Toon posts:

aldi systeem - ervaringen

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik zit te twijfelen of ik tijdens de hcc een systeem bij mycom in de winkel even ga halen of dit systeem neem.

Zijn er mensen die ervaringen met dit systeem van de aldi hebben ?
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/COMP.HTML

zit er wel vrij compleet uit.

graag wat ervaringen of commentaar

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik zou het niet doen, het is best een behoorlijke computer voor die prijs maar als je bijvoorbeeld bij MyCom een pc koopt, kun je helemaal zelf kiezen welke componenten je erin wilt hebben. Dan zou ik bijvoorbeeld een ander moederbord nemen, meer geheugen en een snellere harde schijf.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor beginners is dit een hele goede koop. Neem er meteen een 17 of een 19" scherm bij (17 als je geld hebt) en je kan wel ff voorruit

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• The Dolf
  • Niet online
MegaJurk schreef op 21 November 2002 @ 22:15:
Ik zou het niet doen, het is best een behoorlijke computer voor die prijs maar als je bijvoorbeeld bij MyCom een pc koopt, kun je helemaal zelf kiezen welke componenten je erin wilt hebben. Dan zou ik bijvoorbeeld een ander moederbord nemen, meer geheugen en een snellere harde schijf.
Heerlijk onderbouwd. Weet jij hoe hij het systeem gaat gebruiken?

En niet iedereen heeft net zoals ik geld te veel om een 15k schijf te kopen. Een 12GB 7.2k is nou niet bepaald langzaam hoor

Gezocht!
Router

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Seagate schijven zijn niet heel snel. Ik zou in plaats daarvan een Western Digital schijf kopen, een iets kleinere, bijvoorbeeld 80 GB. De componenten in zo'n Aldi pc zijn gewoon minder, je krijgt bijvoorbeeld een moederbord met maar drie PCI sleuven, weinig uitbreidingsmogelijkheden dus. Een vergelijkbare pc bij MyCom is niet duurder, hoogstens € 100 a € 150, moet te doen zijn toch?

Ik heb zeker niet gezegd dat hij meteen een 15K schijf moet gaan kopen, is ook onzin natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door MegaJurk op 21-11-2002 22:21 ]

• The Dolf
  • Niet online
MegaJurk schreef op 21 november 2002 @ 22:20:
De componenten in zo'n Aldi pc zijn gewoon minder, je krijgt bijvoorbeeld een moederbord met maar drie PCI sleuven, weinig uitbreidingsmogelijkheden dus.
Echt veel moet hieraan niet uitgebreid worden. Wat wil je er nog allemaal inzetten dan?
Een vergelijkbare pc bij MyCom is niet duurder, hoogstens € 100 a € 150, moet te doen zijn toch?
Ik weet zeker dat dit vies tegenvalt. Zeker als je er vauit gaat dat je bv je windows licentie netjes koopt.
Ik heb zeker niet gezegd dat hij meteen een 15K schijf moet gaan kopen, is ook onzin natuurlijk.
Wat is er onzin? Het aanraden of er daadwerkelijk 1 kopen?

Gezocht!
Router

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Het ziet er m.i. wel uit als een goede koop. Een complete allround pc.

Maar als je specifieke eisen hebt ben je misshcien beter af met een zelfbouw/ built 2 order pc. Zoals altijd eigenlijk.
Maar voor de gemiddelde gebruiker, die wat gamed, typt surft, brandt enzo is dit prima voor een mooie prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door bombadil op 21-11-2002 22:29 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb net een vergelijkbare pc samengesteld via de MyCom site en dan is het verschil toch wel iets groter dan ik hiervoor meldde, zo'n € 250 ben je dan toch wel duurder uit. In die zin moet ik toegeven dat zo'n Aldi pc helemaal niet slecht is. Het blijft alleen jammer van dat toch iets mindere moederbord dat erin zit (gelezen in een of andere test) en van die Seagate schijf, die gewoon minder presteert.

Verwijderd

MegaJurk schreef op 21 November 2002 @ 22:20:
Seagate schijven zijn niet heel snel. Ik zou in plaats daarvan een Western Digital schijf kopen, een iets kleinere, bijvoorbeeld 80 GB. De componenten in zo'n Aldi pc zijn gewoon minder, je krijgt bijvoorbeeld een moederbord met maar drie PCI sleuven, weinig uitbreidingsmogelijkheden dus. Een vergelijkbare pc bij MyCom is niet duurder, hoogstens € 100 a € 150, moet te doen zijn toch?

