[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]
Verwijderd
Die onderste pic moet wel zeer mooi gerenderd worden, om het bovenste eindresultaat te krijgen. (zie bv haar, op de bovenste is die veel gedetaileerder)
The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.
Je kan toch zeker doorzichtige textures hebben, ooit die nature demo van 3dmark gezien? die bomen? dis net zo iets.Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 17:39:
Fake.
Die onderste pic moet wel zeer mooi gerenderd worden, om het bovenste eindresultaat te krijgen. (zie bv haar, op de bovenste is die veel gedetaileerder)
en waarom zou je trouwens een 3d afbeelding van een hoofd een pukkel geven??
en als je het haar zo goed kan namaken
waarom geef je dat hoofd niet een paar fatsoenlijke wenkbrauwen.
zeker weten dat het niet omgekeerd is gedaan. dus van een foto een 3d afbeelding maken??
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Er zit een foutje bij het de kraag aan de linker kant. In het "echt" zit daar een hoekje in, terwijl bij het andere plaatje het rond is.
Foto die gesoept is en 3d is gemaakt aan de hand van headsoftware van waarschijnlijk matrox die doet dat voor je hoef je zelf niks te doen. Bovenste is duidelijk een gesoepte foto. Haar is echt en die proberen zet fotosoep zo te maken dat 3d lijkt.
*empty*
De kledij op de gerenderde foto ziet er hoekiger uit dan op de non-rendered, klopt ook niet volgens mij.
Misschien een bestaande foto, dan wireframe en belichting gemaakt en uiteindelijk enkel het gezichtje van de originele foto overgezet op de gerenderde versie, waar het haar en de kledij duidelijk gerenderd zijn. Dan filter erover om de kleurtjes wat te laten uitkomen en hoppa... klaar komt kees... of zoiets...
Dus volgens mij is ie fake!
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
De vos loopt door het bos.
en foto 2 kunnen ze gebruiken om het gezicht zelf met kleur in te vullen zodat je een meer digitale zelf krijgt.
Beetje vaag misschien uitgelegd maar de foto 1 is gewoon een echt persoon
Idd, dat is wat ik ook al d8,DeX schreef op 19 september 2002 @ 17:43:
Als je naar de haarpuinten kijkt zie je een vorm van alpha blending..
en wat betreft die pukkel, waarom zou iemand niet zo echt mogelijk een hoofd na mogen maken zonder dat het gelijk voor nep uit wordt gemaakt. Ik vind het juist knap gezien dit juist echt lijkt.
Ik gok eigenlijk dat het echt is dus (in de photoshop overlay klopt het toch op erg veel punten, zoals mondhoeken ogen neusgaten en oren), zoniet dan nog vind ik het knap gefaked.
edit: waar heb je het plaatje eigenlijk vandaan ?
Anything goes !!
Ik zeg dat het een render is.
Ook omdat ik weet dat zulk realisme behaald kan worden door middel van foto textures, hdri en goeie modeling skills.
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Verwijderd
dit is duidelijk gerenderd... goed aangrijpingspunt hiervoor zijn de haren, de manier zoals ze in het hoofd staan is niet echt natuurlijk..RAZORDUDE schreef op 19 September 2002 @ 17:32:
Ik was ff naar wat design sites aan het kijken en toen vond ik een plaatje van een hoofd dat was gemaakt met een 3d programma.
Volgensmij is het een fake, kijk maar naar de oor, die is rood dat komt door het licht dat van achteren komt, ik denk niet dat dat een rode kleur op de textuur is.
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden
[afbeelding]
de mouwen zijn ook nogal polygonig
de ogen reflecteren niet realistisch
ik begrijp echt niet dat mensen kunnen zeggen dat dit echt is
Om het echter te laten lijken misschien?!!damster schreef op 19 september 2002 @ 17:41:
fake gewoon een gemanipuleerde of blurry foto
en waarom zou je trouwens een 3d afbeelding van een hoofd een pukkel geven??
Jaja, dus de afgebeelde persoon moet wel echt zijn omdat ze neppe wenkbrouwen heeft?en als je het haar zo goed kan namaken
waarom geef je dat hoofd niet een paar fatsoenlijke wenkbrauwen.
-de hoeken van haar mond zien er een beetje vreemd uit.
-de haren zien er ook gerenderd uit.
- het shirt heeft hoeken (duidt op te weinig polygonen)
-de houten balk achter haar ziet er aan de rechterkant onecht uit.
'Voorbeeldje van een fotorealistische render:

originele grootte
Verwijderd
misshcien moeten jullie eerst ffkes op inet rondsnuffen om te kijken wat er allemaal mogelijk is op het gebied van 3d...
onderstaand plaatje komt van de site van softimage. dit is de winnaar van de pic of the month contest van mei 2001!

velen van jullie kennen dit plaatje waarschijnlijk wel. en dit is dus absoluut geen fake.
