Toon posts:

winxp admin pw kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
eerst had ik een 40gb hd met winxppro
geen problemen

Toen kocht ik een 80gb hd.

ik plaatste de 40 gb hd in een ander computer (alle hardware anders) en winxppro flipte helemaal (hij hing, niks mee te beginnen), ik probeer hem te repairen maar halverwege de installatie kom ik erachter dat mijn lite-on dvd in die pc geen data leest omdat ie heel de tijd aan het op en neer vliegen is met zijn snelheid.

ik besluit om de 40gb hd toch maar weer in mijn oude puuter te zetten, samen met de 80gb hd. ik repair de installatie van xp (deze keer lukt het wel met mijn ricoh brander). (ondertussen had ik op de 80 gb win98se gezet). nu heb ik een systeem (dual boot) met een gerepairde xp en win98.

ik wil heeeeeeeeeeeeel graag mijn settings/programma's die ik had in xp behouden.
echter nu komt het probleem, ik moet in winxp inloggen en ik kom niet binnen. ik weet mijn pw niet meer. ik moest tijdens het repairen een nieuwe username aanmaken alleen het pw is onbekend. ik heb in mijn xp inlogscherm maar 1 user (naar mijn weten is die dus admin) en ik krijg de melding dat ik het juiste paswoord niet weet.

voorheen bij mijn xp installatie hoefde ik niet bij het inloggen een pw op te geven of een user te kiezen.

nu vraag ik me af of het zo-ie-zo niet te laat is om mijn oude xp installatie weer in de lucht krijgen. dit vanwege het feit dat ik de installatie gerepaird heb.
ik heb gelezen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/419053 dat er een soort van linux boot disk is om je password weer te resetten onder xp. maar ik ben niet zo'n held met linux (nog noooit gebruikt) dus ik ben een beetje huiverig om hier in te duiken. De beschrijving van dit tooltje
http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/ of http://www.cgsecurity.org/ is een beetje over my head zeg maar.

plz iemand help mij want ik zit diep in de shit. :'( :( ;(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
HDD in een andere PC zetten (met WinXP/Win2k), Take Ownership doen op de mappen in Documents and Settings en dan de boel kopieren? (Als je NTFS hebt, tenminste. Met FAT32 is de laatste stap niet nodig, en is het dus gemakkelijker)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
bedoel je dat ik dat moet uitvoeren met behulp van dat programmatje (linux boot disk)? of in win98?

winxp staat op ntfs partitie
win98 niet (die kan er ook niet op kijken)

• blackd
  • Niet online
Nee gewoon je harddisk in een andere PC zetten die WinXP of WIn2k draait.

wat betreft dat linuxprogramma, dat willen we hier liever niet, dat is namelijk omzeiling van beveiligingen. Daarom probeer liever een alternatieve oplossing te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet eerst een andere xp puuter versieren,
daar hd bij inbouwen,
map documents en settings kopieeren,
terugbouwen,
winxp vers installen
dan zaak terugcopieren?

klopt het zo?
beetje omslachtig niet? zeker omdat ik hier geen andere xp puuter ter beschikking heb zo 1 2 3

• blackd
  • Niet online
beetje omslachtig niet?
Wat wil je anders? Je kan ook XP opnieuw installeren en een ander password instellen, maar dan ben je je instellingen kwijt. Dan alsnog Take Ownership doen (+ Simple File Sharing uitzetten) en je kan ook bij je bestanden.

• The_Greater
  • Laatst online: 02-03 08:47
kopieren met Ghost? van disk 2 Disk?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 14:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

bootflop met ntfs drivers, user.dat verwijderen,
rebooten en windows denkt dat je weer voor het eerst inlogt,
dus geen administrator password

Beste film ooit

• woutervs
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 12:44:
...

ik heb gelezen http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/419053 dat er een soort van linux boot disk is om je password weer te resetten onder xp. maar ik ben niet zo'n held met linux (nog noooit gebruikt) dus ik ben een beetje huiverig om hier in te duiken.

