Nee de 3510 heeft geen java, helaas.
Maar ik heb zelf een 3510 en ik ben er zeer over te spreken, en dan vooral hierom:
* Mooi scherp en redelijk fel display (het display van de 3410 is zwak qua belichting en veel kleiner)
* Polyphonische tonen (OK niet echt belangrijk maar wel leuk)
* 5 Leuke spelletjes, maarja ze gaan allemaal uiteraard vervelen, maar dat is altijd zo
* GPRS, ik gebruik dit niet, maar het is wel heel handig als je veel WAPt
* Heel handig namen systeem, onder elke naam kan je 5 telefoonnummers/e-mail adressen etc etc zetten (of je kan kiezen voor het oude systeem, zoals de 3410 alleen heeft)
* Design, ik vind het design van de 3410 persoonlijk een beetje voor vrouwen.
* Zeer groot geheugen voor telefoon nummers (voor 500 namen kun je 3 nummers bewaren) en 150 smsjes. (ik weet alleen niet hoe dit zit bij de 3410.
* De 3510 is lichter dan de 3410, ik geloof iets van 20/30 gram. De 3510 is wel iets hoger, maar volgens mij wel dunner.
* Mensen zeggen vaak dat het een grote GSM is, maar dat vind ik juist veel lekkerder bellen dan zo'n enorme kleine. Ik vind een GSM van dit voormaat heel lekker vasthouden, dit is dus een voordeel dat de 3510 en de 3410 allebei hebben.
Een nadeel dat ze allebei hebben (en eigenlijk alle Nokia's hebben) is dat door (het slijten van) de covertjes, de telefoon een beetje 'krakkemikkig' aan gaat voelen. De covertjes gaan een beetje los zitten zegmaar. Dit kan trouwens wel op de bekende manier van het 'papier tussen de batterij en covertje stop'-manier enigszins opgelost worden. Of je koopt gewoon een nieuwe cover.
Maar al met al ben ik zeer te spreken over de 3510, en kan ik hem aan iedereen aanbevelen.