samsung combo sm-304b (dvd/cdrw combo) is sloom

Pagina: 1
Acties:

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
(jarig!)
hee daar

ik heb een samsung combo sm-304b zitten
in men nieuwe computer, deze drive had ik van norrod voor 555 maandje terug en is een dvd/cdrw combo, en normaal cdroms spelen lukt perfect.. maar met DVD's gaat ie vervelend doen..

ik heb zoon dvd film.. 6th sense.. lijkt aardig te draaien tot ie bij chapter 4 ofzo komt en enorm begint te schokken, en soms zie je het menu van de dvd speler zelfs even (windvd)

ik denk dat dit komt doordat ik geen mpeg kaart hebt, en weinig 2d power (geforce2 mx bij een duron 650),of zou die combo dat wel aankunnen

maar, dit was nog niet het ergste, nee
ik douwde de DVD-rom van de laatste pczone(DVD)( met wolfenstein 4 op voorkant) erin, en dat gaat me toch eens traag !!, ongeloofelijk, na 5 minuten heeft ie dan de mappen ingelezen op H:.. niet te doen dus...

ik heb geprobeerd nieuwe drivers te installeren maar dat is allemaal maar vaag van de site van samsung.. er staat alleen een vaag programmaatje voor clone cd ofzo, dit staat in readme:

"[combo]the latest firmware sm-304b_bso5

This is a firmware for the sm-304b clone cd. "

(ik heb geen idee wat dat voor moet stellen maar klinkt niet als driver)

ook een dos driver op site maar ik draai op deze computer geen dos games, daar heb ik andere , oudere voor dus

uhm...., nog wat info over mijn systeem dumpen, altijd handig..

ik heb dus een:
duron 650
geforce2 mx
soundblaster live 1024 nogwat
samsung DVD/CDRW combo (op secundaire master)
7200dpm 20 gig HD
en draai op win98 (standaard, niet SE)

oh ja, ook wil ie geen 700 mb lege cdr's pakken, maar leest ie die gewoon lekker als 650 mb cd's... ik denk niet dat dit door die drive komt maar iets anders.. oh ja, ik gebruik adaptic easy cd creator 3.5 daarvoor..

nou ik hoop dat jullie me kunnen helpen..
ik had speciaal die combo gekozen om DVD-roms te kunnen gebruiken waneer de eerste games over stappen en heb er zo ook weinig aan dus :(

Verwijderd

probeer eens het DMA vinkje via device manager...