...
Dat floppy heb ik ook gebruikt, ooit, werkt perfect. Je hoeft er echt geen linux gebruiker voor te zijn, volgens mij, want het is een kwestie van het floppy maken (zit een duidelijke readme bij) en een aantal keren op enter drukken. Het wijst zichzelf, en je krijgt wel wat technische termen, maar de default die die gaf werkte prima bij mij.

Ik ben wel een linuxgebruiker, maar linux kennis had je voor dat floppy naar mijn idee echt niet nodig...

• Psychops
  • Laatst online: 01-03 19:40
Precies, gewoon die flop gebruiken, veel kan er niet four gaan (password ben je toch al kwijt).

Verwijderd

kan me deze Thread herrineren misschien heb je er hulp aan

[rml][ win2k] Password vergeten[/rml]

Verwijderd

woutervs schreef op 26 september 2002 @ 13:21:
[...]

Dat floppy heb ik ook gebruikt, ooit, werkt perfect. Je hoeft er echt geen linux gebruiker voor te zijn, volgens mij, want het is een kwestie van het floppy maken (zit een duidelijke readme bij) en een aantal keren op enter drukken. Het wijst zichzelf, en je krijgt wel wat technische termen, maar de default die die gaf werkte prima bij mij.

Ik ben wel een linuxgebruiker, maar linux kennis had je voor dat floppy naar mijn idee echt niet nodig...
Die linux bootflop die werkt heel goed met NT/2k/XP het is ook de snelste oplossing!
Bij de it-afdeling waar ik werk gebruiken we 'm weleens. Echt super handig.
en inderdaad linux kennis is niet echt nodig.

Verwijderd

Topicstarter
The zip-file contains at least the floppy image, and newer versions may also contain the chntpw linux binary as a standalone file. The unzipped image (bdxxxxxx.bin) is a block-to-block representation of the actual floppy, and the file cannot simply be copied to the floppy. Special tools must be used to write it block by block. For Dos, win95/98 & NT, use rawrite2.exe or some other imagewriter:

rawrite2 -f bd000401.bin -d A:
this is the correct usage. sorry for my earlier error.

ik ga het toch ff proberen

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb die diskette gemaakt en ervan geboot.
dat progje draait leuk:
- SCSI allemaal -- auto.. heb ik niet
- partitie selecteren -- auto
- win install path invullen -- auto
- keuze wat je wil: 1 pw veranderen [default] 2 regedit -- 1 -- auto
- do you really want to disable syskey -- n -- auto
- choose user:
X Administrator
X Gorgeous George
X Guest
X HelpAssistant
X Support_3889475a0
[by the way als ik inlog onder xp zie ik alleen mijn Gorgeous George account!!!]

- choose user [administrator] -- auto
dan krijg je de volgende info te zien:
RID: 0500 [01f4]
Username: Administrator
Fullname:
Comment: Built-in account for administring the computer/domain

enter new password:
do you really wanna change? -- y
press ! to quit -- !
hives that have changed:
# Name
0 <sam>

write hive files? -- y

calling write.rc to select writebakc samfile
about to write file(s) back! do it? DEFAULT = n -- y
run ntfsfix to avoid porblems with ntfs? -- y

na dit alles gedaan te hebben lukt het me niet om met het ingestelde paswoord in te loggen. wat doe ik fout? |:(

Verwijderd

Topicstarter
soepkip schreef op 26 september 2002 @ 13:18:
bootflop met ntfs drivers, user.dat verwijderen,
rebooten en windows denkt dat je weer voor het eerst inlogt,
dus geen administrator password
dit wil ik ook wel proberen, maar enig idee waar ik die ntfs bootflop vandaan kan halen? i'm going mad! :(

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 23:10

Arie

One Man Army

GorgeousGeorge, de reden waarom jij de andere accounts niet ziet is simpel. Jij schijnt te praten over het Welcomescreen en daar zie je die andere accounts inderdaad niet. Kijk je echter onder Computer Management, Local Users and Groups, Users, dan zul je de andere gebruikers wel zien staan. Ik bedoel dit niet verkeerd, maar misschien een basis cursus Microsoft Windows zou geen kwaad kunnen.

