Edimax broadband router vraag

Pagina: 1
Acties:

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Hoi,

Ik heb een Edimax broadband router aangeschaft via mycom (79 euro). Kan mij iemand uitleggen hoe ik dit ding gebruik voor ADSL ? Ik neem aan dat ik geen extern modem meer nodig heb om te i-netten. Ik kan toch gewoon de phone-kabel in de router stoppen ? Kan ik dit met een kabel (ene kant RJ45 en andere kant RJ11) ? Of heb ik toch een modem nodig ?

Werkt dit ook in samenwerking met mxstream / zonnet ?

Graag wat uitleg.

Verwijderd

Ik heb zelf een andere router en een kabel aansluiting maar voor zover ik in mijn handlijding kan lezen kan mijn router ook met een adsl aansluiting werken...
In het bovengenoemde handboek staat er wel degelijk nog een adsl modem getekend, en ik heb mijn router ook aan mijn kabelmodem hangen....
Dus je moet de router aan je modem verbinden en dan van je router naar je netwerk of single pc.....
Maar heb je zelf geen handleiding gekregen met dat ding ???

Verwijderd

Volgens mij moet je met een adsl aansluiting gewoon je utp kabel in die router prikken

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je verdorie de handleiding en info op de Edimax website wel doorgelezen? :{

Dit soort vragen zijn echt overbodig!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
Ik heb de handleiding nu pas gekregen. Maar er werd me verteld dat het kon zonder modem. In de handleiding staat er in het diagram steeds een modem tussen.
Vandaar dat ik twijfel. Sorry

Verwijderd

Nee, kan niet, er is nl ook 1 met modem, die heb ik, kost echter €157.
De jouwe is alleen een router, zonder modem, dus je moet je modem er bij gebruiken.

Succes.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 16:18
leuke vraag, werkt dit samen met mxstream... tja, waarom zouden ze het anders adsl broadband router noemen?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Stalkert schreef op 17 oktober 2002 @ 15:48:
Maar er werd me verteld dat het kon zonder modem.
Door wie dan? Ik heb weinig vertrouwen in verkopers van welke zaak dan ook, maar kan me nauwelijks voorstellen dat MyCom je dat probeert wijs te maken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2002 @ 15:50:
Nee, kan niet, er is nl ook 1 met modem, die heb ik, kost echter €157.
De jouwe is alleen een router, zonder modem, dus je moet je modem er bij gebruiken.

Succes.
Klopt dat is net als die van Unex daar zijn 2 versies van eentje met modem en eentje zonder modem ( ik heeft die met modem maja heb er niets aan heb chello)
Maar het is een Broadband router, er staat eigenlijk nergens bij Edimax bij dat hij voor ADSL is. Dat staat dus wel bij die met modem. Dus als ik jou was zouk dah ding retour Mycont doen ennuh die andere vragen :p

Bij mij op mijn werk verkopen we dus de Unex is eigenlijk hetzelfde binnenwerk maja iets andere chipjes erin maja menu enzow is het zelfde en er zijn dus een groot aantal klantjes die hier al over geklaagt hebben maja lekker boeien.
Pagina: 1