[ADSL]Zeer snel/goedkoop bij X4SALL in BE

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 18:18
Op Born2OC.be kan je het volgende bericht lezen:
Vanaf nu kun je bij XS4All ADSL Rocket bestellen: dat is ADSL met een profiel van 256 kbit/s upstream en geen beperking downstream (dat is dus: 8 Mbit/s).
We praten hier over een snelheid die hoger ligt dan die van Telenet en goedkoper is met een abonnementsprijs van 41,02 euro per maand.
Bovendien past XS4All geen poortblokkeringen toe en vereist ook niet het gebruik van hun smtp- en proxyserver.
Er is wel een transmissielimiet en wel 15 GB/maand. Hierbij wordt geen onderscheid gemaakt tussen up- of downstream. Enige minpunt: het is lang niet overal verkrijgbaar. Dat hangt namelijk van KPN af, die moeten apparatuur installeren in de Belgacom-centrales. Je kunt ADSL Rocket met 256k/8M momenteel krijgen in o.a. Gent en in Antwerpen.
We hebben geen informatie over andere steden, maar KPN is dus bezig met de uitbreidingen.
Je kunt het in elk geval gewoon navragen bij XS4All
Nu vind ik hier totaal niets van terug op de XS4All site :/
Wet iemand hier iets meer over?

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4861

15 Gb /maand limiet vind ik wel een beetje ruk..
zou ik liever iets meer geld uitgeven voor een iets langzamere verbinding zonder limiet

ik heb er maanden tussen zitten dat ik wel wat meer binnenhengel dan 15 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 22:11

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Euch srry, maar dit klopt iig niet:
geen beperking downstream (dat is dus: 8 Mbit/s)
Dat is de maximale theoretische snelheid, dus trek daar maar controlebytes vanaf, als je verder dan 2 km van de centrale woont gaat dit ook nog naar beneden en je zit altijd nog met een factor 25 ofzo overboeking op je lijn.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Anoniem: 4861 schreef op 30 november 2002 @ 14:43:
15 Gb /maand limiet vind ik wel een beetje ruk..
zou ik liever iets meer geld uitgeven voor een iets langzamere verbinding zonder limiet

ik heb er maanden tussen zitten dat ik wel wat meer binnenhengel dan 15 gb
Je kan download paks kopen van 5gb/5EUR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dud3
Duracell schreef op 30 november 2002 @ 14:44:
Euch srry, maar dit klopt iig niet:
[...]

Dat is de maximale theoretische snelheid, dus trek daar maar controlebytes vanaf, als je verder dan 2 km van de centrale woont gaat dit ook nog naar beneden en je zit altijd nog met een factor 25 ofzo overboeking op je lijn.
Was mar en copy/paste ;)
Hoeveel is het dan +/- denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 22:11

The Bad Seed

Chaotic since 1983

The_Dud3 schreef op 30 november 2002 @ 14:45:
[...]

Was mar en copy/paste ;)
Hoeveel is het dan +/- denk je?
Dat kan je heel moeilijk zeggen, je krijgt net dezelfde situatie als met telenet, denk ik: als je als enige in je buurt Telenet hebt heb je pings van 10-15 en downloads van over de 750 kbyte/seconde (Dus 6 Mbit effectief), maar als je midden in stad woont met veel mensen op dezelfde centrale kan dat véél minder zijn.
Dit effect zal bij ADSL wel minder voelbaar zijn, maar toch moet je niet rekenen op 8 Mbit continu 2-4 zal ws meer in de buurt liggen.

oja: ik weet niet of je nu een datalimiet hebt, maar uit ervaring weet ik dat dat heel vervelend is. Ik zou liever een 1 of 2 Mbit verbinding hebben zonder datalimiet dan een 8Mbit met.

[ Voor 14% gewijzigd door The Bad Seed op 30-11-2002 14:52 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
De limiet van 8Mbit klopt, naja ok, eigelijk 7800kbit maar goed.

In de praktijk zien we dat andere aanbieders zoals Cistron en Eweka over
hun BBNed lijnen toch een snelheid van zo'n 600-700 KB/sec halen over het
algemeen. Cistron boekt deze lijnen 1/8 over en ik verwacht dat XS4All minstens
even kwaliteit gericht zal zijn, mits dit bericht waar is.

