Op de PIII 450mhz met Realtek NIC en Geforce 2MX-400 van mijn broer krijg ik een BSOD bij het booten:
Nu heb ik niet zo een modem maar een Alcatel Speedtouch Pro die aan de uplink poort van mijn switch ligt. De PC is ook verbonden met het netwerk.
• Met repair console kan ik inloggen, maar als ik listsvc (ik denk dat dat is om alles services te tonen) doe, dan krijg ik een fout:
ERROR IN NON_PAGED_ARREA ofzo
• Safe mode: Crash bij bootscherm (met WinXP logo, meter stopt)
• Last known good conf: crasht met BSOD en reboot direct
Oh liever mede-tweakers, wat moet ik doen?
Nu lees ik in de FAQ:IRQL_not_less_or_equal
De error is niet Driver_IRQL_not_less_or_equal maar IRQL_not_less_or_equal.Driver_IRQL_not_less_or_equal met Alcatel ADSL USB modem
Voor al degenen die onder XP werken en een Alcatel ADSL USB modem hebben is er misschiens een oplossing.
Bij intensief internet gebruik onder XP krijgen sommige mensen om de haverklap een BSOD. Wat blijkt, de Alcatel PPPoA driver heeft problemen als er meerdere internet connecties tegelijkertijd open zijn. De oplossing is eigenlijk heel simpel en in Windows XP een fluitje van een cent
Download de Alcatel USB PPPoE drivers: http://www.boostadsl.com/progs/drivers/Alcatel_USB_PPPoE.exe
Deïnstalleer de Alcatel USB PPPoA modem drivers
Installeer de Alcatel USB PPPoE modem drivers
Configureer Windows XP
Op de volgende franse website staat wat meer tekst en uitleg en vooral plaatjes
http://www.boostadsl.com/xpppoeusb.php
Nu heb ik niet zo een modem maar een Alcatel Speedtouch Pro die aan de uplink poort van mijn switch ligt. De PC is ook verbonden met het netwerk.
• Met repair console kan ik inloggen, maar als ik listsvc (ik denk dat dat is om alles services te tonen) doe, dan krijg ik een fout:
ERROR IN NON_PAGED_ARREA ofzo
• Safe mode: Crash bij bootscherm (met WinXP logo, meter stopt)
• Last known good conf: crasht met BSOD en reboot direct
Oh liever mede-tweakers, wat moet ik doen?
[ Voor 11% gewijzigd door The Dud3 op 11-12-2002 18:11 ]
The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.