Verder, waarom het voor jou niet werkt kan ik zo niet zeggen. Ik zal het zelf ook eens proberen hier op een test machine en kijken of het bij mij wel werkt. Oudere versies van deze software hebben in het verleden bij mij altijd gewoon gewerkt, dus ik zou zo niet kunnen zeggen waarom deze versie niet zou werken. Ik ga het eens proberen.

/edit
Ik zit net even te kijken en ik zie dat ik ook nog een NTFS driver van CG Security heb. Misschien werkt deze wel voor je. Even zoeken op Google zou ik zeggen.

/edit
En nu pas zie ik dat je deze ook al had... Wat is het resultaat hiermee?

Not trying to pretend the enemy that I am.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 09:15

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Verwijderd schreef op 26 september 2002 @ 14:52:
ok ik heb die diskette gemaakt en ervan geboot.
dat progje draait leuk:

...blaat blaat blaat...

[by the way als ik inlog onder xp zie ik alleen mijn Gorgeous George account!!!]

..blaat blaat blaat...

calling write.rc to select writebakc samfile
about to write file(s) back! do it? DEFAULT = n -- y
run ntfsfix to avoid porblems with ntfs? -- y

na dit alles gedaan te hebben lukt het me niet om met het ingestelde paswoord in te loggen. wat doe ik fout? |:(
Owwwkay...

Als ik het goed begrijp heb je dus van de Administrator account de PW gereset en dan log je gezellig als Gorgeous George in ipv Administrator....
Ja da werkt dus nie Ja ;)
Je hebt namelijk standaard al een account in je windhoos hangen die Administrator heet, Gorgeous George account heeft ook Admin rechten maar is lid van de group Administrators en is niet de user Administrator

Als je er als Georgeous George in wilt dan zul je dus de PW van die account moeten resetten...

Als je toch met de geresette Admin account naar binnen wilt ram dan eens twee keer op CTRL-ALT-DEL als je login scherm verschijnt, voor een classic windows logon box en vul dan voor username Administrator in en voor password het nieuwe password...

:P :P

[HINT]Kijk in de Help van windhoos eens hoe je een password reset disk moet maken, als je dan weer je PW kwijt raakt kun je altijd je account weer resetten

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-01 23:10

Arie

One Man Army

Ik nam aan dat hij dan ook met zijn Administrator account inlogde, maar ik moet Hans.Solo gelijk geven want het ziet er naar uit dat GorgeousGeorge gewoon met zijn user account hierna weer inlogd. Eigenlijk heb ik het dus gewoon voor niets dus nog even op mijn test machine geprobeerd, waar het natuurlijk gewoon werkte. Maar zoals ik al zei, misschien moet GorgeousGeorge eens een cursus volgen (niet kwaad bedoeld).

Not trying to pretend the enemy that I am.

Verwijderd

Topicstarter
nee hoor zo dom was ik nou ook weer niet.
ik had het admin pw veranderd + dat van de gorgeous george account

met beide accounts kan ik nog steeds niet inloggen

• alexrins
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 14:10
zelf heb ik ook zoiets gehad,
Vriend van mij was z'n pass kwijt.

[knip]

(dit is dus niet iligaal als je het toepast op je eigen systeem :P)

Mod-break:

Inderdaad, maar we hebben het hier liever niet, zie mijn opmerking :)

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 26-09-2002 18:00 ]

• blackd
  • Niet online
Passwords resetten is prima hier, alleen passwords kraken doen we niet aan. Geen tools / whatever posten voor dit doel dus a.u.b.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 14:56

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

zie mijn post boven

Beste film ooit

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Je bedoelt deze?