Toon posts:

FTP Server instellen stap voor stap

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heej Allemaal

Graag wil ik een FTP server installeren op deze pc.
Het probleem is echter dat ik achter een getweaked adsl modem zit, dus dat ik gebruik maak van NAT

Ik heb gehoord dat je proggiez zoals ServU FTP en Bulletproof kunt gebruiken, maar ik heb al overal gezocht, ik krijg ze niet goed ingesteld

Weet iemand een beter progje wat ik in combinatie met mijn probleem op kan lossen?

Stel het ip van mijn modem is 123.456.789 en mijn pc heeft 10.0.0.150.... Hoe stel ik dat in?

Het doorpoorten van poorten op het modem kan ik dat hoef je dus niet uit te leggen

Alvast Bedankt _/-\o_
Doei
Jeroen

Verwijderd

dus je kan de poort forwarden maar weet niet hoe je servU moet installeren??
ik weet uit ervaring dat servU gewoon volgede--> volgede --> finish is dus ik zou zeggen installeer het en zie het het hele programma wijst zichzelf

Verwijderd

Topicstarter
nou ik weet niet hoe ik het in godsnaam voor elkaar krijg :)..... BUlletproof laat bijvoorbeeld alleen het interne 10.0.0.150 Ip zien.

ServU vind ik best lastig.... Als je achter NAT zit moet je het instellen via advanced options?

Zou iemand voor mij een soort printscreentje of beschrijving kunnen geven hoe ik ServU moet instellen voor de volgende situatie:

Stel het ip van mijn modem is 123.456.789 en mijn pc heeft 10.0.0.150....

De gebruiker logt dus in op 123.456.789 en krijgt dan mijn directory te zien van mijn locale pc (10.0.0.150).
Is het verder voldoende dat ik poorten 20-25 UPD en TCP doorgerout heb?

Sorry, maar ik kan weinig uit de help halen.
Dus ik hoop op een oplossing
Alvast bedankt ;)

Jeroen

Verwijderd

Je moet in je getweakte ADSL modem ook instellen dat poort 21 geforward word naar ip 10.0.0.150 anders gaat het niet werken. Waar moet dat modem anders alle data laten als hij kan kiezen tussen verschillende PC's? :)

Verwijderd

ja dat helpt wel wat je zei maar ik zou als ik jouw was meer porten boven de 1024 doorlussen voor evt pasv transfers. Dat kan je ook instellen in serv-u (za best ;))

Verwijderd

alle poorten doorsturen naar het interne IP.

-run --> telnet 10.0.0.138
- Typ "EXPERT". (ENTER)
- Typ je wachtwoord.
- Typ nu "NAT"

Er staat nu:

NAT>

Typ dit over: (bij xxx.xxx.xxx.xxx, je eigen IP)

NAT>defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx

NAT>save (ENTER)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Helaas is het hier geen helpdesk; dus zul je veel geluk moeten hebben wil je iemand vinden dit een complete handleiding voor jou gaat schrijven. ;) Uiteraardt willen we je wel op weg helpen; maar je mag uiteindelijk zelf de credits ervoornemen; dus.... :)

[google=nat port forwarding ftp server]

edit:
Zoo, veel mensen die niets beters te doen hebben :X :)

[ Voor 0% gewijzigd door Spider.007 op 12-11-2002 00:55 . Reden: ik ben veel te negatief ingesteld ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=3&page=1
In de modem moet dus ingesteld worden dat inkomend verkeer dat bestemd is voor een bepaalde applicatie (bijvoorbeeld een webserver) automatisch doorgestuurd wordt naar een PC binnen het netwerk met die applicatie (de webserver). Om bijvoorbeeld alle van internet inkomende pakketjes op poort 80 door te geven aan de computer op IP 10.0.0.150, moet je het volgende doen:

Kies Start --> Run
Typ telnet 10.0.0.138
Druk op enter en voer eventueel je wachtwoord in om in te loggen.
Typ NAT
Als het goed is heb je nu de volgende prompt:
NAT>

Typ nu "create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.150:80 outside_addr=0.0.0.0:80" en druk op ENTER.
Je hebt nu ingesteld dat alle binnekomende (TCP) pakketjes op poort 80 doorgstuurd worden naar poort 80 van de PC met het IP 10.0.0.150 in het LAN. Om deze instellingen vast te leggen zodat ze niet verdwijnen bij het herstarten van de modem, moeten ze opgeslagen worden. Doe dit met het commando "save".
Typ save
Je kunt nu de telnet-sessie afsluiten.
Ik zou port 80 wel vervangen voor een andere poort zoals 1234 oid anders kan je op de rest van je computers niet meer ftp-en...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 12 november 2002 @ 00:30:
nou ik weet niet hoe ik het in godsnaam voor elkaar krijg :)..... BUlletproof laat bijvoorbeeld alleen het interne 10.0.0.150 Ip zien.
Dat blijft zo en dat zal ServU ook zo doen.
Je moet het zo zien: Jouw ftp server weet niet beter dat ie gewoon 10.0.0.150 is en dat er nou via een router (en ander IP) mensen gaan connecten maakt em niets uit ;) Hij blijft luisten op 10.0.0.150!

Het enige wat je ff moet instellen is het IP wat gebruikt moet worden tijdens Passive Mode. Anders gaat je server 10.0.0.150 gebruiken en dat werkt natuurlijk niet op internet.
Voor Bulletproof --> Settings --> Multi IP settings --> IP for Passive Mode. (en daar vul je dus je externe, 123.45.67.89 IP in!)
Je moet dan eigenlijk ook nog wat extra poorten forwarden op je router (maakt niet uit welke) die je server kan gebruiken tijdens Passive Mode. Je kan die (opengezette) poorten dan achteraf ook kenbaar maken aan BPFTP in hetzelfe menutje als waar je dat IP for Passive Mode hebt ingevoerd.

Succes!

Wees consequent, maar niet altijd

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 21:38
Dit is best wel op te lossen met de searcgh en/of de help files van Serv-u of Bulletproof :)

Succes !
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.