Hier ben ik het niet mee eens. Het verschil tussen harde schijven merken veel mensen (ook mensen die het apparaat wat intensiever gebruiken) niet. Hier thuis doen we veel aan videobewerken, intensief gamen en heel veel internet maar zelfs bij dat videobewerken merken we niet veel van onze Raid0 opstelling. Goed, dat kan aan mij liggen, het kan zijn dat de boel verkeerd is aangesloten maar ik als ik dat al niet merk hoe moet men dan de verschillen tussen 2 merken schijven met zelfde snelheid opvallen?
Wat betreft het moederbord, tja daar heb je een punt. Drie PCI sleuven is erg weinig. Een vergelijkbare pc bij mycom is volgens mij toch echt een stuk duurder. Sowieso zijn ze erg duur en Aldi levert echt tegen bodemprijzen, ze maken nauwelijks winst op die machines.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb zo'n Micromaxx pc van de AH paar weken geleden, hij bevalt best wel goed, alleen de fans maken lawaai (is volgens mij de proc fan) en de kast is superklein dus overclocken kun je ook wel vergeten.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 22:38:
Aldi levert echt tegen bodemprijzen,
idd, denk ook eens aan het power cinema pakket, is echt heel duur
ze maken nauwelijks winst op die machines.
nou, ik ken toevallig iemand die werkt op de marketing afdeling van aldi noord duitsland, en ze maken nog altijd zo'n 300 euro pure winst per machine. dit geld wordt voornamelijk verdiend doordat computers in een gewone winkel altijd even in het magazijn/de winkel staan. dure spullen die stil liggen kosten veel geld, de tijd tussen fabricage en verkoop krijg je immers geen rente over het geld. bij de aldi is alles strak gepland en zijn ze ook vaak meteen uitverkocht.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
dit is echt een spotgoedkoop pc-tje en echt een toppertje voor de mensen die niet veel verstand hebben van pc's en toch een goed ding willen hebben. al geloof ik nooit dat ze er 300 euro op verdienen. dat is gewoon ON-mogelijk, zelfs al kregen ze de software er gratis bij.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Tja. Als je gewoon een beetje de pc gebruikt voor surfen, webdesign en huis-tuin-en keuken doeleinden dan is het een prima machine.

Ik ga niet denken dat je Oracle applicaties, Visual Studio of andere veeleisende applicaties gaat draaien. Ik zou wel het geheugen uitbreiden en een mooie monitor erbij kopen. 21" ofzo die een leuke frequentie aan kan.

Verwijderd

toch is het echt waar. ze verdienen ook een beetje op het feit dat ze de videokaart en het mobo en de kast zelf maken.

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 22:55:
Tja. Als je gewoon een beetje de pc gebruikt voor surfen, webdesign en huis-tuin-en keuken doeleinden dan is het een prima machine.

Ik ga niet denken dat je Oracle applicaties, Visual Studio of andere veeleisende applicaties gaat draaien. Ik zou wel het geheugen uitbreiden en een mooie monitor erbij kopen. 21" ofzo die een leuke frequentie aan kan.
hallo ik denk dat hooguit 5% van de tweakers een systeem heeft met deze performance (als je er wat ram bij stouwt). Denk dat ie absoluut geen probs zou hebben met visual studio ofzow.

Verwijderd

En dan de software die zit op 3 cd's als recovery. Bah

En dan de garantie nog is er iets stuk dan moet je je pc opsturen en hoe lang duurt dat????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 November 2002 @ 23:01:
En dan de software die zit op 3 cd's als recovery. Bah

En dan de garantie nog is er iets stuk dan moet je je pc opsturen en hoe lang duurt dat????
je kunt alle software (windows, works, encarta, power dvd, etc) ook gewoon los installeren hoor. alleen van de gratis software (nero, acrobat reader) is geen install versie. die staat alleen in de image. of je moet hem d/l

garantie is prima. nooit geen gezeik. je kunt de pc langs brengen/op sturen en dan wordt hij binnen een paar dagen gemaakt. ze komen ook wel eens halen/brengen als het zo uitkomt, maar dat is geen belofte

Verwijderd

Vind dat aldi pctje er wel netjes uitzien ook de kast netjes afgewerkt maar geen floppy driver jah sommige mensen op school hebben dat nog nodig omdat de school zo krenterig is om een branders aan te schaffen :(

