[3D] fake of heeeel professioneel..

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Topicstarter
Ik was ff naar wat design sites aan het kijken en toen vond ik een plaatje van een hoofd dat was gemaakt met een 3d programma.
Volgensmij is het een fake, kijk maar naar de oor, die is rood dat komt door het licht dat van achteren komt, ik denk niet dat dat een rode kleur op de textuur is.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.3dtotal.com/home2/gallery/images/big/749.jpg

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

Verwijderd

lijkt me een gewone, doodnormale, (ietwat bewogen) foto

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Fake.

Verwijderd

Rechtsboven op de foto, die haarpunten, klopt niet :?

Verwijderd

Fake.

Die onderste pic moet wel zeer mooi gerenderd worden, om het bovenste eindresultaat te krijgen. (zie bv haar, op de bovenste is die veel gedetaileerder)

• Randal Peelen
  • Laatst online: 24-03 09:11
Heus geen fake, chek die pluk haar onder haar linker oor, jah, heus wel professioneel, maar als je in de techniek vooruit wil gaan moet je de resultaten niet als nep bestempelen ;).

http://twitter.com/randalpeelen

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Is een gewone foto

• Tux
  • Laatst online: 08-07 11:41

Tux

De haarpunten zien er niet echt uit

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Randal Peelen
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 17:39:
Fake.

Die onderste pic moet wel zeer mooi gerenderd worden, om het bovenste eindresultaat te krijgen. (zie bv haar, op de bovenste is die veel gedetaileerder)
Je kan toch zeker doorzichtige textures hebben, ooit die nature demo van 3dmark gezien? die bomen? dis net zo iets.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

fake gewoon een gemanipuleerde of blurry foto
en waarom zou je trouwens een 3d afbeelding van een hoofd een pukkel geven??

en als je het haar zo goed kan namaken
waarom geef je dat hoofd niet een paar fatsoenlijke wenkbrauwen.

zeker weten dat het niet omgekeerd is gedaan. dus van een foto een 3d afbeelding maken??

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Als je naar de haarpuinten kijkt zie je een vorm van alpha blending..

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
fake je ziet het aan het haar links en rechts

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het hoofd ziet er echt uit maar die wat ze aan heeft niet kijk maar rechtsonder

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-07 15:23

DeFeCt

je wéét toch

3d

Flickr

Verwijderd

deze foto is bovendien met photoshop bewerkt, puur om te misleiden ;)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Render dan een lekker wijf als je aan het renderen bent :P

Er zit een foutje bij het de kraag aan de linker kant. In het "echt" zit daar een hoekje in, terwijl bij het andere plaatje het rond is.

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:42

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Fake....

Foto die gesoept is en 3d is gemaakt aan de hand van headsoftware van waarschijnlijk matrox die doet dat voor je hoef je zelf niks te doen. Bovenste is duidelijk een gesoepte foto. Haar is echt en die proberen zet fotosoep zo te maken dat 3d lijkt.

*empty*

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:00
Als ik naar het haar kijk dan denk ik dat ie wel 3D rendered is... maar die wallen onder die ogen, die pukkel en dat rode oortje vereisen toch wel ontzettend goeie textures en/of belichting en transparency.
De kledij op de gerenderde foto ziet er hoekiger uit dan op de non-rendered, klopt ook niet volgens mij.

Misschien een bestaande foto, dan wireframe en belichting gemaakt en uiteindelijk enkel het gezichtje van de originele foto overgezet op de gerenderde versie, waar het haar en de kledij duidelijk gerenderd zijn. Dan filter erover om de kleurtjes wat te laten uitkomen en hoppa... klaar komt kees... of zoiets... :)
Dus volgens mij is ie fake!

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

gewoon 3d hoor, zie niet waarom het niet zou kunnen :?

De vos loopt door het bos.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
ik denk dat de bovenste een gewone foto is en dat ze daar met een programma het gezecht zo hebben nagemaakt op foto 2.
en foto 2 kunnen ze gebruiken om het gezicht zelf met kleur in te vullen zodat je een meer digitale zelf krijgt.

