[winXP] Internet delen Draadloos en UTP tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 16:09

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Zit met een probleem. Heb nu een jaar lang een netwerk draaien tussen 2 windows xp computers. De computer beneden heeft 2 nics, 1 voor het ethernet modem (ADSL) en 1 voor het netwerk. De computers zijn op elkaar aangesloten via een UTP Cross kabel. De internet verbinding staat gedeelt naar boven via xp zelf (rechtermuisknop > delen en klaar).

Tot nu toe geen enkel probleem, werkt perfect. Tot dat ik vorige week 2 wireless USB adapters heb gekocht zodat mijn zus ook kan internetten via haar pc op haar kamer, waarnaar geen kabel getrokken kon worden.

De adapters werken perfect, het delen van bestanden is geen enkel probleem. En ook internet delen gaat goed...alleen het probleem is dat je bij het delen van de internet verbinding in xp aan moet geven welk netwerk er toegang krijgt tot de gedeelde internet verbinding. Het komt er dus op neer dat ik als ik wil internetten op de pc die aangesloten zit via de UTP cross kabel eerst aan moet geven dat ik het internet wil delen over het utp cross netwerk. En wanneer ik wil internetten op de pc die aangesloten zit via het draadloze netwerk, dat ik weer aan moet geven dat ik wil delen over het draadloze netwerk.

Dit bekend dus dat ik niet tegelijk op de computer via het utp netwerk, en die via het draadloze netwerk kan internetten. Mijn vraag... hoe deel ik internet in windows xp over meerdere netwerk verbindingen? :)

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:03
router ertussen?

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
En dan stop ik mijn wireless usb adapter in een 10/100 utp poort :?

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Het verhaal is blijkbaar te lang voor de meesten, toch nog maar een kick. Mijn vraag dus nog een keer :

hoe deel ik internet in windows xp over meerdere netwerk verbindingen?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Uhm, ongeduldig of zo, nu al een schop geven :?

Maar volgens mij zul je inderdaad met de standaard ICS van XP dit probleem hebben. Misschien omkijken naar andere software zoals bijvoorbeeld Winroute Pro of zo, daarvan weet ik dat het goed zou moeten kunnen werken om 2 netwerken op deze manier aan het Internet te verbinden.

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Yngwie- schreef op 10 december 2002 @ 20:47:
Uhm, ongeduldig of zo, nu al een schop geven :?

Maar volgens mij zul je inderdaad met de standaard ICS van XP dit probleem hebben. Misschien omkijken naar andere software zoals bijvoorbeeld Winroute Pro of zo, daarvan weet ik dat het goed zou moeten kunnen werken om 2 netwerken op deze manier aan het Internet te verbinden.
Sorrie, idd wat snel, is een optie jah..maar het is toch zonde dat het met xp niet zou kunnen werken ?

• Yngwie-

Yngwie-

Murphy was an optimist

Hrm, heb wel iets gevonden op technet, maar kan het zelf niet testen, heb zelf een breedbandroutertje ipv 2 NICS en ICS :)

Maar hier en en ook hier staat wat meer info over het bridgen van 2 netwerken die dan aan een ICS hangen. Maar zoals ik al zei, ik weet zo niet of dat met XP mogelijk is, dat zul je zelf moeten bekijken :)

Verwijderd

Yngwie- schreef op 10 December 2002 @ 21:06:
Hrm, heb wel iets gevonden op technet, maar kan het zelf niet testen, heb zelf een breedbandroutertje ipv 2 NICS en ICS :)

Maar hier en en ook hier staat wat meer info over het bridgen van 2 netwerken die dan aan een ICS hangen. Maar zoals ik al zei, ik weet zo niet of dat met XP mogelijk is, dat zul je zelf moeten bekijken :)
ehh volgens mij kun je met de xp bridge functie de netwerken met elkaar verbinden toch? (op de pc met de 2 netwerken uiteraard)

Dick

• Yngwie-

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 21:15:
[...]

ehh volgens mij kun je met de xp bridge functie de netwerken met elkaar verbinden toch? (op de pc met de 2 netwerken uiteraard)
Dat stond dus in die linkjes ;) Alleen wist ik niet zeker of dat in XP zou zitten, maar blijkbaar wel dus :)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-07 20:22
winroute kan dat

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Topicstarter
Heb een brug tussen beide verbindingen gemaakt en het werkt idd :) bedankt, deze mag dicht

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:10
In windows 2000 is er geen optie voor een bridge te maken ofhoe?
Pagina: 1