Even om aan te geven dat het wel degelijk mogelijk is zoiets, als het plaatje waar dit topic over gaat, te maken.
voor meer info over de maker: http://www.lost.com.tj/Ulf/index.html
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
ehrgmz... hoe zou je dat willen doen dan?nAFutro schreef op 19 september 2002 @ 18:42:
misschien is ie wel van foto naar 3d geconvert, zulke lamo's zitter er ook wel tussen
bij een huisje kan ik me dat nog voorstellen... maar niet bij een gezicht hoor...
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Sory hoor maar hier is maar 1 smile voor:Exirion schreef op 19 september 2002 @ 18:42:
Als het gerenderd is, waarom dan niet een beetje knapper gezicht?
Komop zeg, dus dit moet wel een echt iemand zijn omdat het gezicht te krap is en de wenkbrouwen nep? OmgNelis schreef op 19 september 2002 @ 18:38:
[...]
Jaja, dus de afgebeelde persoon moet wel echt zijn omdat ze neppe wenkbrouwen heeft?
Verder ga ik met Hugo mee, je kan redelijk duidelijk zien dat dit een render is (ook bij die man trouwens, check zijn ogen bijv eens voor de grap).
Ik durf zo niet te zeggen dat het een gewone foto is, ik vrees toch dat het echt 3d is, maar dan met een texture uit een foto, dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker. Dat kan ook dat rood verklaren, dat zit dan gewoon in de texture ingebakken, net als misschien wel heel de belichting.RAZORDUDE schreef op 19 september 2002 @ 17:32:Volgensmij is het een fake, kijk maar naar de oor, die is rood dat komt door het licht dat van achteren komt, ik denk niet dat dat een rode kleur op de textuur is.
Maar dat hoeft zelfst niet, want met de wax-material van Brazil kan het ook, kijk maar eens naar de drie voorbeeldrenders daarvan hier:
http://www.splutterfish.c...eatureGalleries/materials
Het volgens mij goed 3d kunnen zijn, maar ik kan het niet inschatten. En 3d of niet, de mesh is sowieso mooi gedaan.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
nep als in een echte render
Verwijderd
Ik snap niet waarom mensen the power of textures nog niet door hebben.
Van 2 polygonen een plant maken die realistisch is, is ook mogelijk
Maar dat haar, jah dat is mogelijk.., en niet eens moeilijk.
Dat van het gezicht, is te doen, zie het plaatje.
Maar het moeilijkste ervan is dan nog altijd de texture van het gezicht zelf er realistisch in plakken...
Rustig frusty, denk om je hart
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
misshcien is het wel de vriendin van degene die het gemaakt heeft ofzo...Exirion schreef op 19 September 2002 @ 19:36:
[...]
Rustig frusty, denk om je hartIk ben er van overtuigd dat ie nep is, maar snap gewoon niet dat ze dan geen gezicht hadden gemaakt dat wat leuker is om naar te kijken
dattie geen knappe vriendin heeft dat is dan jammer
Verwijderd
Die ogen zijn ook helemaal zwart (maar misschien komt dat door de foto)
Ook die wallen (rechts) zijn een beetje overdreven.
Mja, als ik een paar post boven jou net heb uitgelegd dat dat juist alleen maar voor het realisme gedaan is dan snap ik niet hoe je het voor elkaar krijgt om nog zo'n reply te typen maargoed, zand erover. En met mijn hart gaat het prima maar bedankt voor je belangstellingExirion schreef op 19 September 2002 @ 19:36:
[...]
Rustig frusty, denk om je hartIk ben er van overtuigd dat ie nep is, maar snap gewoon niet dat ze dan geen gezicht hadden gemaakt dat wat leuker is om naar te kijken
Bakkes!Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:38:
[...]
misshcien is het wel de vriendin van degene die het gemaakt heeft ofzo...
dattie geen knappe vriendin heeft dat is dan jammer
[ Voor 0% gewijzigd door Oefening op 19-09-2002 19:44 . Reden: Typo's ]
Juist die oneffenheden maken een render realistisch(er).damster schreef op 19 september 2002 @ 17:41:
..en waarom zou je trouwens een 3d afbeelding van een hoofd een pukkel geven??
..en als je het haar zo goed kan namaken, waarom geef je dat hoofd niet een paar fatsoenlijke wenkbrauwen..
Precies van Nelis zegt.
Ik denk dat het een render is. Ik dank dat door de glazig blik in de ogen.
Verwijderd
idd het is gewoon een render ik zag zelfs ergens op een site een filmpje ervan, ik ga em ff zoeken moment..tec schreef op 19 september 2002 @ 19:53:
Is echt, dus een render. En dat dat oor rood is.. dat kun je handig maken met sub surface scattering als ik het goed heb. Leuk dat zoveel mensen denken dat het een foto is..
Stoer; Marduq
Idd, noobsXangadiX schreef op 20 september 2002 @ 01:41:
hmm... ik denk ook render, voornamelijk door het haar en vooral de kleding van het meisje, daar kun je de polygonen gewoon zien zitten, slordig hoor
Btw Appel, komt dat filmje nog?
Verwijderd
Verwijderd
ja sorry helemaal vergeten.. ik kan ff niet bedenken waar.. ik zat op een site met allemaal werk van mensen.. toen vond ik een link naar de site van de gast die dat gemaakt had.. en op die site stonden allemaal animaties van hoofden en mensen echt.. ik ga ff opzoek..