Beetje vaag misschien uitgelegd maar de foto 1 is gewoon een echt persoon :)

• Randal Peelen
DeX schreef op 19 september 2002 @ 17:43:
Als je naar de haarpuinten kijkt zie je een vorm van alpha blending..
Idd, dat is wat ik ook al d8,

en wat betreft die pukkel, waarom zou iemand niet zo echt mogelijk een hoofd na mogen maken zonder dat het gelijk voor nep uit wordt gemaakt. Ik vind het juist knap gezien dit juist echt lijkt.

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 20:23
Nou ik heb ze in photshop even over elkaar heen geplakt, en fake of echt het klopt voor 99% En zo'n natuurgetrouwe look qua texture is vrij makkelijk te makken als je gewoon een foto van een gezicht als basis neemt.
Ik gok eigenlijk dat het echt is dus (in de photoshop overlay klopt het toch op erg veel punten, zoals mondhoeken ogen neusgaten en oren), zoniet dan nog vind ik het knap gefaked.

edit: waar heb je het plaatje eigenlijk vandaan ?

Anything goes !!

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-03 17:41
Tsja, hoe komt de maker aan die mesh? Als ik zoiets zou kunnen maken zou ik het ook renderen, en als ik zoveel skill had om het zo te modelen zou ik het waarschijnlijk ook wel zo kunnen laten renderen.

Ik zeg dat het een render is.

edit:

Ook omdat ik weet dat zulk realisme behaald kan worden door middel van foto textures, hdri en goeie modeling skills.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:49
real. Zoiets is wel te maken als je de film Final Fantasy bekijkt...

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik zeg real, kijk de haarpunten en de ogen maar eens, ogen reflecteren nét iets teveel, en ze reflecteren geen omgeving

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Verwijderd

RAZORDUDE schreef op 19 September 2002 @ 17:32:
Ik was ff naar wat design sites aan het kijken en toen vond ik een plaatje van een hoofd dat was gemaakt met een 3d programma.
Volgensmij is het een fake, kijk maar naar de oor, die is rood dat komt door het licht dat van achteren komt, ik denk niet dat dat een rode kleur op de textuur is.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

[afbeelding]
dit is duidelijk gerenderd... goed aangrijpingspunt hiervoor zijn de haren, de manier zoals ze in het hoofd staan is niet echt natuurlijk..
de mouwen zijn ook nogal polygonig
de ogen reflecteren niet realistisch

ik begrijp echt niet dat mensen kunnen zeggen dat dit echt is :/

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
damster schreef op 19 september 2002 @ 17:41:
fake gewoon een gemanipuleerde of blurry foto
en waarom zou je trouwens een 3d afbeelding van een hoofd een pukkel geven??
Om het echter te laten lijken misschien?!!
en als je het haar zo goed kan namaken
waarom geef je dat hoofd niet een paar fatsoenlijke wenkbrauwen.
Jaja, dus de afgebeelde persoon moet wel echt zijn omdat ze neppe wenkbrouwen heeft? :D

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 15:20

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Render. Maar wel met photoshop.

-de hoeken van haar mond zien er een beetje vreemd uit.
-de haren zien er ook gerenderd uit.
- het shirt heeft hoeken (duidt op te weinig polygonen)
-de houten balk achter haar ziet er aan de rechterkant onecht uit.

'Voorbeeldje van een fotorealistische render:
Afbeeldingslocatie: http://www.cebas.de/products/images/finalrender/gallery/comp2_fr.jpg
originele grootte

Verwijderd

ik zie trouwens ineens allemaal mensen die normaal nooit in dit forum komen... en juist die mensen bleren dat het fake is en dus gewoon een foto is...

misshcien moeten jullie eerst ffkes op inet rondsnuffen om te kijken wat er allemaal mogelijk is op het gebied van 3d...