• KaMiKaZe
tsja wie de fuck gebruikt er nog een floppy drive :P
ik voor bios updates, maar thuisgebruikers zeer weinig

en het is geen pc voor tweakers, maar wel ideaal voor n00bie gezinnen :)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 18:33

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 23:06:
[...]

je kunt alle software (windows, works, encarta, power dvd, etc) ook gewoon los installeren hoor. alleen van de gratis software (nero, acrobat reader) is geen install versie. die staat alleen in de image. of je moet hem d/l

garantie is prima. nooit geen gezeik. je kunt de pc langs brengen/op sturen en dan wordt hij binnen een paar dagen gemaakt. ze komen ook wel eens halen/brengen als het zo uitkomt, maar dat is geen belofte
even wat dingen rechtzetten:

Je krijgt een Windows XP "recovery CD", de MS WorkSuite (6 CD's met Word, Works, Encarta, etc.), en een Application & Support CD met PowerCinema, Nero, Acrobat, etc.

Alles is dus los te installeren.

btw.. de OEM versie van Nero is NIET gratis, deze hoort bij / is gekoppeld aan de brander, precies zoals je Nero krijgt bij veel losse branders in de winkel. Je kan dan alleen geen updates van Nero uitvoeren, want dan gaat 'ie lopen zeiken over een serial die je niet hebt.

Garantie is twee jaar. In principe wordt er een afspraak met de klant gemaakt en alles opgehaald, tenzij deze een beetje vakkundig is en bv een brander of iets dergelijks zelf uit kan bouwen en opsturen.. dan is 'ie niet ze PC kwijt. Klanten kunnen, op afspraak, ook langskomen. Reparaties duren meestal minder dan een week, tenzij onderdelen niet op voorraad zijn.

• Scharnout
  • Laatst online: 18-04 19:02

Scharnout

Meuk

Hij staat toevallig boven bij een vriend van me en heb hem net ff bekeken. Ik vroeg mezelf ook af van dat kleine moederbord, maar hij zei ook al (hij is niet zo'n tweakert als ik :)) "wat moet ik er nog bijstoppen dan? Zit al modem, tv kaart, lan, sound en weet ik veel wat niet allemaal op.

Ergo, als je niet al te veel eisen stelt is dit echt een topsysteem voor zijn prijs.

(en is garantie niet altijd maar afwachten .............)

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

KaMiKaZe schreef op 21 November 2002 @ 23:13:
tsja wie de fuck gebruikt er nog een floppy drive :P
ik voor bios updates, maar thuisgebruikers zeer weinig

en het is geen pc voor tweakers, maar wel ideaal voor n00bie gezinnen :)
Voor de thuis gebruiker is het heel netjes en voor een leuke prijs tweakers willen natuurijk zelf bouwen en beslissen wat erin komt en dan natuurlijk tweaken O-)

• lordsnow
  • Laatst online: 04-07 18:33

lordsnow

I know nothing

Scharnout schreef op 21 november 2002 @ 23:29:
Begin dit jaar wist ik nog niets van asp - nu heb ik voorverkoop.net in elkaar geknutseld. Niet gek voor een beginner :) al zeg ik het zelf
"Er is een fout opgetreden. De webmaster is er van op de hoogte gebracht."

hehehehe :)

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 22:56:
toch is het echt waar. ze verdienen ook een beetje op het feit dat ze de videokaart en het mobo en de kast zelf maken.
Videokaart van aldi aanbieding vorig jaar was een msi met medion sticker...dus

• |sWORDs|
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op 21 november 2002 @ 22:56:
Niets is minder waar. Moederbord en videokaart zijn van msi. Kast weet ik niet, maar zal ook wel ergens vandaan komen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Siccema schreef op 21 november 2002 @ 23:39:
[...]