Toch heb ik bij de echtheid van dit bericht m'n twijfels aangezien de genoemde
prijs _ERG_ laag ligt, de helft van wat het hier in NL kost, en dit bericht mij erg
bekend in de oren klinkt. Ik heb het al eens eerder gelezen, maar dan met iets
andere gegevens zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 05:03
Eerst en vooral mijn excuses voor deze schop. Maar ik denk dat een nieuwe topic niet veel zin heeft als de info hier al staat.

Het gaat dus om het volgende: Xs4All biedt dus 8mbit, maar ik heb wat ronggedwaal en heb niet echt concrete resultaten gezien of gelezen. Nu heb ik wel een maar zaken over adsl2fit.be (ook 8mbit) gelezen, en die waren niet echtlovend.
Maar nu, lijkt XS4all een niet zo slechte naam. Maar heeft een belgische tweaker dit en hoe werkt het? Goed of amper beter dan de 3mbit van belgacow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 14:13
Van de belgische XS4all site:

http://www.xs4all.be/index.php?page=011000n

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
De klassieke ADSL-producten 
- Go, voor 1 computer (max. downstream 3 Mbit/s, max. upstream 128 kbit/s) 
- Plus, voor 1 tot 4 computers (max. downstream 3 Mbit/s, max. upstream 192 kbit/s) 

De nieuwe Enhanced/ULL ADSL-producten 
- Performer, voor 1 computer (max. downstream 4 Mbit/s, max. upstream 256 kbit/s) 
- Rocket, voor 1 computer (max. downstream 8 Mbit/s, max. upstream 256 kbit/s) 
- Rocket 4, voor 1 tot 4 computers (max. downstream is 8 Mbit/s, max. upstream 256 kbit/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Lezen kan ik ook wel, mijn vraag is of je wel je 8mbit hebt, of is dat enkel snachts en met veel geluk? Wat krijg ik effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 14:13
Is afhankelijk van de afstand van jouw huis tot de centrale.. 600 to 800KB/sec gok ik.. kan het ook fout hebben. Denk dat je het pas merkt als je het hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Ja, ik wil mensen hebben die dit hebben... Of het wel de moeite is of zal ik meer syncro-probs hebben dan wa anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSirhc
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jvvv schreef op 03 april 2003 @ 19:06:
Eerst en vooral mijn excuses voor deze schop. Maar ik denk dat een nieuwe topic niet veel zin heeft als de info hier al staat.

Het gaat dus om het volgende: Xs4All biedt dus 8mbit, maar ik heb wat ronggedwaal en heb niet echt concrete resultaten gezien of gelezen. Nu heb ik wel een maar zaken over adsl2fit.be (ook 8mbit) gelezen, en die waren niet echtlovend.
Maar nu, lijkt XS4all een niet zo slechte naam. Maar heeft een belgische tweaker dit en hoe werkt het? Goed of amper beter dan de 3mbit van belgacow?
Searchen naar adsl2fit geeft me niet echt goede artikelen :'( , aangezien ik er over zit te denken te abonneren. Heb je wat bronnen van deze niet echt lovende zaken die je hebt gelezen over adsl2fit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-07 10:44

japaveh

Jield BV

Ik ben in het bezit van deze XS4all rocket pakket. 8Mbit download, en getest op speedtest.nl levert dit de volgende resultaten op en deze metingen zijn voornamelijk rond een uur of 8 's avonds gedaan maar ook wel overdag.

Nuttig hierbij de vermelden is, is dat ik in Antwerpen woon (omgeving belgielei) Over die datalimiet het volgende. Ik heb gebeld met de helpdesk van xs4all en die vertelden mij dat bij groot misbruik ik een telefoontje kon verwachten en dat ze wel bezig waren met een systeem om zelf te kunnen nakijken hoeveel je per maand al gedownload hebt, zodat het qoutum van 15 gig echt ingesteld kan worden. Momenteel zit ik op zo'n 20 gig per maand (grote gok) en ik heb nog niets gehoord van Xs4all.

Over de levering en aansluiting ben ik zeer tevreden. Binnen een week was m'n ADSL aangesloten. Overigens heb ik er wel voor gekozen om zelf al m'n aparatuur te kopen. Ik vond de bedragen voor een splitter en modem/router op de website erg overdreven.

[ Voor 5% gewijzigd door japaveh op 07-07-2003 21:23 . Reden: zin verduidelijkt ]

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Pagina: 1