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

misschien is ie wel van foto naar 3d geconvert, zulke lamo's zitter er ook wel tussen :)

• sanderb
  • Laatst online: 18:50
ik weet niet of deze echt of fake is, maar dat het mogelijk is zoiets te maken weet k wel zeker (al zou ik het in geen 100 jaar kunnen)
onderstaand plaatje komt van de site van softimage. dit is de winnaar van de pic of the month contest van mei 2001!

Afbeeldingslocatie: http://www.softimage.com/Community/Xsi/Galleries/Gal_May/Realism0005lg.jpg

velen van jullie kennen dit plaatje waarschijnlijk wel. en dit is dus absoluut geen fake.
Even om aan te geven dat het wel degelijk mogelijk is zoiets, als het plaatje waar dit topic over gaat, te maken.

voor meer info over de maker: http://www.lost.com.tj/Ulf/index.html

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Als het gerenderd is, waarom dan niet een beetje knapper gezicht?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://raph.com/3dartists/artgallery/defontaine_jacques1.jpg

ook gerenderd...

Verwijderd

nAFutro schreef op 19 september 2002 @ 18:42:
misschien is ie wel van foto naar 3d geconvert, zulke lamo's zitter er ook wel tussen :)
ehrgmz... hoe zou je dat willen doen dan?
bij een huisje kan ik me dat nog voorstellen... maar niet bij een gezicht hoor...

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-05 10:53
Dit is gewoon een 3d render hoor , heb hem al eens eerder gezien (is meen ik gemaakt met Softimage XSI samen met Mental Ray ). Hij heeft alleen echte foto's als maps gebruikt, wel erg netjes gedaan. En de mensen die gewoon meteen fake roepen weten niet waar ze het over hebben.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• Oefening
  • Niet online
Exirion schreef op 19 september 2002 @ 18:42:
Als het gerenderd is, waarom dan niet een beetje knapper gezicht?
Sory hoor maar hier is maar 1 smile voor: |:( Zie ook:
Nelis schreef op 19 september 2002 @ 18:38:

[...]

Jaja, dus de afgebeelde persoon moet wel echt zijn omdat ze neppe wenkbrouwen heeft? :D
Komop zeg, dus dit moet wel een echt iemand zijn omdat het gezicht te krap is en de wenkbrouwen nep? Omg :D

Verder ga ik met Hugo mee, je kan redelijk duidelijk zien dat dit een render is (ook bij die man trouwens, check zijn ogen bijv eens voor de grap).

• Oogst
  • Laatst online: 04-01 21:29
RAZORDUDE schreef op 19 september 2002 @ 17:32:Volgensmij is het een fake, kijk maar naar de oor, die is rood dat komt door het licht dat van achteren komt, ik denk niet dat dat een rode kleur op de textuur is.
Ik durf zo niet te zeggen dat het een gewone foto is, ik vrees toch dat het echt 3d is, maar dan met een texture uit een foto, dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker. Dat kan ook dat rood verklaren, dat zit dan gewoon in de texture ingebakken, net als misschien wel heel de belichting.

Maar dat hoeft zelfst niet, want met de wax-material van Brazil kan het ook, kijk maar eens naar de drie voorbeeldrenders daarvan hier:
http://www.splutterfish.c...eatureGalleries/materials

Het volgens mij goed 3d kunnen zijn, maar ik kan het niet inschatten. En 3d of niet, de mesh is sowieso mooi gedaan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

moet dat een HEAD OF BOY voorstellen eerder een lelijke vrouw .. ik denk dat het nep is als je naar de rest van de gallery kijkt...

nep als in een echte render

Verwijderd

Real.

Ik snap niet waarom mensen the power of textures nog niet door hebben.
Van 2 polygonen een plant maken die realistisch is, is ook mogelijk :+

Maar dat haar, jah dat is mogelijk.., en niet eens moeilijk.

Dat van het gezicht, is te doen, zie het plaatje.