Videokaart van aldi aanbieding vorig jaar was een msi met medion sticker...dus
Is altijd zo bij de aldi in die dingen van die ze verkopen zijn allemaal merk alleen met een medion stikker erop zelfde als die tv kaart die ze laatst hadden heb hem ook gehaald is super maar gewoon een philips bij de dynabyte ligt hij ook precies hetzelfde alleen 2 keer zo duur als hij bij de aldi was en ik mis het medion stikkertje erop lekker belangrijk dus >:)

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Moederbord van vorig jaar was geen msi

• Jimbolino
  • Laatst online: 04-07 01:07

Jimbolino

troep.com

Siccema schreef op 21 november 2002 @ 23:44:
Moederbord van vorig jaar was geen msi
nee maar wel asus, met medion bios erin

maar mooi systeempje dit, als ik een pc nodig had, dan zou ik zeker deze kopen...
even wat ram erbij en het is een top machine

[ Voor 27% gewijzigd door Jimbolino op 22-11-2002 00:19 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Tsja,
ik had m'n schoonvader, nou ja bijna dan aangeraden de monitor bij de lidl te gaan halen.
Voor zover dat nog niet bekend was.... bij de lidl was er op precies dezelfde dag een nagenoeg vergelijkbare pc aanbieding.
Wel ander spul maar de prijs was identiek.
Toen hij bij de lidl was belde hij me met de vraag of die pc ook wat was,
nu ja, prima pc heb ik 'm verteld en ja hoor, hij had 'm meteen maar gekocht.
Toen ik bij 'm ging kijken bleek er dus tegelijkertijd de aldi aanbieding te zijn.
Aldi Intel versus Lidl AMD

Tsja, veel maakt het volgens mij allemaal niet zo uit zeker hij zal het verschil niet merken en uitbreiden?
Dat doen veel mensen die een kant en klare pc kopen toch al niet maar goed hier wat specs van de Lidl aanbieding voor zover ze op de folder staan:

2400+
All in wonder 9000 pro
Asus a7n8x kt400 (oem)
maxtor 7200tpm 120gig
256mb ddr siemens
toshiba 16xdvd 48xcd-rom
cd fikker van asus 48x16x48x
dolbydigital 5.1 (onboard)
Lan onboard
modem 56k
fdd samsung
chicony multimedia keyboard en logitech wheel mouse
Geluidsarme 300W voeding
targa multimedia bay
en natuurlijk een flink software pakket.
Volgens mij hebben ze d'r wel pc2100 ingedaan en da's wel weer jammer.
Kast is overigens een full tower en het mobo is echt een toppertje,
wellicht dat deze oem variant de 2e lan moet missen of zo?

Verwijderd

Heb de Aldi pc zaterdag gekocht. Al twee (lange) dagen pijnig ik ' em met video bewerking (Pinnacle Studio 8), Unreal, e.a. progs die wel een pc kunnen laten zweten, maar gelukkig houd ie goed stand. Ik ben er meer dan tevreden over.
Echt top waar voor je geld.

Verwijderd

* Correctie * Zaterdag de pc in de folder gezien, woensdag gehaald.

• Scharnout
  • Laatst online: 18-04 19:02

Scharnout

Meuk

lordsnow schreef op 21 November 2002 @ 23:35:
[...]

"Er is een fout opgetreden. De webmaster is er van op de hoogte gebracht."

hehehehe :)
Klopt! Kreeg netjes een mailtje. Kon de fout niet ontdekken want hij doet het verder prima :) Dus als je wat meer info hebt over hoe je dat voor elkaar hebt gekregen ... graag :p

And Bob's your uncle ...

• dust | zone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03 13:34

dust | zone

don't ask...

Ik heb deze pc gisteren nog bekeken ( van binnen en van buiten ). Zelfs als je zelf een aardig systeempje kunt bouwen is hij nog leuk.

Ik had nog nooit eerder een pc gezien die standaar zoveel Smart-media kan lezen. Qua uitbreiding heb je niets te klagen....bijna alles zit erin : GF4Ti4200, USB2.0, Smart-media readers, Firewire, Modem, Lan, Sound........dat ene SCSI kaartje past er nog wel in als je dat wilt.

.......leuk systeem......voor een hele goede prijs !

PS : Je moet er wel een Floppy-drive nog bijzetten.....die zit er niet in 8)7 !!!

[ Voor 9% gewijzigd door dust | zone op 22-11-2002 08:32 . Reden: toevoeging PS ]

Asus A7V266 | AMD Dondervogel 1400 | >200 GB aan schijfjes

• KaMiKaZe
tsja ik had persoonlijk toch liever gezien dat ze d'r een 845PE chipset in hadden zitten, geen 2,66 maar een 2,53GHz en dan een Western Digital HDD i.p.v. van die seagate.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-07 13:19

LopeZ

Too much is never enough

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.