edimax router wil niet naar setup

Pagina: 1
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hensdesk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 11:21
ik heb gisteren een Edimax router BR-6104 gekocht voor internet delen en een netwerk thuis te maken.
de gebruiksaanwijzing heb ik geheel gevolgd en alles ging goed.
ik ben één keer in het setup-programma geweest en alles ingesteld en het geheel werkend gekregen.
zelfs de switch en de andere computers werden gezien.
daarna heb ik de testopstelling afgebroken en de router verplaatst naar de meterkast en aangesloten.
jammer dus, hij wilde niet werken.
de router weer in de testopstelling opgebouwd en het setup programma weer op willen starten.
maar wat ik ook doe (en ik heb al heel veel uitgeprobeerd) ik kan nog niet eens in het setup-programma komen.
laat staan dat ik een verbinding met chello kan maken.
ik weet niet meer wat ik verkeerd doe.
ik ga er van uit dat de router niet kapot is omdat ik het zaakje werkend heb gehad.

technische gegevens: windows 98 SE, chello aansluiting, terrayon modem van chello, edimax router br-6104.

wat heb ik al geprobeerd: reset van router, complete reset van router (4sec), netwerkkaart verwisseld, instellingen in windows talloze malen gecheckt, kabels verwisseld.

iemand nog tips, ik weet het niet meer :(

• E-jey
  • Niet online
mischien heb je hem kapot gemaakt. Ik heb verder geen id eigenlijk

[ Voor 2% gewijzigd door E-jey op 01-12-2002 19:17 . Reden: typo ]

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:48
Heb je de stekkers er uit gehaald toen de comp. nog aan was kan zijn dat je de wlan poort heb opgebelazen. branden de lampjes wel van je poorten??

is die router een met of zonder wireless gedeelte

• hensdesk
- geen wirless
- alle lampjes branden zo als het hoort en knipperen nog steeds
- ik heb inderdaad aangesloten toen de comp nog aan stond (oeps?)

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:21
denk niet dat ie stuk is, maar kan zo ook geen antwoord bedenken. Ik heb zelf @ HCC een SMC routertje gekocht, en net even in een paar minuten werkend gekregen. Super simpel.

Ik mag gek lijken, maar op de een of andere manier lijkt internet (met nu 1 pc) sneller te gaan dan zonder het routertje :) :?

Verwijderd

Als je hem reset kan je em dan pingen op 192.168.2.1? Moet je op je computer eerst wel even ook in die range gaan zitten.

• hensdesk
sorry, maar ik weet niet hoe dat moet: pingen
zoveel weet ik niet van netwerken en routers :+
is dat snel uit te leggen?

• SuperSchenk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 17:45
in welk subnet zit je zelf?

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Die router moet gewoon te benaderen zijn op 192.168.2.1. Wat gebeurt er als je dat adres in de explorer intypt? Krijg je überhault iets te zien? Zo niet, dan denk ik dat ie inderdaad defect is. Gewoon even mee terug naar de winkel, eventueel daar laten testen, en anders een nieuwe "claimen".

Succes.

[ Voor 84% gewijzigd door Garibaldi op 02-12-2002 18:06 ]

Verwijderd

hensdesk schreef op 01 December 2002 @ 19:09:
ik heb gisteren een Edimax router BR-6104 gekocht voor internet delen en een netwerk thuis te maken.
de gebruiksaanwijzing heb ik geheel gevolgd en alles ging goed.
ik ben één keer in het setup-programma geweest en alles ingesteld en het geheel werkend gekregen.
zelfs de switch en de andere computers werden gezien.
daarna heb ik de testopstelling afgebroken en de router verplaatst naar de meterkast en aangesloten.
jammer dus, hij wilde niet werken.
de router weer in de testopstelling opgebouwd en het setup programma weer op willen starten.
maar wat ik ook doe (en ik heb al heel veel uitgeprobeerd) ik kan nog niet eens in het setup-programma komen.
laat staan dat ik een verbinding met chello kan maken.
ik weet niet meer wat ik verkeerd doe.
ik ga er van uit dat de router niet kapot is omdat ik het zaakje werkend heb gehad.

technische gegevens: windows 98 SE, chello aansluiting, terrayon modem van chello, edimax router br-6104.

wat heb ik al geprobeerd: reset van router, complete reset van router (4sec), netwerkkaart verwisseld, instellingen in windows talloze malen gecheckt, kabels verwisseld.