Maar het moeilijkste ervan is dan nog altijd de texture van het gezicht zelf er realistisch in plakken...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Nelis schreef op 19 september 2002 @ 18:53:
Sory hoor maar hier is maar 1 smile voor: |:( Zie ook:
Rustig frusty, denk om je hart :) Ik ben er van overtuigd dat ie nep is, maar snap gewoon niet dat ze dan geen gezicht hadden gemaakt dat wat leuker is om naar te kijken ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 19 September 2002 @ 19:36:
[...]

Rustig frusty, denk om je hart :) Ik ben er van overtuigd dat ie nep is, maar snap gewoon niet dat ze dan geen gezicht hadden gemaakt dat wat leuker is om naar te kijken ;)
misshcien is het wel de vriendin van degene die het gemaakt heeft ofzo...
dattie geen knappe vriendin heeft dat is dan jammer :)

Verwijderd

Hij lijkt me nagemaakt omdat het haar niet helemaal klopt (vooral rechts)
Die ogen zijn ook helemaal zwart (maar misschien komt dat door de foto)
Ook die wallen (rechts) zijn een beetje overdreven.

• Oefening
  • Niet online
Exirion schreef op 19 September 2002 @ 19:36:
[...]

Mja, als ik een paar post boven jou net heb uitgelegd dat dat juist alleen maar voor het realisme gedaan is dan snap ik niet hoe je het voor elkaar krijgt om nog zo'n reply te typen maargoed, zand erover. En met mijn hart gaat het prima maar bedankt voor je belangstelling :P
Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 19:38:
[...]

misshcien is het wel de vriendin van degene die het gemaakt heeft ofzo...
dattie geen knappe vriendin heeft dat is dan jammer :)
Bakkes!

[ Voor 0% gewijzigd door Oefening op 19-09-2002 19:44 . Reden: Typo's ]

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Is echt, dus een render. En dat dat oor rood is.. dat kun je handig maken met sub surface scattering als ik het goed heb. Leuk dat zoveel mensen denken dat het een foto is.. :D

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 18:30

Tim Schuhmacher

abasios

damster schreef op 19 september 2002 @ 17:41:
..en waarom zou je trouwens een 3d afbeelding van een hoofd een pukkel geven??
..en als je het haar zo goed kan namaken, waarom geef je dat hoofd niet een paar fatsoenlijke wenkbrauwen..
Juist die oneffenheden maken een render realistisch(er).
edit:
Precies van Nelis zegt.

Ik denk dat het een render is. Ik dank dat door de glazig blik in de ogen.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ja de imperfecties, cool. Leg de plaatjes maar eens over elkaar in photoshop, een perfect match. Gewoon een goeie renderer en goeie belichting, en hij heeft vast gebruik gemaakt van photo's als textuur.

specs

Verwijderd

tec schreef op 19 september 2002 @ 19:53:
Is echt, dus een render. En dat dat oor rood is.. dat kun je handig maken met sub surface scattering als ik het goed heb. Leuk dat zoveel mensen denken dat het een foto is.. :D
idd het is gewoon een render ik zag zelfs ergens op een site een filmpje ervan, ik ga em ff zoeken moment..

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

hmm... ik denk ook render, voornamelijk door het haar en vooral de kleding van het meisje, daar kun je de polygonen gewoon zien zitten, slordig hoor :P

Stoer; Marduq

• Oefening
  • Niet online
XangadiX schreef op 20 september 2002 @ 01:41:
hmm... ik denk ook render, voornamelijk door het haar en vooral de kleding van het meisje, daar kun je de polygonen gewoon zien zitten, slordig hoor :P
Idd, noobs :P

Btw Appel, komt dat filmje nog? :)

Verwijderd

Ik ga voor 'heeeel professioneel...'. Je ziet kleine imperfecties als al is aangegeven. Overigens, ik kom het nou al 2x tegen maar ik mag toch hopen dat dit geen meisje is :?

Verwijderd

Nelis schreef op 20 september 2002 @ 03:09:
[...]

