Toon posts:

OMG, wat heb ik gedaan... comp doet niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eigen pc doet het voor geen meter dus ik ging vandaag maar es op onderzoek uit.... liet mn voeding opblazen per ongeluk
Dus een nieuwe 450 W voeding gehaald.
Maar evengoed nog steeds problemen met dat de PC telkens wegspringt met zwart beeld bij de 1e keer opstarten en bij de 2e keer niet meer.....
Dus zo als ik al dacht is het waarschijnlijk mn video / hdd / mobo stuk.
Dus ik denk ik pak even de videokaart van mn stiefvaders compu, het ging al wat moeilijk die videokaart eruit te halen........

Springt er ineens een zwart vaag dingetje er vanaf en nog een beugeltje ofzo....... maar goed ik denk ik gooi snel ff die kaart in mn eigen, geen respons.
Nou ja dan maar terug dat ding zonder die 2 vage dingetjes die eruit waren gesprongen, doet de PC helemaal NIETS meer........ wil gewoon niet opstarten!!!
Ik snap er echt niets van, normaal start ie dan toch wel op en geeft de bios misschien wat piepjes dat er wat mis is ? maar nu helemaal niets

Ik had de stroom van de voeding afgehaald, en weer ingeschakeld... dat is het dus niet.
Misschien zijn het toch die 2 kleine dingetjes, maar ik zag niet waar ze op moesten :(

edit: het is een Diamond Viper kaart... 8 mb (weet niet precies welke eigenlijk)

PICS:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/waj.veldt/troep/videoshit/Picture%20001.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/waj.veldt/troep/videoshit/Picture%20002.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/waj.veldt/troep/videoshit/Picture%20003.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/waj.veldt/troep/videoshit/Picture%20004.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/waj.veldt/troep/videoshit/Picture%20005.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/waj.veldt/troep/videoshit/Picture%20006.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/waj.veldt/troep/videoshit/Picture%20007.JPG

Verwijderd

Je bent toch geen vrouw met je "dingetje van een dingetje" :?

Verwijderd

Alle optiekaarten eruit halen alleen Video kaart en geheugen erin???
Het kan namelijk wel eens voorkomen als een PCI kaart er niet goed in zit dat dan de pc geen beeld meer geeft.
Verder even nagaan of alles goed aangesloten zit, eventueel als nog een keertje loshalen en opnieuw aansluiten als je het niet zeker weet.

En vage "dingetjes" die er vanaf springen zijn dat mischien niet de jumpers :) LoL maja lijkt me nie echt gezond

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

En je CMOS ff clearen.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dattie helemaal geen kick meer geeft maar goed, ik ga morgen wel even knoeien of vanavond... wil nu ff tips want mag eigenlijk niet in die pc zitten :X
Dus doe ik net alsof ik van neits weet en dan ga ik morgen wel ff dr in hannessen.

Oja PICS van dingetjes staan bovenin

TROUWENS IK GA NU WEL FF SNEL NOG KIJKEN

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:48
E.H.B.V.C (1e hulp bij verneukte compu's)

Stap 1:
Sluit eerst alles minimaal aan.
Dus eerst mobo en voeding en interne speaker.
Doe een cmos reset. (via jumper of door batterij eruit te halen en kort te sluiten, minuutje is wel goed))
Als je je proc er niet uit durft te halen laat je die lekker zitten.
Power knop ook aansluiten
Zet het geheel aan.
Geen piepjes? hoogstwaarschijnlijk mobo dood of je hebt een gaaf nieuw mobo die de foutsignalen via de geintergreerde geluidskaart wegstuurd.

stap 2
Piept er wat?
Geheugen erbij
-Verandering van piepen?
videokaart erbij
- geen verandering van piepen?, zie foutcodes in boekje mobo of op internet.
zo ga je dus telkens onderdelen toevoegen

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
Er zit ook nog een oranje schuifje aan de achterkant naast de 0-1 switch van de voeding, wat is dat? een zekering of is dat zoals ik denk de 230-110 Volt switch!?

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Dat zwarte 'dingetjes' zoals jij het noemt is een soort tie-wrap om je videokaart in zijn slot te houden. Dat stukje metaal, soort kapje, is daar een onderdeel van.

Als je de kaart gewoon goed vastschroeft is er niets aan de hand, dat dingetje is dus niet echt benodigd. :)

Nu nog je probleem van de dode PC oplossen :Y)

Verwijderd

Als je nou wat duidelijkere foto's had van de videokaart en van die dingetje van een dingetje! 8) ! dan hadden we ook wat meer geweten, verder specs enz van de computer??

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 19:01
dat dingentje is gewoon een plastic houdertje die er voor zorgt dat je kaart er niet uitvalt als je met de pc gaat slepen :+

edit: te laat

TheS4ndm4n#1919

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-06 07:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, zoals ik begrijp heb je met beide pc's geneukt, en ze nu ook beide verneukt... Waarschijnlijk heb je ze gewoon opgefucked met statische electrischiteit, en da's best dom... En pc kan niet opkutten enkel door het eruit halen en weer erin zetten van een videokaart... Tenzij je de kaart niet goed genoeg in het slot drukt... Of je bevoorbeeld met het losspringen van dat "dingetje" het metalen klemmetje ervan zo over je mobo hebt laten krassen dat er nu printbanen naar de kut zijn, en dan mag je een nieuw mobo kopen... Helaas maar kut voor je...