iemand nog tips, ik weet het niet meer :(
Ik denk dat je software in de router beschadigd is of niet is geinstalleerd op juiste wijze.
1 oplossing voor, terug naar de winkel, en meteen een nieuwe vragen natuurlijk!!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

de meeste routers willen met het IP adres 192.168.0.1 werken... heb je geen machine die dat adres gebruikt?
of dat je teste met een kabel tussen router en PC en nu met die kabel tussen router en switch (cross/straight probleem)
of dat je webbrowser acces uitgezet hebt (werkt telnet nog?)
of.... dat je de hele configuratie verklooit hebt en je hem niu een harde reset moet geven
of... nog veel meer dingen, maar zie de site/faq van de leverancier...
of als alles niet werkt... is ie misschien kaduuk?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• hensdesk
Garibaldi schreef op 02 december 2002 @ 18:01:
Branden de power-lampjes wel op de router? En zie je dat je PC zich meldt bij de router (groene ledje op 1 van de 4 LAN-poortjes)?
de lampjes branden en je ziet dat de pc zich meldt bij de router, maar ik kom gewoon niet in de setup

• hensdesk
Duur schreef op 02 December 2002 @ 18:04:
de meeste routers willen met het IP adres 192.168.0.1 werken... heb je geen machine die dat adres gebruikt?
of dat je teste met een kabel tussen router en PC en nu met die kabel tussen router en switch (cross/straight probleem)
of.... dat je de hele configuratie verklooit hebt en je hem niu een harde reset moet geven
of... nog veel meer dingen, maar zie de site/faq van de leverancier...
of als alles niet werkt... is ie misschien kaduuk?
ik heb het ip-adres gebruikt wat in de gebruiksaanwijzing staat en ook een harde reset gebruikt, ook andere kabels.
misschien is tie inderdaad kaduuk en moet ik terug naar de winkel.

• Garibaldi

Garibaldi

Duur schreef op 02 December 2002 @ 18:04:
Deze router heeft default IP adres 192.168.2.1. Er zit een DHCP servertje ingebakken, heb je die geactiveerd?
Dat zou inderdaad kunnen. Heb je je kabel waarmee je de boel hebt getest er al tussen gehad?
Dat lijkt me stug...
Dat was al een keer gedaan, toch?

• hensdesk
Garibaldi schreef op 02 December 2002 @ 18:10:
[...]

Deze router heeft default IP adres 192.168.2.1. Er zit een DHCP servertje ingebakken, heb je die geactiveerd?
ik kan niet eens in de setup komen, laat staan dat ik die dhcp server kan activeren. :?
en ja , dat is inderdaad het IP-adres waarmee je in de setup moet kunnen komen, maar helaas werkt dat niet.

• Garibaldi

Garibaldi

Je hebt de setup toch even kunnen benaderen in je testomgeving? Daar kun je namelijk de DHCP server aan-en uitschakelen. Vandaar mijn vraag.

[ Voor 26% gewijzigd door Garibaldi op 02-12-2002 18:20 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

zit je met de pc wel in dezelfde subnet als je router?

laat eens de output zien van ipconfig /all

je hebt je pc neem ik aan wel een keer gereboot? of je ip adres vernieuwd?

[ Voor 29% gewijzigd door job op 02-12-2002 18:21 ]

• hensdesk
Garibaldi schreef op 02 december 2002 @ 18:20:
Je hebt de setup toch even kunnen benaderen in je testomgeving? Daar kun je namelijk de DHCP server aan-en uitschakelen. Vandaar mijn vraag.
ik ben inderdaad 1x in de setup geweest en heb daar gewoon de gebruiksaanwijzing gevolgd.
alles werkte inclusief aansluiten van een switch en internetten via een andere computer.
ik heb daarna de router verplaatst naar de meterkast en vanaf dat moment kan ik niks meer doen met dat ding.
daarna weer terug gegaan naar de testopstelling maar er gebeurt niks meer
damster schreef op 02 December 2002 @ 18:20:
zit je met de pc wel in dezelfde subnet als je router?

laat eens de output zien van ipconfig /all

je hebt je pc neem ik aan wel een keer gereboot? of je ip adres vernieuwd?
uiteraard heb ik al gereboot en IP-adres vernieuwd

IPconfiguratie

IP-adres:212.83.74.144
subnetmasker:255.255.255.192
standaardgateway:212.83.74.129

Verwijderd

Het lijkt alsof ik hetzelfde probleem heb. Ik heb de oplossing nog niet gevonden.

Ik heb een SMC Barricade 7004ABR. Zo uit de doos werkte hij perfect. Ik heb de DHCP server uitgeschakeld en de subnetmask op 255.255.0.0 gezet. Waarom weet ik niet meer. Ik geloof om internet connection sharing in te schakelen. (Ja, @Home is nog niet aangesloten...)

Hierna kon ik de router niet meer bereiken via de browser. Ik heb het ding gereset met de resetknop.

Op dit moment werkt de router wel goed als switch. De DHCP server werkt ook weer, want de pc's krijgen een ipadres. (begint niet met 192.168 maar met 192.252???)

Nog steeds kan ik de routersetup niet bereiken.

Maar als ik 192.168.2.1 (router) wil bereiken moet mijn pc toch in hetzelfde subnet zitten? Dit is niet het geval via DHCP. Als ik handmatig een ipadres instel voor in hetzelfde subnet 192.168.2.5 bijvoorbeeld. Dan nog lukt het niet om de router te bereiken.