Idd, noobs :P

Btw Appel, komt dat filmje nog? :)
ja sorry helemaal vergeten.. ik kan ff niet bedenken waar.. ik zat op een site met allemaal werk van mensen.. toen vond ik een link naar de site van de gast die dat gemaakt had.. en op die site stonden allemaal animaties van hoofden en mensen echt.. ik ga ff opzoek..

Verwijderd

aaargh dit meen je niet :/ die site van hem is down..

nog wat bewijs dat het wel een render is.. hij zegt erbij ik heb fotosoep gebruikt.. maar aleen om wat vlakken donkerder of lichter te maken.

Afbeeldingslocatie: http://artworks.avalonweb.net/tmp/boy_large.jpg

je gaat mij niet wijs maken dat die gast eerst een foto van dat mens heeft genomen om vervolgens in 3d na te maken (heel presies) en dan een fireframe over ze hoofd heen plakken en dan op internet zetten en er nog een award mee winnen ook :?

zijn er nogsteeds mensen die denken dat dit een echte foto is?

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
boy_large.jpg? Damn... Ik dacht toch dat het een meisje was :+

Anyway, als ze met Final Fantasy zo realistisch kunnen maken, dan kan iemand het met 1 hoofd (i.t.t. tot een heel leger mannetjes met compleet lichaam) toch ook maken?

Verwijderd

Lijkt of maker het origineel bij de hand had. Z'n zoontje of zo. Wenkbrouwen zitten gewoon in de skin-texture. En dit is dus kennelijk de truuk om mensen op het verkeerde been te zetten. Je gaat denken van "als je dit dan toch in 3d maakt, haal gelijk die pukkels ff weg." Maar dat is dus juist één van de echtheidskenmerken waardoor je erin gaat geloven. Ik geloof wel dat dit een fake pic is, maar die jongen bestaat volgens mij echt.

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32
vette render hoor :)

de textures doen 't 'm vooral, LIJKT wel alsof tie een foto heeft genomen en het dan plat van voren tegen z'n model aan geplakt heeft. Dus geen cilindrical uvw-map of iets deftigs, maar een planar, perfect naar de camera wijzend. Zal wel niet.... maar het zoooo goed... die vent kan pas texturen :)

Heeft ie niet ergens die textures online staan?

Verwijderd

LiToKi schreef op 20 september 2002 @ 09:51:
vette render hoor :)

de textures doen 't 'm vooral, LIJKT wel alsof tie een foto heeft genomen en het dan plat van voren tegen z'n model aan geplakt heeft. Dus geen cilindrical uvw-map of iets deftigs, maar een planar, perfect naar de camera wijzend. Zal wel niet.... maar het zoooo goed... die vent kan pas texturen :)

Heeft ie niet ergens die textures online staan?
kep geen idee zen site is down.. maar daar staat wel een heeeel mooi filmpje op van deze model.. met heel mooi gezichtsuidrukingen enzo.. als je datn die lippen ziet bewegen.. pvvv :P

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:32
wat is z'n site? :) dan gaan we die ff bookmarken :)

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-02 08:58

Error323

d-_-b

dit is absoluut geen fake. deze heeft ook op cgtalk gestaan, die gast is gewoon supergoed :D

github.com/Error323

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 10:28
Volgens mij is het een 3d model, met vervolgens een texture van een foto, met een extreem hoge resolutie...

Lijkt mij dat iemand die dit gemaakt heeft, geen jaren bezig zal zijn met het corrigeren van evt bultjes e.d. in de huid...

je kan bijna de porien tellen...

Ik zeg 3d met skin texture :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:16

Sharky

Skamn Dippy!

FragNeck schreef op 20 september 2002 @ 14:54:
Volgens mij is het een 3d model, met vervolgens een texture van een foto, met een extreem hoge resolutie...

Lijkt mij dat iemand die dit gemaakt heeft, geen jaren bezig zal zijn met het corrigeren van evt bultjes e.d. in de huid...

je kan bijna de porien tellen...

