Toon posts:

Winroute 4.2 (WinXP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd met een freesco routertje gewerkt maar omdat ik nu een duron 1Ghz als twee pc heb wou ik gewoon een windows bak met een firewall en router op te installeren.

Waarom? Dan kan ik op één machine router, firewall en op dezefde machine ook nog wat spelen met een ftp en iis server. (heb een dyn ip dus gebruik dns2go)

Probleem? Op de site www.winroute.nl staat dat de versie 4.2 geschikt is om te werken onder XP en aangepast is om goed te werken met een kabelmodem.
Ik installeer XP met sp1 en daar na winroute4.2, alles lijkt te werken na een beetje prullen in de config van winroute en daarna begin ik error reports te krijgen en vlieg winroute er elke keer uit. Winroute opnieuw geinstalleerd, zelfde probleem. Windows 2000 SP3 op de pc gezet en terug winroute, opnieuw hetzelfde probleem!

Is er iemand op de hoogte van problemen met winroute 4.2 of hebben jullie een idee wat dit probleem veroorzaakt?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:51

Crazy D

I think we should take a look.

Wat voor foutmeldingen krijg je dan?

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Geen echte foutmelding, gewoon dat schermpje in xp met Send or Don't Send Error report, dan kies ik don't send en de engine van winroute stop. Als ik die dan terug start werkt alles terug en een minuut ofzo later heb ik het opnieuw

Verwijderd

Misschien heb je andere software geinstaleerd wat in conflict is met WinRoute :?

http://www.kerio.nl/manual/wrp/en/429.htm#o429

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Instaleer w2k sp3 is kaal en instaleer daarnn alleen winroute... geeft ie dan nog steeds deze foutmelding ?

"als je dit al gedaan heb, misschien is je winroute corrupt ? (anders mag je dit negeren)"

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 13:40

FastBunny

Give it the Works !

offtopic:
Persoonlijk zou ik lekker die freesco bak houden voor het routen. En lekker met IIS experimenteren op de Duron. Je kan simpel portmappen. FreeSCO lijkt me veiliger als WinRoute. Bovendien vond ik mijn adsl sneller onder freesco dan onder winroute.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
- mijn internet sharing heeft nooit aangestaan
- is een XP dus dus geen domain controler nog active directory
- antivirus software in nog niet geinstalleerd
- winroute heeft geen client nodig
- heb realtech netwerkaartjes dus ik denk wel dat die moeten werken

Het is echt een clean install van windows en de service pack, voor de rest staan er niets op die pc (buiten winroute natuurlijk :-) )

Bedankt voor de tip, ik had de handleiding al afgedrukt en doorgenomen en ben er niet verder mee gekomen

Verwijderd

Topicstarter
FastBunny schreef op 15 oktober 2002 @ 13:00:
offtopic:
Persoonlijk zou ik lekker die freesco bak houden voor het routen. En lekker met IIS experimenteren op de Duron. Je kan simpel portmappen. FreeSCO lijkt me veiliger als WinRoute. Bovendien vond ik mijn adsl sneller onder freesco dan onder winroute.
Hier heb je natuurlijk gelijk in maar het is ook een kwesties van plaats op en onder mijn bureau en dan moet ik al twee pc's laten draaien dus ik dacht als het met eentje ook kan
Pagina: 1