 't geheugen iig weer op standaard zetten.Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 12:33:
Dat houdt in dat als je de FSB op 166 zet, het geheugen op 199 (400DDR zeg maar) probeert te lopen, en de PC niet meer boot.
Lekkere vriend is dat
Waar hoort dat ding op te lopen, 2Ghz of zo met FSB 166 ? Probeer dus eens 12x166 en anders 15x133 als dat niet wil.
en dan zou ik hem dus op 166 x 12,5 moeten zetten, dan kom ik idd op 2075 uit, waar hij dus ook op moet lopen.
Er zitten voor zover ik weet idd geen jumpers op het mobo, dus alles zou in de bios in te stellen moeten zijn... maar goed, ik ga dit eens proberen, dan horen jullie wel weer.
p.s. Slice1Ti, dat maakt natuurlijk nix uit, tis toch zo'n beetje het zelfde probleem he
nu hopen dat m'n mobo de crash overleeft heeft...
bedankt
Verwijderd
Dat staat nu niet in de manual aangezien er nog geen 333 MHz FSB ondersteuning was toen dit moederbord uitkwam .... die is m.b.v. BIOS update toegevoegd.Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 15:46:
Het helpt als je in de bios de instellingen goed zet, oftewel RTFM. Toevallig heb ik aantal van die boekjes doorgelezen en het staat er duidelijk in.
[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]
ik ga zo ook eens proberen of deze tips helpen
msi kt3 ultra2 cpu tabel
en hier staat bij de XP2600 fsb 133 en multiplier 16x
maar de bios loopt maar tot 15x, dus hoe moet ik hier nu ooit komen
heb wel 'n mail naar msi gestuurd, maar daar krijg je zo'n auto reply van met:
Due to the large amount Emails we receive, we cannot garantee a responce time. We are doing our utmost best to give you a proper answer.
help...
Verwijderd
Verwijderd
In ieder geval, Tbirds hebben wel een 13x en geen 12,5x in de CPU.
XP's hebben dacht ik geen 13x maar WEL een 12,5x.
Multiplier dus
Anders zet je de V_Mem omhoog, de CasLatency op 3,5 en de FSB omhoog naar 139 of zo..
met mijn multiplier op " >13" dus meer dan 13 te zetten, herkent het mobo de cpu als een 2000Mhz en zet de multiplier zelf op 15 leuk hé, met wcpuid kan ik het zien, in het booten duid ie natuurlijk geen XP 2400+ aan hé maar wel in wcpuid, realtime clock checker 2000,87 Mhz...
merk wel dat hij niet zo stabiel is... 3Dmark2001SE valt gewoon uit en in UT2003 general protection fault, het mobo zal toch een tik gehad hebben zeker? spijtig ma ja...
Verwijderd
Zet nog de geheugen instellingen wat rustiger en de Vmem wat hoger. Je kunt ook eerst de Safe Defaukts ophalen zodat de PCI instellingen ook rustiger staan.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 03:42 ]