Ja, ben beetje opgefucked op het moment, en snap gewoon al die mega "laat ik zelf ook eens met een pc kloten ookal heb ik anderhalve linkerhand, leve vuurwerkbommen" n00bs... En tja, een nofi zal bij deze tekst wel niet eens meer als serieus beschouwd worden :(

Verwijderd

Topicstarter
Uhm de 1e pc, mijn eigen dus daar zit ik nu op..... ok dat dingetje vergeten we ff ik ga verder zoeken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 16:26:
Er zit ook nog een oranje schuifje aan de achterkant naast de 0-1 switch van de voeding, wat is dat? een zekering of is dat zoals ik denk de 230-110 Volt switch!?
daar zou ik vanaf blijven zolang je nog niet in Engeland Zit >:)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 16:34:
[...]

daar zou ik vanaf blijven zolang je nog niet in Engeland Zit >:)
Er staat niets bij met wat het is dus ik denk ik vraag t maar ff :)

Verwijderd

Topicstarter
GRRR krijg mn eigen pc amper meer opgestart, liep net 5x achter elkaar vast na 20 sec ingelogd te zijn op XP :(
echt kutzooi zeg :r :( word helemaal gek hiero....... nu doetie het ineens wel ff, pff hopen dat het wat langer dan 5 minuten is

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:31
misschien ff herinstall doien?

Verwijderd

Topicstarter
marteltor schreef op 19 November 2002 @ 18:52:
misschien ff herinstall doien?
Ik heb het over een computer die niet aangaat dus hoe kan ik dan in godsnaam wat uitvoeren softwarematig ? |:( 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn voeding in de andere pc gedaan, maar hij gaf nog steeds geen kick....
dat met statische elektriciteit, wat kan ik daar allemaal mee verneuken :| ?

Verwijderd

bios settings op default?
geheugen brak?
processor brak ?
mobo brak waardoor hij 12 volt aan elk aangesloten componenten geeft? >:-)

Verwijderd

heb je:

wel geprobeerd?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 19:08:
dat met statische elektriciteit, wat kan ik daar allemaal mee verneuken :| ?
ehm, alles? 8)7

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 16:19

Beaves

Usque ad Finem

Als je er helemaal niet meer uitkomt zou ik ze naar bijvoorbeeld Mycom brengen, kost misschien wel geld, maar daar kunnen ze meer/beter testen en dus hope(n)lijk de pc('s) repareren.

Je kan wel dagen dingen gaan testen, maar als je niet het mobo/CPU/whatever kan testen schiet dat niet echt op...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 19:14:
heb je:

wel geprobeerd?
Ja maar dat werkt dus niet, hij geeft geen ene kick, zelfs niet met andere voeding
Verwijderd schreef op 19 November 2002 @ 19:13:
bios settings op default?
geheugen brak?
processor brak ?
mobo brak waardoor hij 12 volt aan elk aangesloten componenten geeft? >:-)
Hoe kan ik dat nou weten? hij geeft geen kick !

Verwijderd

Vind het wel goed zo, ik hoop dat je er van leert. Misschien ben je de volgende keer voorzichtiger.

Ik kan je nu iig alvast verwijzen naar www.watbenjedan.com

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eigen pc 'lijkt' het weer te doen...
Die andere geeft geen kick, denk toch dat het de mobo is :(

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-03 07:39

snooze

kinda busy atm.

mobo is niet toevallig een kt133 want da probleem heb ik ook (msi k7t pro) ;(

gaat telkens uit als ik een spelletje speel en dan kan ik een dag wachten voordat ie ook maar een kik geeft

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Topicstarter
snooze schreef op 19 November 2002 @ 21:56:
mobo is niet toevallig een kt133 want da probleem heb ik ook (msi k7t pro) ;(

gaat telkens uit als ik een spelletje speel en dan kan ik een dag wachten voordat ie ook maar een kik geeft
Das nog vager, nee dit is een PII 350 waar ik het probleem mee heb....
ga morgen nog wel ff proberen maar anders moet ik ff een nieuw mobootje regelen

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

Verwijderd schreef op 19 november 2002 @ 16:12:
Maar evengoed nog steeds problemen met dat de PC telkens wegspringt met zwart beeld bij de 1e keer opstarten en bij de 2e keer niet meer.....
Ik heb dezelfde problemen met de AbitKT7 + Duron750 + Geforce2MX van mijn broertje. Die wil soms niet aan gaan...zit verder geen echt patroon in. Nadat daarvan de 230Watt voeding het na een jaar arbeid een keer heeft begeven (zekering uiteen gespat) zit daar nu een 300Watt in, maar heeft nog steeds dezelfde kuren.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-07 08:28

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Sand3r: bedankt voor je geweldige bijdrage aan dit topic. Ga zo door zou ik zeggen!
Misschien moet je zelf maar eens kijken op een ander forum ofzow :(

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
MMM
Mijn eigen pc doet nu steeds vager :( hij start ook de 2e keer niet meer goed op, ik word er zo langzamerhand een beetje gestoord van.....
Het moet echt het mobo / cpu / video of hdd zijn :? maja welke van dit, heb geen zin om nutteloos nieuwe dingen te kopen eigenlijk

Verwijderd

Topicstarter
Van de comp die niets meer deed heb ik het moederbord vervangen, met suc6 :*)
Alleen is volgens mij ook de cd-romspeler naar de klote, maja er zit nog een writer in dus geen probleem :)

En mn eigen is ook stabiel maar als ik de kast beweeg valtie uit dus zal wel ff goed kijken van de week of er nog iets los zit.
In ieder geval problemen opgelost, bedankt daarvoor nog jongens :7

Verwijderd

Oscar the Grouch schreef op 20 November 2002 @ 09:51:
Sand3r: bedankt voor je geweldige bijdrage aan dit topic. Ga zo door zou ik zeggen!
Misschien moet je zelf maar eens kijken op een ander forum ofzow :(
Geen probleem. Suc6 met modereren zou ik zeggen.
Pagina: 1