Ik zeg 3d met skin texture :)
dat zie je duidelijk hoor, dat ziet er dan heel vlak uit. hetzelfde als een texture gebruiken voor de koplampen van een auto, lijkt koel maar als je iets beter kijkt zie je dat het niet klopt.
die render van die knakker met die pet (stuk of wat posts terug), daarvan moet je ff de site opzoeken want daar staan de textures op. dan zie je 't wel...

This too shall pass

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-07 10:28
sharky schreef op 20 september 2002 @ 15:02:
[...]

dat zie je duidelijk hoor, dat ziet er dan heel vlak uit. hetzelfde als een texture gebruiken voor de koplampen van een auto, lijkt koel maar als je iets beter kijkt zie je dat het niet klopt.
die render van die knakker met die pet (stuk of wat posts terug), daarvan moet je ff de site opzoeken want daar staan de textures op. dan zie je 't wel...
Ja, met Euhm, 3d paint met textureweapons (of wat het ook al weer was)
kan idd veel ja.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Verwijderd

fake :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2002 @ 17:39:
Fake.

Natuurlijk maakte ik maar een grapje hehe :)

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Real, ook die kleren!

http://flickr.com/photos/itommy/

Verwijderd

Mja, überhaubt... om eerst een foto te maken en dan zo'n toch behoorlijk ingewikkeld model te bouwen om een render te faken lijkt me beetje maf. Weet nog dat er heel tijd terug een discussie was (of was dat met iemand anders :? dacht toch op GoT) over deze pic, maar daarvan von ik het krukje een beetje een giveaway. Maar het laat wel zien hoeveel je met renders kunt :)

• Oogst
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het is compleet zinloos om zo'n gezicht te maken, behalve voor drie dingen:
-om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met de techniek;
-om je eigen skills te tonen;
-om je te oefenen.

Het heeft verder geen enkele artistieke waarde of zo, maar voor deze drie dingen is het zeer nuttig.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Verwijderd

Ghehehe, compleet zinloos, behalve... en dan gewoon goeie redenen noemen :) Ik zou het als goeie oefening beschouwen, het is vaak veel moeilijker om gewoon gewone mensen te tekenen als die anatomisch perfecte barbiepoppen die meestal gemodeled worden :) En wanneer je het in zo'n plaat kunt kun je em uiteindelijk ook in een koele plaat verwerken.

• DeepSeven
  • Laatst online: 25-06 09:49
Oogst schreef op 20 september 2002 @ 21:06:
-om je te oefenen.

Het heeft verder geen enkele artistieke waarde of zo, maar voor deze drie dingen is het zeer nuttig.
Euh... voeg hier -om geld mee te verdienen aan toe, en heb je dan niet alle redenen ? :P

• Binno
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 23:19

Binno

. .. ... ....

klopt idd nie vooral haar klopt niet

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Verwijderd

Oogst schreef op 20 september 2002 @ 21:06:
-om je te oefenen.

Ik denk dat je met zulk werk vele aanbiedingen voor werk zal krijgen dus zo nutteloos is het ook weer niet :)
edit:
ai, das ook al gezegd :{
/me runs into wall en gaat voortaan beter lezen

Enne, ik heb niet dit hele topic gelezen dus ik weet niet of het al gezegd is, maar dat rode van dat oor is niet gemaakt met een 'speciale' texture oid want ditzelfde effect kan je ook krijgen wanneer je gebruik maakt van sub surface scattering.
en daardoor ziet de rest er ook wat realistischer uit

• Bosmonster
  • Laatst online: 02-07 09:46

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij istie echt... maar ze hebben foto's van een gezicht als texture gebruikt, waardoor het er heel natuurlijk uitziet. Het gezicht heeft wel wat wazige trekjes, zoals de mondhoeken waar het niet helemaal uitkomt..

Ook aan het haar kan je zien dat boven geen gewone foto is.

[edit]

Ow wacht.. daar waren jullie ook al achter.. er waren nog 2 pagina's in deze topic :P
Pagina: 1