Verwijderd
nog wat bewijs dat het wel een render is.. hij zegt erbij ik heb fotosoep gebruikt.. maar aleen om wat vlakken donkerder of lichter te maken.

je gaat mij niet wijs maken dat die gast eerst een foto van dat mens heeft genomen om vervolgens in 3d na te maken (heel presies) en dan een fireframe over ze hoofd heen plakken en dan op internet zetten en er nog een award mee winnen ook
zijn er nogsteeds mensen die denken dat dit een echte foto is?
Anyway, als ze met Final Fantasy zo realistisch kunnen maken, dan kan iemand het met 1 hoofd (i.t.t. tot een heel leger mannetjes met compleet lichaam) toch ook maken?
Verwijderd
de textures doen 't 'm vooral, LIJKT wel alsof tie een foto heeft genomen en het dan plat van voren tegen z'n model aan geplakt heeft. Dus geen cilindrical uvw-map of iets deftigs, maar een planar, perfect naar de camera wijzend. Zal wel niet.... maar het zoooo goed... die vent kan pas texturen
Heeft ie niet ergens die textures online staan?
Verwijderd
kep geen idee zen site is down.. maar daar staat wel een heeeel mooi filmpje op van deze model.. met heel mooi gezichtsuidrukingen enzo.. als je datn die lippen ziet bewegen.. pvvvLiToKi schreef op 20 september 2002 @ 09:51:
vette render hoor
de textures doen 't 'm vooral, LIJKT wel alsof tie een foto heeft genomen en het dan plat van voren tegen z'n model aan geplakt heeft. Dus geen cilindrical uvw-map of iets deftigs, maar een planar, perfect naar de camera wijzend. Zal wel niet.... maar het zoooo goed... die vent kan pas texturen
Heeft ie niet ergens die textures online staan?
github.com/Error323
Lijkt mij dat iemand die dit gemaakt heeft, geen jaren bezig zal zijn met het corrigeren van evt bultjes e.d. in de huid...
je kan bijna de porien tellen...
Ik zeg 3d met skin texture
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
dat zie je duidelijk hoor, dat ziet er dan heel vlak uit. hetzelfde als een texture gebruiken voor de koplampen van een auto, lijkt koel maar als je iets beter kijkt zie je dat het niet klopt.FragNeck schreef op 20 september 2002 @ 14:54:
Volgens mij is het een 3d model, met vervolgens een texture van een foto, met een extreem hoge resolutie...
Lijkt mij dat iemand die dit gemaakt heeft, geen jaren bezig zal zijn met het corrigeren van evt bultjes e.d. in de huid...
je kan bijna de porien tellen...
Ik zeg 3d met skin texture
die render van die knakker met die pet (stuk of wat posts terug), daarvan moet je ff de site opzoeken want daar staan de textures op. dan zie je 't wel...
This too shall pass
Ja, met Euhm, 3d paint met textureweapons (of wat het ook al weer was)sharky schreef op 20 september 2002 @ 15:02:
[...]
dat zie je duidelijk hoor, dat ziet er dan heel vlak uit. hetzelfde als een texture gebruiken voor de koplampen van een auto, lijkt koel maar als je iets beter kijkt zie je dat het niet klopt.
die render van die knakker met die pet (stuk of wat posts terug), daarvan moet je ff de site opzoeken want daar staan de textures op. dan zie je 't wel...
kan idd veel ja.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
Natuurlijk maakte ik maar een grapje heheVerwijderd schreef op 19 september 2002 @ 17:39:
Fake.
http://flickr.com/photos/itommy/
Verwijderd
-om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met de techniek;
-om je eigen skills te tonen;
-om je te oefenen.
Het heeft verder geen enkele artistieke waarde of zo, maar voor deze drie dingen is het zeer nuttig.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Euh... voeg hier -om geld mee te verdienen aan toe, en heb je dan niet alle redenen ?Oogst schreef op 20 september 2002 @ 21:06:
Het is compleet zinloos om zo'n gezicht te maken, behalve voor drie dingen:
-om je te oefenen.
Het heeft verder geen enkele artistieke waarde of zo, maar voor deze drie dingen is het zeer nuttig.
"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"
Verwijderd
Ik denk dat je met zulk werk vele aanbiedingen voor werk zal krijgen dus zo nutteloos is het ook weer nietOogst schreef op 20 september 2002 @ 21:06:
Het is compleet zinloos om zo'n gezicht te maken, behalve voor drie dingen:
-om je te oefenen.
ai, das ook al gezegd
/me runs into wall en gaat voortaan beter lezen
Enne, ik heb niet dit hele topic gelezen dus ik weet niet of het al gezegd is, maar dat rode van dat oor is niet gemaakt met een 'speciale' texture oid want ditzelfde effect kan je ook krijgen wanneer je gebruik maakt van sub surface scattering.
en daardoor ziet de rest er ook wat realistischer uit
Ook aan het haar kan je zien dat boven geen gewone foto is.
[edit]
Ow wacht.. daar waren jullie ook al achter.. er waren nog 2 pagina's in deze topic