Ik zit er nu aan te denken om met een ip range pinger alle mogelijke ipadres af te zoeken naar die router. Want zit hij wel op 192.168.2.1 ? Heeft dit zin?

Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Ik gebruik Win XP Home

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb dit probleem net ook gekregen. Eerst deed mijn netwerk het super, heb vanmiddag alle netwerkkaartjes geruild voor 100mbit versies, en nu kan ik de router niet meer bereiken :(

Pingen werkt niet, alle IP's geven time-out. Router resetten werkt niet. Als ik in IE de IP van de router invul krijg ik iets van 'Gegeven zoekopdracht kan niet gevonden'
Alle lampjes branden naar behoren.

Dus ik denk dat het eerder met windows(ik gebruik win2k) te maken heeft.
Ik ga straks een andere browser gebruiken, mozilla of zo.

[ Voor 8% gewijzigd door ReseT op 02-12-2002 21:43 ]

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

IPconfiguratie

IP-adres:212.83.74.144
subnetmasker:255.255.255.192
standaardgateway:212.83.74.129
sorry ik bedoelde de output van de pc, waarmee je de router wilt instellen??
die moet een ip hebben in de 192.168.1.*
anders werkt het zeker niet.
de router heeft ook een ip adres in de 192.168.1.*
of heb je dit in de router veranderd??? in 212........ nee toch?

[ Voor 24% gewijzigd door job op 02-12-2002 21:46 ]

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
daar heb ik ook al eens last van gehad, alle pc's deden het behalve mijn eigen.
Met mijn eigen kon ik ook niet in de setup komen.
maar misschien moet je het eens met een andere pc proberen,
er zit ook een reset knop op, houd die maar eens langer dan 4 seconden in.

• hensdesk
morgen naar de winkel en omruilen die handel.
is toch niet normaal dat ik niet in de bios kan.

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:31

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

ReseT schreef op 02 December 2002 @ 21:41:
Ik heb dit probleem net ook gekregen. Eerst deed mijn netwerk het super, heb vanmiddag alle netwerkkaartjes geruild voor 100mbit versies, en nu kan ik de router niet meer bereiken :(
Kan jouw router wel 100Mbit aan? En zo ja, kijk even na of jouw kaartjes misschien of full duplex staan. Zet ze op half duplex of auto en probeer het weer opnieuw.
Overigens, je hebt in Windows toch wel de nieuwe drivers geinstalleerd en toen de IP settings voor de nieuwe kaart gezet?

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• ReseT
  • Niet online
Ja kan 100mbit aan. Alle duplexen geprobeerd, staan nu op 100mbit full duplex.
Drivers installeren? Het zijn gewone realtek kaartjes :? Of bedoel je dat niet?

• nmf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

nmf

probeer te router te benaderen zonder een switch (ik denk dat je een gewone patch kabel hebt staan van router naar de switch, er moet trouwens een cross cable zijn!)

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 16:08
Verdicampo schreef op 01 December 2002 @ 20:12:
denk niet dat ie stuk is, maar kan zo ook geen antwoord bedenken. Ik heb zelf @ HCC een SMC routertje gekocht, en net even in een paar minuten werkend gekregen. Super simpel.

Ik mag gek lijken, maar op de een of andere manier lijkt internet (met nu 1 pc) sneller te gaan dan zonder het routertje :) :?
Dat idee had ik ook toen ik overschakelde van een winroute pc naar een router. Vooral het verbinding maken met sites e.d. gaat sneller. Downloaden op zich weet ik niet.

Verwijderd

ik heb laatst dezelfde router gekocht, en had hetzelfde probleem, gaf het adres in om in de setup te komen en hij deed het niet....
gelijk zoeken, kon niets vinden...
maar het stomme was, explorer gaf gereed aan... maar het alom bekende zandlopertje bleef bij de muis staan... laat ik eens wachten dan... en ziedaar de setup!
weet niet of het helpt, maar je kan het proberen

• ReseT
  • Niet online
Ik heb nu beide netwerkkaarten getest met crosscable, dat werkt goed. Via mijn router connecten werkt goed. Naar default router IP pingen geeft : 'Doelhost niet bereikbaar', pingen naar andere pc's in netwerk doet het ook goed.
Wat kan er in godsnaam mis mee zijn :?

• PLozekoot
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01 20:10
Ik heb dit zelfde routertje en zit met een soortgelijk probleem.. Ik doe dan altijd me chellomodempje resetten en stekker vd router eruit en dan weer erin.. ff rebooten en dan doet hij het meestal weer :)

• Halfkakkende
  • Laatst online: 08-07 10:51

Halfkakkende

Vandring

Kan je misschien je IP van je netwerkkaart vrijgeven en dan rebooten?

MUZIEK!

• PLozekoot
  • Laatst online: 04-01 20:10
Ow ja probeer eens die firmware te updaten.. sinds dat ik dat heb gedaan heb ik er geen geklooi meer mee gehad.. kan misschien bij jou ook helpen :)
Pagina: 1