Vanmiddag vrolijk een Hercules 3D 8500 LE 64 mb gekocht en aangesloten. Het was ff goochelen, maar uiteindelijk is het me gelukt om m'n TFT scherm via DVI werkend te krijgen. Superscherp beeld, op 1 probleem na; bij hoge resoluties (bijv. 1600x1024 (= native resolutie van m'n TFT)) verschijnen er kleine horizontale streepjes in beeld. Een soort storing, maar ik kan het niet plaatsen. Zie foto

Het ligt niet aan het scherm lijkt me, want als ik het analoog aansluit werkt alles goed. En als ik het via DVI aansluit, treden er bij lage resoluties geen streepjes op en het OSD wordt altijd perfect weergegeven, ook weer zonder streepjes. Zat zelf te denken aan de kabel, maar de gebruikte kabel is een door SGI meegeleverde DVI kabel.
Wat details over m'n systeem:
Hercules 3D 8500 LE 64MB videokaart
SGI 1600SW TFT scherm, native 1600x1024 resolutie
MSI KT3 Ultra ARU mobo
Nu is m'n vraag; wat zijn deze streepjes en hoe krijg je ze weg?

Het ligt niet aan het scherm lijkt me, want als ik het analoog aansluit werkt alles goed. En als ik het via DVI aansluit, treden er bij lage resoluties geen streepjes op en het OSD wordt altijd perfect weergegeven, ook weer zonder streepjes. Zat zelf te denken aan de kabel, maar de gebruikte kabel is een door SGI meegeleverde DVI kabel.
Wat details over m'n systeem:
Hercules 3D 8500 LE 64MB videokaart
SGI 1600SW TFT scherm, native 1600x1024 resolutie
MSI KT3 Ultra ARU mobo
Nu is m'n vraag; wat zijn deze streepjes en hoe krijg je ze weg?